Skocz do zawartości

[9944g] Merida Matts Pro HFS by privaterobo


privaterobo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam swój rower. Budując go starałem się uzyskać jak najlepszy stosunek wagi do ceny. Głownie szukałem okazji na allegro lub tuningowałem to co miałem. Cały czas staram się obniżać masę roweru do kolejnego pułapu. Zaczęło się parę lat temu od pułapu <13kg. Obecnie dążę do <10kg a i pewnie na tym się nie skończy:) Rower używam głównie turystycznie. Poniżej specyfikacja i zdjęcia. Zapraszam do komentowania.

 

Bar Ends: (Rogi) WCS - 98g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Zefal(alu śruby) - 41g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula B4 Pro 160mm - 361g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula B4 Pro 140mm - 358g

Cables: (Pancerze i linki) - 66g

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M760 11-32 - 260g

Chain: (łanńuch) Shimano HG-59 - 268g

Crankset: (Korby) Shimano LX FC-M580 (tuned) - 862g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore FD-M510(tuned) - 117g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M760 SGS(tuned) - 251g

Fork: (Widelec) Fox F80X (gwiazdka+bieznia) - 1657g

Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20” (hak + miski sterów) - 1550g

Grips: (Gripy) Author (zatyczki) - 30g

Handlebar: (Kierownica) Boplight OS 580mm - 161g

Headset: (Stery) FSA ZS-3 - 65g

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 250g

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP - 172g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6x350mm - 249g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) X-Mission 34,9mm - 22g

Shifters: (Manetki) Shimano LX SL-M570(tuned) - 204g

Skewers: (Zaciski kół) Tranz-X(tuned) - 83g

Stem: (Mostek) Smica Lite Pro 110mm OS - 111g

Tire (Front): (Opona przednia) Continental Explorer Pro 2,1 - 531g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Escape Pro 2,1 - 507g

Top Cap: Author(tuned + alu śruba) - 6g

Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight - 232g

Wheel Front: (Kolo przednie) - 783g

-Hub: (Piasta) - Magura Pro Disc

-Rim: (Obrecz) - Mavic X317

-Spokes: (Szprychy) - DT Competition 2,0-1,8

-Nipples: (Nyple) - alu 12mm

Wheel Rear: (Koło tylne) - 887g

-Hub: (Piasta) - Chosen AC8077B

-Rim: (Obrecz) -Mavic XC717 Disc

-Spokes: (Szprychy) -DT Competition 2,0-1,8

-Nipples: (Nyple) - alu 12mm

Rim tapes: (Opaski) - Continental - 14 g

Misc Option: (Inne) - Osłonka tylnego trójkąta - 7g

- Avid Rollamajig(tuned) - 9g

- Licznik Sigma BC-800 - 34g

 

Razem: 10349g

 

W planach wymiana opon, korby, przerzutki tylnej, sterów, kierownicy oraz odchudzenie hamulców

 

m1_resize.jpgm2_resize.jpgm3_resize.jpgm4_resize.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia na chwile przestały działać, nie wiem dlaczego, teraz powinno być ok. Co do pedałów to faktycznie literówka, powinno być 350g( nie mogę już edytować tego postu czy mi się wydaje?) Opony to jest wersja Pro, kupowane były chyba ze 3 albo 4 lata temu jak była na nie promocja(55 albo 60zl). Manetki maja aluminiowe śruby mocujące, zdjęte telewizorki, a lewa dodatkowo ma aluminiową śrubę regulacyjną i zeszlifowany mechanizm.

 

Poprawiona specyfikacja:

 

Bar Ends: (Rogi) WCS - 98g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Zefal(alu śruby) - 41g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula B4 Pro 160mm - 361g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula B4 Pro 140mm - 358g

Cables: (Pancerze i linki) - 66g

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M760 11-32 - 260g

Chain: (Łańuch) Shimano HG-59 - 268g

Crankset: (Korby) Shimano LX FC-M580 (tuned) - 862g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore FD-M510(tuned) - 117g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M760 SGS(tuned) - 251g

Fork: (Widelec) Fox F80X (gwiazdka+bieznia) - 1657g

Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20? (hak + miski sterów) - 1550g

Grips: (Gripy) Author (zatyczki) - 30g

Handlebar: (Kierownica) Boplight OS 580mm - 161g

Headset: (Stery) FSA ZS-3 - 65g

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 350g

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP - 172g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6x350mm - 249g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) X-Mission 34,9mm - 22g

Shifters: (Manetki) Shimano LX SL-M570(tuned) - 204g

Skewers: (Zaciski kół) Tranz-X(tuned) - 83g

Stem: (Mostek) Smica Lite Pro 110mm OS - 111g

Tire (Front): (Opona przednia) Continental Explorer Pro 2,1 - 531g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Escape Pro 2,1 - 507g

Top Cap: Author(tuned + alu śruba) - 6g

Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight - 232g

Wheel Front: (Kolo przednie) - 783g

-Hub: (Piasta) - Magura Pro Disc

-Rim: (Obrecz) - Mavic X317

-Spokes: (Szprychy) - DT Competition 2,0-1,8

-Nipples: (Nyple) - alu 12mm

Wheel Rear: (Koło tylne) - 887g

-Hub: (Piasta) - Chosen AC8077B

-Rim: (Obrecz) -Mavic XC717 Disc

-Spokes: (Szprychy) -DT Competition 2,0-1,8

-Nipples: (Nyple) - alu 12mm

Rim tapes: (Opaski) - Continental - 14 g

Misc Option: (Inne) - Osłonka tylnego trójkąta - 7g

- Avid Rollamajig(tuned) - 9g

- Licznik Sigma BC-800 - 34g

 

Razem: 10349g

 

 

Ja bym tu zawalczył z rogami i sztycą, do tego to co sam pisałeś - kierownica + hamulce + ew. opaski na obręcze -> taśma izolacyjna.

 

Dlaczego chcesz zmienić opony ? Na coś lżejszego ?

 

Nad rogami to sie zastanawiam czy ich nie zdjąć w ogóle:)(chociaż podobają mi się nowe rogi PRO, bo te wcs, smica itp. maja chude rurki). Sztyca na razie musi zostać, niedawno ja kupiłem bo potrzebowałem sztyce z "offsetem", inna opcja to wcs carbon albo thomson seatback a na to na razie nie będę miał kasy:) Z opasek jestem zadowolony, nie ważą strasznie dużo a są wytrzymalsze niż zwykła taśma. Co do opon, Escape niedługo się skończy wiec tak czy siak muszę wymienić, wstępna opcja to RoRo na przód a Explorer na tył.

 

 

Zdjęcia znowu nie działają, nie mam pojęcia dlaczego... Zwykle linki do mojego serwera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia są, ja widzę je bez problemu.

 

Co do rogów to masz tam kilkadziesiąt gramów potencjału a i ładniej by wyglądały jakieś nowe.

Co do opon to przesiadłem się z drucianych Explorerów na RaRa i powiem szczerze że moje odczucia póki co są mieszane co do tych drugich.

 

Życzę bezawaryjnego użytkowania sprzęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ten czerwony patent niby to poprawiający działanie przerzutki tylnej to horror. Pomijając wagę, wygląda to okropnie i psuje odbiór całego roweru (deneralnie nie lubie srebrnych rowerów, ale ten bardzo mi się podoba, jednak ten badziew mi straaaasznie przeszkadza w odbiorze :devil: ) Poza tym zmień to co już mówili poprzednicy i będzie śliczna maszyna z super wagą. Mojej jeszcze troszke brakuje do tej wagi, ale jest to projekt przy Twoim młody, zaledwie roczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no fakt, kolorystycznie nie pasuje. Miałem przemalować ale jakoś nigdy się do tego nie zabrałem. Jednak zapewniam Cie że to kółeczko Avida znacząco poprawia działanie tylnej zmieniarki na dłuższy czas. Sam masz przerzutkę Sram w której zastosowany jest podobny patent likwidujący efekt zatartego pancerza. Raczej nie planuje się pozbywać, jedynie przemaluje. Wagowo jest w granicach rozsądku, sam pancerz ważyłby pewnie ze 3 g więcej wiec jestem tylko 6 g w plecy, a dla sprawności zmiany biegów w każdych warunkach jestem gotów tyle poświęcić. No chyba ze zabraknie mi tych paru gram do przekroczenia jakiejś granicy 9 albo 8 kg w przyszłości:) pzdr

 

PS wrzucam zdjęcia z imageshack bo coś szwankuje moje konto.

 

58877598.th.jpg 96482707.th.jpg 21574949.th.jpg 14507876.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś też powycinać czerwone elementy na naklejkach foxa, wyrzucić czerwone pokrętło (bo nie dość, że masę powiększa, to jeszcze czerwone!! :] ), wydrapać kolory z logo wcs-a no i pozbyć się tych "koszmarnych" czerwono-żółtych naklejek na kołach które tak " straaaasznie psują odbiór". Wszystkich estetów zadowolisz a i masa w dół... :D

Małoestetyczne pozdro dla malkontentów :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeś kolego Lumac zaświecił, że hoho :) Gratuluję wyczucia :)

privaterobo, słyszałem o tym wynalazku sporo opinii, że jest to zbędny grat niewiele poprawiajacy pracę. Jeśli faktycznie odczuwasz różnice, to nie ma sprawy, pewnie, że lepiej zostawić, ale jednak bym to przemalował, bo sam zauważyłeś, że nie pasuje do reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wakacyjna nuda natchnęła mnie do dodatkowego odchudzenia tylnej przerzutki. Postanowiłem więc zrobić wewnętrzna cześć wózka z aluminium. Oryginalnie wykonany ze stali waży 36gram natomiast zrobiony przeze mnie 11gram. Wycięty został z kawałka blachy o grubości 2mm i wstępnie wykończony pilnikami oraz papierem ściernym. Wymieniłem także nakrętkę kasety na aluminiową z modelu CS-M770 co w efekcie dało 8gram mniej. Przy okazji psiknąłem czarnym sprayem kółeczko Avida oraz skróciłem pancerz oraz linkę dzięki czemu zyskałem kolejny gram:).

Aktualna waga to 10315g

 

67556821.th.jpg68782245.th.jpgdlr.th.jpgkaseta.th.jpgrollama.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przedstawiam obecną wersję mojego roweru. Kilka rzeczy się zmieniło:

- oponki Conti Race King Supersonic 2,2 470 i 471g

- tarcza Formula R1 160mm 88g

- korba XTR FC-M950 z pająkiem od LX, zębatkami 2x9 i suportem BB-M950 - 734g

- dętka Flyweigt 97g

- 3 odcinki pancerzy z przewodu hydraulicznego formula - 9g (zwykle pancerze 21g)

- 4 alu śrubki w klamkach

Dodatkowo zważyłem pedały przy okazji serwisu - 348g. W poprzedniej rozpisce zabrakło podkładki pod mostek 3g, oraz wkradł się błąd wagi kierownicy - 164g. Pozbyłem się również rogów. Poniżej specyfikacja i fotki.

 

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Zefal(alu śruby) - 41g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula B4 Pro 160mm - 338g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula B4 Pro 140mm - 357g

Bottom Bracket: (Suport) - XTR BB-M950 112,5mm + śruby - 207g

Cables: (Pancerze i linki) - 53g

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M760 11-32 - 252g

Chain: (Łańuch) Shimano HG-59 - 268g

Crankset: (Korby) Shimano XTR FC-M950 42x29T (tuned) - 527g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore FD-M510(tuned) - 117g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M760 SGS(tuned) - 226g

Fork: (Widelec) Fox F80X (gwiazdka+bieznia) - 1657g

Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20" (hak + miski sterów) - 1550g

Grips: (Gripy) Author (zatyczki) - 30g

Handlebar: (Kierownica) Boplight OS 580mm - 164g

Headset: (Stery) FSA ZS-3 - 65g

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 348g

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP - 172g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6x350mm - 249g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) X-Mission 34,9mm - 22g

Shifters: (Manetki) Shimano LX SL-M570(tuned) - 204g

Skewers: (Zaciski kół) Tranz-X(tuned) - 83g

Spacers: (Podkładki) alu 5mm - 3g

Stem: (Mostek) Smica Lite Pro 110mm OS - 111g

Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King Supersonic 2,2 - 471g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King Supersonic 2,2 - 470g

Top Cap: Author(tuned + alu śruba) - 6g

Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight+Flyweight(122 i 97g) - 219g

Wheel Front: (Kolo przednie) - 783g

-Hub: (Piasta) - Magura Pro Disc

-Rim: (Obrecz) - Mavic X317

-Spokes: (Szprychy) - DT Competition 2,0-1,8

-Nipples: (Nyple) - alu 12mm

Wheel Rear: (Koło tylne) - 887g

-Hub: (Piasta) - Chosen AC8077B

-Rim: (Obrecz) -Mavic XC717 Disc

-Spokes: (Szprychy) -DT Competition 2,0-1,8

-Nipples: (Nyple) - alu 12mm

Rim tapes: (Opaski) - Continental - 14 g

Misc Option: (Inne) - Osłonka tylnego trójkąta - 7g

- Avid Rollamajig(tuned) - 9g

- Licznik Sigma BC-800 - 34g

 

Razem: 9944g

 

W planach zmieniarka XTR z tyłu, śrubki tytanowe i nowa tarcza 140mm w hamulcach, gięta kierownica, być może polerka ramion korby. No i po woli trzeba zbierać na fulla.

 

p1010463resize.th.jpg p1010457resizeresize.th.jpg

Edytowane przez privaterobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimi tego że nie zbyt lubię kolor niebieski to projekt mi sie nawet podoba, może przez sentyment do marki.

Masz jeszcze dość duży potencjał do odchudzenia swojej maszyny więc działaj.

Jeśli chodzi o wagi komponentów to zdziwiła mnie waga ramy, ale pokazłeś fotki więc wierzę. Tylko co do sterów to na pewno tyle ważą, bo moje 80gram.

 

Jakbyś chciał mam fajną sztycę na sprzedaż pasująca kolorem do Twojego bika i waga w dół o 64gramy. thumbsup.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterach obciąłem górną podkładkę, dlatego są lżejsze. Oryginalnie była tak wysoka jak Twoja, a teraz ma niecały 1cm wysokości i waży 17g mniej. Rama to i tak klocek:) widziałem egzemplarze ważące około 80g mniej. Co do sztycy to dzięki za propozycje, widziałem ogłoszenie, jednak na razie nie planuję wymiany. Raczej będę najpierw zmieniał kierownice a tutaj tez trzeba wysupłać trochę grosza.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw grubszym papierem i pilnikami szlifowałem powierzchnie korby z farby/anody oraz ranty. Później drobnym papierem ściernym(chyba 1500)a na koniec wiertarką z filcowymi nasadkami do polerowania i pastą do aluminium z castoramy. Stosując drobniejszy papier można uzyskać jeszcze lepszy efekt bo sama pasta nie wyrówna wszystkich rys po zbyt grubym papierze ściernym.

Edytowane przez privaterobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...