privaterobo Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Witam, przedstawiam swój rower. Budując go starałem się uzyskać jak najlepszy stosunek wagi do ceny. Głownie szukałem okazji na allegro lub tuningowałem to co miałem. Cały czas staram się obniżać masę roweru do kolejnego pułapu. Zaczęło się parę lat temu od pułapu <13kg. Obecnie dążę do <10kg a i pewnie na tym się nie skończy:) Rower używam głównie turystycznie. Poniżej specyfikacja i zdjęcia. Zapraszam do komentowania. Bar Ends: (Rogi) WCS - 98g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Zefal(alu śruby) - 41g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula B4 Pro 160mm - 361g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula B4 Pro 140mm - 358g Cables: (Pancerze i linki) - 66g Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M760 11-32 - 260g Chain: (łanńuch) Shimano HG-59 - 268g Crankset: (Korby) Shimano LX FC-M580 (tuned) - 862g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore FD-M510(tuned) - 117g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M760 SGS(tuned) - 251g Fork: (Widelec) Fox F80X (gwiazdka+bieznia) - 1657g Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20” (hak + miski sterów) - 1550g Grips: (Gripy) Author (zatyczki) - 30g Handlebar: (Kierownica) Boplight OS 580mm - 161g Headset: (Stery) FSA ZS-3 - 65g Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 250g Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP - 172g Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6x350mm - 249g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) X-Mission 34,9mm - 22g Shifters: (Manetki) Shimano LX SL-M570(tuned) - 204g Skewers: (Zaciski kół) Tranz-X(tuned) - 83g Stem: (Mostek) Smica Lite Pro 110mm OS - 111g Tire (Front): (Opona przednia) Continental Explorer Pro 2,1 - 531g Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Escape Pro 2,1 - 507g Top Cap: Author(tuned + alu śruba) - 6g Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight - 232g Wheel Front: (Kolo przednie) - 783g -Hub: (Piasta) - Magura Pro Disc -Rim: (Obrecz) - Mavic X317 -Spokes: (Szprychy) - DT Competition 2,0-1,8 -Nipples: (Nyple) - alu 12mm Wheel Rear: (Koło tylne) - 887g -Hub: (Piasta) - Chosen AC8077B -Rim: (Obrecz) -Mavic XC717 Disc -Spokes: (Szprychy) -DT Competition 2,0-1,8 -Nipples: (Nyple) - alu 12mm Rim tapes: (Opaski) - Continental - 14 g Misc Option: (Inne) - Osłonka tylnego trójkąta - 7g - Avid Rollamajig(tuned) - 9g - Licznik Sigma BC-800 - 34g Razem: 10349g W planach wymiana opon, korby, przerzutki tylnej, sterów, kierownicy oraz odchudzenie hamulców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Kolego, chyba zdjęć nie wrzuciłeś. Conti Explorer jest w wersji ProTection ? Pedały Ci wyszły mooocno za lekkie, moje XTRy ważą - 325g,Twoje w okolicach 355-360g. Co robiłeś z manetkami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Byloby fajnie zobaczyc ten rower, popraw linki i te pedaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Ja bym tu zawalczył z rogami i sztycą, do tego to co sam pisałeś - kierownica + hamulce + ew. opaski na obręcze -> taśma izolacyjna. Dlaczego chcesz zmienić opony ? Na coś lżejszego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Zdjęcia na chwile przestały działać, nie wiem dlaczego, teraz powinno być ok. Co do pedałów to faktycznie literówka, powinno być 350g( nie mogę już edytować tego postu czy mi się wydaje?) Opony to jest wersja Pro, kupowane były chyba ze 3 albo 4 lata temu jak była na nie promocja(55 albo 60zl). Manetki maja aluminiowe śruby mocujące, zdjęte telewizorki, a lewa dodatkowo ma aluminiową śrubę regulacyjną i zeszlifowany mechanizm. Poprawiona specyfikacja: Bar Ends: (Rogi) WCS - 98g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Zefal(alu śruby) - 41g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula B4 Pro 160mm - 361g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula B4 Pro 140mm - 358g Cables: (Pancerze i linki) - 66g Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M760 11-32 - 260g Chain: (Łańuch) Shimano HG-59 - 268g Crankset: (Korby) Shimano LX FC-M580 (tuned) - 862g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore FD-M510(tuned) - 117g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M760 SGS(tuned) - 251g Fork: (Widelec) Fox F80X (gwiazdka+bieznia) - 1657g Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20? (hak + miski sterów) - 1550g Grips: (Gripy) Author (zatyczki) - 30g Handlebar: (Kierownica) Boplight OS 580mm - 161g Headset: (Stery) FSA ZS-3 - 65g Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 350g Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP - 172g Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6x350mm - 249g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) X-Mission 34,9mm - 22g Shifters: (Manetki) Shimano LX SL-M570(tuned) - 204g Skewers: (Zaciski kół) Tranz-X(tuned) - 83g Stem: (Mostek) Smica Lite Pro 110mm OS - 111g Tire (Front): (Opona przednia) Continental Explorer Pro 2,1 - 531g Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Escape Pro 2,1 - 507g Top Cap: Author(tuned + alu śruba) - 6g Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight - 232g Wheel Front: (Kolo przednie) - 783g -Hub: (Piasta) - Magura Pro Disc -Rim: (Obrecz) - Mavic X317 -Spokes: (Szprychy) - DT Competition 2,0-1,8 -Nipples: (Nyple) - alu 12mm Wheel Rear: (Koło tylne) - 887g -Hub: (Piasta) - Chosen AC8077B -Rim: (Obrecz) -Mavic XC717 Disc -Spokes: (Szprychy) -DT Competition 2,0-1,8 -Nipples: (Nyple) - alu 12mm Rim tapes: (Opaski) - Continental - 14 g Misc Option: (Inne) - Osłonka tylnego trójkąta - 7g - Avid Rollamajig(tuned) - 9g - Licznik Sigma BC-800 - 34g Razem: 10349g Ja bym tu zawalczył z rogami i sztycą, do tego to co sam pisałeś - kierownica + hamulce + ew. opaski na obręcze -> taśma izolacyjna. Dlaczego chcesz zmienić opony ? Na coś lżejszego ? Nad rogami to sie zastanawiam czy ich nie zdjąć w ogóle:)(chociaż podobają mi się nowe rogi PRO, bo te wcs, smica itp. maja chude rurki). Sztyca na razie musi zostać, niedawno ja kupiłem bo potrzebowałem sztyce z "offsetem", inna opcja to wcs carbon albo thomson seatback a na to na razie nie będę miał kasy:) Z opasek jestem zadowolony, nie ważą strasznie dużo a są wytrzymalsze niż zwykła taśma. Co do opon, Escape niedługo się skończy wiec tak czy siak muszę wymienić, wstępna opcja to RoRo na przód a Explorer na tył. Zdjęcia znowu nie działają, nie mam pojęcia dlaczego... Zwykle linki do mojego serwera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Zdjęcia są, ja widzę je bez problemu. Co do rogów to masz tam kilkadziesiąt gramów potencjału a i ładniej by wyglądały jakieś nowe. Co do opon to przesiadłem się z drucianych Explorerów na RaRa i powiem szczerze że moje odczucia póki co są mieszane co do tych drugich. Życzę bezawaryjnego użytkowania sprzęta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Skąd ja znam te rogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
canar Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Ramę sam ważyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Ramę sam ważyłeś? Tak, na zdjęciu w załączniku z piwotami(15g) oraz stalowymi śrubkami(16) których już nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Jak dla mnie ten czerwony patent niby to poprawiający działanie przerzutki tylnej to horror. Pomijając wagę, wygląda to okropnie i psuje odbiór całego roweru (deneralnie nie lubie srebrnych rowerów, ale ten bardzo mi się podoba, jednak ten badziew mi straaaasznie przeszkadza w odbiorze ) Poza tym zmień to co już mówili poprzednicy i będzie śliczna maszyna z super wagą. Mojej jeszcze troszke brakuje do tej wagi, ale jest to projekt przy Twoim młody, zaledwie roczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Hehe, no fakt, kolorystycznie nie pasuje. Miałem przemalować ale jakoś nigdy się do tego nie zabrałem. Jednak zapewniam Cie że to kółeczko Avida znacząco poprawia działanie tylnej zmieniarki na dłuższy czas. Sam masz przerzutkę Sram w której zastosowany jest podobny patent likwidujący efekt zatartego pancerza. Raczej nie planuje się pozbywać, jedynie przemaluje. Wagowo jest w granicach rozsądku, sam pancerz ważyłby pewnie ze 3 g więcej wiec jestem tylko 6 g w plecy, a dla sprawności zmiany biegów w każdych warunkach jestem gotów tyle poświęcić. No chyba ze zabraknie mi tych paru gram do przekroczenia jakiejś granicy 9 albo 8 kg w przyszłości:) pzdr PS wrzucam zdjęcia z imageshack bo coś szwankuje moje konto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Powinieneś też powycinać czerwone elementy na naklejkach foxa, wyrzucić czerwone pokrętło (bo nie dość, że masę powiększa, to jeszcze czerwone!! :] ), wydrapać kolory z logo wcs-a no i pozbyć się tych "koszmarnych" czerwono-żółtych naklejek na kołach które tak " straaaasznie psują odbiór". Wszystkich estetów zadowolisz a i masa w dół... Małoestetyczne pozdro dla malkontentów :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 To żeś kolego Lumac zaświecił, że hoho Gratuluję wyczucia privaterobo, słyszałem o tym wynalazku sporo opinii, że jest to zbędny grat niewiele poprawiajacy pracę. Jeśli faktycznie odczuwasz różnice, to nie ma sprawy, pewnie, że lepiej zostawić, ale jednak bym to przemalował, bo sam zauważyłeś, że nie pasuje do reszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 17 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Wakacyjna nuda natchnęła mnie do dodatkowego odchudzenia tylnej przerzutki. Postanowiłem więc zrobić wewnętrzna cześć wózka z aluminium. Oryginalnie wykonany ze stali waży 36gram natomiast zrobiony przeze mnie 11gram. Wycięty został z kawałka blachy o grubości 2mm i wstępnie wykończony pilnikami oraz papierem ściernym. Wymieniłem także nakrętkę kasety na aluminiową z modelu CS-M770 co w efekcie dało 8gram mniej. Przy okazji psiknąłem czarnym sprayem kółeczko Avida oraz skróciłem pancerz oraz linkę dzięki czemu zyskałem kolejny gram:). Aktualna waga to 10315g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 (edytowane) Przedstawiam obecną wersję mojego roweru. Kilka rzeczy się zmieniło: - oponki Conti Race King Supersonic 2,2 470 i 471g - tarcza Formula R1 160mm 88g - korba XTR FC-M950 z pająkiem od LX, zębatkami 2x9 i suportem BB-M950 - 734g - dętka Flyweigt 97g - 3 odcinki pancerzy z przewodu hydraulicznego formula - 9g (zwykle pancerze 21g) - 4 alu śrubki w klamkach Dodatkowo zważyłem pedały przy okazji serwisu - 348g. W poprzedniej rozpisce zabrakło podkładki pod mostek 3g, oraz wkradł się błąd wagi kierownicy - 164g. Pozbyłem się również rogów. Poniżej specyfikacja i fotki. Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Zefal(alu śruby) - 41g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula B4 Pro 160mm - 338g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula B4 Pro 140mm - 357g Bottom Bracket: (Suport) - XTR BB-M950 112,5mm + śruby - 207g Cables: (Pancerze i linki) - 53g Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M760 11-32 - 252g Chain: (Łańuch) Shimano HG-59 - 268g Crankset: (Korby) Shimano XTR FC-M950 42x29T (tuned) - 527g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore FD-M510(tuned) - 117g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M760 SGS(tuned) - 226g Fork: (Widelec) Fox F80X (gwiazdka+bieznia) - 1657g Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20" (hak + miski sterów) - 1550g Grips: (Gripy) Author (zatyczki) - 30g Handlebar: (Kierownica) Boplight OS 580mm - 164g Headset: (Stery) FSA ZS-3 - 65g Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 - 348g Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP - 172g Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31,6x350mm - 249g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) X-Mission 34,9mm - 22g Shifters: (Manetki) Shimano LX SL-M570(tuned) - 204g Skewers: (Zaciski kół) Tranz-X(tuned) - 83g Spacers: (Podkładki) alu 5mm - 3g Stem: (Mostek) Smica Lite Pro 110mm OS - 111g Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King Supersonic 2,2 - 471g Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King Supersonic 2,2 - 470g Top Cap: Author(tuned + alu śruba) - 6g Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight+Flyweight(122 i 97g) - 219g Wheel Front: (Kolo przednie) - 783g -Hub: (Piasta) - Magura Pro Disc -Rim: (Obrecz) - Mavic X317 -Spokes: (Szprychy) - DT Competition 2,0-1,8 -Nipples: (Nyple) - alu 12mm Wheel Rear: (Koło tylne) - 887g -Hub: (Piasta) - Chosen AC8077B -Rim: (Obrecz) -Mavic XC717 Disc -Spokes: (Szprychy) -DT Competition 2,0-1,8 -Nipples: (Nyple) - alu 12mm Rim tapes: (Opaski) - Continental - 14 g Misc Option: (Inne) - Osłonka tylnego trójkąta - 7g - Avid Rollamajig(tuned) - 9g - Licznik Sigma BC-800 - 34g Razem: 9944g W planach zmieniarka XTR z tyłu, śrubki tytanowe i nowa tarcza 140mm w hamulcach, gięta kierownica, być może polerka ramion korby. No i po woli trzeba zbierać na fulla. Edytowane 3 Czerwca 2010 przez privaterobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciczek Napisano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 Mimi tego że nie zbyt lubię kolor niebieski to projekt mi sie nawet podoba, może przez sentyment do marki. Masz jeszcze dość duży potencjał do odchudzenia swojej maszyny więc działaj. Jeśli chodzi o wagi komponentów to zdziwiła mnie waga ramy, ale pokazłeś fotki więc wierzę. Tylko co do sterów to na pewno tyle ważą, bo moje 80gram. Jakbyś chciał mam fajną sztycę na sprzedaż pasująca kolorem do Twojego bika i waga w dół o 64gramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 W sterach obciąłem górną podkładkę, dlatego są lżejsze. Oryginalnie była tak wysoka jak Twoja, a teraz ma niecały 1cm wysokości i waży 17g mniej. Rama to i tak klocek:) widziałem egzemplarze ważące około 80g mniej. Co do sztycy to dzięki za propozycje, widziałem ogłoszenie, jednak na razie nie planuję wymiany. Raczej będę najpierw zmieniał kierownice a tutaj tez trzeba wysupłać trochę grosza. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 A tę korbę LX-a polerowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 A tę korbę LX-a polerowałeś? Tak, poprzednią korbę trochę podszlifowałem i polerowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 A jak i czym polerowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 (edytowane) Najpierw grubszym papierem i pilnikami szlifowałem powierzchnie korby z farby/anody oraz ranty. Później drobnym papierem ściernym(chyba 1500)a na koniec wiertarką z filcowymi nasadkami do polerowania i pastą do aluminium z castoramy. Stosując drobniejszy papier można uzyskać jeszcze lepszy efekt bo sama pasta nie wyrówna wszystkich rys po zbyt grubym papierze ściernym. Edytowane 6 Czerwca 2010 przez privaterobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 A nie śniedziała ani nic się z nią nie działo?? Coś podobnego chciałem zrobić z ramą + lakier bezbarwny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Z czasem polerowane aluminium matowieje jednak nie ma tragedii. Wystarczy znowu przejechać filcem i lustro jak nowe. Jedynie bardzo łatwo się rysuje. Jak zabezpieczysz lakierem to tym bardziej utrwalisz efekt. Może trochę mniejszy połysk będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.