Skocz do zawartości

[kaseta] zakup SLX lub XT


Placek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Robię przymiarkę do zakupu kół wraz z kasetą i łańcuchem i mam w związku z tym pytanie do Was.

Niestety korba musi na razie pozostać - posiadam LX hollowtech fc-m572 z blatami 44,32,22 zęby.

 

Planuję zakupić kasetę XT CS-M770 lub SLX CS-HG80

W obu przypadkach łańcuch to będzie XT HG-93.

 

Teraz problem.

W chwili obecnej jeżdżę na kasecie SRAM 11,34 natomiast kasety SLX i XT mają 11,32 albo 11,34 zęby.

Jaką kasetę powinienem brać w kontekście ilości zębów na największej koronce?? 32 czy 34 ?? czy ma na to wpływ korba i wybrany łańcuch HG-83??

 

Pozdrawiam

Placek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasety 11-32 różnią się od kaset 11-34 stopniowaniem zębatek. Nie przytoczę dokładnie różnic, zresztą znajdziesz bez problemu w internecie. Kasety 11-34 lepiej sprawdzają się w bardzo górzystym terenie na stromych podjazdach. np tam gdzie na biegu 1-1 jest ciężko. 11-32 sprawdzają się świetnie gdy jeździsz po terenach nie będących specjalnie górzystymi. Na przykład gdy masz dłuuugi ale nie stromy podjazd. Łatwiej jest znaleźć odpowiednie przełożenie do tempa pedałowania jakie chcesz utrzymać. 11-32 są lżejsze niż 11-34 i to właściwie tyle.

Ach, 11-34 sprawdzą się nieźle w sytuacji gdy masz korbę z dwoma tarczami z przodu a ciągle chcesz mieć większą możliwość podjeżdżania. Jednak 2 tarcze z przodu to rozwiązanie tylko do wyścigów xc mające na celu zmniejszenie masy roweru jak najbardziej i wtedy stosowane są nawet kasety 11-28.

 

U siebie mam 11-32 - trochę przez przypadek. Na allegro zamówiłem slx 11-34 (a właściwie tylko taka opcja była w aukcji) a dostałem 32. Jako, że z racji braku czasu nie chciałem odsyłać zostałem z 11-32, i jak na razie stwierdzam, że śmigam w terenie w sam raz dla kasety 11-32 :-)

 

Wracając do kwestii łańcucha i kasety. Jak weźmiesz kasetę z grupy slx, moim zdaniem nie opłaca się brać łańcucha z grupy xt. Nie warto wskakiwać poziom wyżej. Za to możesz spróbować jazdy na trzech łańcuchach - kupić trzy i wymieniać co 300km (lub więcej, zależy ile pary masz w nogach - im mniej tym rzadziej wymieniaj) na najkrótszy. W ten sposób wyeksploatujesz kasetę do maksimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doby

 

Kurcze zęby kazdy tak kompletnie umiał odpowiedzieć.

Dzięki, kupię 11-32 SLX - jeżdze po równinach czasem pagórki więc 34 się nie przyda.

A co do łąńcucha hmm to mam wprawdzie trochę gwoździa i przyznaję że nie wiem, w ogóle nie wiem co da mi łańcuch XT.

Może lepiej wziąć z Allegro HG-73 (LX) w zestawie z kasetą SLX a zaoszczędzoną kase wrzucić w koła lub opony ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdze po równinach czasem pagórki więc 34 się nie przyda
Ja bym nawet pokusił się o 11-28 :D Sporo lżejsza, świetnie zestopniowana a w przeważającej części kraju zupełnie wystarczająca

 

Co do łańcucha, HG53 u mnie przejechał 3tyś km, ani razu mnie nie zawiódł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o łańcuchu LX(HG73) słyszałem juz kilka razy, że bardzo szybko rdzewieje. Sam go nigdy nie miałem. Miałem natomiast HG93 (XT) i powiem, że niezły łańcuch, ale też trzeba o niego strasznie dbać, a i tak płowieje, rdzewieje itd. Teraz mam Wippermana i jest 100 razy lepszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej, ja teraz jeżdżę na czymś takim tylko SLX 11-28 i wszystko okey, co do rdzewienia hg-73 to fakt coś w tym jest, mój już na stałe zmienił kolor na lekko rdzawy ale użytkowałem go też troche w zimie, tylko czy to ma jakiś wpływ na trwałość to nie wiem, wyjdzie w trakcie dalszej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem trzech łańcuchów HG-73 - trzy w przypadku poprzedniej kasety (sramowskiej 950tki) i spisywały się nieźle. Regularnie smarowane nie rdzewiały, jeżdżone i w śniegu i w deszczu i na słońcu i w błocie. Zauważyłem natomiast, że zimą łańcuch się robi tak twardy, że się nie rozciąga. Na zestawie 950+HG73 przejechałem 7500km. Ostatniej zmiany łańcucha po zimie kaseta nie przyjęła, więc pojeździłem jeszcze 700km i wymieniłem na SLX + łańcuch LX.

Ach i kasety SRAMa w ogóle nie polecam, przynajmniej 950tki. Dość szybko straciła po zębie w 6 i 8 zębatce. Powody nieznane :-) I oczywiście po okresie gwarancyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem HG-53 i nie rdzewiał nie mniej nie jeździłem w deszczu. Wymieniłem po 2 tyś km. Teraz mam SH CN-7701 i ten dostaje strasznie w tyłek w ostatnim czasie, bowiem pogoda jest jaka jest, a czasu na czyszczenie łańcucha za bardzo też nie mam, czasami przelecę go Finishem. Deszcz, błoto już ponad 2 tygodnie i jak na razie rdza nie wychodzi, niby cynkowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was :P Tak czytałem dogłębnie ten cały wątek. Zastanawia mnie w jakiej kolejności poziomowej Shimano ma swój sprzęt. Zbytnio się jescze na tym nie znam, bo dopiero wskakuję w ten temat. To jest tak ? : LX, SLX, XT, XTR ? Jak to ma się jedno do drugiego ? Lepiej nie mieszać poziomów ? Na wikipedii oczytałem sie też, że One są przeznaczone dla typów rowerów. Np XT dla rowerów MTB. Czyli do mojego roweru typu cross nie mogę stosować ? Pozdro ! Adrian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam teraz kasete SLX i łancuch HG93

współpraca całkiem dobrze im sie układa.

 

Adix90 do swojego krossa morzesz wsadzić wszystko - tylko czy bedziesz mógł w pełni wykozystać walory danego osprzętu, jeżeli nie to niema sensu przepłacać.

myśle że do Twojego roweru spokojnie wystarczy Deore.

dobry nie drogi osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma żadnych przeszkód.

Deore, SLX, XT i XTR to grupy typowo górskie.

LX od tego roku jest przeznaczony do rowerów cross i trekkingowych.

Ale nie oznacza to, że np.: XT nie można założyć do cross'a.

 

To tak samo jak z przerzutkami szosowymi,

mimo że są do rowerów szosowych mają też zastosowanie w bardziej ekstremalnych odmianach kolarstwa. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zastosowanie orientacyjne. Pomysłowość ludzka nie zna granic, a każdy ma nieco inne preferencje dotyczące jazdy na rowerze i zastosowanych w nim komponentów.

Przykład: Do roweru trekingowego można włożyć wylajtowaną korbę XTR. Pytanie po co w rowerze ważącym 15 kg urywać 200 gram na korbie w dodatku z zębatkami na których się za bardzo nie rozpędzisz, ale jeśli tylko masz taką fantazję lub potrzebę to proszę bardzo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze takie pytanko mam, Czy nie spotkał się przypadkiem ktoś z dokładną specyfikacją typów rowerów ? W FAQ znajduje się bardzo ogólnie przeznaczenie. Chodzi mi o optymalne zastosowanie komponentów, najlepsze możliwe dopasowanie itp. Przykładowo chodzi o to, że w trekingu podobno najlepsza jest korba z dużą ilością zębów na największej tarczy, ale istnieje pewna granica z szosówkami, bo nie są obsługiwane przez przerzutki itp. Byłbym bardzo wdzięczny za takie szczegółowe specyfikacje. Szczególnie roweru typu cross i treking :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci takiego zestawienia nie sporządzi, bo jak pisałem powyżej możliwości jest wiele i dla każdego to optimum może być inne. Odnosząc się do Twojego przykładu. W szosach (nie jestem ekspertem, więc mogę być nieścisły) stosuje się różne korby: do klasycznych z dwoma blatami (53/39) przez kompakty (bodajże 50/34) i korby trójblatowe (52/42/30), trekingowe to najczęściej trójblatowe 48/36/26 i mtb 44/32/22. Przerzutkę do obsługi pożądanej korby zawsze znajdziesz. Wszystko zależy jakiego sprzętu potrzebujesz. Czy jeździsz po górach, czy po płaskim, ile masz siły, czy jeździsz z dużą kadencją itd.

Dlatego dla tych o niesprecyzowanych potrzebach stworzono grupy osprzętu przeznaczone do poszczególnych typów kolarstwa.

Jakie grupy są do czego napisał już bogus92

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi na 100% bo niby na alu bębenki potrzebne są kasety z pająkami. I nie wiem czy kaseta SLX wystarczy czy trzeba zainwestować w XT która ma bardziej zintegrowany pająk. Nadmieniam ze mam bardzo naruszony budżet i wolał bym unikać zakupu kasety XT, a z drugiej strony szkoda by było uszkodzić piastę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu i tu jest aluminiowy pająk, w XT 6 koronek w dół jest na pająku w SLXie nie wiem. Ale nie powinno być problemu. Bardziej jeździsz po asfalcie czy w terenie ?? Bo widziałem ciekawą kasetę SLXa 11-28 na asfalcik jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...