Skocz do zawartości

[9059g] Kelly's Hacker by Rychlapl


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Sklep jest masakra i trzeba się uzbroić w cierpliwość. Ja zamówiłem kiere i wysyłka za pobraniem-czekałem chyba dwa tygodnie na wysyłkę. W tym czasie kilka @ i zero odpowiedzi, ale doszła cała i zdrowa. :icon_wink: Mimo wszystko zamówiłbym NU zamiast WCS. Tak jak piszesz 15 gram lżej, będziesz miał kpl i mniej spotykany produkt, ale wiadomo Twój wybór.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się pozmieniało w stosunku do tego co jest na zdjęciach, tzn teraz jest białe siodełko. Dodatkowo mam białe buty i niebiesko-biały strój oraz kask więc myślę w miarę:) Poza tym nie spieszy mi się jakoś specjalnie z zakupem ponieważ mam na czym jeździć. Poczekam jeszcze trochę, może trafi się coś ciekawego na allegro, tak jak udało się z kierą.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc w dniu jutrzejszym wszystko zostanie skompletowane, poskładam to do kupy i postaram się zrobić nowe zdjęcia:) Ostatecznie mostek zamówiłem WCS-a białego, opony X-king 2.2 Race Sport które będą współpracowały z mleczkiem FRM-a lub produkcji naszego forumowego kolegi Leo:)

 

Ciekawy jestem opon, zakupu dokonałem na podstawie opisów z mtbr-a...

 

Co by nie było tak różowo, to jutro na gwarancję idą moje buty (SIDI Dragon 2 SRS Carbon) ponieważ poprzecierały mi się po jednym sezonie piętki od wewnątrz, a tak się raczej nie powinno stać. W starych SIDI Bullet które mam do dzisiaj, na cięższe wyprawy czy zimę, nic takiego się nie stało.. Zobaczymy co z tego wyniknie.

 

Odłamane ramię Cranków wróciło z naprawy w 7Anna, wymieniono jeden korpus i łożyska za bagatela 140zł ;/

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu kilka par Cranków, gdyż nie dorobiłem się jeszcze butów szosowych, w rowerze Taty też Cranki więc ciężko mi teraz stwierdzić które to są.. Z tego co pamiętam, to kupiłem je tak tanio, ze dopłata za serwis wyszła teraz około 40zł, a mam w zasadzie nowe pedały.

 

Bardziej martwią mnie buty;/ Dobrze, że one nie były kombinowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, nadszedł moment wyboru hamulców tarczowych. Wstępnie zdecydowałem się na XTR-y 2011, + do tego tarcze. Jeśli piasty będą na centerlock to chyba najlepiej oryginalne Shimano XTR 160/140 mm. Cena wychodzi około 1400zł, więc chyba ok? Jestem świeży w temacie tarczówek, więc chętnie poczytam Wasze rady:)

 

O kołach założyłem osobny temat, opcji wiele - ze względu na koszty. Póki co wymyśliłem:

1.

Novatec 711/712SB

Revo 32szt

ZTR Alpine

 

Około 1260 zł, waga ~1380 gram

 

2.

Tył XTR 985 CL /Przód Novatec 711SB IS

Revo 32 szt

ZTR Alpine

~ 1628 zł, waga podobna

 

3.

DT 240s 28H CL (Przód/Tył)

Sapim D-Light 28szt

ZTR Alpine

około 2100zł, waga ?

 

4. DT 240s 32H IS / Novatec 711SB IS

Revo 32 szt

ZTR Alpine

~ 2050zł, waga około 1360 gram.

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to dodaj jakieś aktualne zdjęcie roweru. Widzę że dużo pozmieniałeś od ostatniego czasu.

Przejście na tarcze to przeraźliwie wielki wydatek, jeśli chcesz spróbować zachować obecną wagę Vek.

Z tych opcji co dałeś to 2ga wydaje mi się najrozsądniejsza. Tylko ten Xtr jest trochę drogi :/ http://www.bike-center.pl/index.php?p4794,shimano-xtr-fh-m985-32-otwory-cl-piasta-tyl - ale waga jest wporządku.

Przedniego Shimano oczywiście nie opłaca się brać - tak było i jest obecnie (no chyba że Hone za 30zł na allegro :P

 

A jak z obecnymi kółkami? Dobrze się przez cały okres użytkowania sprawowały? Dużo centr czy innych niedogodności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka obecne - rewelacja. Dlatego nie jest mi bardzo śpieszno do tarcz, i tak topornie zbieram się do wydania nie małej sumy. Koła w zasadzie nie były centrowane, przednie ma włożone 2 szprychy DT Competition, gdyż jakiś czynnik zewnętrzny podczas jazdy je wykrzywił. Koło było nadal proste, ale dla świętego spokoju wymieniłem. Tył ma włożoną 1 szprychę DT Revolution, koło po przejechaniu bez 1 szprychy połowy maratonu w Zawoji i XC na drugi dzień miało minimalne bicie (nie musiałem nawet luzować V-ek). Piasty toczą się rewelacyjne.

 

Stąd wynikają komfortowe warunki wyboru nowego zestawu, jednak zaczyna mnie powoli taki stan "zbierania się do zakupu" męczyć. Tym razem zagłębiłem się w ten temat na tyle, że wzbogacę rower w nowe części. Szczerze to najbliżej mi do zestawu DT 240s/Sapim D-Light/ZTR Alpine.

 

Zdjęcia, hm w sumie przez weekend coś dodam, rozpiskę tez można uaktualnić.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Udało się wszystko poskładać do kupy,a zamówione części dotarły z większym bądź mniejszym opóźnieniem...

 

Zacznę od kół, długo się zastanawiałem nad tym ile chcę wydać, co chcę uzyskać i jak to ma wyglądać. Końcem końców wybrałem zestaw na DT Swiss 240s, szprychach Sapim D-Light, obręczach ZTR Alpine i czerwonych nyplach DT ProLock. Długo męczy wybór szprych i piast, z obręczami się nie wahałem. Revolutiony zapewniały rewelacyjną wagę, Sapimy dobrą sztywność i niewiele większą masę - stąd wybór padł właśnie na nie. CX-Ray odpadły w przebiegach z powodu ceny. W przypadku piast opcją były tanie Novateci, które zniechęciły mnie awaryjnością. Później pojawiły się XTR-y, cena średnia, niby dobrze się toczą i cena znośna. Wygrały jednak pozytywne doświadczenia związane z poprzednimi kołami i szarpnąłem się na DT-eki.

 

Hamulce, tutaj wybór dosyć szybki i prosty. Dobre opinie, stosunek cena jakość i XTR-y zamówione.

Większy problem był z tarczami, decydując się na system IS automatycznie odpadły tarcze XTR-a, więc pytanie co?. Poczytałem, pooglądałem projekty na czym ludzie jeżdżą i okazało się, że znakomita większość używa Dartmoor Nano i Ashima ARO-08. Wybór więc nie mógł być inny.

To takie świeże zmiany.

 

Co widać jeszcze w projekcie mniej lub bardziej nowego to kierownica NewUltimate, mostek Ritcheya ale o tym rozmawialiśmy już wcześniej. Hurtem ze wszystkim poszła nowa kaseta XT, łańcuch XTR i gripy KNCNC Eva.

 

Podsumowując to z wyniku wagowego jestem bardzo zadowolony, ponieważ na stosunkowo nie light-bikowych oponach mam wynik bardzo bliski 8XXX. Mogłem założyć do zdjęć i na ranking Barro Racy, które posiadam w domu, ale sprzęt jest w takiej konfiguracji ścigowej, i tak go prezentuję.

 

Chciałbym tutaj zapytać, jaki zysk wagowy da mi wymiana śrub w tarczach, zaciskach, klamkach? A dwa, jakieś Wasze sugestie czy opinie?

 

Poniżej nowa rozpiska, w starej coś mi się nie zgadzało ciągle więc poważyłem wszystko jeszcze raz i zrobiłem nową:

 

 

Adaptor Front: Shimano PM-IS 160 20 g.

Adaptor Rear: KCNC IS-PM 180 22 g.

Bar Ends: --

BB: Shimano XTR M970 87 g.

Cables: Shimano XTR 80 g.

Cassette: Shimano XT CS-M770 11-32 260 g.

Chain: Shimano XTR 271 g.

Chainset + Chainrings: Shimano XTR M970 698 g.

Derlr (Front): Shimano XTR M950 Top Swing 110 g.

Derlr (Rear) Shimano XTR M970 SGS 199 g.

Fork + Poplock + Cable: Rock Shox SID Team 07 1410 g.

Frame + Hook: Kelly's Hacker 08 1512 g.

Head Set: Accent Airplane Ahead 90 g.

Gear Shifters: Shimano XT 233 g.

Grips + Bar Plugs: KCNC EVA 18 g.

Handlebar: NewUltimate Carbon 600 mm 120 g.

Pedals: Crank Brothers EB C 294 g.

Rotor Front + Bolts: Ashima Aro-08 160 mm 94 g.

Rotor Rear + Bolts: Ashima Aro-08 160 mm 94 g.

Seat: Selle Italia SLR FIBRA 144 g.

Seatpost clamp: No name 16 g.

Seatpost: KCNC Ti-ProLite 400mm 162 g.

Shifter/Brake (Front): Shimano BR-M985 XC 710 mm 210 g.

Shifter/Brake (Rear): Shimano BR-M985 XC 1310 mm 230 g.

Skewers: Soul Kozak Steel 64 g.

Spacers: Accent + Token Carbon 8 g.

Stem: Ritchey WCS White 110 mm 123 g.

Tyre (Front): Continental X-King 2.2 RS 474 g.

Tyre (Rear): Continental X-King 2.2 RS 474 g.

Top Cap: Accent Airplane

Wheel Front: DT 240s IS + ZTR Alpine + Sapim D-Light + DT Prolock 634 g.

Wheel Rear: DT 240s IS + ZTR Alpine + Sapim D-Light + DT Prolock 758 g.

Tape + Valve + Milk: Notubes/FRM/ Produkt forumowego kolegi Leo 150 g.

 

Suma: 9059 gram.

Waga potwierdza się na podwieszanej do ryb:P

 

Gwiazdka sterów wliczona w wagę amortyzatora.

 

Poniżej mała galeria, niestety zrobione kompaktem ponieważ lepszy aparat uległ uszkodzeniu.

https://picasaweb.google.com/Rychlaa/Kellys11?authkey=Gv1sRgCL6J19ziyNK0Yw

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży zysk wagowy to na śrubkach nie bedzie, może z 15 do 20 gram. Nie opłaca się skoro śrubki z tytanu są śmiesznie drogie, a aluminiowe lepiej w niektórych miejscach nie stosować np.mocowanie tarcz czy hamulców. Właściwie to w tym rowerze niema już co zmieniać, jak dla mnie perfekcyjny :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O hamulcach będę w stanie napisać coś kiedy je dotrę, w tym tygodniu coś pojeżdżę no i maraton w Piechowicach powinien dać jakąś odpowiedź. Póki co mogę powiedzieć, że bardzo ładnie się prezentują:)

Trochę się namęczyłem przy ustawianiu zacisku, ponieważ nie chciał się ułożyć tak aby nic nie tarło i dzwoniło. Teraz już jest ok:) Prawdopodobnie wynika to z faktu, iż pierwszy raz montowałem tarczówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję roweru,osprzętu i wyniku wagowego. :whistling: Nowe hebelki XTR-a no no.Też czytałem trochę opini na ich temat i podobno są zarąbiste. :woot::devil: No to czekamy na wieści jak się sprawują.Powodzenia w zawodach. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że po Piechowicach będę miał jakieś dobre wieści ale niestety... Na przejeździe kolejowym zaraz po starcie wpakował się we mnie pchający się na chama do przodu zawodnik Corratec Eurobike, numeru startowego niestety nie jestem pewien. Efektem jest przednia obręcz do wyrzucenia, jak dla mnie takiej 8 nie da się już wyciągnąć, z tyłem zobaczymy co będzie. Dodatkowo powstała dziura w dolnej lewej goleni amortyzatora, efektem jest wyciek oleju i dolna komora ze swobodną wymianą powietrze. Obręcze muszę kupić nowe, amorka postaram się reanimować.

 

Hamulce są jak najbardziej ok, tył hamował super, o przodzie nie mogę za wielę powiedzieć ponieważ olej z amortyzatora zalał tarczę. Mimo to, po przepaleniu tego co się wylało hamowanie było całkiem ok:)

 

Nic, pozostaje od jutra walczyć ze stratami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No niestety się nie udało dorwać sprawcy, a szkoda.

 

Niestety Sida odratować się nie bardzo da, albo jest to zdecydowanie nie opłacalne. Muszę więc w tym tygodniu zakupić nowy amortyzator. Prosiłbym was tutaj o pomoc.

Oglądałem oferty różnych producentów, i w granicach 1800 zł znalazłem w sumie tylko 2 interesujące oferty:

 

Rock Shox SID RLT z manetką oraz Magura Durin Race 100, model sprzed 2 lat bodajże. R7 MRD Absolute wszyscy mi odradzają a Foxy są za ciężkie. W wypadku Magury trochę obawiam się serwisu... Amorek musi być z manetką...

Póki co jestem zdecydowany na SID-a, ale może ktoś mi doradzi coś innego...

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pech chyba nie zna granic. Kupiłem dziś w Pyskowickim Lemonbike amortyzator SID RLC, przyjechałem do domu z nowym sprzętem aby wszystko zmontować i okazało się, że gwiazdka sterów jest krzywo nabita i śruba w ogóle nie bardzo chce się wkręcać w jej gwint... Chyba będzie musiał pan serwisant ją jutro usunąć (porozwiercać?) i nabić nową poprawnie już.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...