Rychlapl Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Avid SD7 - Brake: (Rear) (Hamulec tylny) Avid SD7 - 368g Brake Levers (Klamki): Avid sd5 - 172g Cables (Pancerze i Linki): Shimano XTR - około 175g Cassette (Kaseta): Deore XT 11-32 - 248g Chain (Lancuch): Sram 990 - 288g Crankset (Korby): Shimano XT - FC-M760 - 865g Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): Shimano XTR - 110g Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano XTR 199g Fork (Widelec): RS Sid Team + manetka- 1430g Frame (Rama): Kelly's Hacker + Hak + pivoty 1532g Grips (Gripy): Ritchey WCS gąbki - 28g Handlebar (Kierownica): Tioga Taskforce XC - 125g Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 292g. Seat: (Siodlo): Selle Italia SLR XP - 181g Seatpost (Sztyca): KCNC Ti Pro Lite-8000 - 162g. Seatpost Clamp (Zacisk Sztycy): Kalloy - 16g Shifters (Manetki): Shimano LX - 250g. Stem (Mostek): Smica Race Lite 110mm 25,4 - 104g. Headset (Stery): Accent Airplane - 90g Tire (Front) (Opona Przednia): Schwalbe Rocket Ron 2.1 410g Tire (Rear) (Opona Tylna): Schwalbe Rocket Ron 2.1 - 404g Tubes (Detki): Maxxis ultralight - 250g Wheels (Koła): DT Swiss XR 1480 - 1520 gra Skewers (zaciski): Soul Kozak 64g Suma: 9283 gramy. Dodatki: Koszyk Accent Calisto 23 gramy Neopren 20 gramy Rower wydaje mi się już całkiem przyzwoity, poluje na jakieś fajne rogi (patrz okazja). Docelowo chciałbym zejść poniżej 9 kilogramów, ale to dopiero w przyszłym sezonie. Nie chcę osiągnąć tego poprzez zakładanie opon typu Maxxis Maxxlite, a poprzez części. (gdybym się uparł to na siłę teraz to mogę zrobić, ale nie o to chodzi). Póki co testuję ustawienia kokpitu. Jeśli macie jakieś propozycje, zastrzeżenia to chętnie wysłucham Mała galeria: http://img190.imageshack.us/gal.php?g=pict0047k.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Z tanich i nieryzykownych - czarne alu śruby do pivotów, kupić inne albo pomalować obecne podkładki pod mostek. Skrócić tylni pancerz przy rurze podsiodłowej i przerzutce no i tyle Możesz się jeszcze pobawić w tuning klamek - alu śruby / nawiercanie / bo na fr-5 nie ma sensu zmieniać a tu można z 15-20 oszczędzić Fajny rowerek, a waga naprawde robi wrażenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Alu śruby są zamówione, złote - maja się komponować z jarzemkiem sztycy. Podkładki prawdopodobnie w ogóle wylecą. Tak jak powiedział, testy. Być może odkręcę monitorki on manetek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Hacker dostał złote alu śruby i schudło mu się 24 gramy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Mam kilka dylematów apropo zmian na ten sezon, i liczę na waszą pomoc:) 1. Gdy staję na pedały to kierownica dosyć mocno trzeszczy...(Nacisk naturalnie się znacznie zwiększa). To tak sobie może być, czy lepiej wymienić? Bo wydaje mi się, że to chyba nic dobrego nie oznacza:P 2. Manetki, myślałem o gripsiftach ale nie wygodnie mi się ich używa, więc zostały XTR, ale czy jest sens wydawać 400zł? Waga jest defakto nie wiele mniejsza więc chodzi mi głównie o działanie. Osobiście inwestycja wydaje mi się wątpliwa. 3. Zalewać mlekiem rockety czy nie zalewać? Czytałem wątek tego dotyczący na forum ale opinie są maksymalnie skrajne... 4.Jakieś sugestie może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 16 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 1. Czasem tak się zdarza, że kierownica trzeszczy nie z powodu zużycia, ale z powodu tarcia i naprężeń pomiędzy mostkiem a kierownicą. U mnie pomaga kawałek taśmy izolacyjnej owiniętej wokół kierownicy pod deklem mostka. 2. Moim zdaniem praca samych manetek będzie lepsza, bardziej zawodnicza można powiedzieć. Jeśli masz kasę i odczuwasz potrzebę zmiany to na pewno się nie zawiedziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Trzeszczenie kierownicy/mostka może pojawiło się od złego dokręcenia lub tak jak w moim przypadku było wyczyścić połączenie kiera/mostek. Jeśli nie nie zależy Ci aż tak na wadzę to może manetki XT(odkręcić telewizorki) i będzie według mnie dobrze a za połowę ceny. RoRo podobno się trudno zalewa, ale możesz spróbować, zawsze mniejsze prawdopodobieństwo gumy... Przedni hamulec waży coś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Trochę głupio to zapisałem, podana jest łączna waga obu hamulców. Z tymi manetkami to wiem, że dużo nie zyskam ale z drugiej stron jak je raz kupie porządne (i mam nadzieje nie rozwalę) to będę je miał na długo. Sprawę kierownicy sprawdzę, bo nie uśmiecha mi się nic nowego kupować, jeśli chodzi o ten element. Chciałbym też niby zejść poniżej tych 9 kg ale nie mam pomysłu za bardzo, żeby nie wydać na to stosunkowo dużych pieniędzy xD Znając życie pewnie po prostu nie widzę tych możliwości. Dlatego pytałem o jakieś sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 W czym umieściłeś wagę top capa i podkładek pod mostek? Bo nie mogę się doszukać. Bardzo lekka kaseta Ci się trafiła, jakiś tuning? Korba ze zdjęć to model 770 a nie 760. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) Kaseta sobie po prostu tyle waży. Topcap razem z tą "szyszką" zaliczone do wagi amortyzatora. Podkładki możliwe, że gdzieś mi uciekły. W finalnej opcji zostały dwie, więc prawdopodobnie 6 gramy brakuje w rozpisce. Niech więc będzie tak, bo i tak przesiadłem się na łańcuch Shimano a nie chciałem gmatwać dla 10 gram. Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Avid SD7 - Brake: (Rear) (Hamulec tylny) Avid SD7 - 368g Brake Levers (Klamki): Avid sd5 - 172g Cables (Pancerze i Linki): Shimano XTR - około 175g Cassette (Kaseta): Deore XT 11-32 - 248g Chain (Lancuch): Shimano XTR - 278g Crankset (Korby): Shimano XT - FC-M770 - 865g Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): Shimano XTR - 110g Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano XTR 199g Fork (Widelec): RS Sid Team + manetka- 1430g Frame (Rama): Kelly's Hacker + Hak + pivoty 1532g Grips (Gripy): Ritchey WCS gąbki - 28g Handlebar (Kierownica): Tioga Taskforce XC - 125g Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 292g. Pads: (Podkładki) - Accent 6g. Seat: (Siodlo): Selle Italia SLR XP - 181g Seatpost (Sztyca): KCNC Ti Pro Lite-8000 - 162g. Seatpost Clamp (Zacisk Sztycy): Kalloy - 16g Shifters (Manetki): Shimano LX - 250g. Stem (Mostek): Smica Race Lite 110mm 25,4 - 104g. Headset (Stery): Accent Airplane - 90g Tire (Front) (Opona Przednia): Schwalbe Rocket Ron 2.1 410g Tire (Rear) (Opona Tylna): Schwalbe Rocket Ron 2.1 - 404g Tubes (Detki): Maxxis ultralight - 250g Wheels (Koła): DT Swiss XR 1480 - 1520 gra Skewers (zaciski): Soul Kozak 64g Suma: 9279 gramy. Panowie, to jak z pomysłami na lightowaniem i reszta moich pytań? Edytowane 17 Marca 2010 przez Rychlapl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Zrobił się trochę błędne koło. Teraz odpowiedz czy vki zostają czy wchodzą tarcze. Jak nie to klamki na coś lżejszego, linki na Nokony czy Alligatory + mleczko w oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 17 Marca 2010 Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) -> Szukaj jakiś lekkich klamek typu Rooka, extralite itp. Hample mają bardzo duży potencjał tuningowy, ew. można je wymienić je na Vuelty/Avidy Mag http://luckynino.blogspot.com/2009/03/marketplace-used-parts-for-sale.html -> Dętki Flyweight, lub jak wspomniałeś przejście na mleczko. Ma to wiele zalet, a przy dobrym mleczku unikniesz problemów. -> Tytanowe osie do Cranków, 60g zysku http://cgi.ebay.com/Ti-Spindle-Set-that-Fits-Crank-Brothers-Egg-Beater-SL_W0QQitemZ220563711291QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item335a9f253b lub http://cgi.ebay.com/For-Crank-Brothers-Egg-Beater-Titanium-Spindles-kit-Sil_W0QQitemZ280478350350QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item414dcffc0e -> Manetki, odkręć wskaźniki, daj alu śruby a waga zejdzie poniżej 220g. XTR'y bajecznie chodzą ale są koszmarnie drogie...zastanów się jeszcze nad XT, dość duża różnica w działaniu porównując do LX. -> I ew. siodło, ale to już koszty poważne (Speedneedle) albo strata wygody (karbonowe deski). Lektura http://light-bike.com/forum/index.php na pewno Ci nie zaszkodzi Edytowane 17 Marca 2010 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) Light bike czasem czytam, jak troszkę czasu jest. Tam jednak przeważnie starają się lecieć "po bandzie" a ja muszę oszczędzać środki xD Poprzeglądam to wszystko, pomyślę, policzę. Zobaczymy czy warto. Manetki chyba kupie bo działanie tych LX mnie już drażni. Postaram się jednak najpierw spróbować porównać działanie XT i XTR organoleptycznie:) Edytowane 17 Marca 2010 przez Rychlapl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2010 (edytowane) Od marca, kiedy zastanawiałem się nad obniżaniem masy poprzez wymianę klamek, czy jakiś hamulców V-brake typu KCNC, doszedłem w między czasie do wniosku, że nie ma to wszystko większego sensu a jedynie znacznie uszczupli stan konta. I tak pewnie w nie dalekiej przyszłości zdecyduje się na nową ramę, a przede wszystkim tarcze. Może tej zimy. Ale do rzeczy. W okolicach czerwca udało mi się powyginać pręty w mojej Selle Itali. Prętów nie sposób było wyprostować. Końcem końców udało się je wyciągnąć bez niszczenia siodełka i włożyłem razem z kolegą pręty z jakiegoś Scotta. Pomogła przy tym długa rura a wysiłek nie był mały. Sztyca KCNC jednak nie przyjęła siodełka ponieważ pręty nie pasują idealnie ponieważ ich rozstaw jest nieco większy. Udało mi się je zamontować do sztycy Kibixa i trafiło do zimówki. Niebo wygodniejsze od starego Kibixa. Na ostatnim maratonie w Wieluniu popsuła się manetka LX-a, i jak mówiono na forum jej naprawa jest nie możliwa. Efektem tego wszystkiego jest zakup siodła SLR Fibra. Oczywiście mój wieczny pech chciał że po 2 tygodniach musiałem oddać na gwarancję. I tutaj ciekawa sprawa. Pierwszy egzemplarz ważył 134 gramy (katlogowo 135) ale schodziło z niego lico. Nowa sztuka ma 144 gramy ale nawet po moim szlifie w Białymstoku wygląda jak nowe, a lico nie wygląda na takie które chce schodzić. Czy waga spowodowana jest innym rodzajem skóry? Moze jest jej więcej i dlatego jest wytrzymalsze? Jeśli źle rozumuje to jedyną możliwością jest jakiś feler tamtego modelu. Manetki jak radzono to Shimano XT, bez sensu jak dla mnie dokładać do XTR jeśli fundusze są ograniczone mniej lub bardziej. W ten sposób rowerek schudł o oszałamiające 46 gramów i waży teraz około 9233 gramy:) Edytowane 14 Września 2010 przez Rychlapl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Nowy sezon, nowe zmiany, częściowo konieczne. Jestem na etapie zakupu kierownicy, a być może (z konieczności) mostka. I tutaj pojawia się problem. Jak wiadomo chciałbym coś lekkiego ale nie mogę się zdecydować czy zostać przy 25,4 czy przejść na 31,8. Póki co znalazłem jak dla mnie najlepszą opcję, w rozsądnych pieniądzach na 25,4 : http://allegro.pl/nowa-amoeba-scud-hb-m110-carbon-113-gram-xc-wys-0-i1533307789.html W przypadku 31,8 jedyne co przychodzi mi na myśl to Ritchey Superlogic Flat Bar. Chciałem FSA K-Force ale niestety kiepsko z dostępnością... Jakieś propozycje, sugestie z waszej strony:) BTW,jeszcze kilka innych drobnych zmian na ten sezon, ale o tym jak już będzie gotowe wszystko:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Trzymaj wasko, OS bylo modne jakis czas temu, teraz jest moda na retro Jezdzilem na obydwu rozwiazaniach i nie widze zadnej roznicy, oprocz tego ze OS ogranicza pojemnosc kiery i zwieksza wage. Wrocilem do 25.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Przynajmniej jeden problem raczej z głowy. Pozostał więc już wybór tej kierownicy, najbardziej kusi mnie ta Amoeba. Ma może ktoś doświadczenia z tym produktem, lub może polecić coś innego w standardzie 25,4 i cenie poniżej 300 zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Przynajmniej jeden problem raczej z głowy. Pozostał więc już wybór tej kierownicy, najbardziej kusi mnie ta Amoeba. Ma może ktoś doświadczenia z tym produktem, lub może polecić coś innego w standardzie 25,4 i cenie poniżej 300 zł? Miałem tę Amoebę z rocznika 2009. Sztywna dzięki aluminiowemu rdzeniowi. Waga była nieznacznie wyższa od deklarowanej przez producenta (chyba o 5 gram). Jakość na przyzwoitym poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciczek Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Może kiere z NewUltimate? Ja wybrałem scandium, ale jest też carbon tylko trochę wykracza poza Twój budżet http://www.jbg2-shop.pl/category.php?id_category=34 Jeśli chodzi o 25,4 czy 31,8 to zapraszam do projektu mojej Meridy. Trwała tam dość długa dyskusja na ten temat, razem z filmikiem demonstrującym. z tą różnicą że chodziło o wylajtowane rurki typu KCNC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomsport Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Przynajmniej jeden problem raczej z głowy. Pozostał więc już wybór tej kierownicy, najbardziej kusi mnie ta Amoeba. Ma może ktoś doświadczenia z tym produktem, lub może polecić coś innego w standardzie 25,4 i cenie poniżej 300 zł? Mam taką kierownicę od ponad pół roku i jestem b. zadowolony, jakość bardzo dobra a jeździłem także w maratonach i nic złego nie mogę powiedzieć o niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Kosciczek, bardzo ciekawy temat, szkoda że nie trafiłem na niego wcześniej. Wnioskuję, że standard mocowania nie ma tutaj takiego znaczenia, a chodzi raczej o jakość konkretnych części. Kierownicy i mostka. Moim zdaniem nie warto w takim wypadku mocować np. kiery Syntace do mostku Smica ponieważ jest on zbyt mało sztywny w stosunku do kierownicy. Jeśli nie zdecyduję się na zmianę mostka to najlepszą opcją rzeczywiście jest ta Amoeba. W przypadku wymiany całego kokpitu można zdecydować się na zestaw New Ultimate z kompozytową kierownicą, lub jak pisałem wcześniej zestaw Ritcheya. Kwestia teraz tylko, czy potrzebuję aż tak dużych zmian, skoro obecnie, jak się okazuje, b. wiodki zestaw Smica Lite Pro i Tioga Taskforce XC nie przeszkadzał mi w czasie jazdy. Edytowane 30 Marca 2011 przez Rychlapl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciczek Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Ja powiem tak. Mimo moich obaw związanych z lekkim kokpitem zdecydowałem sie na zestaw mostek KCNC + kiera scandium NU w standardzie OS i nie widzę żadnej różnicy w stosunku do mojego poprzedniego zestawu (Ritchey WCS). Oczywiście oprócz różnicy wagowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Więc wyszło tak, że kupiłem kierownice New Ultimate Carbon na 31,8 w okazyjnej cenie. Teraz pozostał więc wybór mostka. Wybór padnie chyba na Ritchey WCS, w kolorze białym. Wydaje mi się, ze zapewnia dobrą wagę względem sztywności. Cena za ten nowy mostek to 173zł. Macie może jakieś inne propozycje w okolicach 200zł? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciczek Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Zaszalej i weź biały mostek NewUltimate do kompletu. Oczywiście WCS jest dobrym mostkiem, ale nie tak lekkim jak NU i już lekko oklepany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Tak, tylko nie sposób się dodzwonić do tego sklepu... Gdyby nie to to pewnie byłby już zamówiony. Mam złe doświadczenia ze sklepami które nie odbierają/ nie odpisują;/ A lżej około 15 gram jest. Jak zaaplikuję seryjne tytanowe śruby w New Ultimate do WCS-a to będzie bardzo podobna waga:) Ale klamka nie zapdała jeszcze:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi