Skocz do zawartości

[kaseta] kaseta spadala


Jkuban

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Panowie mam poważny problem. Od jakiegoś czasu mam Gianta Terago 2. Mam z tylnim kołem od samego początku same problemy. Po około 25 km tylne koło zaczęło bardzo opornie się obracać. Co sie później okazało po zakręceniu kołem w powietrzu powodowało tylko 2 obroty koła. Szczęście w nieszczęściu że miałem troszkę kluczy przy sobie i trochę poluźniłem śruby na ośce. Po przejechaniu następnych 10 km koło złapało takie luzy że latało na boki po 0,5 cm. A że byłem bardzo blisko domu tak też do niego dojechałem. Następnego dnia zawiozłem rower do serwsiu. Rzecz jasna na naprawę gwarancyjną. Po odebraniu roweru z serwisu stwierdziłem dalej luz na tylnej piaście. wkurzony idę do gościa. Pytam się go czy wogóle coś przy tym kole robił. Gośc się troszkę zaszportał i z tego wszystkiego zabrał jeszcze raz rower na zaplecze. Po 15 minutach był gotowy. Jednak luz na piaście byłdalej wyczówalny. W sumie nie był to duży luz - jakieś 1-2 mm ale był. Nie zastanawiając sie po raz kolejny zwróciłem gościowi uwagę . A on mi na to że taki luz ma byc i że mam tak jeździć. Nie zastanawiając się długo sprawiłem sobie 2 klucze na allegro do kontrowania tych nakrętek na tej ośce. Po wielu próbach udało mi się ustawić tak tą ośkę że praktycznie zniwelowałem luz na tej piaście. I tak sobie jeździłem jakieś 100 km bez luz aż do wczoraj. Dziś po wyciągnięciu koła i wykręceniu ośki nie dość że mi się kulki wysypały z piasty to spadła mi kaseta na ziemie. Cała się odkręciła. Panowie pytanie o co chodzi. Jak ją przykręcić, co mogło się stać. Zauważyłem że z tyłu kasety jest rurka z gwintem. W środku kasety i tej rurki jest miejsce na torxa. Czy tym torxem można wkręcić kasete na pisaste czy może inaczej się trzeba zabrać. Panowie wolę to sam zrobić niż oddawać rower do tego serwisu (niestety jedyny w pobliżu). A i może najważniejsze na koniec. Piasta to Shimano FH M475.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro na piaście masz gwint- to posiadasz wolnobieg(a nie kasete)

co sie stalo?- miałeś to wszystko ch....o poskręcane.

wolnobieg przykręca sie specjalnym kluczem do wolnobiegu, dostepnym w zasadzie wszędzie :P

np.

http://allegro.pl/item646811478_klucz_do_w...o_od_ss_fv.html

 

i jak bedziesz składał piaste to użyj koniecznie jakiegoś stałego smaru dla kuleczek B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torx o którym mówisz służy do odkręcenia bębenka od korpusu piasty. W razie uszkodzenia bębenka można go odkręcić i wstawić nowy.

skoro na piaście masz gwint- to posiadasz wolnobieg(a nie kasete)

Kolega ma piastę M475 - a takich nie ma pod wolnobieg. Masz kasetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnobieg sam by się nie odkręcił, bo jak się jeździ, to jest ciągle dokręcany B). Zapewne tak jak piszą koledzy wyżej masz kasetę. Co do luzów w piaście, to pewnie koleś w serwisie nie umiał lub poprostu nie chciało mu się ich kasować. Ehh, nie wiem czemu ale od tych serwisów Gianta wieje chłodem :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie dziś wieczorkiem zapodam fotki bo ciężko mi jest wytłumaczyć o co chodzi. Tak jak kolega maciek3na podał link do allegro do klucza - widziałem że pod najmniejsym trybem jest miejsce na ten klucz, ale po co w środku kasety w tej rurce jest mniejsce na torxa. Tym też coś się dokręca. ??

 

Zamówiłem dziś sobie tak zestawik:

 

Allegro

 

PS poskręcam tym tą moją nieszczęśliwą kasetę ???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaz zdjecia co Ci dokładnie wypadło. Bo jeśli by kaseta nie była dokrecona i by spadł z bębenka to i tak by nie miało to zadnego zwiazku z luzami na kole. Najprawdopodobniej mialeś nieprzykrecony bebenek do piasty, dokreca sie go duzym imbusem, juz nie pamietam jaki rozmiar, ale jest wyjątkowo gruby B). Dlatego prawdopobonie miałem luzy na kole, prawa bieżnia znajduje sie na bebenku, jeśli nie byl dokrecony to wszystko latało. Ogólnie koleś z serwisu ma zerowe pojęcie o sprzecie, unikaj tego serwisu. Ja miałem podobny problem, serwisant nie dość ze nie włozył dwóch kulek! to jeszczenie nie dokrecił bebenka i zdziwiony niedowierzał dlaczego koła ma luzy, albo sie kontruje. Ja wtedy nie mialem pojecia o tym jak to jest w środku zbudowane, ale bez najmniejszych problemów wszystko poskładałem sam i kreci sie idealnie przez kolejne kilka tys km! a te narzędzia do których dałeś link to bacik i klucz do kasety, za pomocą nich tylko ścigniesz kasete z bębenka, ale i tak Ci sie to przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

 

 

Zamieszczam zdjęcia kasety. Na zdjęciu które przedstawia tył kasety widać dokładnie o jaką chodziło mi rurkę z gwintem i miejscem na imbusa/torxa w środku.

 

 

http://s6.zapodaj.net/89203429.jpg.html

 

http://s6.zapodaj.net/83854778.jpg.html

http://s6.zapodaj.net/7835369.jpg.html

http://s6.zapodaj.net/89203429.jpg.html

 

 

 

Ps. Panowie dajcie znaćjak to poskręcać żeby się nie porozkręcało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witam

 

Piasta shimano wiec nie torx tylko imbus 10mm. chyba ze cos pozmieniali. ta sruba przykrca sie bebenek do piasty. znajdź taki klucz i zakrec do piasty. Mocno ale z umiarem bo tam jest aluminiowy gwint. Na piescie powinna być jeszcze metalowa podkładka przy kołnierzu. jak nie ma to moze być problem i trzeba bedzie ja zastąpic.

 

Jak dokrecisz to kłopoty powinny sie skonczyc ale jak by sie dalej odkrecało to posmarowac gwint takim syfem do gwintów i juz sie nie odkreci.

 

Dodam jeszcze ze jak ci sie tak czasto luz robi to mozesz mieć uszkodzona oś albo nonusa i nakretke kontrująca, trzeba obada gwint czy jest w dobrym stanie. Jak jest znaczy ze kiepsko skreciłeś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co może być powodem odkręcania się kasty xt? Kasetę mam około 4-5 miesięcy. Po 3 miesiącach nagle sama się rozkręciła, przez co łańcuch dziwnie skakał, a także na środkowych koronkach dało się odczuć minimalne "mrowienie". W serwisie mi ją dokręcili. Teraz zrobiłem ledwo 100km (przy okazji zmieniałem manetki). i znów to samo...czy te xt tak mają czy ja mam coś nie tak z nią? Dodam iż moje piasty także mam od około 4 miesięcy, są to novatec na tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz znalazłem na google że ludzie też mają problemy z jej odkręcaniem się...mam dokręcić ją sam na siłe? Bębenek raczej nie możliwe, całkiem nowe piasty. Ja nawet nie wiem ile to jest 40nm, nie umiem wyczuć. Muszę sprawić sobie klucz do kaset. Proszę o dalszą pomoc, może ktoś też ma podobny problem? I jak lockringa dokręcić? Też kluczem do kaset? I na pałe, czy też jak będzie stawiać opór to przestać? Nie wiem jak postępować z tymi kasetami xt. Nigdy przy tym też nie grzebałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

almaster bez klucza do kaset i bata to ty możesz na nią najwyżej popatrzeć a nie dokręcić -> marsz do serwisu albo na zakupy.

 

Zakładasz bat i blokujesz kasetę nieruchomo - wkładasz w lock ring klucz do kaset i dokręcasz - 40Nm to jest naprawdę mocno dokręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...