Jkuban Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Witam Panowie mam poważny problem. Od jakiegoś czasu mam Gianta Terago 2. Mam z tylnim kołem od samego początku same problemy. Po około 25 km tylne koło zaczęło bardzo opornie się obracać. Co sie później okazało po zakręceniu kołem w powietrzu powodowało tylko 2 obroty koła. Szczęście w nieszczęściu że miałem troszkę kluczy przy sobie i trochę poluźniłem śruby na ośce. Po przejechaniu następnych 10 km koło złapało takie luzy że latało na boki po 0,5 cm. A że byłem bardzo blisko domu tak też do niego dojechałem. Następnego dnia zawiozłem rower do serwsiu. Rzecz jasna na naprawę gwarancyjną. Po odebraniu roweru z serwisu stwierdziłem dalej luz na tylnej piaście. wkurzony idę do gościa. Pytam się go czy wogóle coś przy tym kole robił. Gośc się troszkę zaszportał i z tego wszystkiego zabrał jeszcze raz rower na zaplecze. Po 15 minutach był gotowy. Jednak luz na piaście byłdalej wyczówalny. W sumie nie był to duży luz - jakieś 1-2 mm ale był. Nie zastanawiając sie po raz kolejny zwróciłem gościowi uwagę . A on mi na to że taki luz ma byc i że mam tak jeździć. Nie zastanawiając się długo sprawiłem sobie 2 klucze na allegro do kontrowania tych nakrętek na tej ośce. Po wielu próbach udało mi się ustawić tak tą ośkę że praktycznie zniwelowałem luz na tej piaście. I tak sobie jeździłem jakieś 100 km bez luz aż do wczoraj. Dziś po wyciągnięciu koła i wykręceniu ośki nie dość że mi się kulki wysypały z piasty to spadła mi kaseta na ziemie. Cała się odkręciła. Panowie pytanie o co chodzi. Jak ją przykręcić, co mogło się stać. Zauważyłem że z tyłu kasety jest rurka z gwintem. W środku kasety i tej rurki jest miejsce na torxa. Czy tym torxem można wkręcić kasete na pisaste czy może inaczej się trzeba zabrać. Panowie wolę to sam zrobić niż oddawać rower do tego serwisu (niestety jedyny w pobliżu). A i może najważniejsze na koniec. Piasta to Shimano FH M475. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek3na Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 skoro na piaście masz gwint- to posiadasz wolnobieg(a nie kasete) co sie stalo?- miałeś to wszystko ch....o poskręcane. wolnobieg przykręca sie specjalnym kluczem do wolnobiegu, dostepnym w zasadzie wszędzie np. http://allegro.pl/item646811478_klucz_do_w...o_od_ss_fv.html i jak bedziesz składał piaste to użyj koniecznie jakiegoś stałego smaru dla kuleczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jkuban Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Witam Maciek dzięki za odzew tylko nurtuje mnie jedno pytanie. To do czego w tej rurce z gwintem jest miejsce na torxa w środku. Też się chyba tym coś dokręca. ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cassone Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Torx o którym mówisz służy do odkręcenia bębenka od korpusu piasty. W razie uszkodzenia bębenka można go odkręcić i wstawić nowy. skoro na piaście masz gwint- to posiadasz wolnobieg(a nie kasete) Kolega ma piastę M475 - a takich nie ma pod wolnobieg. Masz kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikołaj Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Skoro jest to piasta FH M475 to nie ma wolnobiegu. Jeśli spadła kaseta to trzeba nasunąć na bębenek i przykrecić nakrętką używając klucza do kasety. Chyba że odpadł bębenek razem z kasetą to tego jeszcze nie rozbierałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejf86 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Wolnobieg sam by się nie odkręcił, bo jak się jeździ, to jest ciągle dokręcany . Zapewne tak jak piszą koledzy wyżej masz kasetę. Co do luzów w piaście, to pewnie koleś w serwisie nie umiał lub poprostu nie chciało mu się ich kasować. Ehh, nie wiem czemu ale od tych serwisów Gianta wieje chłodem :/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jkuban Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Witam Panowie dziś wieczorkiem zapodam fotki bo ciężko mi jest wytłumaczyć o co chodzi. Tak jak kolega maciek3na podał link do allegro do klucza - widziałem że pod najmniejsym trybem jest miejsce na ten klucz, ale po co w środku kasety w tej rurce jest mniejsce na torxa. Tym też coś się dokręca. ?? Zamówiłem dziś sobie tak zestawik: Allegro PS poskręcam tym tą moją nieszczęśliwą kasetę ??? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 pokaz zdjecia co Ci dokładnie wypadło. Bo jeśli by kaseta nie była dokrecona i by spadł z bębenka to i tak by nie miało to zadnego zwiazku z luzami na kole. Najprawdopodobniej mialeś nieprzykrecony bebenek do piasty, dokreca sie go duzym imbusem, juz nie pamietam jaki rozmiar, ale jest wyjątkowo gruby . Dlatego prawdopobonie miałem luzy na kole, prawa bieżnia znajduje sie na bebenku, jeśli nie byl dokrecony to wszystko latało. Ogólnie koleś z serwisu ma zerowe pojęcie o sprzecie, unikaj tego serwisu. Ja miałem podobny problem, serwisant nie dość ze nie włozył dwóch kulek! to jeszczenie nie dokrecił bebenka i zdziwiony niedowierzał dlaczego koła ma luzy, albo sie kontruje. Ja wtedy nie mialem pojecia o tym jak to jest w środku zbudowane, ale bez najmniejszych problemów wszystko poskładałem sam i kreci sie idealnie przez kolejne kilka tys km! a te narzędzia do których dałeś link to bacik i klucz do kasety, za pomocą nich tylko ścigniesz kasete z bębenka, ale i tak Ci sie to przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jkuban Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Witam Panowie Zamieszczam zdjęcia kasety. Na zdjęciu które przedstawia tył kasety widać dokładnie o jaką chodziło mi rurkę z gwintem i miejscem na imbusa/torxa w środku. http://s6.zapodaj.net/89203429.jpg.html http://s6.zapodaj.net/83854778.jpg.html http://s6.zapodaj.net/7835369.jpg.html http://s6.zapodaj.net/89203429.jpg.html Ps. Panowie dajcie znaćjak to poskręcać żeby się nie porozkręcało. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek3na Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 no fakt- kaseta źle zrozumiałem, mój błąd Wracając do tematu, odkręcił Ci się bębenek, wystarczy go przykręcić z powrotem do piasty i wszystko powinno śmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Witam Piasta shimano wiec nie torx tylko imbus 10mm. chyba ze cos pozmieniali. ta sruba przykrca sie bebenek do piasty. znajdź taki klucz i zakrec do piasty. Mocno ale z umiarem bo tam jest aluminiowy gwint. Na piescie powinna być jeszcze metalowa podkładka przy kołnierzu. jak nie ma to moze być problem i trzeba bedzie ja zastąpic. Jak dokrecisz to kłopoty powinny sie skonczyc ale jak by sie dalej odkrecało to posmarowac gwint takim syfem do gwintów i juz sie nie odkreci. Dodam jeszcze ze jak ci sie tak czasto luz robi to mozesz mieć uszkodzona oś albo nonusa i nakretke kontrująca, trzeba obada gwint czy jest w dobrym stanie. Jak jest znaczy ze kiepsko skreciłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Co może być powodem odkręcania się kasty xt? Kasetę mam około 4-5 miesięcy. Po 3 miesiącach nagle sama się rozkręciła, przez co łańcuch dziwnie skakał, a także na środkowych koronkach dało się odczuć minimalne "mrowienie". W serwisie mi ją dokręcili. Teraz zrobiłem ledwo 100km (przy okazji zmieniałem manetki). i znów to samo...czy te xt tak mają czy ja mam coś nie tak z nią? Dodam iż moje piasty także mam od około 4 miesięcy, są to novatec na tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Albo pękł ci bębenek, albo ktoś nie dokręcił lockringa 40 Nm to całkiem sporo, a niejeden lockring prawie palcami odkręciłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Teraz znalazłem na google że ludzie też mają problemy z jej odkręcaniem się...mam dokręcić ją sam na siłe? Bębenek raczej nie możliwe, całkiem nowe piasty. Ja nawet nie wiem ile to jest 40nm, nie umiem wyczuć. Muszę sprawić sobie klucz do kaset. Proszę o dalszą pomoc, może ktoś też ma podobny problem? I jak lockringa dokręcić? Też kluczem do kaset? I na pałe, czy też jak będzie stawiać opór to przestać? Nie wiem jak postępować z tymi kasetami xt. Nigdy przy tym też nie grzebałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 almaster bez klucza do kaset i bata to ty możesz na nią najwyżej popatrzeć a nie dokręcić -> marsz do serwisu albo na zakupy. Zakładasz bat i blokujesz kasetę nieruchomo - wkładasz w lock ring klucz do kaset i dokręcasz - 40Nm to jest naprawdę mocno dokręcone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 A co to bat?;p I co mam zrobić jak znów będzie tak się odkręcać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Bat - kawałek łańcucha rowerowego wraz ze stosownym uchwytem, pozwalający na zablokowanie kasety nieruchomo w czasie odkręcania / dokręcania lockringa. http://www.allegro.pl/item661455627_bacik_...oronki_bat.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Ok, tylko dalej nie wiem co z tym odkręcaniem kasety mam zrobić, eh... mam nadzieję że już się to nie powtórzy, choć w to wątpię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Na xxx kaset które dokręcałem w życiu poza przypadkiem pękniętego bębenka żadna się sama z siebie nie odkręciła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=51862 tu znalazłem temat w którym mówią iż odkręca się sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Ten watek dowodzi tylko tego, że nie wszyscy powinni się zabierać za majsterkowanie przy rowerach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Po co komu bat przy dokręcaniu kasety? Przecież zapadki w bębenku nie pozwolą się jej obrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Na xxx kaset które dokręcałem w życiu poza przypadkiem pękniętego bębenka żadna się sama z siebie nie odkręciła. A XT się odkręca, i nie ma tu nic do rzeczy, kto powinien zabierać się za majsterkowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Uff, czyli na szczęście to nie bębenek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Po co komu bat przy dokręcaniu kasety? Przecież zapadki w bębenku nie pozwolą się jej obrócić Nie pozwolą się obrócić przy dokręcaniu a nie odkręcaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.