pawlo6 Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 czesc, jestem laikiem w tej dziedzinie wiec potrzebuje waszej pomocy, zamierzam kupic piasty DT 240s poniewaz nie produkuja juz ram na V ki, a ja nie przewiduje przez najblizszy rok tarczowek powiedzcie mi jaka jest roznica pomiedzy wersja CL a Disc poczatkowo beda uzywane pod v brake http://www.bikekatalog.pl/2009/index.php?q...%3APiasta+tylna _______ obrecze DT 4.1 SZPRYCHY REVO WAGA 75 KG dziekuje
krzysiekmz Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 CL znaczy ze sa pod tarcze Shimano, chodzi o rodzaj mocowania tarczy do piasty prosto tlumaczac. Disc znaczy ze ma mocowanie tarczy standard 6 srub. Co wezmiesz bedzie ok. Moim zdaniem lepiej Disc-wiekszy wybor hamulcow. Oczywiscie sa adptery by przejsc z cl na disc ale po co kombinowac. Chyba ze w przyszlym roku planujesz hample shimano to kup cl. Pozdrawiam.
miskov17 Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 CL robi się coraz popularniejszy - nie tylko Shimano ale także Avid od 2010 będzie miał tarcze na Centerlock. Imho to czy wybierzemy hamulec Shimano, Avida, Hope'a itd nie ma najmniejszego znaczenia - ważna jest jedynie tarcza. XTR 160mm wraz z nakrętką waży ~135g i jest naprawdę solidnym produktem, z świetnie wyglądającym alu pająkiem. Standardowa tarcza Avida G2CS waży z śrubkami ~120g czyli 15g mniej niż XTR. Ale pamiętajmy, że piasty pod CL są średnio o 20-30g/szt lżejsze więc suma sumarum to CL jest lżejszy
Adik Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 Może to i stwierdzenie nie na klasę tych piast, ale ogólnie warto wybrać z dwóch identycznych kompletów kół - te z piastami centerlock jeśli: 1- składa się koła pod vki, a chce się mieć zabezpieczenie, na możliwość montażu tarcz 2- planuje się przejście na tarczówki, lecz chce się mieć również lekki komplet pod vki {2 w 1}
pawlo6 Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Napisano 2 Czerwca 2009 kola juz sa zlozone na piastach boplight race ale tylna sie rozleciala wiec musze wymienic.. no i kombinujac co z tym fantem zrobic do szedlem do wniosku ze kupie DT SWISS, poniewaz wszystkie topowe ramy sa robione pod tarczowki wiec wczesniej czy pozniej bede musial je zainstalowac.. a zeby uniknac kolejnych kosztow kupie 240S CL i tarcze tak jak radziliscie XTR
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.