Skocz do zawartości

[rower] Scott Reflex by Timon


Timon92

Rekomendowane odpowiedzi

Rower kupiłem na początku kwietnia 2007. Seryjnie zamontowany był w nim osprzęt Altus/Acera i amortyzator XCM. I opony Scott Manx ważące 950g/szt Po jakichś 300-400km tylna obręcz bez powodu zmieniła kształt i została wymieniona. W tym roku rower dostał nowe.. hmm w sumie prawie wszystko. Tak wygląda teraz:

 

Bar Ends: (Rogi) - Accent 120g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Boplight

Brakes: (Hamulec przedni i tylny) - Avid Single Digit 7 + fajki + 4 śruby 364

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid FR5 150g

Cables: (Pancerze i linki) Clark's 157g

Cassette: (Kaseta) - Sram PG-970 11-34 320g

Chain: (Łancuch) - Shimano CN-HG-73 280g

Crankset: (Korby + Suport) - Shimano Deore LX FC-M580 44/32/22 917g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore FD-M540 177g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram X7 GS 230g

Fork: (Widelec + gwiazdka + manetka + pancerz) - Rock Shox Tora 318 SA 2150 (sterówka wymieniona na stalową)

Frame: (Rama + hak + 2 śrubki stalowe + piwoty ) - Scott Reflex 50 2250g

Grips: (Gripy) - Boplight 37g

Handlebar: (Kierownica) - Easton EA50 580mm 174g

Headset: (Stery) - Ritchey Logic 170g

Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 360g

Seat: (Siodło) - Scott Reflex 380g

Seatpost: (Sztyca) - NoName 26,8mm 370g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Scott 30g

Shifters: (Manetki) - Sram X7 260g

Skewers: (Zaciski koł) - Boplight 64g

Stem: (Mostek) - Tioga 90mm 180g

Tires (Front & Rear): (Opona przednia i tylna) - Kenda Karma Kevlar 60tpi 1010g

Top Cap: (Top cap) - Scott + stalowa śruba 16

Tubes: (Dętki) - Maxxis Ultralight 264g

Wheel Front: (Koło przednie) Rigida Cyber 10+NoName+NoName 917g

Wheel Rear: (Koło tylne) Alexrims DM24+NoName+Shimano FR-M30 1473g

 

Razem 12 820g

 

W planach mam zamianę sztycy i siodełka (prawdopodobnie Accent i któreś Velo Carbon), a w przyszłym roku koła i hamulce na tarcze.

 

 

Tutaj szybka fota, w krótce pojawi się coś bardziej ambitnego:

http://img40.imageshack.us/img40/5120/img0675y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy pompowaniu Tory serwisant zwrócił mi uwagę że mam chyba zbyt dużą ramę. Zawsze myślałem że to 17,5' i szedłem w zaparte że to nie jest więcej niż 18. Po zmierzeniu okazało się że Scott'owskie L to... 19,7'. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Aha, zapomniałem dodać że mam 178cm wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. urosnąć, albo zmienić ramę - innych opcji nie widzę. Żadne spawanie i cięcie ramy nie ma sensu - a koszt profesjonalnie wykonanej roboty pewnie przewyższyłby wartość samej ramy. Musisz się tylko zastanowić:

po a ) czy przeszkadza Ci, że rama jest za duża

po b ) czy jeszcze rośniesz, a jeśli tak to czy jest szansa, że urośniesz jeszcze z 5 cm

po c ) czy ścigasz się itp, czy może rama służy turystycznej jeździe? Sztycę masz wysuniętą stosunkowo wysoko, więc wydaje mi się, ze jeśli jeszcze rośniesz i nie uprawiasz ekstremy na tym rowerze, to powinno być ok. Ja np lubię ciut większe ramy niż by to wynikało. Przy 185cm jeżdżę na fullu 20,5" co prawda z obniżonym o 8-10cm przekrokiem - ale jednak :)

 

 

Poza tym całkiem fajny rower. Tak jak mówisz, po zmianie kół będzie lżej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się zastanawiać - moim zdaniem jedynym wyjściem jest wymiana ramy. Tym bardziej, że Scott to ciężki kloc więc żal go nie będzie :) A chociażby za 4 stówki można kupić No Sainta z przyzwoitą wagą i świetnym malowaniem.

 

IMHO z za dużą ramą bez sensu się męczyć - sam to przerabiałem i z 22" z ulgą przesiadłem się na 20", czyli na rozmiar zbliżony do roweru Timon'a. Tyle, że ja mam 195cm a on bodajże 178cm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIałem okazję przejechać się na mniejszej ramie i to było to. Myślałem że wszystko jest ok bo nie miałem porównania do czego innego. Nie bardzo chcę dokładać do ramy bo i tak będę zmieniał na fulla. Może ktoś chce się zamienić? Aha no i nie widzi mi się rośnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się kierownica + rama i ich żółte akcenty! ;)

 

Jeśli chcesz mniejszą ramę to mogę Ci za grosze odstąpić A6 17' i będzie lżejszy prawie 400g. :icon_mrgreen:

Mam 170cm wzrostu i jest ciut za duża na mnie więc pod Tobą będzie idealna. No ok już koniec tej bezwstydnej reklamy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać na PW ile za nią chesz, jak mi się uda sprzedać obecną za tyle to może kupię.

 

Komodo jednak waży 750g więc po zmianie siodełka i sztycy nie zyskałem ani nie straciłem nic. Nadrabia to swoim genialnym trzymaniem w błocie i piasku, zakręty które pokonywałem na granicy miejsca teraz nie stanowią najmniejszego problemu. Zastanawiam się czy nie sprawić sobie węższego kevlara na tył.

 

Tutaj znowu zdjęcia z domu, szkoda było mi brać aparatu na deszcz. http://timon92.pinkbike.com/album/Mj-rower/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale ty chyba chciałeś maszyne do xc a nie zjazdówke ?

Co do kwesti rozmiaru to obniż sobie kierownice (wyciągnij podkładki , przełóz nad mostek czyli zrób komin) , siedełko troche do przodu , jeśli napisze teraz głupote to przepraszam ale w temacie RS-ów jestem zielony, mianowicie jeśli się da to zmień skok na 80 mm. Zmiany te nie są inwazyjne i w razie czego mozna powrócic do orginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dąże do maszyny AM/enduro. Oczywiście na tyle na ile mi budżet pozwala więc rama jeszcze poczeka. Pod mostkiem nie ma podkładek, mam bardzo wysoką główkę i stery. Po dzisiejszej jeździe znów zmieniłem skok na 100mm, nie dało się na tym podjeżdżać. Ale przestawiłem mostek na +. Siodełko jest dobrze dopasowane, to najwygodniejsza pozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zósemkowaniu tylnej obręczy zmieniłem koło, siodełko zarobiło szlif i wyrzuciłem końcówki rogów.

 

Pogrubione części zmienione względem pierwszej specyfikacji

 

Bar Ends: (Rogi) - Accent 100g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Boplight

Brakes: (Hamulec przedni i tylny) - Avid Single Digit 7 + fajki + 4 śruby 364

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid FR5 150g

Cables: (Pancerze i linki) Clark's 157g

Cassette: (Kaseta) - Sram PG-970 11-34 320g

Chain: (Łancuch) - Shimano CN-HG-73 280g

Crankset: (Korby + Suport) - Shimano Deore LX FC-M580 44/32/22 917g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT FD-M771 155g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram X7 GS 230g

Fork: (Widelec + gwiazdka + manetka + pancerz) - Rock Shox Tora 318 SA 2150 (sterówka wymieniona na stalową)

Frame: (Rama + hak + 2 śrubki stalowe + piwoty ) - Scott Reflex 50 2250g

Grips: (Gripy) - Boplight 37g

Handlebar: (Kierownica) - Easton EA50 580mm 174g

Headset: (Stery) - Ritchey Logic 170g

Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 360g

Seat: (Siodło) - Selle Italia Filante 200g

Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-408 26,8mm 290g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Scott 30g

Shifters: (Manetki) - Sram X7 260g

Skewers: (Zaciski koł) - Boplight 64g

Stem: (Mostek) - Tioga 90mm 180g

Tires (Front & Rear): (Opona przednia i tylna) - Kenda Komodo 2,1 & Kenda Karma Kevlar 60tpi 1260g

Top Cap: (Top cap) - Scott + stalowa śruba 16

Tubes: (Dętki) - Maxxis Ultralight 264g

Wheel Front: (Koło przednie) Rigida Cyber 10+NoName+NoName 917g

Wheel Rear: (Koło tylne) Dartmoor Fortress+Novatec NT-802 SB+Sapim 1404g

Razem 12 694g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisant zwrócił Ci uwagę na za dużą ramę, żeby zerżnąć z Ciebie kasę, proste. 19,5" na 178 cm nie jest przesadą a jest w sam raz, no chyba że serio na mniejszej jest Ci dobrze. Mówił to człowiek, który ujeżdża jakieś 23" przy 188cm wzrostu:P, czy to chwalebne czy nie, ja się źle czuje na małych ramach, poniżej 21" nie zejdę w życiu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisant zwrócił Ci uwagę na za dużą ramę, żeby zerżnąć z Ciebie kasę, proste. 19,5" na 178 cm nie jest przesadą a jest w sam raz, no chyba że serio na mniejszej jest Ci dobrze. Mówił to człowiek, który ujeżdża jakieś 23" przy 188cm wzrostu:P, czy to chwalebne czy nie, ja się źle czuje na małych ramach, poniżej 21" nie zejdę w życiu!

 

skoncz wasc...ja przy 19,5" uwazam, ze optimum to 19", chociaz mam dlugachna gorna rure, wzrost 188, przy naszym wzroscie na 21" nie da sie juz jezdzic w srednio trudnym terenie, 23" tylko szosa

 

do wzrostu autora 18", tym bardziej, ze chce isc w troche ostrzejsze zastosowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej stronie http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2Fwww.competitivecyclist.com%2F&ei=HpJ9SoXUDI-PsAbc78TdAg&usg=AFQjCNEGuokDw0SijwB7WkhRgsrrAGQrow&sig2=NJoRauEoYE44GWpm_2YvUQ możesz wprowadzić swoje wymiary, a kalkulator wyliczy ci mniej więcej jakie geo powinien mieć twój rower. Wyjdzie ci coś takiego:

 

XC AM ?

Standover Height Range 82.5 - 84.3 cm 82.5 - 84.3 cm 82.5 - 84.3 cm

Virtual Top Tube Length 61.9 - 62.9 cm 60.7 - 61.7 cm 60.1 - 61.2 cm

Stem Length 10.2 - 11.8 cm 7.7 - 10.1 cm 4.2 - 7.6 cm

BB-Saddle Position 79.8 - 81.3cm 75.3 - 81.3 cm N/A

Saddle-Handlebar 55.9 - 57.5 cm 54.0 - 55.8 cm N/A

 

Kolejno dla roweru XC, AM, a trzecie nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wziąłeś te wymiary? Przecież każdy ma inne proporcje ręce/tułów/nogi. Tutaj nowe zdjęcie: http://www.pinkbike.com/photo/3833460/

 

Wyniki są dla moich wymiarów :) - chciałem Ci pokazać jaki jest rezultat. A podać trzeba np. takie dane:

Your Measurements

Gender M

Inseam 87 cm

Trunk 70 cm

Forearm 34 cm

Arm 66 cm

Thigh 62 cm

Lower Leg 61 cm

Sternal Notch 152 cm

Total Body Height 185 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...