skydancer Napisano 30 Maja 2009 Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 Jak w temacie, interesują mnie tylko klocki metaliczne. Zeit, Kool Stop, czy może jeszcze coś innego? Co polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 30 Maja 2009 Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 Ja używam spiekanych Accentów i są świetne. Bardzo duża siła hamowania już z tarczą 160mm. na początku trochę piszczały ale teraz już siedzą cicho. gdzie można kupić metaliczne kool-stopy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 http://centrumrowerowe.pl/04903033003/Kool..._7/Produkt.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 30 Maja 2009 Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 Kool-stopy są półmetaliczne! Zeit to chiński no-name, wypromowany "na siłę". Na necie są same sponsorowane opinie, więc na nich nie możesz się opierać. Także zzukam dobrych klocków na tył i zastanawiam się nad: - Kool-stop - SwissStop Jeżeli byś się zdecydował na Swissstopa, to mogę zamówić komplet w cenie 15 Euro/koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 31 Maja 2009 Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 Ja mam metaliczne BBB, siła hamowania ok, bardzo odporne na przegrzanie (ale ja niedużo ważę - 65kg), z przodu z tarczą 185mm z tyłu 160. Jedyny minus to że popiskują gdy nie są rozgrzane i permanentnie piszczą na mokro. Pozatym bez zarzutu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 31 Maja 2009 Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 EBC GOLD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 31 Maja 2009 Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 a co powiecie na te: http://allegro.pl/item647065272_klocki_cer...wa_wysylka.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 creative1989 , tu masz te unex'y za pół ceny allegrowej. http://www.sparrow-bike.pl/sklep222/index....locki-hamulcowe spróbuj, być może bedą dobre, ale dla mnie to zwykła chińska tandeta jakich wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 allegro wcale takie tanie nie jest ale i tak pewnie będą lepsze niż moje organiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Ostatecznie kupiłem to: http://www.rowerowy.com/czesci/klocki_hamulcowe/ebc_394_gold Dam znać jak się sprawują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amo Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 a ja zakupiłem Unex'y ceramiczne. Ostatnio śmigałem na Accentach półmetalicznych i muszę przyznać, że były beznadziejne... stąd zmiana. Już w sobotę opisze Unex'y akurat będą na maratonie w Ełku testowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 14 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 http://www.rowerowy.com/czesci/klocki_hamulcowe/ebc_394_gold Dam znać jak się sprawują. no i jak się sprawują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 15 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Up, również jestem zainteresowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 no i jak się sprawują? Heh, no właśnie. Sprawują się tak, że nie mogę ich założyć. Kupiłem je już jakiś czas temu, ale oryginalne okładziny jeszcze dawały radę. Teraz jednak próbowałem wymienić klocki na EBC w przednim zacisku, i to czego sie obawiałem od samego początku niestety się sprawdziło - klocki są za grube żeby je w ogóle włożyć! Po prostu grubość materiału hamującego jest za duża i nie da rady ich wcisnąć. Nie udaje mi się w ogóle rozepchać tłoczków nożem. Ostatecznie udało mi się zainstalować parę klocek stary/klocek nowy. Tarcza nawet wchodzi, ale nie ma mowy o swobodnym obrocie koła. I nie za bardzo wiem co teraz Macie jakieś pomysły? Zeszlfować te klocki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 Nie psuj klocków tylko cofnij tłoczki. I skoro nie da rady nożem to czymś innym - np. ja to robię kluczem oczkowym 10. W najgorszym razie jak się nie uda, to można opróżnić układ i cofnąć, ale normalnie się to robi bez takich dodatków. Co prawda nie wiem czy w Avidach nie ma jakiejś metody na cofanie tłoczków typu, że na wciśniętej klamce czy coś. Instrukcja Avida mówi, żeby rozpychać płaskim śrubokrętem na zmianę jeden i drugi tłoczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 Nie psuj klocków tylko cofnij tłoczki. I skoro nie da rady nożem to czymś innym - np. ja to robię kluczem oczkowym 10. W najgorszym razie jak się nie uda, to można opróżnić układ i cofnąć, ale normalnie się to robi bez takich dodatków. Co prawda nie wiem czy w Avidach nie ma jakiejś metody na cofanie tłoczków typu, że na wciśniętej klamce czy coś. Instrukcja Avida mówi, żeby rozpychać płaskim śrubokrętem na zmianę jeden i drugi tłoczek. Mistrzu, naprawdę nie ma bata żeby choć drgnęły. Na logikę to może mieć nawet sens z tym upuszczaniem płynu. Ja te hamulce miałem odpowietrzane jakiś czas temu, gdy oryginalne klocki już był trochę zjechane. Więc pewnie dobili w serwisie płynu tyle, żeby odstęp od tarczy był odpowiedni. No a teraz ja są nowe klocki, to pewnie trzeba znowu trochę upuścić. Dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 Dobrze myślisz Ale lepiej idź do serwisu jeżeli nie masz własnego zestawu, bo przesadzisz, ujdzie za dużo płynu, powietrze dostanie się do środka i tylko problemy. A w serwisie myślę, że nie policzą ci tego jako odpowietrzenie i wyjdzie dużo taniej. Chyba, że wolisz zaryzykować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 16 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2009 Miałem podobny problem w swoich hayesach. Po prostu tłoki rozpychane same sobie wracały na wcześniejszą pozycję. Radziłem sobie w ten sposób, iż po prostu zakładałem klocki, które przez pierwsze 5-10 km bardzo ocierały. Jednak po kilku hamowaniach tłoki się rozpychały(nie ma to jak siła układu hydraulicznego) i już nie wracały. Potem tylko drobna korekcja zacisku względem tarczy i gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 No dobra, po sporych trudnościach z ułożeniem klocków, ostatecznie mogę powiedzieć że to był bardzo dobry zakup. Na razie mam je założone na przodzie i zdecydowanie czuć różnicę w porównaniu z klockami, które były oryginalnie w tym hamulcu. Chwilę musiały się dotrzeć, ale to naprawdę nie trwało długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 skydancer, Tak właśnie oglądałem sobie z ciekawości Twój rower (btw też mam terrago 07 i też mocno custom) i zauważyłem, że masz z tyłu tarczę 185 mm(chyba, że się mylę). Swego czasu, jak przymierzałem się do swoich juicy7 zadałem pytanie do dystrybutora o maksymalny rozmiar ramy i dowiedziałem się, że giant terrago 07 może mieć zamontowaną tarczę maks 160mm ponieważ nie wytrzyma przeciążeń występujących przy stosowaniu większych tarcz. Oficjalnie traci się gwarancję. Tak samo zresztą jak ja straciłem ją oficjalnie montując amor o skoku większym niż 100mm :-) Przy okazji, muszę przyznać, że giant to potrafi zrobić porządną ramę. 2,5 roku ostrego katowania latem i zimą pod 90 kilogramowym jeźdźcem i ciągle cała. Obym tylko nie wykrakał :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2009 Zgadza się, obie tarcze mam 185. Nic mi nie wiadomo o ograniczeniach stawianych przez dystyrbutora - co więcej montaż tych hamulców robiłem w autoryzowanym serwisie i nic nie mówili. Przeglądam też kartę gwarancyjną i instrukcję, którą dostałem przy zakupie - ani słowa o ograniczeniach. Umówmy się - Terrago to rama typowo turystyczna, gdy kupowałem ten rower nie wiedziałem, że złapię bakcyla rowerowego. Więc teraz najbliższy zakup to wymiana ramy, na coś przede wszystkim lżejszego. W każdym bądź razie - wracając do sprawy poruszonej w tym temacie, to kolejny raz chwalę sobie moje klocki EBC - byłem w ten weekend w Istebnej i przejechałem na nich dystans Mega, rozwijajać prędkości grubo ponad 60 km. Klocki, prócz tego że podkładki zmieniły trochę kolor pod wpływem temperatury, nie wykazują żadnych oznak zużycia. A hamulce działają wzorowo. Tak więc polecam! skydancer, Tak właśnie oglądałem sobie z ciekawości Twój rower (btw też mam terrago 07 i też mocno custom) i zauważyłem, że masz z tyłu tarczę 185 mm(chyba, że się mylę). Swego czasu, jak przymierzałem się do swoich juicy7 zadałem pytanie do dystrybutora o maksymalny rozmiar ramy i dowiedziałem się, że giant terrago 07 może mieć zamontowaną tarczę maks 160mm ponieważ nie wytrzyma przeciążeń występujących przy stosowaniu większych tarcz. Oficjalnie traci się gwarancję. Tak samo zresztą jak ja straciłem ją oficjalnie montując amor o skoku większym niż 100mm :-) Przy okazji, muszę przyznać, że giant to potrafi zrobić porządną ramę. 2,5 roku ostrego katowania latem i zimą pod 90 kilogramowym jeźdźcem i ciągle cała. Obym tylko nie wykrakał :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.