Skocz do zawartości

[rower] Accent El Nino by Xynox


Xynox

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Chciałem zaprezentować Wam gotowy rower poskładany przeze mnie. Pierwsze jazdy mam już za sobą i jestem pod dużym wrażeniem :) Przejdźmy do rzeczy :P Przedstawię Wam osprzęt który udało mi się skompletować.

 

Rama: Accent El Nino 19"

Sztyca: Accent

Amortyzator: Rock Shox Dart 3 + Poplock

Koła: Mavic Crossride DISC

Hamulce: Shimano SLX

Tarcze hamulcowe: Shimano Deore XT SM-RT79

Klamki hamulcowe: Shimano SLX

Manetki: Shimano SLX

Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M770

Przerzutka przednia: Shimano Deore XT FD-M771

Kaseta: Shimano LX CS-M580

Siodełko: Selle Italia Shiver

Kierownica: Pro Cross Country

Rogi: Pro SL

Gripy: Ritchey WCS Ergo

Korba: Shimano SLX FC-M660

Pedały: Shimano M505 (chwilowo, później przesiadka na 520)

Mostek: Pro LT 120mm

Opony: Michelin XC A/T

Dętki: Bontrager

Zacisk sztycy: Pro

 

Wagowo żadna rewelacja, ale jeździć po lesie się da i to jest ważne :P

 

Porcja zdjęć:

 

DSC01292.jpg

 

DSC01293.jpg

 

DSC01294.jpg

 

DSC01295.jpg

 

DSC01296.jpg

 

Jeśli ktoś chce zdjęcia z bliska jakichś części to mówcie to zrobię i wstawię na forum. I proszę zamieszczać wszystkie pytania (oprócz wagi, ponieważ nie mam jak zważyć :P ). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

520 mają za dużo plastiku :/

Ja za rok jak mi noga przestanie rosnąc kupuje 540-stki i butki M086.

 

Rower piękny i kolorystycznie nawet ten dart tu pasuje.

Zmień bebechy na te od reby, ale dolne golenie zostaw,

bo mi jakoś reba ani 2008 ani 2009 się nie widzi.

 

Ślicznie.

 

Pozdrawiam

 

Ubotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą samą ramkę, tylko że w odwrotnym malowaniu :) Ja do swojego zaczynam powoli szukać jakiś fajnych kółek za 500 - 600 zł, szukam jakiejś alternatywy dla Crossride'ów.

 

A pedałki 520 sam mam i żaden plastik podczas jazdy nie przeszkadza, dużo osób rozsyła jakieś brednie.

Konstrukcja ta sama co 540, z tą różnicą że przy serwisie potrzebny jest specjalny klucz do odkręcenia owej plastikowej śruby. W rzeczywistości można sobie poradzić szmatą i kombinerkami/francuzem.

Po 1500 km zero śladów zużycia, oprócz rysek oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem szczęśliwym posiadaczem 520-ek, mam je w drugim rowerze (Trek 4400) i startowałem nim w wielu zawodach gdzie było błota od groma, mają przebieg ok. 2000km i nie dzieje się z nimi nic, wszystko ok. Dlatego zapytałem czy warto dokładać, ponieważ konstrukcyjnie są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower piękny i kolorystycznie nawet ten dart tu pasuje.

Zmień bebechy na te od reby, ale dolne golenie zostaw,

bo mi jakoś reba ani 2008 ani 2009 się nie widzi.

 

 

Co? Ciekawe jak tłumik MC i komora powierzna zmieści się w goleniach 28mm... Co to wogóle za pomysł składać amora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Ubotek @ 30.05.2009, 13:06)

Rower piękny i kolorystycznie nawet ten dart tu pasuje.

Zmień bebechy na te od reby, ale dolne golenie zostaw,

bo mi jakoś reba ani 2008 ani 2009 się nie widzi.

 

 

Co? Ciekawe jak tłumik MC i komora powierzna zmieści się w goleniach 28mm... Co to wogóle za pomysł składać amora?

 

 

A DART nie ma przypadkiem lagów 32mm( jeżeli nie to sory )

 

Ogólnie jakoś ten dart mi tu pasuje.

 

 

P.S. Kup rebę i zmień naklejki <joke>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REBY 2009 podobno są gorsze od tych z 2008 roku.

 

REBA jest tępa ze względu na to, że jest amorem sportowym (nie wybiera liści).

 

Wszystko zależy ile ważysz i jaki masz budżet.

 

Od siebie polecam R7 tylko nie wersję z MRD z tym ......... tłumikiem.

Ma ona jakąś inną progresję dzięki czemu jest czulsza.

 

Pozostaje nam jeszcze jakiś FOX i BOMBER.

 

FOX- droższy, ale lepszy i ma pełno regulacji.

 

BOMBER- jak dla mnie to sprzęt dla ludzi >100kg.

 

Ja jak będę zmieniał amorka to będzie to albo jakiś FOX albo R7 tylko, że bez MRD.

 

 

Czy warto?

 

Różnica w wadze, sztywności, jakości pracy na pewno będzie.

 

Na moje pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam,

gdyż ja nie siedzę w twoim portfelu.

 

Pozdrawiam i życzę miłej jazdy.

 

Ubotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubotek skad ty takie brednie bierzesz? Reba tepa, nie wybiera lisci? To wlasnie Reba słynie z tego ze jest az zbyt komfortowa, i ma tyle mozliwosci regulacji ze kazdy ustawi ja pod siebie. Ale jak piszesz ze Dart ma golenie 32 mm to czego tu wymagac.

 

Uwielbiam takie wypowiedzi, podobno, ponoc, slyszalem ze, bla bla bla. Ludzie KONKRETY, inaczej siedziec cicho bo odechciewa sie czytac tego forum. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć;) Mały bump tematu. Mam pytanie do Was. Czy warto zmienić gripy (Ritchey WCS Ergo) na jakąś fajną żelową owijkę? Np. Pro Handlebar Tape Adhesive With Gel w kolorze carbonu. Czy wygodnie się jeździ, czy trudno zepsuć taką owijkę w ogóle? Naszła mnie chęć zmiany z powodu lekko poruszających się gripów, nie ukrywam że podczas jazdy jest to lekko denerwujące. Proszę o odpowiedzi:) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem wrzucić jakieś nowe fotki ponieważ tamte były nie wyraźne i zamazane :)

 

DSCF0028.jpg

 

DSCF0027.jpg

 

DSCF0026.jpg

 

DSCF0025.jpg

 

DSCF0023.jpg

 

DSCF0022.jpg

 

DSCF0021.jpg

 

DSCF0020.jpg

 

DSCF0030.jpg

 

DSCF0029.jpg

 

DSCF0024.jpg

 

DSCF0019.jpg

 

W przyszłości może przyjdzie jeszcze czas na lekkie zmiany. W planach jest zmiana sterów i gripy, ew. na owijkę. Pozdrawiam gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... No więc tak :) Raz jechałem i nie wiedząc jak redukując bieg z tyłu zahaczyłem o gripa i rozerwał mi się lekko. No i właśnie tu mam pytanie co do wytrzymałości owijki :P Czy lepiej się jeździ z owiniętą kierą? Czy wytrzymałość takiej owijki z Pro jest większa niż gripa? Co do hamulców mam niestety złą wiadomość. W mojej okolicy wszyscy jeżdżą na hamulcach Shimano. I niestety od SLX w górę (SLX, XT, XTR). Także tutaj nie mogę porównać tych hampli do Avidów a nie będę walił ściemy w ciemno ponieważ widziałem je jedynie w sklepie i na zdjęciach oraz na forum. Możesz jednak wywnioskować po wypowiedzi właścicieli. Pare tematów chyba jest na tym forum, bo coś tam czytałem o nich. Co do moich hampli-jak dla mnie cud miód i orzeszki :P Po przesiadce z v-brake'ów Tektro teraz wiem co to prawdziwe hamowanie. Klamki super, hamulce super, super także jest to że da się regulować odległość klamki od kiery. Niby takie "g#$@o", a przydatne i fajne. Cóż mogę więcej powiedzieć. Popytaj po forum, idź do jakiegoś sklepu rowerowego, poproś o jazdę próbną na rowerze z J3 i na rowerze z SLX. To na pewno pomoże Ci wybrać właściwe, lepsze Twoim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...