accentinferno Napisano 27 Maja 2009 Napisano 27 Maja 2009 Planuje kupić opony mtb, ale raczej do jazdy na drogach i szutrach niż lasach,kamieniach i korzeniach. Do wydania mam 250zł z dętkami, i zależy mi na wadze, Chciał bym żeby jedna opona ważyła do 400g. Wypatrzyłem te maxxisy, ale przeraża mnie trochę waga 285g w przypadku wersji lżejszej i 330g w przypadku wersji cięższej.Ile takie opony przejadą i czy nie będą sie przebijać co 100km??? Szczególnie zależy mi na opiniaxch osób posaidających te opony i inne opony do 400 g sztuka.Prosze też o linki do innych ciekawych i lekkich opon w niskimi oporami toczenia.
Rulez Napisano 27 Maja 2009 Napisano 27 Maja 2009 Micheliny : http://www.twomark.pl/index.php?s=produkt&...3&id_typu=1
miskov17 Napisano 27 Maja 2009 Napisano 27 Maja 2009 1. Nie ma "flyweight 285", są to maxxlite 285 kosztujące 400zł/szt 2. Na flyweightach jeździłem przez pewien okres czasu i na co dzień to te opony ZUPEŁNIE się nie nadają. Tym bardziej z jakimiś lekkimi dętkami. Guma co 100km to norma... 3. Prawda jest taka, że nie ma opon <400g, które nadają się głównie na asfalt. Oczywiście jakieś krótkie odcinki są akceptowalne, ale większość takich opon jest zrobione z miękkiej mieszanki przez co bardzo szybko się zużyją. Proponuję kupić 2 komplety, czyt. slicki i opony w teren. Odpowiednio IRC Smoothie i Rocket Ron Performance
Adik Napisano 27 Maja 2009 Napisano 27 Maja 2009 Czy ta opona MUSI być poniżej 400g? Lepiej czuć się będziesz czy co? Nie chcesz typowej mtb to poszukaj szybkiej mtb {Ra Ra, SBE, Crossmark lub podobnych wynalazków w werjach z dużym oplotem kevlarowym}. Albo wrzuć slicki i też śmigaj - da się przez ubitą leśną ścieżkę na nich przejechać, nawet na gładkim 1.3" kojaku albo michelinie xcr road. Chcesz mieć większy zapas to ekperymentuj z semislickami albo z dwoma różnymi oponkami {przód xc dwucalówka, tył slick road}. Pozatym to nawet szybka dwucalówka na szosie odstaje przy tanim 1.5" slicku z rowkami przeciw aquaplaningowi. Jeżeli szukasz opon też dla komfortu to zostają do wyboru dwucalówki mtb. Ps. Maxxlite 285 serio kosztuje aż 400zł!!?? YYyyyyy...
Klosiu Napisano 27 Maja 2009 Napisano 27 Maja 2009 Faktycznie, jak chcesz opony na asfalt ponizej 400g to kup sobie jakiego slicka 1.35-1.20. Bo bardzo lekkie opony mtb o duzej objetosci sa bardzo drogie, na ciezki teren sie nie nadaja i znikaja w oczach. Strata kasy dla wszystkich oprocz prosow, majacych nowe opony co wyscig.
accentinferno Napisano 27 Maja 2009 Autor Napisano 27 Maja 2009 mam obręcze rodi fr i najmniejsza szerokośc opony to 1.9 w moim przypadku:( To jakie polecacie lekkie i wytrzymałe semislicki??
accentinferno Napisano 28 Maja 2009 Autor Napisano 28 Maja 2009 a co powiecie o oponach swalble furious fred?? Dlaczego opony kolarek sie nie przebijają co 100 km a są takie delikatne??
Pro Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 flyweigh jest tak wyspecjalizowaną oponą że zakłada się je tylko i wyłącznie na suche warunki. Chociaż z doświadczenia mogę powiedzieć że mój kolega przejechał na nich tego roczny maraton w Międzygórzu i żyje Fajne slicki robi Geax, Michelin i Continental A co do pytania accentinferno. Szosowe mogą być delikatniejsze ponieważ służą tylko na asfalt a tam jest nieporównywalnie mniejsze prawdopodobieństwo złapania kapcia niż w terenie nie licząc tego że na szosie nie złapiesz raczej snake`a
kello Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Moze zamiast opon zmien obrecze na lzejsze chocby alexrimsa fd26 i za reszte kup NN czy RR, bo ladowanie FW do obreczy rodi fr mija sie z celem
lajtspid Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 MZ to nie są gumy do codziennej jazdy rekreacyjnej, czy nawet treningów. To są oponki "race day". Dobre są też do odchudzania projektów "light-bike"
miskov17 Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Ps. Maxxlite 285 serio kosztuje aż 400zł!!?? YYyyyyy. Sorki, trochę przesadziłem - 360zł/szt co i tak jest chorą ceną za kawałek gumy... Panowie, autor i tak zrobi co chce - w końcu człowiek uczy się na swoich błędach
accentinferno Napisano 28 Maja 2009 Autor Napisano 28 Maja 2009 a co byście powiedzieli na włożenie maxxlite na przód i jakąś inną mocniejszą oponke na ty???ł. czekam na propozycje.
Fifi Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Stary, kup sobie jakieś RR albo RoRo, bieżnik mają trochę pojeździsz, a jak chcesz na szosę to kup slicki za 20zł sztuka np. Kenda Kwest, jak się spodoba to kupisz Kojaki albo co innego, a ja nie to odłożysz na terenowe opony. Bo widzę, że zależy Ci tylko na szpanie i wadze.
Beton Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 a co byście powiedzieli na włożenie maxxlite na przód i jakąś inną mocniejszą oponke na ty???ł. czekam na propozycje. to i tak nic prawie nieda poneiwaz tyl jest bardzo wazny jezeli chodzi o opory toczenia. polecam racing ralphy w miare trwale i szybkie na asfalcie i w terenie. race king ma za duzy balon jak na szose.
accentinferno Napisano 28 Maja 2009 Autor Napisano 28 Maja 2009 nie zależy mi na szpanie ale na wadze i oporach toczenia. Opona będzie przejeżdżać ok 80% szosa i 20% las. małe opory i mała masa są mi potrzebne do wycieczek kilku godzinnych np 150 km. a jak z oporami w racing ralphach?? ale czy jak założe maxxisy 330 na przód to nie będą sie przebijać??Co powiecie o maxxis maxxlite 490 do tyłu??
Patriota Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 opona 360 zł i tak jej nie wykożystasz to sie mija z celem kup RR dotego lekką obręcz i gitara.
lajtspid Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 nie zależy mi na szpanie ale na wadze i oporach toczenia. Opona będzie przejeżdżać ok 80% szosa i 20% las. 80% szosa?? Flyweighty, Maxxlity, Racing Ralphy?? Jeszcze raz powtarzam, to są gumy do ścigania w XC i maratonach, a nie do wycieczek po asfalcie, choćby i miały te wycieczki mieć po 300km to i tak bez sensu MZ zakładać takie kapcie. Już nie wspominam o tym, że po kilku takich asfaltowych wycieczkach nie będziesz miał połowy bieżnika w Ralphach. Za jakimiś semislickami byś się rozejrzał. Taka moja rada. Zrobisz jak uważasz.
Schwefel Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 nie zależy mi na szpanie ale na wadze i oporach toczenia. Opona będzie przejeżdżać ok 80% szosa i 20% las. małe opory i mała masa są mi potrzebne do wycieczek kilku godzinnych np 150 km.To żeby przejechać marne 150km to trzeba już zakładać jakieś super opony o niskich oporach toczenia? Bardzo ciekawe, bo ja na swoich Scottach Manxach (~500g) robię odcinki 150km bez większego zmęczenia a 200km też się zdarzają. Dodam, że muszę rozpędzić te 2kg więcej w postaci tylnego zawieszenia
accentinferno Napisano 28 Maja 2009 Autor Napisano 28 Maja 2009 Tak schwel tylko że ja mam zamiar kręcić średnia powyżej 30km/h i maje obecne csc ważące 750 g sztuka + obręcze fr dają mi sporo do kręcenia. Obręczy nie zmienię bo koło jeździ 2 sezony i się z nim nic nie dzieje a więc jest super mocne bo jeżdżę naprawdę dość ostro. nie moge włożyć żadnych np slicków authora bo do obręczy nie wejdą więc pozostaje mi zrzucanie wagi i oporów na oponach. fifi tu masz link do maxxlite 490:) http://www.rove.pl/index.php?page=shop.pro...t&Itemid=72
Fifi Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Mówisz, że jeździsz naprawdę ostro, potem że asfalt 80%, zdecyduj się kolego. Te "Flyweighty 490" raczej nie istnieją, zdjęcie od FW 330, waga 490g, więc po co nazywać taką oponę FW?
accentinferno Napisano 28 Maja 2009 Autor Napisano 28 Maja 2009 Teraz to już nie mam pojęcia co mam kupić Napisze jeszcze raz. opony o jak najlepszym stosunku wagi do wytrzymałości. 80% szosa 20%las ale dość ostro w lesie. Zależy mi na tym żeby miały niskie opory na aswalcie. cena praktycznie nie gra roli, ale też nie chce opon za 500zł. Szerokość opon najmniej 1.8 cala. 1.7 nie wejdą za nic bo nie złapie ich obręcz. Najlepiej żeby to były semislicki. i chce na nich przejechać co najmniej 5000 km i nie chce gumy co 100 km. Teraz proszę już o konkretne propozycje i opis ile km mogą przejechać i jak z wytrzymałością. Wagę i cenę mogę sobie sprawdzić Z góry dz za wszystkie mądre propozycje:) Fifi istnieją bo 1 raz znalazłem je na allegro a nie na tej stronie:) Gównie jeżdze po szosie ale jak wjadę do lasu to rower ma ciężko. acha i fifi te maxxisy 490 różnią się gęstością kordu od 330 bo 330 mają 60 tpi a 490 120 tpi
Beton Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 ty hccesz rowerem do FR jezdzic na asfaltach ;p? ja polecam tak jak pisalem racing ralpth na tyle w tamtym sezonie zrobilem 7000km na tej oponie fakt ze bieznika zostalo ze 40% ale dala rade caly sezon i chyba tylko 2 kapcie byly i glownie asfalty
accentinferno Napisano 28 Maja 2009 Autor Napisano 28 Maja 2009 Nie mam roweru do FR tylko hardtaila ale obręcze rodi fr disc mój rower:http://www.bikestats.pl/rowery/accent-inferno_3298_1163.html A jak z wytrzymałością u maxxis worm drive??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.