Mod Team Puklus Napisano 26 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Witam Powoli zabieram sie za opony. Nar azie nabede jedną moze coś pokroju Nobby Nica. jest dosć lekka i sie zastanawiam gdzie ja dac ?? Na przod czy tył ?? Bede wymieniał na razie jedna wiec taka rozterka. Czy to nie ma wiekszego znaczenia ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beton Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 wszystko zalezy jaka masz ta 2 opone. w przupadku NN na przod arto miec jakas oponke z gestymi malymi klockami na tyl cos ala RR czy race king Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Na przód daj nową bo trudniej opanować poślizg przedniego niż tylnego koła. Poza tym ta na tyle i tak szybko dogoni tą lżejszą na przodzie to się ściera szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmer222 Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 ja bym się jednak kierował wielkością bierznika a nie wagą więc większy bierznik zalożyl bym na tył i zastanowil się czy nie lepiej pomyśleć nad czymś co się w błocie będzie trzymać a nie tylko na suchym będzie szybkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 elmer222 --> bzdura. Bardziej przyczepna opone daje sie zawsze na przod. Poslizg tylnego kola jest do opanowania prawie zawsze, a poslizg przedniego zawsze konczy sie gleba. Waga opon w tym wypadku nie ma znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 jesli rozpatrujemy kategorie doboru jako lzejsza ciezsza przod czy tyl - to mozna zalozyc ze opona ciezsza czesto ma wiecej materialu i moze przez to byc odporniejsza na uszkodzenia. wielu rowerzystow kupuje opony lekka i przez to delikatniejsza i ciezsza zabezpieczoną przed uszkodzieniami - po to by zalozyc ją na tyl gdzie obciazenie opony i ryzyko przebicia jest wieksze. np wersja snake skin albo alpen cross w oponach schwalbe sparowana z wersją evo na przodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 elmer222 --> bzdura. Bardziej przyczepna opone daje sie zawsze na przod. Poslizg tylnego kola jest do opanowania prawie zawsze, a poslizg przedniego zawsze konczy sie gleba. Waga opon w tym wypadku nie ma znaczenia. Niby bzdura, ale gdy ma się już konkretną oponę na przodzie, o którą można być pewnym, że się nie uślizgnie - to wtedy można na tylne koło zamontować jakąs traktorzastą oponę. Na błoto najlepsze wąskie ale wysokie i z dużymi klockami. Ja stosuję kombinację losową, często tylnia jest ciut lżejsza od przedniej i węższa trochę. {2 różne opony} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.