Skocz do zawartości

[rower] Cube Attention vs Kross A6


Katystopej

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ,na początku roku zdecydowany byłem na Levela A6 ale teraz doszedł do tego Cube Attention i mam nie mały zgryz. Rower będzie głównie używany w mieście na dojazdy do pracy 25-35km dziennie, ale w weekendy wypady w góry żeby go trochę zmęczyć. Przeczytałem chyba wszystkie wątki o A6 a o Attention'ie jest ich bardzo mało, wiem że a6 ma lepszy osprzęt, dużo lepszy amor i świetne v-braki, ale w Cube'ie jest to coś, piękna rama :P (i chyba lepsza niż A6) i nie ma ich tak dużo na ulicach i w terenie. Na pewno amor z Attention'a poszedł by po wakacjach do wymiany z resztą tak jak w A6 (ważę 73kg), no i dochodzi kwestia puźniejszego upgrade'u i w tym bardziej widział bym Cube'a. Rower będzie kupowany w sklepie, bo za taką kasę musze rzecz dotknąć, "wypróbować" więc internet odpada. Prosze o porady tych co znają te rowerki jak również tych co o osprzęcie więdzą dużo więcej niż ja (ja mało wiem, uczę się dopiero tego).

Napisano
Obawiam się, że Cube ma dużo gorszą ramę, a na farbie się nie jeździ.

święta racja

gdybym miał się zdecydować to na a6 ale 2008 na torze

koła pod młotek i dopłacić do składaków na lx

i masz rower dobry rower z działającym amorkiem na kilka sezonów

pozdrr

Napisano

Bo ja wiem czy nie są warte ceny... Z tego co rozumiem to autor nie ma w zamiarze się ścigać więc tak naprawdę nie ma tak wielkiego znaczenia co to będzie za rower... Prawda jest taka że Cube robi bardzo solidne ramy chociaż troszkę ciężkawe - dopiero od Reactiona można mówić o rowerze bardziej sportowym i w miarę lekkim... Do zwykłej jazdy po mieście na dojazdy do pracy to nie trzeba by było nic zmieniać ale jeżeli ważysz 73kg to Dart w Krossie będzie na pewno za twardy... Co się tyczy hamulców to fakt że w Krossie V-ki są przednie ale te tarcze w Cubie tragedią nie są... Do "soczystych" im daleko ale nawet w lżejszym terenie dadzą sobie doskonale radę - jednak musisz pamiętać że będziesz miał z nimi więcej zabawy niż z bądź co bądź prostymi v-brake'ami... Ogólnie rzecz ujmując gdybym ja miał wybierać coś z tych dwóch rowerów pewnie wybrał bym Cube'a ze względu na moją sympatię względem marki oraz faktycznie zdecydowanie ładniejsze malowanie(ale tak jak Rulez napisał: "na farbie się nie jeździ") ale ten Kross też będzie dobry ;)

Napisano
to autor nie ma w zamiarze się ścigać więc tak naprawdę nie ma tak wielkiego znaczenia co to będzie za rower

cigać to się może nie ma zamiary, ale ma zamiar :

no i dochodzi kwestia puźniejszego upgrade'u

A w tego Cube poprostu nie warto bardziej inwestować.

Napisano

No to powinniśmy się zapytać czy chce go upgrade'ować w stronę bardziej sportową czy rekreacyjną... Ale fakt faktem że też bym nie inwestował w tego Cube'a... Najpierw bym kupił ramę Reactiona(ale to już koszt 1600zł :P ) jeżeli bym chciał zostać przy tej marce...

Napisano

Hmm, fakt że jeszcze rochę czasu mam bo kupował będe dopiero po 10 lipca (chyba wiadomo dlaczego) a co do upgrade'u to chodzi mi o zmianę piast w przyszłym roku, może coś by się znalazło jeszcze. 6 lat temu kupiłem Krossa Grand Mountain do zeszłego roku jako tako jeździł ale teraz boję się na niego wsiadać, większość osprzętu quilong czy jakoś tak, manetki obrotowe rozleciały sie 2 dni po zakupie i dopłaciłem 25zł do SIS's więc jakoś się trzymają, kaseta uległa destrukcji po pierwszym sezonie, więc myślę że taki Cube'k będzie mi bardzo długo służył, na A6 i innych levelach jeździ już chyba co 3 osoba na forum więc jakos będzie sie Cube wyróżniał z tłumu. Ehh sam już nie wiem rozsądek mówi bierz A6 a serce Attention ;)

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam ,na początku roku zdecydowany byłem na Levela A6 ale teraz doszedł do tego Cube Attention i mam nie mały zgryz. Rower będzie głównie używany w mieście na dojazdy do pracy 25-35km dziennie, ale w weekendy wypady w góry żeby go trochę zmęczyć. Przeczytałem chyba wszystkie wątki o A6 a o Attention'ie jest ich bardzo mało, wiem że a6 ma lepszy osprzęt, dużo lepszy amor i świetne v-braki, ale w Cube'ie jest to coś, piękna rama :rolleyes: (i chyba lepsza niż A6) i nie ma ich tak dużo na ulicach i w terenie. Na pewno amor z Attention'a poszedł by po wakacjach do wymiany z resztą tak jak w A6 (ważę 73kg), no i dochodzi kwestia puźniejszego upgrade'u i w tym bardziej widział bym Cube'a. Rower będzie kupowany w sklepie, bo za taką kasę musze rzecz dotknąć, "wypróbować" więc internet odpada. Prosze o porady tych co znają te rowerki jak również tych co o osprzęcie więdzą dużo więcej niż ja (ja mało wiem, uczę się dopiero tego).

 

 

Bierz zdecydowanie CUBE'a. W ogóle zauważyłem , że w każdym wątku odnośnie wyboru roweru/ramy zaraz na pytającego rzuca się stado posiadaczy Krossów. Widziałem A6, jechałem na nim i powiem, że jeździ się ok, lecz na swojego CUBE'a bym się nie zamienił. Mam zrobione na ATTENTION w tym sezonie 800 km, jeździ się rewelacyjnie. Poza tym firma CUBE przykłada dużą rolę do wykończenia roweru, detali itp. Zakup uważam za bardzo udany, do sportowych zastosowań można dodać mostek z prostym ramieniem oraz prostą kierę i będzie git. Mam 180 cm i ramę 18.

pozdro :)

Napisano

Spóźniłeś się trochę z odpowiedzią...jakieś 3 miesiące :rolleyes:  i bardzo się ciesze że posłuchałem rady doświadczonych forumowiczów i na A6 '07 mam już prez te 3 miesiące jakieś 1000 km zobione, było by więcej ale wypadek na miesiąc wykluczył rower.

Napisano

Ja A6 nie posiadam o co więcej na nim nie jechałem już nie mówię o cube, ale rozsądek podpowiadałby mi zdecydowanie A6. Porównajmy choćby dwa amory. Niemal identyczny XCM (tylko bez blokady) jest w hexie v4. Tora to bradzo dobry amor jego ceny sięgają 600 - 800 zł. No i osprzęt deorki, niezła jak za tę kwotę rama. Wg mnie nie ma co porównywać, bierz A6 :thumbsup:

Napisano

Heh, skoro znalazł się archeolog... :thumbsup:

Cube w modelach na przyszły rok zaprezentował raczej marne malowanie ram (nie chodzi o jakość, ale o wzory i kolorystkę), że odejdzie argument wyglądu ;) Już po ptokach, ale skoro rower ma być też w góry, to zdecydowanie A6 (raz za geo, dwa za osprzęt).

Napisano

Warto zwrócić uwagę na kraj pochodzenia roweru-jeśli jesteś polakiem to chyba wstyd kupować niepolski i na dodatek gorszy produkt w czasie kryzysu (i nie tylko)!całe szczęście ze autor okazał się patriotą :-)

Napisano

Jeżeli chodzi o amor to fakt - jest to najsłabsze ogniwo tego modelu, lecz jeśli chodzi o resztę, osprzęt, jakość itp. to sorry ale to inna liga.

P.S. Kross jest jedynie montowany w Polsce , a dokładnie w Przasnyszu więc jeśli patriotyzm ma się przekładać na to gdzie dany rower złożono to jestem takim samym patriotą - mojego CUBE'a złożono w SKITEAMIE na Karolkowej :blink:)

A TORY już w egzemplarzach na '09 nie ma - był to jednorazowy strzał w celach marketingowych. Teraz są DARTy 3 , a cena katalogowa jest wyższa od CUBE. Poza tym ma gorszy osprzęt, przerzutki, hamulce, suport itp...

Napisano

Jeżeli chodzi o amor to fakt - jest to najsłabsze ogniwo tego modelu, lecz jeśli chodzi o resztę, osprzęt, jakość itp. to sorry ale to inna liga.

P.S. Kross jest jedynie montowany w Polsce , a dokładnie w Przasnyszu więc jeśli patriotyzm ma się przekładać na to gdzie dany rower złożono to jestem takim samym patriotą - mojego CUBE'a złożono w SKITEAMIE na Karolkowej :thumbsup:)

A TORY już w egzemplarzach na '09 nie ma - był to jednorazowy strzał w celach marketingowych. Teraz są DARTy 3 , a cena katalogowa jest wyższa od CUBE. Poza tym ma gorszy osprzęt, przerzutki, hamulce, suport itp...

Jeśli chodzi o osprzęt to widzę gorszą tylną przerzutkę, poza tym lepsze manetki, lepszą przednią przerzutkę, jednak lepszą korbę z suportem, imo lepsze koła, wciąż lepszy amortyzator i ramę :D

A cena katalogowa: 2499 (Cube - cena ze strony SkiTeam) > 2399 (Kross - cena ze strony producenta), coś kolego liczyć nie potrafisz :P

Pozdr

Napisano

KROSS A6

to link do A6 na stronie Krossa - cena 2699 zł

 

Ja obstawiam, że korba i suport lepszy jest w CUBE.

Tak samo hamulce no i heble, piasty to już w ogóle jakaś lipa.

Co do geo ramy to bardziej subiektywna sprawa więc spierać się nie będę.

aha - te manetki to naprawdę żelazny argument :thumbsup:

Napisano

KROSS A6

to link do A6 na stronie Krossa - cena 2699 zł

 

Ja obstawiam, że korba i suport lepszy jest w CUBE.

Tak samo hamulce no i heble, piasty to już w ogóle jakaś lipa.

Co do geo ramy to bardziej subiektywna sprawa więc spierać się nie będę.

aha - te manetki to naprawdę żelazny argument :)

Zobacz link autora tematu i zobacz o jakiego Levela chodzi to raz, ale jak tak bardzo chcesz wersję disc - to porównaj ceny sprzedaży - http://www.mudserwis.com/kross-level-a6-disc-2009-p-56.html :)

W temacie hampli się nie wypowiadam, nie znam się, choć trochę czytałem (jedne ciekną, drugie nie mają modulacji...)

Dwa - miałem i te i te piasty. Tylna Shimano się rozleciała po jednej zimie - uszczelnione są po prostu rewelacyjnie (to ironia), Joytechy wydałem po dwóch latach i jakiś 12000 km razem z kołami, teraz służą mojemu bratu i na nie narzeka, teraz mam piasty XT i mam nadzieję, że będzie lepiej. Argument korby też mogę obalić na podstawie własnego doświadczenia, Firex (tu w wersji 3.3) jest a) sztywniejszy od Alivio, B) po 5500 km tarcze od montowane do fireksa wyglądają lepiej niż ze wspomnianej FC-m442 po podobnym przebiegu (tu i tu jeżdżone z dwoma łańcuchami hg), c) jest sporo lżejszy :D (tak, to gówniany argument). A manetki są takim samym argumentem, jak różnica w pracy tylnej przerzutki SLX i XT :)

O&O

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...