Skocz do zawartości

[rower] Hardtail za ok. 6000 zł


AdamJPM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zamierzam kupić hardtaila za ok. 6000 zł. Szukałem na stonach producentów co ciekawego mają i wybrałem kilka modeli. Chciałbym prosić o pomoc i sugestie, które z nich są dobre a których nie warto kupić. Dodam, że istotą dla mnie jest niska waga. Roweru nie eksploatuje do granic możliwości. Oto co wybrałem:

- Trek 6700

- Author Revolt

- Merida Carbon FLX Special Edition - D

- Poison Zykali 5th Anniversary

- Poison Mescali Carbon Xi

- Giant XTC Alliance 1

- Kellys Mystery

- KTM Race Line

- Lapierre Pro Race 200

 

Troche tego wybrałem ale myśle, żę Waszej fachowości to nie będzie przeszkadzać. Dodam, że wszystkie modele są z 2009 roku.

 

Pozdrawiam, Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałeś rowery o dość zróżnicowanej geometrii, a przy takich środkach wybór powinien raczej być świadomy, więc powinieneś na każdym z rowerów się przejechać i sprawdzić na którym najlepiej się czujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trek sie ceni jakby robil rowery na zamowienie, authory mnie nie przekonuja, merida ciekawa propozycja do dalszych modernizacji, jesli wazysz max 80kg, o zyankali zapomnij, mescalin normalny, xtc konkretny, w jakosc kellysa nie wierze, wyzszego modelu ktma nigdy nawet nie widzialem na zywo, lappiere to samo

 

ogolnie trudno ci poradzic, bo jest to spora kwota, i jak wyzej napisano, przy takiej kwocie przyszly nabywca nie moze po omacku szukac roweru, a w/w modele wlasnie o tym mowia, sa zupelnie inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stricte wyścigowy -> XTC Carbon, Merida, Lapierre,

Codzienna jazda + amatorskie wyścigi -> Zyankali, Drossiger, Radon, Cube, Focus

 

XTC Carbon -> http://www.centrumrowerowe.pl/04014095035/...08/Produkt.aspx

Drossiger -> http://bikecenter.pl/index.php?p2241,dr-ss...imited-xtr-2009

Radon -> http://bikecenter.pl/index.php?p2363,radon...eam-colour-2009

Cube -> http://bikecenter.pl/index.php?p2007,cube-...-k18-black-2008

Focus -> http://allegro.pl/item635189218_focus_blac...t_sid_race.html

 

 

Inną sprawą jest, że w tej kwocie nawet nie zastanawiałbym się nad fullem no ale to nie mój wybór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do fulla to on mnie w ogóle nie interesuje, gdyż nie jest mi do niczego praktycznie potrzebny, więc wybór sie zawęża do hardtaila. Nie jestem profesionalistą, aby bo wymiarach określić jak by mi sie nim jeżdziło. Sugerujecie, że należy udać się do sklepu i przetestować te modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort.

 

Jestem skłonny wozić ten dodatkowy kilogram, by po 100km terenem przyjechać do domu bez bólu pleców. Nawet nie ma co porównywać, na fulu jedziesz przed siebie i nie patrzysz na dziury, korzenia itd. Jeżeli masz dobrze zgrany damper z amorem to po prostu płyniesz ;)

 

Oczywiście można kupić bubla (tak jak w moim przypadku - Cube XMS) ale Giant z Maestro i foxem to zupełnie inna bajka np. http://allegro.pl/item645650069_giant_trance_nowy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nie chce fulla, to nie już go tak nie przekonujcie ;) Sam osobiscie w tym roku przesiadłem się na fulla, i szczerze powiem, że teraz złożyłbym za tą kasę leciutkiego ht, bo nie ma jakiejś masakrycznej różnicy. Potem zbierałbym na fulla 140 skoku bardziej do zabawy, a na wyścigi używałbym ht. Niestety dwa rowery to duży wydatek, dlatego mój Anthem to taki kompromis między jednym a drugim. Faktycznie wygoda jest większa, ale moim zdaniem największa zaleta to efektywność pedałowania.

Abstrahując od tego zwróćcie uwage na czym jeździ polska czołówka w maratonie/xc, nawet wielo etapowe wyścigi górskie wygrywają ludzie na ht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę źle to uargumentowałem - w dobrym fulu bujanie występuje rzadko - przyspieszenie czy podjazdy na stojąco to sytuacje, gdzie każdy rower z pełną amortyzacją się podda. Ale przy normalnej jeździe, nawet przy ostrym deptaniu z siodełka systemy z wirtualnym punktem obrotu mają jak nie identyczną to niemalże taka samą efektywność jak poczciwy sztywniak. Oczywiście cały czas amortyzując nasze dupsko od wszelakich nierówności terenu.

 

A sytuacja jaką przedstawiłeś to typowy minus tanich fuli - owszem wybiera wszystko ale jak chcesz trochę szybciej pojechać buja niczym kuter na wzbudzonym morzu ;)

 

 

Editen: Zauważ, że tu nie chodzi o ściganie, tylko normalną jazdę. Poza tym ja nikogo nie namawiam - dodaję kolejną opcję. Z resztą tak jak powiedziałem wcześniej - dopóki autor nie spróbuje nie będzie wiedział co to dobry full ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to doby full, bo okazji jeździć na nim nie miałem. Jestem w stanie sobi wyobrazić, że dobry full nie buja i jest lepszy od hardtaila, jednak przedziału cenowego nie chce większyć, bo to byłoby wymagane dla fulla. To w jaki sposób będę z niego korzystał zupełnie nie wymaga fulla. Pewnie było by lepiej, ale tylko wówczas kiedy bym wydał pare tysięcy więcej na niego, a jak na razie nie zamierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w jaki sposób będę z niego korzystał zupełnie nie wymaga fulla

Zapewne nie wymaga, ale niby dlaczego nie można jeździć przyjemniej.

A więc dobra rada, udaj silę do porządnego sklepu i spróbuj jazdy na fullu , przy wydaniu takiej kwoty naprawdę warto, jeżeli tylko będziesz tego roweru używał w terenie to warto , no chyba, że planujesz jezdzić po safalcie i alejkach w parku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak przedziału cenowego nie chce większyć, bo to byłoby wymagane dla fulla

Nikt tego nie powiedział - za 6-6.5tyś można kupić coś sensownego od np. Gianta lub GT. Oczywiście osprzęt będzie gorszy niż w porównywalnym cenowo HT ale niestety coś za coś.

 

http://allegro.pl/item639144446_nowy_rower..._rock_shox.html + 1000zł na modyfikacje powinny dać naprawdę niezły rower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki patent ma Titus? płaci za Horst Linka Specowi , który sam go kupił a nie wymyślił, w dodatku patent jest ważny tylko w Stanach.

Każdy porządnie wykonany 4-ro zawias z Horst link działa tak samo dobrze, a w Europie parę by się znalazło.

Są jeszcze własne konstrukcje takie jak DW-link albo System B-Twin-a, i parę innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze własne konstrukcje takie jak DW-link albo System B-Twin-a, i parę innych.

 

np virtual link w Haro sonix ;) (sprzewadanego na wyprzedazy za 2000zl swoją drogą). Nie wiem jak się to ma do tych przodujących wynalazków, ale po przesiadce z ht (author kinetic), jestem bardzo zadowolony, a po zmianie dampera nawet bujanie już nie jest takie dokuczliwe i mogę to sobie w czasie jazdy regulować. Nie wiem czemu też nikt nie wspomniał o moim zdaniem najważniejsze przewadze fulla. Mianowicie tylne zawieszenie pozwala na szybszą jazde w ciężkim terenie. Mam taką zajawkę że lubię często powtarzać wybrane krótkie trasy, takie moje odcinki specjalne :) w lasku wolskim w Krakowie. Na ht , musiałem się zdrowo napocić żeby utrzymać w ryzach rower na korzeniach, kamieniach itd, a teraz nawet nie wstaje z siodełka tylko dociskam ile mogę i tylko czuje jak rama pracuje a ja dalej nie przerwanie mogę pedałować, bo tak jak ktoś napisał, przepływam po nierównościach ciesząc się fajną trasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie tak o tych fullach i je zachwalaie, że z kumplem długo dumaliśmy nad tym, bo generalnie chcemy wspólnie kupić rowery i mamy podobne wymagania sprzętowe. Od początku byliśmy sceptycznie nastawieni do fulla, jednak Wasze opinie, z którymi się licze mnie troche coraz bardziej przekonują do tego. Może coś zaproponujecie mi z gamy full suspension ciekawego. Kwota pozostaje 6000zł a 7000zł to kwota zaporowa. Trasy, które pokonuje to max 100km i nie są agresywne. Zależy mi na sprzęcie, który będę mógł w przysłości ulepszać, więc solidna geometria i rama jest na wage złota w moim wypadku.

 

Czy coś takiego było by dobre?

 

http://www.markowerowery.pl/product.php?id...d_categories=25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...