AdamJPM Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Witam. Zamierzam kupić hardtaila za ok. 6000 zł. Szukałem na stonach producentów co ciekawego mają i wybrałem kilka modeli. Chciałbym prosić o pomoc i sugestie, które z nich są dobre a których nie warto kupić. Dodam, że istotą dla mnie jest niska waga. Roweru nie eksploatuje do granic możliwości. Oto co wybrałem: - Trek 6700 - Author Revolt - Merida Carbon FLX Special Edition - D - Poison Zykali 5th Anniversary - Poison Mescali Carbon Xi - Giant XTC Alliance 1 - Kellys Mystery - KTM Race Line - Lapierre Pro Race 200 Troche tego wybrałem ale myśle, żę Waszej fachowości to nie będzie przeszkadzać. Dodam, że wszystkie modele są z 2009 roku. Pozdrawiam, Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Jeśli chcesz liczyć na pomoc no to wrzuć linki tych rowerków. Łatwiej się będzie szukać i więcej osób ci odpowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamJPM Napisano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Zgadzam się z przedmówcą. Podaje linki do wszystkich modeli. Trek 6700 http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mount.../6_series/6700/ Author Revolt http://www.authorbicycles.com/en/kola/kata...&pid=610072 Merida Carbon FLC Special Edition - D http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=68&id=456 Poison Zytkali 5th Anniversary http://extreme-shop.nazwa.pl/poison/5th_zyankali51.php Poison Mescikali Xi http://extreme-shop.nazwa.pl/poison/hmescalinxi.php Giant XTC Alliance 1 http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/...ain/3234/34554/ Kelly's Mystery http://rowery.shop.pl/view/83 KTM Race Line https://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/77,0,0,0,7247 Lapierre Pro Race 200 http://www.lapierrebikes.us/lapierre/x-cou.../specifications Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Wybrałeś rowery o dość zróżnicowanej geometrii, a przy takich środkach wybór powinien raczej być świadomy, więc powinieneś na każdym z rowerów się przejechać i sprawdzić na którym najlepiej się czujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 trek sie ceni jakby robil rowery na zamowienie, authory mnie nie przekonuja, merida ciekawa propozycja do dalszych modernizacji, jesli wazysz max 80kg, o zyankali zapomnij, mescalin normalny, xtc konkretny, w jakosc kellysa nie wierze, wyzszego modelu ktma nigdy nawet nie widzialem na zywo, lappiere to samo ogolnie trudno ci poradzic, bo jest to spora kwota, i jak wyzej napisano, przy takiej kwocie przyszly nabywca nie moze po omacku szukac roweru, a w/w modele wlasnie o tym mowia, sa zupelnie inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Stricte wyścigowy -> XTC Carbon, Merida, Lapierre, Codzienna jazda + amatorskie wyścigi -> Zyankali, Drossiger, Radon, Cube, Focus XTC Carbon -> http://www.centrumrowerowe.pl/04014095035/...08/Produkt.aspx Drossiger -> http://bikecenter.pl/index.php?p2241,dr-ss...imited-xtr-2009 Radon -> http://bikecenter.pl/index.php?p2363,radon...eam-colour-2009 Cube -> http://bikecenter.pl/index.php?p2007,cube-...-k18-black-2008 Focus -> http://allegro.pl/item635189218_focus_blac...t_sid_race.html Inną sprawą jest, że w tej kwocie nawet nie zastanawiałbym się nad fullem no ale to nie mój wybór... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamJPM Napisano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Co do fulla to on mnie w ogóle nie interesuje, gdyż nie jest mi do niczego praktycznie potrzebny, więc wybór sie zawęża do hardtaila. Nie jestem profesionalistą, aby bo wymiarach określić jak by mi sie nim jeżdziło. Sugerujecie, że należy udać się do sklepu i przetestować te modele? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszczunio66 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Chyba najbardziej "ścigancki" to ten carbonowy giant. Focus i Drossiger też całkiem, całkiem no ale za Giantem przemawia rama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Giant i Merida najbardziej do mnie przemawiają, szczególnie jakością ram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Co do fulla to on mnie w ogóle nie interesuje, gdyż nie jest mi do niczego praktycznie potrzebny, więc wybór sie zawęża do hardtaila. To mi się najbardziej podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Heheh No cóż, dopóki nie spróbujesz to się nie przekonasz i tyle. Jeździłem na Blurze XC (tak, wiem to nie ten pułap cenowy ale 6tyś można kupić zapewne nieco gorszego Anthema) i różnice między nim a ht słowa nie opiszą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamJPM Napisano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Ale po co wydawać wiećej kasy na fulla, który siłą rzeczy jest cięższy, a jeżdże głównie po lasach i tym podobnych drogach. Może jest jakiś sens, którego nie odnajduje, jeśli tak to proszę napisać jaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Komfort. Jestem skłonny wozić ten dodatkowy kilogram, by po 100km terenem przyjechać do domu bez bólu pleców. Nawet nie ma co porównywać, na fulu jedziesz przed siebie i nie patrzysz na dziury, korzenia itd. Jeżeli masz dobrze zgrany damper z amorem to po prostu płyniesz Oczywiście można kupić bubla (tak jak w moim przypadku - Cube XMS) ale Giant z Maestro i foxem to zupełnie inna bajka np. http://allegro.pl/item645650069_giant_trance_nowy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamJPM Napisano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Hmm. Rozsądna argumentacja. Muszę to przemyśleć. Płyne - ale boje się, że utone przez brak sił przez to kiedy będe drufował do przodu i to tyłu na tych amortyzatorach. To mnie odtrąca od fulla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszczunio66 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Gość nie chce fulla, to nie już go tak nie przekonujcie Sam osobiscie w tym roku przesiadłem się na fulla, i szczerze powiem, że teraz złożyłbym za tą kasę leciutkiego ht, bo nie ma jakiejś masakrycznej różnicy. Potem zbierałbym na fulla 140 skoku bardziej do zabawy, a na wyścigi używałbym ht. Niestety dwa rowery to duży wydatek, dlatego mój Anthem to taki kompromis między jednym a drugim. Faktycznie wygoda jest większa, ale moim zdaniem największa zaleta to efektywność pedałowania. Abstrahując od tego zwróćcie uwage na czym jeździ polska czołówka w maratonie/xc, nawet wielo etapowe wyścigi górskie wygrywają ludzie na ht. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Trochę źle to uargumentowałem - w dobrym fulu bujanie występuje rzadko - przyspieszenie czy podjazdy na stojąco to sytuacje, gdzie każdy rower z pełną amortyzacją się podda. Ale przy normalnej jeździe, nawet przy ostrym deptaniu z siodełka systemy z wirtualnym punktem obrotu mają jak nie identyczną to niemalże taka samą efektywność jak poczciwy sztywniak. Oczywiście cały czas amortyzując nasze dupsko od wszelakich nierówności terenu. A sytuacja jaką przedstawiłeś to typowy minus tanich fuli - owszem wybiera wszystko ale jak chcesz trochę szybciej pojechać buja niczym kuter na wzbudzonym morzu Editen: Zauważ, że tu nie chodzi o ściganie, tylko normalną jazdę. Poza tym ja nikogo nie namawiam - dodaję kolejną opcję. Z resztą tak jak powiedziałem wcześniej - dopóki autor nie spróbuje nie będzie wiedział co to dobry full Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamJPM Napisano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Nie wiem co to doby full, bo okazji jeździć na nim nie miałem. Jestem w stanie sobi wyobrazić, że dobry full nie buja i jest lepszy od hardtaila, jednak przedziału cenowego nie chce większyć, bo to byłoby wymagane dla fulla. To w jaki sposób będę z niego korzystał zupełnie nie wymaga fulla. Pewnie było by lepiej, ale tylko wówczas kiedy bym wydał pare tysięcy więcej na niego, a jak na razie nie zamierzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 To w jaki sposób będę z niego korzystał zupełnie nie wymaga fulla Zapewne nie wymaga, ale niby dlaczego nie można jeździć przyjemniej. A więc dobra rada, udaj silę do porządnego sklepu i spróbuj jazdy na fullu , przy wydaniu takiej kwoty naprawdę warto, jeżeli tylko będziesz tego roweru używał w terenie to warto , no chyba, że planujesz jezdzić po safalcie i alejkach w parku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 A może marka GHOST? http://secesja.pl/do/item/HTX_ACTINUM_5700.../HTXACTINUM5700 Robią fajne rowery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 jednak przedziału cenowego nie chce większyć, bo to byłoby wymagane dla fulla Nikt tego nie powiedział - za 6-6.5tyś można kupić coś sensownego od np. Gianta lub GT. Oczywiście osprzęt będzie gorszy niż w porównywalnym cenowo HT ale niestety coś za coś. http://allegro.pl/item639144446_nowy_rower..._rock_shox.html + 1000zł na modyfikacje powinny dać naprawdę niezły rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RFI Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Dobra rama full to wydatek 4000-5000 zł wraz z damperem.Reszta to tylko imitacje nieudolnie naśladujące patenty takich firm jak Itense,Ellssworth,Santa Cruz,Titus,Specialized. itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 A jaki patent ma Titus? płaci za Horst Linka Specowi , który sam go kupił a nie wymyślił, w dodatku patent jest ważny tylko w Stanach. Każdy porządnie wykonany 4-ro zawias z Horst link działa tak samo dobrze, a w Europie parę by się znalazło. Są jeszcze własne konstrukcje takie jak DW-link albo System B-Twin-a, i parę innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Są jeszcze własne konstrukcje takie jak DW-link albo System B-Twin-a, i parę innych. np virtual link w Haro sonix (sprzewadanego na wyprzedazy za 2000zl swoją drogą). Nie wiem jak się to ma do tych przodujących wynalazków, ale po przesiadce z ht (author kinetic), jestem bardzo zadowolony, a po zmianie dampera nawet bujanie już nie jest takie dokuczliwe i mogę to sobie w czasie jazdy regulować. Nie wiem czemu też nikt nie wspomniał o moim zdaniem najważniejsze przewadze fulla. Mianowicie tylne zawieszenie pozwala na szybszą jazde w ciężkim terenie. Mam taką zajawkę że lubię często powtarzać wybrane krótkie trasy, takie moje odcinki specjalne w lasku wolskim w Krakowie. Na ht , musiałem się zdrowo napocić żeby utrzymać w ryzach rower na korzeniach, kamieniach itd, a teraz nawet nie wstaje z siodełka tylko dociskam ile mogę i tylko czuje jak rama pracuje a ja dalej nie przerwanie mogę pedałować, bo tak jak ktoś napisał, przepływam po nierównościach ciesząc się fajną trasą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Dobra rama full to wydatek 4000-5000 zł wraz z damperem.Reszta to tylko imitacje nieudolnie naśladujące patenty takich firm jak Itense,Ellssworth,Santa Cruz,Titus,Specialized. itp Żart ci się udał A teraz może coś napiszesz na serio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamJPM Napisano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 Piszecie tak o tych fullach i je zachwalaie, że z kumplem długo dumaliśmy nad tym, bo generalnie chcemy wspólnie kupić rowery i mamy podobne wymagania sprzętowe. Od początku byliśmy sceptycznie nastawieni do fulla, jednak Wasze opinie, z którymi się licze mnie troche coraz bardziej przekonują do tego. Może coś zaproponujecie mi z gamy full suspension ciekawego. Kwota pozostaje 6000zł a 7000zł to kwota zaporowa. Trasy, które pokonuje to max 100km i nie są agresywne. Zależy mi na sprzęcie, który będę mógł w przysłości ulepszać, więc solidna geometria i rama jest na wage złota w moim wypadku. Czy coś takiego było by dobre? http://www.markowerowery.pl/product.php?id...d_categories=25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.