rzymo Napisano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Po zalozeniu 200g detek Conti MTB laczki ustaly jak nozem ucial . Nie wiem jak to mozliwe, na 130g Conti MTB Light przywozilem male dziurki, jakby od kolcow z co drugiej jazdy. Czyzby opona byla za szeroka na te drugie detki i sie jakby rozlazily i przez to sie tworzyly dziurki? Dziurki to może nie, ale miałem takie akcje jak szerokie opony a w nich lekkie dętki pękające na zgrzewie (nie dziura, nie przetarcie, po prostu pęknięcie). Od tamtej pory wyleczyłem się z najlżejszych dętek. Poza tym pomyśl - dętka o chudych ściankach, pakujesz ją do opony o sporej objętości i się dziwisz że rozciągnięte ścianki nie dają rady... Od dawna jeżdżę na Welterweightach (160-165g), komplet mam prawie od dwóch lat, dziury/snake'a zero - a jeżdżę z niskimi ciśnieniami (<1.5 przód, <2.0 tył). W końcu nie po to kupuję szerokie opony, żeby nabijać je do 3 czy więcej atm, tracąc przy tym sporą część ich właściwości . Opony różne, najczęściej Ralphy 2.25"-2.4" i Smart Samy 2.1"-2.25", ważę niecałe 80kg. Dodam jeszcze, że obręcze mają 24mm, co ma spory wpływ na możliwość jazdy z niskimi ciśnieniami (brak podwijania się opony, czy niestabilności/pływania roweru). Dostałem na próbę drutówkę Conti Race King 2.2". Zamontowałem ją w sztywniaku - jest całkiem nieźle, jakbym miał amortyzator o kilku cm skoku. Co do zachowania w piachu potwierdzam, jest lepiej niż dobrze. Natomiast im bardziej mokro, tym mniej ciekawie i bardziej nieprzewidywalnie. Nie tragicznie, ale wyczuwalnie gorzej niż na suchym. W każdym razie już zamówiłem wersję zwijaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Witam mam pytanko do użytkowników licznika Sigma i opony Continental Race King 2.2 Supersonic, jak macie ustawione liczniki. Proszę o info pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2010 mi najbardziej dokladne odczyty podaje przy 2135mm. Najlepiej zmierz ile wykonuje kolo a potem sprawdz na slupkach. Zbyt wiele czynnikow ma wplyw, od typu felgi po cisnienie w oponie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierzak1 Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Czy można ją bez problemu dać na kierunkową i napędową? Oglądając je zauważyłem że mają tylko jeden kierunek rotacji... Czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na ich właściwości jeśli będą się toczyć w jednym kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierzak1 Napisano 14 Września 2010 Udostępnij Napisano 14 Września 2010 No cóż widzę że z tymi odpowiedziami jak zwykle na tym forum... Niby człowiek o prostą rzecz pyta i to jeszcze użytkowników tych opon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 (edytowane) Opon niestety obecnie nie posiadam (są w drodze), ale nie są jakoś wybitnie kierunkowe. Producent nie opisuje jakiś specjalnych zaleceń co do montażu. Czy wpłynie jakoś negatywnie... Nie sądzę, klocki są umieszczone dość gęsto, a jej kierunkowość objawia się po ułożeniu jednego paska środkowych klocków. U siebie bynajmniej będę dawał obie w tym samym kierunku. Obstawiam, że tak pewnie ma większość użytkowników tych gum. Edytowane 15 Września 2010 przez Patryke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeks Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 Ja przejechałem na Race Kingach w tym roku maratony takie jak Golonkowy Kraków, oraz Rabkę i MP ( choć na tych dwóch tylko na tylnym kole ). Imo na błocie nie jest z nimi aż tak źle jak wszczyscy piszą, powiem więcej. W krakowie całkiem nieźle sobie radziły, na Giga wyłożyłem się tylko raz Od siebie jak najbardziej polecam te gumy, mam wersje Protection zalane płynem no tubes i jak na razie nie miałem żadnego kapcia. Opony w tej wersji bardzo łatwo się uszczelniają. Fakt, że waża prawie 600g szt. no ale coś za coś. Ja już sie wyleczyłem z gumek poniżej 500g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 Wczoraj zjezdzajac waska kamienista rynna przecialem moja gume na bocznej sciance, pech w tym ze plyn byl juz tak gesty ze nawet nie bylo proby zalepienia tego. Jest to naciecie ok 2cm, dzisiaj musze sprawdzic czy oplot jet przeciety i czy uda sie to uratowac bo bieznik jest ledwo co naruszony. Ciezko powiedziec czy to z powodu ze jest lekka i delikatna, w tym terenie udalo mi sie zrobic to samo z opona wazaca ponad 700g panaracera UST... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Ja się znów zastanawiam tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał czy spokojnie na obręcze mavica 717 i 317 mogę założyć 2.2. Bo według strony mavica to: Recommended tire widths: 1.00 to 2.10 (dla 717), znów na obręczy piszą o dopuszczalnych ciśnieniach i podają ciśnienie dla 1" i 2.3". Dla 317 taką mam z przodu podają recomendowaną szerokość od 1.5 do 2.3 ta sama szerokość obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sathgart Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 jakie są różnice w wersji SS a zwykłej zwijanej? SS ma mniejszą masę i trwałość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 SS jest wykonana z innej mieszanki gumy lub dodatku zwanego Black Chili, rodzaj 'lepkiej gumy' zapewniajacej lepsza przyczepnosc do podloza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Ja się znów zastanawiam tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał czy spokojnie na obręcze mavica 717 i 317 mogę założyć 2.2. Bo według strony mavica to: Recommended tire widths: 1.00 to 2.10 (dla 717), znów na obręczy piszą o dopuszczalnych ciśnieniach i podają ciśnienie dla 1" i 2.3". Dla 317 taką mam z przodu podają recomendowaną szerokość od 1.5 do 2.3 ta sama szerokość obręczy. Jeździć się da, ale według mnie 2.2" na X317 (czyli XC717) wygląda dziwnie - tak jakby chciała wyskoczyć z obręczy Z ciśnieniem nie można mocno zejść, od pewnego poziomu zaczyna się niestabilność/falowanie roweru (na szerszej obręczy ta granica jest znacznie niżej). W końcu opona mała nie jest, a 17mm to jednak wąska obręcz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Dzięki za info, choć widziałem od napisania mojego poprzedniego postu na 317 Race Kingi 2.2 jak i Nobby Nici 2.25. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sathgart Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 SS jest wykonana z innej mieszanki gumy lub dodatku zwanego Black Chili, rodzaj 'lepkiej gumy' zapewniajacej lepsza przyczepnosc do podloza Opłaca się płacić 2 razy więcej za gumę SS? A opona duraskin? Może ktoś porównać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Ja jezdze i z RK 2.2, i z NN 2.2 na Mavicach X317 Disc. Jakos problemu nie widze. Wyglada tez normalnie . Rzymo, nie wiem ile to dla Ciebie niskie cisnienie? Ja jezdzilem ponizej 2 barow i nie latalo mi kolo na boki przy jezdzie, jezdzilo sie normalnie, tylko bardzo wygodnie . Sathgart --> pewnie bede tu kontrowersyjny, ale jesli Ci nie zalezy na wadze to nie warto moim zdaniem. Powod? Warunki w jakich istnieje wyrazna przewaga Black Chili, czyli wilgotne korzenie i skaly, wystepuje zazwyczaj lacznie z blotem, ktore blyskawicznie zalepia ten pilnikowy biezniczek . I cala korzysc z lepszej gumy idzie w las. Bo na suchych skalach prawie kazda guma trzyma niezle. Jechalem na RK 2.2 SS w Miedzygorzu, dopoki bylo sucho bylo swietnie, ale kazde wieksze bloto to tance z rowerem po calej drodze i zadne Black Chili tu nie pomagalo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 W branzy lekkich komponentow nie zadaje sie pytan typu 'czy sie oplaca'.... To musisz sam ocenic, SS jest lekka opona z bardzo dobra przyczepnoscia do podloza pod warunkiem ze jest suche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Ja jezdze i z RK 2.2, i z NN 2.2 na Mavicach X317 Disc. Bardziej mnie teraz ciekawi to co jest napisane na stronie mavica. Dla 717 Disc sugerują od 1 do 2.1 a dla 317 disc od 1.5 do 2.3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 nie wiem ile to dla Ciebie niskie cisnienie? Ja jezdzilem ponizej 2 barow Jeszcze niżej... Po prostu na szerszej obręczy jeździło mi się lepiej (mniejsze ciśnienie, większa objętość). Co do dziwnego wyglądu RK 2.2" na wąskiej obręczy podtrzymuję swoje zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sathgart Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 Ok, dzięki, katalogowa różnica masy między SS a zwijaną nie jest taka duża... kupuję zwijaną i tak założę ję dopiero w marcu, ale teraz są niezłe przeceny więc opłaca się kupić na zapas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2010 co do trwalosci SS to moje maja 8900km i nadal sporo zycia przed nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Ma ktoś porównanie Continental Race King 2.2 do Michelin XC Dry II, XCR Dry II lub Wild Race'r? Miśki w rozmiarze 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasg Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Czy jest sens przesiadać się z RK 2.2 na 2.0 zmieniając rower z hardtaila na fulla? Pamiętam, że w jednym z postów ktoś napisał, że z RK 2.2 to tak mięciusio, że na hardtailu sama przyjemność. A że szykuję na nowy sezon fulla, to się zastanawiam, czy nie wziąć jednak RK 2.0 - będą lżejsze, mniejszy żagiel, a przy fullu to amortyzacja na samych oponach już chyba nie będzie aż tak istotna...? Co o tym sądzicie? A przy okazji - czy ktoś mógłby podać realną szerokość RK 2.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondzios230 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Od klocka do klocka? Mogę zmierzyć, ale są lekko zużyte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Czy jest sens przesiadać się z RK 2.2 na 2.0 zmieniając rower z hardtaila na fulla? Pamiętam, że w jednym z postów ktoś napisał, że z RK 2.2 to tak mięciusio, że na hardtailu sama przyjemność. Sam musisz zdecydowac. Opinia o wyzszym komforcie miedzy 2.2 a 2.0 pojawiala sie dosyc czesto. Spotkalem sie tez z opiniami, ze 2.2 maja wyczuwalnie lepsza trakcje. Ja bym zajezdzil obecne i zdecydowal przy wyborze nowych. Jak masz waptpliwosci to polecam lekture ->http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=416473 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasg Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Kondzios230: Poproszę, zmierz - zawsze będzie jakieś porównanie. A jaka jest Twoja osobista opinia o rozmiarze 2.0? Poczytałem fora mtbr i widzę, że zdecydowana większość optuje za rozmiarem 2.2, więc jestem ciekaw opinii kogoś, kto śmiga jednak na 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi