Skocz do zawartości

[opony] Race King 2.2 Continental Supersonic


Pulse

Rekomendowane odpowiedzi

Po zalozeniu 200g detek Conti MTB laczki ustaly jak nozem ucial :thumbsup: .

Nie wiem jak to mozliwe, na 130g Conti MTB Light przywozilem male dziurki, jakby od kolcow z co drugiej jazdy. Czyzby opona byla za szeroka na te drugie detki i sie jakby rozlazily i przez to sie tworzyly dziurki?

Dziurki to może nie, ale miałem takie akcje jak szerokie opony a w nich lekkie dętki pękające na zgrzewie (nie dziura, nie przetarcie, po prostu pęknięcie). Od tamtej pory wyleczyłem się z najlżejszych dętek. Poza tym pomyśl - dętka o chudych ściankach, pakujesz ją do opony o sporej objętości i się dziwisz że rozciągnięte ścianki nie dają rady...

Od dawna jeżdżę na Welterweightach (160-165g), komplet mam prawie od dwóch lat, dziury/snake'a zero - a jeżdżę z niskimi ciśnieniami (<1.5 przód, <2.0 tył). W końcu nie po to kupuję szerokie opony, żeby nabijać je do 3 czy więcej atm, tracąc przy tym sporą część ich właściwości :). Opony różne, najczęściej Ralphy 2.25"-2.4" i Smart Samy 2.1"-2.25", ważę niecałe 80kg. Dodam jeszcze, że obręcze mają 24mm, co ma spory wpływ na możliwość jazdy z niskimi ciśnieniami (brak podwijania się opony, czy niestabilności/pływania roweru).

 

Dostałem na próbę drutówkę Conti Race King 2.2". Zamontowałem ją w sztywniaku - jest całkiem nieźle, jakbym miał amortyzator o kilku cm skoku. Co do zachowania w piachu potwierdzam, jest lepiej niż dobrze. Natomiast im bardziej mokro, tym mniej ciekawie i bardziej nieprzewidywalnie. Nie tragicznie, ale wyczuwalnie gorzej niż na suchym. W każdym razie już zamówiłem wersję zwijaną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Opon niestety obecnie nie posiadam (są w drodze), ale nie są jakoś wybitnie kierunkowe. Producent nie opisuje jakiś specjalnych zaleceń co do montażu.

Czy wpłynie jakoś negatywnie... Nie sądzę, klocki są umieszczone dość gęsto, a jej kierunkowość objawia się po ułożeniu jednego paska środkowych klocków.

U siebie bynajmniej będę dawał obie w tym samym kierunku. Obstawiam, że tak pewnie ma większość użytkowników tych gum.

Edytowane przez Patryke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem na Race Kingach w tym roku maratony takie jak Golonkowy Kraków, oraz Rabkę i MP ( choć na tych dwóch tylko na tylnym kole ). Imo na błocie nie jest z nimi aż tak źle jak wszczyscy piszą, powiem więcej. W krakowie całkiem nieźle sobie radziły, na Giga wyłożyłem się tylko raz :) Od siebie jak najbardziej polecam te gumy, mam wersje Protection zalane płynem no tubes i jak na razie nie miałem żadnego kapcia. Opony w tej wersji bardzo łatwo się uszczelniają. Fakt, że waża prawie 600g szt. no ale coś za coś. Ja już sie wyleczyłem z gumek poniżej 500g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zjezdzajac waska kamienista rynna przecialem moja gume na bocznej sciance, pech w tym ze plyn byl juz tak gesty ze nawet nie bylo proby zalepienia tego.

Jest to naciecie ok 2cm, dzisiaj musze sprawdzic czy oplot jet przeciety i czy uda sie to uratowac bo bieznik jest ledwo co naruszony.

Ciezko powiedziec czy to z powodu ze jest lekka i delikatna, w tym terenie udalo mi sie zrobic to samo z opona wazaca ponad 700g panaracera UST...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja się znów zastanawiam tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał czy spokojnie na obręcze mavica 717 i 317 mogę założyć 2.2. Bo według strony mavica to: Recommended tire widths: 1.00 to 2.10 (dla 717), znów na obręczy piszą o dopuszczalnych ciśnieniach i podają ciśnienie dla 1" i 2.3". Dla 317 taką mam z przodu podają recomendowaną szerokość od 1.5 do 2.3 :D ta sama szerokość obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja się znów zastanawiam tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał czy spokojnie na obręcze mavica 717 i 317 mogę założyć 2.2. Bo według strony mavica to: Recommended tire widths: 1.00 to 2.10 (dla 717), znów na obręczy piszą o dopuszczalnych ciśnieniach i podają ciśnienie dla 1" i 2.3". Dla 317 taką mam z przodu podają recomendowaną szerokość od 1.5 do 2.3 ;) ta sama szerokość obręczy.

Jeździć się da, ale według mnie 2.2" na X317 (czyli XC717) wygląda dziwnie - tak jakby chciała wyskoczyć z obręczy :P Z ciśnieniem nie można mocno zejść, od pewnego poziomu zaczyna się niestabilność/falowanie roweru (na szerszej obręczy ta granica jest znacznie niżej). W końcu opona mała nie jest, a 17mm to jednak wąska obręcz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze i z RK 2.2, i z NN 2.2 na Mavicach X317 Disc. Jakos problemu nie widze. Wyglada tez normalnie :). Rzymo, nie wiem ile to dla Ciebie niskie cisnienie? Ja jezdzilem ponizej 2 barow i nie latalo mi kolo na boki przy jezdzie, jezdzilo sie normalnie, tylko bardzo wygodnie :blink:.

 

Sathgart --> pewnie bede tu kontrowersyjny, ale jesli Ci nie zalezy na wadze to nie warto moim zdaniem. Powod? Warunki w jakich istnieje wyrazna przewaga Black Chili, czyli wilgotne korzenie i skaly, wystepuje zazwyczaj lacznie z blotem, ktore blyskawicznie zalepia ten pilnikowy biezniczek :). I cala korzysc z lepszej gumy idzie w las. Bo na suchych skalach prawie kazda guma trzyma niezle. Jechalem na RK 2.2 SS w Miedzygorzu, dopoki bylo sucho bylo swietnie, ale kazde wieksze bloto to tance z rowerem po calej drodze i zadne Black Chili tu nie pomagalo ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy jest sens przesiadać się z RK 2.2 na 2.0 zmieniając rower z hardtaila na fulla?

 

Pamiętam, że w jednym z postów ktoś napisał, że z RK 2.2 to tak mięciusio, że na hardtailu sama przyjemność. A że szykuję na nowy sezon fulla, to się zastanawiam, czy nie wziąć jednak RK 2.0 - będą lżejsze, mniejszy żagiel, a przy fullu to amortyzacja na samych oponach już chyba nie będzie aż tak istotna...?

Co o tym sądzicie?

 

A przy okazji - czy ktoś mógłby podać realną szerokość RK 2.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest sens przesiadać się z RK 2.2 na 2.0 zmieniając rower z hardtaila na fulla?

Pamiętam, że w jednym z postów ktoś napisał, że z RK 2.2 to tak mięciusio, że na hardtailu sama przyjemność.

Sam musisz zdecydowac. Opinia o wyzszym komforcie miedzy 2.2 a 2.0 pojawiala sie dosyc czesto. Spotkalem sie tez z opiniami, ze 2.2 maja wyczuwalnie lepsza trakcje.

Ja bym zajezdzil obecne i zdecydowal przy wyborze nowych. Jak masz waptpliwosci to polecam lekture ->http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=416473

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondzios230:

Poproszę, zmierz - zawsze będzie jakieś porównanie.

A jaka jest Twoja osobista opinia o rozmiarze 2.0? Poczytałem fora mtbr i widzę, że zdecydowana większość optuje za rozmiarem 2.2, więc jestem ciekaw opinii kogoś, kto śmiga jednak na 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...