Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po zalozeniu 200g detek Conti MTB laczki ustaly jak nozem ucial :thumbsup: .

Nie wiem jak to mozliwe, na 130g Conti MTB Light przywozilem male dziurki, jakby od kolcow z co drugiej jazdy. Czyzby opona byla za szeroka na te drugie detki i sie jakby rozlazily i przez to sie tworzyly dziurki?

Dziurki to może nie, ale miałem takie akcje jak szerokie opony a w nich lekkie dętki pękające na zgrzewie (nie dziura, nie przetarcie, po prostu pęknięcie). Od tamtej pory wyleczyłem się z najlżejszych dętek. Poza tym pomyśl - dętka o chudych ściankach, pakujesz ją do opony o sporej objętości i się dziwisz że rozciągnięte ścianki nie dają rady...

Od dawna jeżdżę na Welterweightach (160-165g), komplet mam prawie od dwóch lat, dziury/snake'a zero - a jeżdżę z niskimi ciśnieniami (<1.5 przód, <2.0 tył). W końcu nie po to kupuję szerokie opony, żeby nabijać je do 3 czy więcej atm, tracąc przy tym sporą część ich właściwości :). Opony różne, najczęściej Ralphy 2.25"-2.4" i Smart Samy 2.1"-2.25", ważę niecałe 80kg. Dodam jeszcze, że obręcze mają 24mm, co ma spory wpływ na możliwość jazdy z niskimi ciśnieniami (brak podwijania się opony, czy niestabilności/pływania roweru).

 

Dostałem na próbę drutówkę Conti Race King 2.2". Zamontowałem ją w sztywniaku - jest całkiem nieźle, jakbym miał amortyzator o kilku cm skoku. Co do zachowania w piachu potwierdzam, jest lepiej niż dobrze. Natomiast im bardziej mokro, tym mniej ciekawie i bardziej nieprzewidywalnie. Nie tragicznie, ale wyczuwalnie gorzej niż na suchym. W każdym razie już zamówiłem wersję zwijaną ;)

Napisano

Witam mam pytanko do użytkowników licznika Sigma i opony Continental Race King 2.2 Supersonic, jak macie ustawione liczniki.

Proszę o info

pozdrawiam

Napisano

mi najbardziej dokladne odczyty podaje przy 2135mm. Najlepiej zmierz ile wykonuje kolo a potem sprawdz na slupkach. Zbyt wiele czynnikow ma wplyw, od typu felgi po cisnienie w oponie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy można ją bez problemu dać na kierunkową i napędową? Oglądając je zauważyłem że mają tylko jeden kierunek rotacji... Czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na ich właściwości jeśli będą się toczyć w jednym kierunku?

Napisano (edytowane)

Opon niestety obecnie nie posiadam (są w drodze), ale nie są jakoś wybitnie kierunkowe. Producent nie opisuje jakiś specjalnych zaleceń co do montażu.

Czy wpłynie jakoś negatywnie... Nie sądzę, klocki są umieszczone dość gęsto, a jej kierunkowość objawia się po ułożeniu jednego paska środkowych klocków.

U siebie bynajmniej będę dawał obie w tym samym kierunku. Obstawiam, że tak pewnie ma większość użytkowników tych gum.

Edytowane przez Patryke
Napisano

Ja przejechałem na Race Kingach w tym roku maratony takie jak Golonkowy Kraków, oraz Rabkę i MP ( choć na tych dwóch tylko na tylnym kole ). Imo na błocie nie jest z nimi aż tak źle jak wszczyscy piszą, powiem więcej. W krakowie całkiem nieźle sobie radziły, na Giga wyłożyłem się tylko raz :) Od siebie jak najbardziej polecam te gumy, mam wersje Protection zalane płynem no tubes i jak na razie nie miałem żadnego kapcia. Opony w tej wersji bardzo łatwo się uszczelniają. Fakt, że waża prawie 600g szt. no ale coś za coś. Ja już sie wyleczyłem z gumek poniżej 500g :)

Napisano

Wczoraj zjezdzajac waska kamienista rynna przecialem moja gume na bocznej sciance, pech w tym ze plyn byl juz tak gesty ze nawet nie bylo proby zalepienia tego.

Jest to naciecie ok 2cm, dzisiaj musze sprawdzic czy oplot jet przeciety i czy uda sie to uratowac bo bieznik jest ledwo co naruszony.

Ciezko powiedziec czy to z powodu ze jest lekka i delikatna, w tym terenie udalo mi sie zrobic to samo z opona wazaca ponad 700g panaracera UST...

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ja się znów zastanawiam tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał czy spokojnie na obręcze mavica 717 i 317 mogę założyć 2.2. Bo według strony mavica to: Recommended tire widths: 1.00 to 2.10 (dla 717), znów na obręczy piszą o dopuszczalnych ciśnieniach i podają ciśnienie dla 1" i 2.3". Dla 317 taką mam z przodu podają recomendowaną szerokość od 1.5 do 2.3 :D ta sama szerokość obręczy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja się znów zastanawiam tak jak już wcześniej ktoś tu wspominał czy spokojnie na obręcze mavica 717 i 317 mogę założyć 2.2. Bo według strony mavica to: Recommended tire widths: 1.00 to 2.10 (dla 717), znów na obręczy piszą o dopuszczalnych ciśnieniach i podają ciśnienie dla 1" i 2.3". Dla 317 taką mam z przodu podają recomendowaną szerokość od 1.5 do 2.3 ;) ta sama szerokość obręczy.

Jeździć się da, ale według mnie 2.2" na X317 (czyli XC717) wygląda dziwnie - tak jakby chciała wyskoczyć z obręczy :P Z ciśnieniem nie można mocno zejść, od pewnego poziomu zaczyna się niestabilność/falowanie roweru (na szerszej obręczy ta granica jest znacznie niżej). W końcu opona mała nie jest, a 17mm to jednak wąska obręcz...

Napisano
SS jest wykonana z innej mieszanki gumy lub dodatku zwanego Black Chili, rodzaj 'lepkiej gumy' zapewniajacej lepsza przyczepnosc do podloza

Opłaca się płacić 2 razy więcej za gumę SS? A opona duraskin? Może ktoś porównać?

Napisano

Ja jezdze i z RK 2.2, i z NN 2.2 na Mavicach X317 Disc. Jakos problemu nie widze. Wyglada tez normalnie :). Rzymo, nie wiem ile to dla Ciebie niskie cisnienie? Ja jezdzilem ponizej 2 barow i nie latalo mi kolo na boki przy jezdzie, jezdzilo sie normalnie, tylko bardzo wygodnie :blink:.

 

Sathgart --> pewnie bede tu kontrowersyjny, ale jesli Ci nie zalezy na wadze to nie warto moim zdaniem. Powod? Warunki w jakich istnieje wyrazna przewaga Black Chili, czyli wilgotne korzenie i skaly, wystepuje zazwyczaj lacznie z blotem, ktore blyskawicznie zalepia ten pilnikowy biezniczek :). I cala korzysc z lepszej gumy idzie w las. Bo na suchych skalach prawie kazda guma trzyma niezle. Jechalem na RK 2.2 SS w Miedzygorzu, dopoki bylo sucho bylo swietnie, ale kazde wieksze bloto to tance z rowerem po calej drodze i zadne Black Chili tu nie pomagalo ;).

Napisano

W branzy lekkich komponentow nie zadaje sie pytan typu 'czy sie oplaca'....

 

To musisz sam ocenic, SS jest lekka opona z bardzo dobra przyczepnoscia do podloza pod warunkiem ze jest suche.

Napisano

Ja jezdze i z RK 2.2, i z NN 2.2 na Mavicach X317 Disc.

 

Bardziej mnie teraz ciekawi to co jest napisane na stronie mavica. Dla 717 Disc sugerują od 1 do 2.1 a dla 317 disc od 1.5 do 2.3.

Napisano

nie wiem ile to dla Ciebie niskie cisnienie? Ja jezdzilem ponizej 2 barow

Jeszcze niżej...

Po prostu na szerszej obręczy jeździło mi się lepiej (mniejsze ciśnienie, większa objętość). Co do dziwnego wyglądu RK 2.2" na wąskiej obręczy podtrzymuję swoje zdanie :P

Napisano

Ok, dzięki, katalogowa różnica masy między SS a zwijaną nie jest taka duża... kupuję zwijaną :) i tak założę ję dopiero w marcu, ale teraz są niezłe przeceny więc opłaca się kupić na zapas ;)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Czy jest sens przesiadać się z RK 2.2 na 2.0 zmieniając rower z hardtaila na fulla?

 

Pamiętam, że w jednym z postów ktoś napisał, że z RK 2.2 to tak mięciusio, że na hardtailu sama przyjemność. A że szykuję na nowy sezon fulla, to się zastanawiam, czy nie wziąć jednak RK 2.0 - będą lżejsze, mniejszy żagiel, a przy fullu to amortyzacja na samych oponach już chyba nie będzie aż tak istotna...?

Co o tym sądzicie?

 

A przy okazji - czy ktoś mógłby podać realną szerokość RK 2.0?

Napisano

Czy jest sens przesiadać się z RK 2.2 na 2.0 zmieniając rower z hardtaila na fulla?

Pamiętam, że w jednym z postów ktoś napisał, że z RK 2.2 to tak mięciusio, że na hardtailu sama przyjemność.

Sam musisz zdecydowac. Opinia o wyzszym komforcie miedzy 2.2 a 2.0 pojawiala sie dosyc czesto. Spotkalem sie tez z opiniami, ze 2.2 maja wyczuwalnie lepsza trakcje.

Ja bym zajezdzil obecne i zdecydowal przy wyborze nowych. Jak masz waptpliwosci to polecam lekture ->http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=416473

Napisano

Kondzios230:

Poproszę, zmierz - zawsze będzie jakieś porównanie.

A jaka jest Twoja osobista opinia o rozmiarze 2.0? Poczytałem fora mtbr i widzę, że zdecydowana większość optuje za rozmiarem 2.2, więc jestem ciekaw opinii kogoś, kto śmiga jednak na 2.0

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...