Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Miałem okazje pojezdzić troche na wersji supersonic 2.2. Zaliczyłem w tym min. jeden błotnisty maraton ,Mazovie w piasecznie. Opony okazały sie dobre nawet w błocie. Grunt to dobrac odpowiednie ciśnienie dla siebie. Niestety po maratonie zachciało mi sie zastosować system bezdetkowy do tych opon co okazało sie w moim wypadku porażką. Nie udało mi sie ich uszczelnić . Może to kwestia zbyt małej cierpliwości z mojej strony. Teraz użytkuje wersje zwijana kevlar,ktora uszczelnia sie bez problemu. Waży co prawda więcej ale daje rade. W perspektywie mam zakup race kinga w wersji race sport.

Edytowane przez bobiik
  • 4 tygodnie później...
Napisano

to i ja się podepne pod temat stary jak świat ;)

Od jakichś 3 tygodni jestem posiadaczem RK 2,2 zwijanych tyle że w wersji bez nazwy :) z gęstością oplotu 84 tpi, więc cięższymi od wersji SS (ważą 570 g), za to, przynajmniej teoretycznie, bardziej odpornymi na przebijanie. Czytałem, że opony te lubią niskie ciśnienie rzędu 1,8 - 2,2 bara. Tyle w kwestii specyfikacji.

Ogólnie jestem średnio zadowolony z opon. I średnią oceny zdecydowanie podwyższa jazda po asfalcie. Wcześniej jeździłem na Schwalbe NN 2,25 więc trochę różnicy czuć na plus RK, natomiast w terenie....masakra. Nie wiem czy to kwestia źle dobranego ciśnienia, czy ja nie potrafię jeździć, ale tylna oponka uślizgnęła mi się już parokrotnie, na piachu, na mokrym asfalcie, na korzeniu. Fakt, sytuacje miały miejsce przy skręcaniu, ale prędkości nie były jakieś ogromne. Z tym ciśnieniem jeżdże "na oko", bo manometr w pompce mi padł. Czy to możliwe że ta opona jest tak wrażliwa na niewielkie skoki ciśnienia i warto zmierzyć ile się ma dokładnie psi i powiedzmy zejść dokładnie do 1,8 bara i wtenczas próbować jazdy w zakrętach ? Czy może akurat ta wersja którą kupiłem jest do bani ? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, ale ta wersja chyba nie jest z mieszanki słynnej papryczki. Może to jest przyczyną słabej IMO trakcji na zakrętach ?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

to i ja się podepne pod temat stary jak świat ;)

Od jakichś 3 tygodni jestem posiadaczem RK 2,2 zwijanych tyle że w wersji bez nazwy :) z gęstością oplotu 84 tpi, więc cięższymi od wersji SS (ważą 570 g), za to, przynajmniej teoretycznie, bardziej odpornymi na przebijanie.

...

Czy może akurat ta wersja którą kupiłem jest do bani ? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, ale ta wersja chyba nie jest z mieszanki słynnej papryczki. Może to jest przyczyną słabej IMO trakcji na zakrętach ?

Mieszanka Black Chilli jest używana w wersjach sportowych takich jak SS, RS i Protection. W zwykłych kewlarówkach i drutówkach nie.

  • 5 tygodni później...
Napisano

Ja dzisiaj pierwszy raz jechalem na moich nowiutkich Race Kingach 2.2 w wersji zwijanej i jestem bardzo zadowolony. Co tu duzo mowic, po prostu rakieta, po przesiadce z Black Jackow od Schwalbe rower leci az milo. Bardzo niskie opory toczenia, dobre trzymanie w lekkim, ubitym terenie, jednym slowem swietny zakup, tego wlasnie szukalem. :)

Napisano

RK bez wzgledu na wersje, teraz chyba wszystkie zwijane sa z BC (?), niezbyt nadaje sie na przod.

X king jest o niebo lepsza. RK, jako napedowa spisuje sie calkiem dobrze.... ale problem pozostaje, w przypadku SS i RS, ze sciankami.

Mialem SS na tyle i wszystko bylo ok, nawet uszczelnienie nie bylo problematyczne ale te scianki...

Opona poszla do kosza, bo ciecie na sciance zaczelo sie rozlazic. Dzisiaj znowu zlapalem ciecie na boku w wersji RS :yucky: a na oponie jeszcze fabryczne "wloski"....

Duzy wplyw na dobor opon ma teren, w ktorym jezdzimy, oczywista oczywistosc.

Tam gdzie jest sporo malych luznych kamieni, wersji SS i RS na tyl raczej bym nie polecal. Opona idzie do klejenia i zobacze jak sie bedzie dalej spisywac. Ewentualnie warto pomyslec o Protection.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Próbował je ktoś założyć na Obręcze Mavica XM 317? Mają 17mm szerokości, więc są dość wąskie, producent zaleca maksymalnie opony 2,1. Kiedyś miałem Continentala Ledaer Pro 2,1 i był szerokości zwykłej opony 1,95, czy z RK jest podobnie i mają zaniżoną szerokość?

Napisano

RK bez wzgledu na wersje, teraz chyba wszystkie zwijane sa z BC (?),

 

Black Chili maja tylko SS, RS i Protection.

Ja jezdze na X-King 2.4 RS przod/ RK 2.2 RS tyl i jestem bardzo zadowolony z tego zestawu.Na zwyklych nigdy nie jezdzilem, ale z testow i opinii w necie wynika, ze zwykle guma conti jest duzo mniej przyczepna, ma wieksze opory i szybciej sie sciera - wiec IMO jak Conti to tylko z BC.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Mam takie oponki w wersji zwijanej. Właśnie przymierzam się do zmiany kółek - przesiadam się na obręcze ZTR Crest i chciałem się upewnić: Żeby zrobić kółka tubless musiałbym kupić nowe oponki, zgadza się? Zwykle zwijanki się nie nadadzą?

Przyznam że na tych RK 2.2 smigało mi się wyśmienicie więc chciałbym przy nich pozostać. W takim razie w jaką wersję powinienem się zaopatrzyć w tym celu? Które można używać w tym systemie tubless?

  • Mod Team
Napisano

Chcesz Tubeless, czy Tubeless Ready? Jeżeli masz na myśli TLR to bez problemu uszczelnisz większość normalnych opon i będzie to dobrze działało.

Jeżeli chcesz Tubeless, czyli opcję bez mleka to przydałaby się opona dedykowana do tubeless (w zwykłej będzie uciekało powietrze przez ranty) - jest wersja Race Kinga UST i takiej byś tu potrzebował.

Napisano

Inaczej sformułuje pytanie bo chyba zmieszałem. Mam opony Race King 2.2 zwijane i na zwykłych felgach. Teraz zakupiłem obręcze ZTR Crest "No Tubes". Pytanko: czy mogę użyć tych opon wraz z nowymi obręczami i dokupić jedynie uszczelniacz czy muszę kupić nowe opony tubless dedykowane pod felgi no tubs?

  • Mod Team
Napisano

Czyli chcesz tubeless ready, tubeless różni się tym, że (w przypadku tubeless) niepotrzebne jest mleczko, zwykle nawet taśma uszczelniająca, zakładasz, pompujesz i jedziesz, specjalny rant opony, grubsza, bardziej odporna na uszkodzenia guma.

 

Odpowiadając na Twoje pytanie to tak, możesz za pomocą mleczka uszczelnić taki zestaw i będzie się to spisywało dobrze (o ile nie masz wersji SS, bo to trochę ciężej się uszczelnia :P)

Napisano

Inaczej sformułuje pytanie bo chyba zmieszałem. Mam opony Race King 2.2 zwijane i na zwykłych felgach. Teraz zakupiłem obręcze ZTR Crest "No Tubes". Pytanko: czy mogę użyć tych opon wraz z nowymi obręczami i dokupić jedynie uszczelniacz czy muszę kupić nowe opony tubless dedykowane pod felgi no tubs?

 

 

W takiej konfiguracji przejezdzilem caly tegoroczny zlot forumowy. Musisz tylko kupic mleczko,zawory i tasme. Z normalnymi oponami nie tr jest troche zabawy ale cos za cos. Dłużej trzeba uszczelniac ale znowu odchodzi zabawa z zalozeniem opony Tr na obrecz,co nie jest takie łatwe(-::

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Czy możliwe aby RK 2.2 zwijana ważyła 526g?

Czy to może wersja RS?

Tutaj zdjęcie opony na wadze.

Na innych aukcjach waga oscyluje w okolicach 570g.

 

Moje RS-y ważą kolejno 458 i 473

Napisano

po długich namysłach zakupiłem wspomniane po wielokroć opony na nowy sezon.... jeszcze nie miałem okazji pojeździć, ale już widzę po opiniach że dobrze wybrałem :D.

 

generalnie kierowałem się oporami toczenia, wagą i wszechstronnością bo teren po którym śmigam bywa skrajnie różny. po za tym wyglądają obłędnie :P

  • 5 tygodni później...
Napisano

Czy opona jest oznaczona że zastosowano w niej mieszankę "Black Chili" ? Kupiłem komplet 2.0 i na oponie brak jakiejkolwiek informacji.

Napisano

Czy opona jest oznaczona że zastosowano w niej mieszankę "Black Chili" ? Kupiłem komplet 2.0 i na oponie brak jakiejkolwiek informacji.

 

Z tego co wiem wszystkie Continentale do MTB w wersji RS i SS są z tej mieszanki. Tylko wersja PRO(zwykła zwijana) i drut mają inną mieszankę.

Napisano

Możesz spróbować zareklamować te opony gdyż są nie zgodne z opisem i kupić wersję RS/SS, ale musisz się z tym liczyć, że za wersję SS/RS będziesz musiał zapłacić co najmniej 130zł/szt.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Niedługo mam zamiar zmienić opony w moim rowerze. Zastanawiam się nad Continental Race King 2.2 i Maxxis Crossmark 2.1. Obie w wersji drutowej. Przeznaczenie to raczej dużo asfaltu, ale też trochę piachu, sporo ścieżek leśnych, szutru. Jeżdżę raczej amatorsko i dla własnej przyjemności, lecz w tym sezonie mam zamiar zaliczyć 3 maratony, aby zdobyć trochę doświadczenia. Obecnie jeżdżę na Rapid Robach, po 1400km na tylnej oponie ledwo co środkowy bieżnik widać. Która opona będzie lepiej się sprawować w tych warunkach. Czy obie opony mają zauważalnie niższe opory toczenia od Rapid Robów?

Mam RK 2.2 na tył i ma zauważalnie niższe opory od Rapid Roba, no i po 1, 5 kkm bieznik prawie jak nowy z tyłu. 

Jednak jak już pisałem w innym temacie ma jeden minus- stosunkowo łatwo się przebija. Takze w lesie trzeba uważać żeby nie wjechać w jakieś kolce czy coś. 

Edytowane przez domin34
Napisano

A jak sprawuje się na piachu? Dużo kapci już miałeś?

Miałem jakieś 2-3 kapcie, w piachu nie jeździłem, ale na wszystkim poza błotem sprawuje się ok. Czasem na jakimś korzeniu lubi zaboksowac. 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...