Pulse Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Opony kupilem po tym jak zapoznalem sie z jej swietnymi opiniami na forum.mtbr.com. !!! Uwaga!!! wiele opini mowi, ze duza czesc pozytwow odnosnie Race King tyczy sie wersji 2.2, wersja 2.0 nie jest juz tak chwalona. Prosze miec to na uwadze. Wydawaloby sie ze w koncu to ta sama opona. Nie mniej jednak wielu ktorzy jezdzili zarowno na 2.2 jak i 2.0 twierdzi ze 2.2 jest zdecydowanie lepsza. Opony: Continental Race King SuperSonic 2.2 miszanka gumy Black Chili Masa: 470g Przebieg: ~2200km Styl jazdy: raczej agresywna Zawody: 1x XC, 2x maraton Przyczepność na suchym: 9/10 Przyczepność na mokrym: 7/10 Przyczepność w błocie: 4/10 Odporność na scieranie: 6,5/10 Zastosowanie: suche warunki, wg mnie uniwersalna opona na każde warunki. Dobrze trzyma w zimie na sniegu i plytkim blocie. Na duze bloto z glina sie nie nadaja. Latwo sie zapychaja traca trakcje. W suchych i nie ekstremalnie blotnych warunkach jak najbardziej ok! Plusy: ekstremalnie wygodna (naprawde taki balon bardzo amortyzuje), latwa w prowadzeniu, wybacza bledy. Przez piachy idzie jak czolg. Wizualnie poprawi wyglad kazdego roweru Team Topeak Ergon na nich jezdzi. Minusy: cena, odpornosc na scieranie moglaby byc lepsza. Jezdze na nich od grudnia. Skusily mnie opinie o niskich oporach i uniwersalnosci oraz swietne opinie. Generalnie to sie sprawdza. Na suchym opona idzie jak burza. Najlepiej radzi sobie na ubitych szutrach, lesne sciezki i piach tez nie stanowia duzego oporu. Na asfalcie ida zaskakujaco lekko, nie czuc tej szerokosci zupelnie. Ida gladko jak opony 2.0. Sa dosyc ciche (oczywiscie jak na terenowe 2.2), wyraznie cichsze niz np. Hutchinson Python 2.0 Ku mojemu zaskoczeniu calkiem niezle radza sobie w blocie. Cudow nie oczekiwalem bo to nie jest opona na more warunki, ale na mokrym tez daje sobie rade. Opony wypadaja szersze niz Racing Ralph 2.25 2009 i sa tak samo szerokie jak stary Racing Ralph 2.25. Od Ralphow wydaja mi szybsze. Jak sie zuzyja to kupuje znowu Race Kingi 2.2! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaizm Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Mam takie samo zdanie o tej oponie, dla mnie jest to najlepsza opona na jakiej jeździłem. Polecam każdemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 W Zdzieszowicach spisały się bez zarzutu ,nie miałem jakichś uslizgów ... tak wyglądają w akcji http://picasaweb.google.pl/MorneMeoi/Zdzie...111417032785890 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattro Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Hmm, a czy wersja drut również zachowa swe właściwości amortyzujące ? No i ogólnie może ktoś jeździł na zwijanych oraz drutowych i może porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 drutowka jest ciezsza, ale to zapewne wiesz. Nie jest zrobiona z mieszanki Black Chili. Postaram sie dowiedziec czy czuc roznice miedzy tymi wersjami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattro Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Nie no, ja wiem czym się różni opona drutowana od zwijanej Chodzi mi głównie o to, czy drutówka też tak dobrze amortyzuje jak supersonic. A i tak przy okazji, mógłbyś zmierzyć jej szerokość (od skrajów bocznych klocków) ? Wynalazłem na mtbr, że 54 mm czy to się zgadza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 26 Maja 2009 Udostępnij Napisano 26 Maja 2009 Na ile oceniasz zużycie bieżnika, czyt. ile +/- jeszcze zrobisz na niej km? Co do wersji wbrew pozorom mamy 3 warianty: 1) Drutówka ~59zł 2) Zwijana ~79zł 3) Supersonic ~139zł http://www.centrumrowerowe.pl/Pages/Wyszuk...g&producer= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 4 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Quattro: Niestety jezdzilem tylko na wersji zwijanej - SS, nie wiem czy na drutowej jezdzi sie tak samo. Zadalem takie pytanie, ale bez echa. Wersja drutowa weszla pozniej i jak na razie malo osob mialo przyjemnosc jezdzic na dwoch wersjach. Rozmiar od skrajnych klockow bocznych bedzie taki jak piszesz ~54mm Nie wiem ile na niej jeszcze zrobie mysle ze 5k km lub wiecej. Moge dac zdjecia nowej oraz teraz po ~2400km Co do wariantow ta zwijana za 79zl to wersja protection wzmacniana, bardziej wytrzymala (grubsze scianki boczne) ale przez to tez ciezsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Pulse Bardzo ciekawie piszesz o tych oponkach - powiem szczerze że jestem nimi mocno zainteresowany. mam jednak prośbę co byś napisał dokładnie jak jest z ich oporami toczenia na asfalcie i jakie ciśnienia w nich stosujesz. Przyznam ze zależy mi na oponkach do lesnych ściezek, czasami lekkich kamyków, wąskich ubitych polanek i leśnej ściółki - tu zależy na komforcie przy wybieraniu korzeni - wsparcie amora - chodzi mi o to by nawet kosztem przyczepności uzyskać komfort i bardzo dobre przyspieszenie na twardym - obawiam się jednak tego ze przy 2.2 kupie kloce które zniwelują efekt szybkości. Wiem ze czytałeś szereg pochlebnych opini ale co ty jako użytkownik możesz powiedzieć o jeździe właśnie na 2.2 w powyższych tematach> Aha i jeszcze z tą szerokością 54 mm w skrajnych klockach ?? to ile ma sam balon ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattro Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Te 2.2 u Conti'ego to normalne 2.1 jest. Dla przykładu klocki mają ten sam wymiar (54mm) w RK 2.2 co w moich Smart Samach 2.1 od Schwalbe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beton Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 ja mam z tylu RK 2,2 w wersji tubeless. realna szerokosc to 2,0. napompowane do 2,7bara na asfalcie male opory powietrza opona bardzo wrazliwa na cisnienia. i genialnie tlumi drgania i wyoje duzo lepiej od RoRo. na przod zdecytowalem sie na Moutian kinga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 Ale RoRo to mega traktor - jest sen w ogóle je porównywać ?? Z tak gęstym bieżnikiem jaki ma Conti to chyba szybciej mu do jakichś semi slicków?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2009 Pulse Przyznam ze zależy mi na oponkach do lesnych ściezek, czasami lekkich kamyków, wąskich ubitych polanek i leśnej ściółki - tu zależy na komforcie przy wybieraniu korzeni - wsparcie amora - chodzi mi o to by nawet kosztem przyczepności uzyskać komfort i bardzo dobre przyspieszenie na twardym - obawiam się jednak tego ze przy 2.2 kupie kloce które zniwelują efekt szybkości. Wiem ze czytałeś szereg pochlebnych opini ale co ty jako użytkownik możesz powiedzieć o jeździe właśnie na 2.2 w powyższych tematach> Aha i jeszcze z tą szerokością 54 mm w skrajnych klockach ?? to ile ma sam balon ?? 54mm mierzone w balonie. O przyspieszenie na twardym sie nie martw. Ida lepiej niz niejedne opony 2.0. Komfort ponad przecietny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beton Napisano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2009 Ale RoRo to mega traktor - jest sen w ogóle je porównywać ?? Z tak gęstym bieżnikiem jaki ma Conti to chyba szybciej mu do jakichś semi slicków?? wiadome ze RoRo trozeczke maja wieksze opory. RK to opona do scigania a nie zaden semi slick. PS umnie szerokosc RK maja 51mm. tyle samo co maja RoRo z klockami w najszerszym miejscu. duzo zalzy tez od szerokosci obreczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 A macie może porównanie z Hutchinsonem Pythonem, Cobrą albo Racing Ralphem - chodzi mi o szybkośc i opory toczenia na ubitym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 A macie może porównanie z Hutchinsonem Pythonem, Cobrą albo Racing Ralphem - chodzi mi o szybkośc i opory toczenia na ubitym ? Subiektywne odczucie - szybsze niz Python i Ralph (poprzednia wersja) jezdzilem na nich w poprzednich sezonach. Niskie opory toczenia na suchym i ubitym i nie tylko. O jaka Cobre chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Chodzi mi o hutchinsona Cobra Air Light , jest cięższa od Conti 2.2 ale jej bieznik wydaje się być bardziej gęsty. Teraz pytanie co lepiej sprawdzi się na ubitym - pomijam przyczepnosć, liczy się szybkości i małe opory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 (edytowane) Cobry nie uzywalem wiec nie bede porownywal. Z pozostalych na ubita i sucha trasa, wiazl bym race kingi. Nizsze opory niz python i nieco nizsze niz ralph. tu masz o oporach http://www.mtb-forum.eu/der-rollwiderstand-von-mountainbike-reifen-t-1343-1.html im nizsza moc tym lepiej. Ralph 2.25 2007 - 26,2W Hutchinson Python ng mrc medium 2.25 - 36,4W jest to ciezsza wersja MRC i dodatkowo szerokosc 2.25 Race king 2.2 -23.9W Jeszcze jeden link http://img228.imageshack.us/img228/4830/rollwiderstand08.jpg Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez Pulse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 A jak ta oponka daje sobie radę w piachu jako kierunkowa i napędowa? Masz może odnośnik do Racing Ralph'08? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 (edytowane) "balon" robi swoje, na RR 2008 nie jezdzilem. Jezdzielm na wersji 2007 2.25 w piachu radzily sobie niezle. Z tego co sie orientuje wersja 2008 w rozmiarze 2.25 jest realnie nieco wezsza niz RR 2007 2.25 oraz RK 2.2 (mierzone zdaje sie balon ma 3mm mniej w RR 2008 niz RK 2.2). Jedynym z powodow dla ktorych zdecydowalem sie na RK 2.2 byla chec szybkiej i bezproblemowej jazdy przez piach. Generalnie wywiazuja sie z tego zadania wzorowo, aczkolwiek przy duzej predkosci w naprawde glebokim piachu - cos jak na plazy moze zarzucic, ale to normalne. Edytowane 13 Sierpnia 2009 przez Pulse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 Oponki w wersji drutowej o szerokości 2.0 ma moja zona założone. Wybrane zostały jako opony o niskich oporach toczenia, tanie i w miarę lekkie zamiast fabrycznych Kend montowanych w Giancie. Póki co przy jeździe w suchym i raczej twardym terenie opony spisuja sie bez zarzutu, a średnie przelotowe na płaskim świadczą, ze faktycznie maja niskie opory toczenia. Myślę, że cięzko jest znaleźć równie fajne opony za 100zł komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boberek Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 ja mam Conti RK SS 2.0 i jest rewelacja przelatałem na nich cały sezon 2,2 to jest juz taki balon ze szok 2.0 jest w sam raz tak jak poprzednicy moge powiedziec opona na każde warunki w przyszły sezonnie zmieniam na UST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 (edytowane) mam na moich 4.3k km, 9 maratonow jedno xc. Jedynie na jedym ekstremalnie blotnym maratonie nie byly dobrym wyborem. Zuzycie jak na ten przebieg w normie. 2.0 jest male ;-) polecam 2.2 opory niewiele wieksze, waga tez a na piachu roznice czuc. W komforcie tez. Edytowane 17 Września 2009 przez Pulse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 2 Października 2009 Udostępnij Napisano 2 Października 2009 Pulse --> wazyles je? Czy info odnosnie masy jest z katalogu? Mysle nad czyms 2.2-2.3 na gory w przyszlym roku i zainteresowala mnie ta opona. Jak sie sprawuje na mokrych skalach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 I ja sobie sprawiłem Race Kinga 2.2, tyle pozytywnych opinii jest, że aż trudno nie spróbować No i rzeczywiście, na szosie są bardzo szybkie, co ważne ciche. Podobnie na szutrze, przyczepność na suchym bez zastrzeżeń. Jednak w błotku to się nie sprawdzają, szybko się zapychają i nie szybkie oczyszczają. Ślizgają się na mokrych korzeniach więc na mokrych skałach szczerze mówiąc bałbym się jeździć. No i ten komfort, soft-tail niepotrzebny Dodam, że mam druciaka, założony z tyłu, jakoś z przodu niezbyt mi się widzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi