Skocz do zawartości

[hamulce] Avid 3 czy Magura Julie


PiPoLiNiO

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam w tej chwili starszą wersje Julie, ale wczoraj uszkodziełm manetke, a niestety na allegro takowych nie ma...

 

Więc postanowiłem wymienić hamulce na nowe, bo w tych ciagłe ocieranie o tarcze było strasznie irytujące.

 

Myśle nad:

 

http://allegro.pl/item642763262_magura_jul...tylko_455p.html

 

lub

 

http://allegro.pl/item636049973_hamulce_hy...e_2x_160mm.html

 

Czytałem wiele opini na forum, głównie o Avidach. Bo o nowych Julie jest mało...

 

Co myślicie?

  • Mod Team
Napisano

Nie musisz wymieniac kalmki hamulca (bo chyba o tym piszesz) na taka jaka była, mozesz kupić inna i tez bedzie działać. Wazne zeby była przeznaczone do takiego samego płynu jak zacisk i dobrze zeby była tego samego producenta. Jak dasz inna klamke to mozesz mieć inna siłe hamowania, inna modulacje.

 

Osobiście wzią bym magure. Sam mam louise i jestem zadowolony. Na forum sporo pisza na temat Juicy 3 czesto im coś dolega i wielu osobom podobne rzeczy sie zdazają. Na temat magury jest cisza. Moze dlatego ze avida są bardzo polularne albo dlatego ze czeso ulegaja awariom.

 

Niech sie wypowiedza urzytkownicy avidow :)

Napisano

Miałem J3 używałem ich sezon startów w maratonach i XC z tarczami 160mm. Nic złego o nich nie mogę powiedzieć, za tą cenę bdb zakup. Nie ciekły, siła hamowania i modulacja bdb. Używałem także juicy 5 i juicy 7, tak naprawdę różnią się one tylko wagą i klockami jakie otrzymujemy w zestawie. Wg. mnie jak kupisz j3 i wsadzisz do nich jakieś jeszcze lepsze klocki niż fabryczne to narzekał nie będziesz, hamują jak droższe modele. Julii nie używałem, ale przez moje ręce przeszły już uszkodzone Louisy, Gustav i Marty .... nie wiem jak to jest z awaryjnością Magur na 100%, ale wydaję mi się, że częściej są z nimi problemy niż z Avidami.

Napisano
Na forum sporo pisza na temat Juicy 3 czesto im coś dolega i wielu osobom podobne rzeczy sie zdazają. Na temat magury jest cisza

Porównaj ilość J3 a Julii...poza tym wiele osób kupuje J3 jako pierwsze tarczówki stąd problemy.

 

Ogólnie za 400zł J3 są chyba najlepszym wyborem a jeżeli J7 hamują tak samo...to są do d... :) Między J3 a J5 jest wyczuwalna różnica (testowane), mi w J3 trochę brakuje mocy no ale za taką cenę wybrzydzać nie można :bye2:

Napisano
Porównaj ilość J3 a Julii...poza tym wiele osób kupuje J3 jako pierwsze tarczówki stąd problemy.

 

Ogólnie za 400zł J3 są chyba najlepszym wyborem a jeżeli J7 hamują tak samo...to są do d... ;) Między J3 a J5 jest wyczuwalna różnica (testowane), mi w J3 trochę brakuje mocy no ale za taką cenę wybrzydzać nie można :D

 

Po zmianie klocków w J3 na clarks czy kool stop i czystych oryginalnych tarczach. Trójeczki hamują jak 7. Takie jest moje zdanie. Wszystkie Avidy to praktycznie ta sama konstrukcja : j3,5,7 dwa ruchome tłoczki, zaciski trochę różnią się kształtem i prowadzeniem przewodu do zacisku, klocki mają ten sam kształt, ale inny skład, (j3 i j5 mają inne klocki niż j7 standardowo, to główna różnica w sile hamowania). Te niuanse to jak między XT a XTR, trochę lżejsze i mają większy prestiż, ale czy w działaniu widać aż takie rozbieżności...?! Nie sądzę.

Napisano

Jeżeli tylko taki masz wybór to sprawa jest oczywista, że Juicy 3. Na Julie jeździłem w zamierzchłych czasach jak jeszcze nie było takiego wyboru i to była tragedia, stare Shimano 525 na tarczy 160mm było zauważalnie mocniejsze od Julie na tarczy 180mm.

Napisano

Witam ponownie.

 

Dostałem Juice 3:) Zamontowałem, dosyć długa walka z obcieraniem ale już jest ok.

 

Pierwszy raz mam od nowości hamulce tarczowe i niestety hamowanie jest beznadziejne w porównaniu do Magury Julie które zdemontowałem... Idzie to jakoś regulować? Jak tak to prosiłbym o dokładny opis co i jak, bo spec to ze mnie żaden:)

Napisano
Po zmianie klocków w J3 na clarks czy kool stop i czystych oryginalnych tarczach. Trójeczki hamują jak 7. Takie jest moje zdanie. Wszystkie Avidy to praktycznie ta sama konstrukcja : j3,5,7 dwa ruchome tłoczki, zaciski trochę różnią się kształtem i prowadzeniem przewodu do zacisku, klocki mają ten sam kształt, ale inny skład, (j3 i j5 mają inne klocki niż j7 standardowo, to główna różnica w sile hamowania). Te niuanse to jak między XT a XTR, trochę lżejsze i mają większy prestiż, ale czy w działaniu widać aż takie rozbieżności...?! Nie sądzę.

W ubiegły weekend testowałem 2 komplety J5 - jeden, już wcześniej sprawdzony przeze mnie i drugi, na którym nie jeździłem. Różnice między nimi: pierwsze to zwykłe "five", drugie to "five sl". I co się okazało? Zwykłe hamowały znacząco lepiej, zaś drugie praktycznie identycznie jak J3 czyi średnio. Oba zestawy odpowietrzone, w pełni sprawne, na oryginalnych klockach :) W tym momencie po prostu zgłupiałem, bo 2 "teoretycznie" identyczne zestawy J5 miały wyczuwalne różnice.

 

Osobiście w niedługim czasie zapewne kupię jakieś porządne klocki i wtedy się przekonamy co potrafią J3 ;)

Napisano
Mam juicy three i są to dobre hamulce ;) ja na silę nie narzekam :) Muszę uważać z przednim bo przy większych prędkościach gleba nie jest taka fajna :P

 

A ile km zrobiłeś zanim zaczeły Ci tak hamować?

 

Kurde, nawet wciśniecie klamki na maxa nie powoduje od razu zatrzymania... A w Magura było git.

Napisano
Kurde, nawet wciśniecie klamki na maxa nie powoduje od razu zatrzymania... A w Magura było git.

 

Ehh ludzie poczytajcie troche o hamulcach tarczowych zanim napiszecie bzdury.

Po 1 zrob chociaz te 100km z ostrzejszymi hamowaniami.

Po 2 ustaw porzadnie zaciski, zeby klocki byly rownolegle do tarczy.

Po 3 mozliwe ze hamulce sa zapowietrzone.

 

Jak uwzglednisz wszystko powyzej i dalej bedzie nie tak, to wtedy pisz...

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Kolego, ja kupiłem w końcu Avidy.

 

Szału nie ma, Magura hamowała ostrzej, ale to chyba tylko dzięki tarczy 180 mm z przodu:)

 

Ale nie żałuje zakupu.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witam,

Mam Juicy 3 od bodajże dwóch tygodni. Nie przejechałem jakiegoś ogromnego dystansu na nich, coś koło 100 km (nie mam licznika). Na początku chciałem wyładować swoją złość i napisać na tym forum to i owo niezbyt dobrego o tych hamulcach. Jednak teraz zaczynam się bać czego one są w stanie dokonać po dotarciu. Teraz już blokuję koło jednym pacem, wolę nie myśleć co będzie po tych ~200 km. Nie ukrywam, są to moje pierwsze hydrauliki, wcześniej pomykałem na mechanikach. Gorąco polecam. :)

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...