PiPoLiNiO Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Witam. Mam w tej chwili starszą wersje Julie, ale wczoraj uszkodziełm manetke, a niestety na allegro takowych nie ma... Więc postanowiłem wymienić hamulce na nowe, bo w tych ciagłe ocieranie o tarcze było strasznie irytujące. Myśle nad: http://allegro.pl/item642763262_magura_jul...tylko_455p.html lub http://allegro.pl/item636049973_hamulce_hy...e_2x_160mm.html Czytałem wiele opini na forum, głównie o Avidach. Bo o nowych Julie jest mało... Co myślicie?
Mod Team Puklus Napisano 23 Maja 2009 Mod Team Napisano 23 Maja 2009 Nie musisz wymieniac kalmki hamulca (bo chyba o tym piszesz) na taka jaka była, mozesz kupić inna i tez bedzie działać. Wazne zeby była przeznaczone do takiego samego płynu jak zacisk i dobrze zeby była tego samego producenta. Jak dasz inna klamke to mozesz mieć inna siłe hamowania, inna modulacje. Osobiście wzią bym magure. Sam mam louise i jestem zadowolony. Na forum sporo pisza na temat Juicy 3 czesto im coś dolega i wielu osobom podobne rzeczy sie zdazają. Na temat magury jest cisza. Moze dlatego ze avida są bardzo polularne albo dlatego ze czeso ulegaja awariom. Niech sie wypowiedza urzytkownicy avidow
Spider Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Miałem J3 używałem ich sezon startów w maratonach i XC z tarczami 160mm. Nic złego o nich nie mogę powiedzieć, za tą cenę bdb zakup. Nie ciekły, siła hamowania i modulacja bdb. Używałem także juicy 5 i juicy 7, tak naprawdę różnią się one tylko wagą i klockami jakie otrzymujemy w zestawie. Wg. mnie jak kupisz j3 i wsadzisz do nich jakieś jeszcze lepsze klocki niż fabryczne to narzekał nie będziesz, hamują jak droższe modele. Julii nie używałem, ale przez moje ręce przeszły już uszkodzone Louisy, Gustav i Marty .... nie wiem jak to jest z awaryjnością Magur na 100%, ale wydaję mi się, że częściej są z nimi problemy niż z Avidami.
miskov17 Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Na forum sporo pisza na temat Juicy 3 czesto im coś dolega i wielu osobom podobne rzeczy sie zdazają. Na temat magury jest cisza Porównaj ilość J3 a Julii...poza tym wiele osób kupuje J3 jako pierwsze tarczówki stąd problemy. Ogólnie za 400zł J3 są chyba najlepszym wyborem a jeżeli J7 hamują tak samo...to są do d... Między J3 a J5 jest wyczuwalna różnica (testowane), mi w J3 trochę brakuje mocy no ale za taką cenę wybrzydzać nie można
Spider Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Porównaj ilość J3 a Julii...poza tym wiele osób kupuje J3 jako pierwsze tarczówki stąd problemy. Ogólnie za 400zł J3 są chyba najlepszym wyborem a jeżeli J7 hamują tak samo...to są do d... Między J3 a J5 jest wyczuwalna różnica (testowane), mi w J3 trochę brakuje mocy no ale za taką cenę wybrzydzać nie można Po zmianie klocków w J3 na clarks czy kool stop i czystych oryginalnych tarczach. Trójeczki hamują jak 7. Takie jest moje zdanie. Wszystkie Avidy to praktycznie ta sama konstrukcja : j3,5,7 dwa ruchome tłoczki, zaciski trochę różnią się kształtem i prowadzeniem przewodu do zacisku, klocki mają ten sam kształt, ale inny skład, (j3 i j5 mają inne klocki niż j7 standardowo, to główna różnica w sile hamowania). Te niuanse to jak między XT a XTR, trochę lżejsze i mają większy prestiż, ale czy w działaniu widać aż takie rozbieżności...?! Nie sądzę.
Schwefel Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Jeżeli tylko taki masz wybór to sprawa jest oczywista, że Juicy 3. Na Julie jeździłem w zamierzchłych czasach jak jeszcze nie było takiego wyboru i to była tragedia, stare Shimano 525 na tarczy 160mm było zauważalnie mocniejsze od Julie na tarczy 180mm.
PiPoLiNiO Napisano 26 Maja 2009 Autor Napisano 26 Maja 2009 Witam ponownie. Dostałem Juice 3:) Zamontowałem, dosyć długa walka z obcieraniem ale już jest ok. Pierwszy raz mam od nowości hamulce tarczowe i niestety hamowanie jest beznadziejne w porównaniu do Magury Julie które zdemontowałem... Idzie to jakoś regulować? Jak tak to prosiłbym o dokładny opis co i jak, bo spec to ze mnie żaden:)
pawel1315 Napisano 26 Maja 2009 Napisano 26 Maja 2009 W nowych hamulcach są nowe klocki, które trzeba dotrzeć (kilkaset km) i w tedy będzie dużo lepiej
miskov17 Napisano 26 Maja 2009 Napisano 26 Maja 2009 Po zmianie klocków w J3 na clarks czy kool stop i czystych oryginalnych tarczach. Trójeczki hamują jak 7. Takie jest moje zdanie. Wszystkie Avidy to praktycznie ta sama konstrukcja : j3,5,7 dwa ruchome tłoczki, zaciski trochę różnią się kształtem i prowadzeniem przewodu do zacisku, klocki mają ten sam kształt, ale inny skład, (j3 i j5 mają inne klocki niż j7 standardowo, to główna różnica w sile hamowania). Te niuanse to jak między XT a XTR, trochę lżejsze i mają większy prestiż, ale czy w działaniu widać aż takie rozbieżności...?! Nie sądzę. W ubiegły weekend testowałem 2 komplety J5 - jeden, już wcześniej sprawdzony przeze mnie i drugi, na którym nie jeździłem. Różnice między nimi: pierwsze to zwykłe "five", drugie to "five sl". I co się okazało? Zwykłe hamowały znacząco lepiej, zaś drugie praktycznie identycznie jak J3 czyi średnio. Oba zestawy odpowietrzone, w pełni sprawne, na oryginalnych klockach W tym momencie po prostu zgłupiałem, bo 2 "teoretycznie" identyczne zestawy J5 miały wyczuwalne różnice. Osobiście w niedługim czasie zapewne kupię jakieś porządne klocki i wtedy się przekonamy co potrafią J3
pawel1315 Napisano 26 Maja 2009 Napisano 26 Maja 2009 Mam juicy three i są to dobre hamulce ja na silę nie narzekam Muszę uważać z przednim bo przy większych prędkościach gleba nie jest taka fajna
PiPoLiNiO Napisano 26 Maja 2009 Autor Napisano 26 Maja 2009 Mam juicy three i są to dobre hamulce ja na silę nie narzekam Muszę uważać z przednim bo przy większych prędkościach gleba nie jest taka fajna A ile km zrobiłeś zanim zaczeły Ci tak hamować? Kurde, nawet wciśniecie klamki na maxa nie powoduje od razu zatrzymania... A w Magura było git.
madek Napisano 26 Maja 2009 Napisano 26 Maja 2009 Kurde, nawet wciśniecie klamki na maxa nie powoduje od razu zatrzymania... A w Magura było git. Ehh ludzie poczytajcie troche o hamulcach tarczowych zanim napiszecie bzdury. Po 1 zrob chociaz te 100km z ostrzejszymi hamowaniami. Po 2 ustaw porzadnie zaciski, zeby klocki byly rownolegle do tarczy. Po 3 mozliwe ze hamulce sa zapowietrzone. Jak uwzglednisz wszystko powyzej i dalej bedzie nie tak, to wtedy pisz...
pawel1315 Napisano 26 Maja 2009 Napisano 26 Maja 2009 Mi w sumie od razu dobrze hamowały, ale po jakiś 200 km zyskały na mocy
Grom Napisano 16 Czerwca 2009 Napisano 16 Czerwca 2009 Jak dotąd wszyscy wypowiadali się o Avidach. A co powiecie na temat Magury, bo też mam podobny dylemat?
PiPoLiNiO Napisano 16 Czerwca 2009 Autor Napisano 16 Czerwca 2009 Kolego, ja kupiłem w końcu Avidy. Szału nie ma, Magura hamowała ostrzej, ale to chyba tylko dzięki tarczy 180 mm z przodu:) Ale nie żałuje zakupu. Pozdrawiam.
arkoslaw Napisano 22 Czerwca 2009 Napisano 22 Czerwca 2009 Witam, Mam Juicy 3 od bodajże dwóch tygodni. Nie przejechałem jakiegoś ogromnego dystansu na nich, coś koło 100 km (nie mam licznika). Na początku chciałem wyładować swoją złość i napisać na tym forum to i owo niezbyt dobrego o tych hamulcach. Jednak teraz zaczynam się bać czego one są w stanie dokonać po dotarciu. Teraz już blokuję koło jednym pacem, wolę nie myśleć co będzie po tych ~200 km. Nie ukrywam, są to moje pierwsze hydrauliki, wcześniej pomykałem na mechanikach. Gorąco polecam.
Bugatti Napisano 4 Listopada 2010 Napisano 4 Listopada 2010 Mam magura julie z 2008 na początku hamowały słabo ale teraz to lepiej niż j3 na których jeżdziłem.
Bugatti Napisano 6 Listopada 2010 Napisano 6 Listopada 2010 Sorki myślałem,że jak nie jest zamknięty to można pisac posty.
Mod Team Puklus Napisano 6 Listopada 2010 Mod Team Napisano 6 Listopada 2010 No mozna zle poco skoro nikt tego patykiem przez półtorej roku nie ruszał ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.