Skocz do zawartości

[Hydrauliczne] Dziwny dźwięk i słabe hamowanie

WonskiMD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem hamulców hydraulicznych Tektro Auriga COMP.Tylni działa jak należy a przedni niestety wydaje dziwny dźwięk przy hamowaniu (pisk?) i nawet przy wcisniętej na max klamce siła hamowania jest bardzo słaba. Nie mam zielonego pojecia czym to może być spowodowane bo w kwestii tarczówek jestem zielony a przy ostrym XC ten mankament daje sie naprawde we znaki. Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi :) Pozdrawiam.

P.S Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich :bye2:

• Mod Team

Pierwsze skojazenie to zasyfiona tarcza/klocki. Nalezy tarcze umyć w czym i jak pisza bodajze w dziale konserwacja. Klocki zalezy jakie masz jezeli masz spiekane mozna wygrzac w piekarniku albo palnikiem. Jak nie pomoze to nowe klocki po winno działać.

• 2 tygodnie później...

jak piszesz ze tylni hamulec działa poprawnie, podmień klocki. jak nie będzie poprawy:

1.klocki do wymiany

2.zapowietrzony układ

-zamiast wypiekania/wypalania spróbuj dobrze wyczyścić klocki acetonem z zachowaniem ostrożności na elementy lakiernicze roweru.

A może pierw dotrzeć klocki to siła urośnie. Chyba tylnym częściej hamujesz ?? Jeśli tak to dlatego z tyłu jest dobrze :confused:

to nie jest reguła... ze względu na rozkład siły hamowania, hamowanie przednim hamulcem jest efektywniejsze. ja używam tylko przedniego, czasem w nagłych przypadkach przedni i tylny.

-jak chcesz je dotrzec w szybkim czasie, prosze zjedz pare razy z dużej góry ostro hamując

Musisz w jakiś sposób rozepchnąć tłoczki. Jeżeli między klockami nie ma szczeliny to próbuj delikatnie podważyć między zaciskiem, klockiem. Odkręcony odpowietrznik powinien pomóc.

Mam podobny problem, tzn. nie mogłem założyć klocków więc odrobinę rozepchałem tłoczki. Tylko teraz nie dochodzą do tarczy a układ dzień wcześniej odpowietrzałem i zalewałem olejem mineralnym.

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić?

• Mod Team