Skocz do zawartości

[hamulce] Krzywa tarcza?


13kisiel13

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam Gianta z tarczowkami .

Wczoraj odbylem jazde probna i cos mi szuralo podczas jazdy ale nie mialem czasu sprawdzic. Dzisiaj zbadalem sprawe i zobaczylem ze obie tarcze sa krzywe tzn podczas jazdy falują i ocieraja to o prawy to o lewy klocek. Moze sie nie znam ale wg mnie tarcze pownny chodzic prosto a nie falowac. Co sie moglo stac ze sie wygiely. Rower jest nowy, jezdzilem nim pierwszy raz wiec lekko mnie przytkalo ze tak jest. W sobote mam pzeglad i regulacje to mam to zglaszac???

Napisano

Ja w nowym rowerku też miałem falujące tarcze ale już je sam naprostowałem (ręką) jak masz możliwość no to możesz to zgłosić jeśli bicie jest duże ;)

Napisano

No jest duze bo slychac lomot przy obracajacym sie kole. Pocieszyles mnie bo myslalem ze tylko ja mam takie szczescie. Ale skoro mam miec przeglad to i przy okazji i to mi zrobia.

Napisano

Ale warto ryzykowac zniszczenie tarczy przeze mnie skoro w sobote ide do serwiu na regulacje i oni mi to zrobia. I czy jest mozliwosc ze podczas jazdy do serwisu (ok 5 km) rowerem z ta skrzywiona tarcza moga mi piaste drgania uszkodzic???

Napisano

No to poczekaj do soboty, a jak serwisanci wzruszą ramionami to sam naprostuj. Ja moje hayesy MX-4 rękami naprostowałem, też rower był nowy i

nie miało prawa nic ocierać ;) Była to tylna tarcza.

Napisano

OOOO to dobrze bo martwilem sie troche o ten rower. 6 miesiecy nie mialem 2 kolek i gdy wkoncu je sobie kupilem to szkoda by bylo czekac koleiny tydzien lub wiecej na naprawe uszkodzen. W samochodzie mi w podrozy woda chlapnela na gorace tarcze i sie posypaly a ze musialem dotrzec do celu to nie dzwonilem po pomoc. Skonczylo sie to wymiana czesci zawieszenia i 4 tarcz i klockow. Ja mam ten problem ze obie sie wygiely tylo nie wiem jak to sie stalo. Rower zaliczyl tylko jedno ostre hamowanie i nie jezdzilem nim nawet po blocie ani wodzie.

Napisano

Bylem w serwisie. Kolo powiedzial ze to normalne i ze nawet rowery za 12 tys tez tak maja. A gdy mu powiedzialem o tym prostowaniu kluczem francuskim tarcz to powiedzial zeby ci co mi to powiedzieli pukneli sie w glowe bo to jest rowne utracie gwarancji i zniszczeniu tarcz. Co wy na to?

Napisano

takich rzeczy sie niemowi ze sie chce prostowac kluczem francuskim :) :) . i w sklepie beda ci wciskali ciemnote to norlmale. ale chyba juz nic niezdzialasz ;p ja jak kupowalem nowego bajka to w sklepie go sprawdzalem i podpiywalem w garcie gwarancyjnej ze rower jest gotowy do jazdy i wyregulowany. czyli odebralo sie go sprawnego technicznie teraz sie wybronia ze tarcza byla prosta.

Napisano

No to jak nie kluczem francuskim to zrobie to reka zaden problem. Zapytalem go bo wolalem wiedziec czy da sie w ten sposob tarcze naprawic czy tylko zniszczyc. Bardziej mnie interesuje czy to prawda ze wada taka wystepuje nawet w drogich rowerach i czy to rzeczywiscie wina jak powiedzial serwisant "piast". A i przy zakupie obejrzalem rower i obie tarcze byly proste i gdy zapytalem o regulacje to powiedziano mi ze po tygodniu jazdy. Takze tu maja racje ze tarcze byly proste tylko mnie interesuje dlaczego zostaly wygiente. Ja rowerem jak na razie zrobilem ze 200 km i wszystko po drogach rowerowych, nie zostal on uderzony w zaden sposob wiec raczej nie wystapilo to z mojej winy.

Napisano

jesli sklep bedzie sie wypieral i twierdzil ze rower byl w 100% sprawny to zle o nim swiadczy. wtedy trzeba zagrac na ambicjach sprzedajacych ze nie potrafia zrobic tak prostej rzeczy :) przeciez w sklepie tez używają do tego rąk albo prostych narzedzi.

 

wg mnie mozna sprobowac prostowac tarcze samemu - to nie wymaga wielkich umiejetnosci.

jesli widzisz w ktorym miejscu ociera tarcza to odginasz ją w przeciwnym kierunku - najpierw delikatniej - jesli nie dziala - to mocniej. podany powyzej klucz francuski to tez dobra metoda. nie uzywaj od początku duzej sily bo moze sie okazac ze masz za duzo pary w łapach i tarcza zegnie sie w przeciwnym kierunku :)

 

warto sprawdzić cos jeszcze o czym malo kto wie (lub pamięta): niektore tarcze mają zbyt malą srednice wewnetrzna i tarcza opiera sie o kolnierz korpusu piasty. tak mialem w przypadku tarcz win zip i kolnierzy piast tej firmy. tarcza wchodzila "na wcisk" i deformowala sie przy przykrecaniu srub.

Napisano

najwazniejsze, to wkrecac po kolei/po przekatnej co pol obrotu, oczywiscie nie od samego poczatku, bo szkoda czasu, bo wkrecajac pojedynczo i od razu na maxa efekt bedzie taki, jak u ciebie :P

 

ogolnie kazda tarcza ma jakies minimalne bicie w granicach 0,5mm, ale wtedy nie ociera, co najwyzej dzwoni przy pewnych predkosciach, wietrze itp

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.