pabloo2000 Napisano 21 Maja 2009 Napisano 21 Maja 2009 Proszę o opinie na temat tych amorków - o obu jest dużo na forum ale nie znalazłem bezpośredniego porównania. Amorek ma mi służyć do normalnej jazdy po szosie i górkach - bez szaleństw. Z racji mojej Wagi - 110kg - rozważam zakup któregoś z tych amorków. Który będzie dla mnie lepszy? Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie wskazówki.
Huhu Napisano 21 Maja 2009 Napisano 21 Maja 2009 Oba da radę ustawić pod siebie. A bezpośrednie porównanie na forum było nie raz. Wg mnie Tora bo to nowocześniejsza konstrukcja.
miskov17 Napisano 21 Maja 2009 Napisano 21 Maja 2009 MX Pro - bardzo przyjemna praca, w niektórych egzemplarzach 2 komory powietrzne Tora 318 - praca typowa dla RS'a, toporny wygląd Ogólnie aby zadecydować, który jest lepszy konieczna jest jazda na obu - z suchej specyfikacji dużo nie wyniesiemy. Jako, że miałem do czynienia z obydwoma amorami moim faworytem jest Marzocchi - po prostu charakterystyka pracy RS'a mi nie odpowiadała Z resztą wszystko jest kwestią gustu, tak jak Shimano vs Sram itd... W każdym bądź razie z obu amorów będziesz zadowolony
pabloo2000 Napisano 21 Maja 2009 Autor Napisano 21 Maja 2009 Co znaczy praca typowa dla RS? Możesz napisać coś więcej w tym temacie? Na plus MX PRO na pewno jest jego masa-200g w stosunku do tory no ale powiedzmy że to dla mnie rzecz drugorzędna. Czy coś jeszcze będzie na plus dla MX PRo w stosunku do tory - czy jednak tora w 100% lepsza od MXa?
Gość Napisano 22 Maja 2009 Napisano 22 Maja 2009 Ciekawie. MX-praca jak praca,nie powala.Tora bardziej sztywna,bardziej pancerna.Dla mnie chodzi plynniej niz MX.W wersji SoloAir chodzi jak sprezyna.Nie widzialem roznicy,bezposrednio porownujac podczas jazdy sztucce ze sprezyna i powietrzem.Unikajac odpowiedzi ,prace solo okreslam,ze jest jak sprezyna,bo dual chodzi wyraznie czulej niz sprezyna.Design MXa bardziej mi sie podoba,ale tylko to.Regulacje tlumienia,tu mnie wrecz bawi porownanie.Nie ma go moim zdaniem Motion bije na leb...
pabloo2000 Napisano 22 Maja 2009 Autor Napisano 22 Maja 2009 Wychodzi na to że tora 318 bedzie lepsza ale na razie nie ma nigdzie w kolorze czarnym. Czy tora SL Będzie gorsza? Ogólnie mój budżet na amorek to około 1000zł może w co innego zainwestować?
pabloo2000 Napisano 23 Maja 2009 Autor Napisano 23 Maja 2009 1) Czy RS REBA nie będzie zbyt delikatna na 110kg bo zaczełem się zastanawiać nad tym amorkiem? 2) Czy ktoś wie gdzie są jeszcze RS TORA 318 czarne w normalnej cenie?
Huhu Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Przy tej wadze szukałbym Reby na oś 20mm. W ogóle szukałbym amorka na oś 20mm. Na przykład ten http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=33449. Przesyłka za darmo. Waga bardzo dobra i na pewno będzie sztywny.
Spider Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Przy tej wadze szukałbym Reby na oś 20mm. W ogóle szukałbym amorka na oś 20mm. Na przykład ten http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=33449. Przesyłka za darmo. Waga bardzo dobra i na pewno będzie sztywny. Nie przesadzajmy, przy 110kg i jak autor tematu napisał normalnej jeździe zarówno MX pro jak i Tora dadzą radę. Osobiście używałem MX pro, ale waże 63kg i nie mogę narzekać. Amor sztywny, ładnie wybiera i można go idealnie dopasować do każdej wagi, za sprawą komory powietrznej. Tora mnie nie przekonuje (niklowane golenie), ale jeśli masz 1000zł możesz rozejrzeć się za RS Reconem - używałem ten sezon startów w XC i maratonach i działał bez zarzutów, tłumił lepiej niż MX PRO - jest bardziej wrażliwy na małe nierówności. Torę odrzuciłbym na starcie, rozważałbym zakup RECON VS MX PRO , to bardzo porównywalne amorki pod względem kultury pracy, jednak MX PRO jest mniej kłopotliwy w serwisie i mniej wymagający co do dbania o amorek. Jednak podsumowując z tych 2óch jak kupiłbym jakiegoś z Reconów - jest kilka wersji do wyboru a wersję SL można kupić już za 800zł nową na allegro - dokładnie takiego recona używałem. Tyle ode mnie. POZDROWER!
Huhu Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Przy twojej wadze to nie problem. Ja ważę 100kg i Rebie brakuje sztywności (szczególnie bocznej co ma duże znaczenie przy tarczach hamulcowych). Z Reconem będzie tak samo. Dlatego warto rozważyć oś 20mm.
miskov17 Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Podpisuję się pod wypowiedzią Spider'a rękoma i nogami (nie wiem tylko jak z serwisem bo ani razu tego nie doświadczałem) Recon jest fajny, o wiele lżejszy od konkurencji (1850g) ale: 1) Mój egzemplarz pocił się obok pokrętła kompresji/blokady 2) Ma dość miękkie dolne golenie - przewód od hampla wyżłobił w nich wgłębienie Jednakże mając tysiaka zastanawiałbym się na owym Reconem lub dołożył 250 do nowego Foxa F80 RL co jest świetną okazją http://allegro.pl/item641039542_fox_f80_rl..._wyprzedaz.html . Nie ma co owijać w bawełnę, Recona, MX Pro itd Fox zostawia daleeeeko w tyle Pamiętaj, że amora rzadko zmieniasz dlatego najlepiej kupić raz a dobrze
Spider Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Fajnie, fajnie....ale ten Fox jakiś podejrzany dla mnie . Taka super cena a stoi na allegro już chyba 2gi raz, ciekawe czy ma polską gwarancję z prawdziwego zdarzenia, honorowaną przez Cultbike? Działaniem na pewno lepszy, ale trwałość...hmm no nie wiem, wiele Foxów cieknie i ścierają im się golenie górne ( a później można je kupić za 1/10 wartości sklepowej na allegro). Do tego serwis Foxa jest piekielnie drogi... ale to opinie zasłyszane i wyczytane w necie, podejrzewam jednak, że częściowo prawdziwe. Kupiłbym Recona, mój się nie pocił
Schwefel Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Ja ważę 100kg i Rebie brakuje sztywności (szczególnie bocznej co ma duże znaczenie przy tarczach hamulcowych).Takie już życie jak się wybiera 29" Znam jednego gościa ważącego 100-105kg zależnie od pory roku, jeździ na Rebie SL (26") od 2 lat i absolutnie nienarzeka na sztywność boczną tego amora, hample tu nie obcierają przy tarczy 180mm.Sztywna ośka w Rebie to już znaczny wydatek bo pod uwagę można brać tylko tegoroczne modele. Ten Minute powinien być rozwiązaniem problemów. Fox to kiepska propozycja bo to tylko 80mm, co przy wadze 110kg będzie skutkowało albo dobijaniem albo dużym ciśnieniem=brak czułości na małych nierównościach.
miskov17 Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Do tego serwis Foxa jest piekielnie drogi Absolutnie się nie zgodzę - pełny serwis czyli wymiana oleju i uszczelek kosztuje w cult-bikes 189zł czyli porównywalnie z RS'ami itp. Gwarancji od Cult-bikes zapewne niema (z resztą jak większość widelców z Allegro w tym Tory 318 za 700-800, czy Recony w podobnej kwocie) Na foxie trzeba się po prostu przejechać i kropka. A co do zasłyszanych opinii powiem tak: jak się dba tak się ma Znajoma ma identycznego foxa, przejechane z jakieś 8tyś i brak odznak zużycia
Huhu Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Takie już życie jak się wybiera 29" Znam jednego gościa ważącego 100-105kg zależnie od pory roku, jeździ na Rebie SL (26") od 2 lat i absolutnie nienarzeka na sztywność boczną tego amora, hample tu nie obcierają przy tarczy 180mm. W sumie też nie narzekam. Jeżdżę typowo turystycznie i stąd 29". Jednak jak się da ostro czadu to amorek nie wyrabia. To nie jest odosobniona opinia, wystarczy recki na mtbr poczytać. Do spokojnej jazdy jest super. Tylko dlatego piszę o ośce 20mm, bo Reba uchodzi za niewiadomoco, a ma swoje minusy. Minute jest ciekawszym amorkiem bo waży podobnie a da się wersję na grubą oś za przyzwoite pieniądze znaleźć. Zresztą trochę sobie pluję w brodę bo za 100$ więcej (wtedy to 200zł było) mógłbym mieć White Brothers Magic.
pabloo2000 Napisano 24 Maja 2009 Autor Napisano 24 Maja 2009 Amorki z gruba osia odpadają. miskov17 ma racje - Chciał bym kupić raz a dobrze tak więc powiedzmy że miałbym budżet do 1600zł i chciał bym mieć za to jakiś porządny komplet amorek + manetka + pompka. Amorek musi być nowy nie przycinany z pełną gwarancją producenta a nie tylko sprzedawcy. Białe odpadają Na razie najbardziej w tym momencie przekonuje mnie reba ale którą wziąć: SL RACE czy TEAM? czym zasadniczo się różnią? Czy mrużni się pop lock od push lock.
miskov17 Napisano 25 Maja 2009 Napisano 25 Maja 2009 Sl - wewnętrzna regulacja floodgate Race - Sl + zewnętrzna regulacja floodgate i pompka Team - Race + odchudzona korona i (chyba) standardowa manetka (w 2009 + tłumienie Black Box Motion Control) Poplock - podstawowa manetka RS'a (wg bikeBoardu lepiej działa niż pushlock) Pushlock - bardziej wypasiona wersja, możliwość montażu na manetkach X9/X0 lub na klamce avida za pomocą matchmaker Jeżeli chcesz ze sklepu, z gwarancją Harfy itd. http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_AMORTYZ...p;HNT=T&PD= jakieś 100zł drożej niż OEM ale pierwszy przegląd masz gratis Czyli wyjdziesz imho na plus
pabloo2000 Napisano 25 Maja 2009 Autor Napisano 25 Maja 2009 Dziękuje za waszą pomoc - udało mi się wygrzebać Torę 318 solo air w box-owej wersji z manetką i pompka oraz pełną gwarancją do tego w bardzo przyzwoitej cenie tak więc zakupy już zrobione, jutro zakładam i śmigam Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.