mudia Napisano 20 Maja 2009 Napisano 20 Maja 2009 Czy Juicy 3 dobrze mają problemy ze współpracą z tarczami ząbkowanymi lub falowanymi?
dobry Napisano 20 Maja 2009 Napisano 20 Maja 2009 hm, nie powinno być problemu. zwykle tarcze są robione w ten sposób, że ząbki lub fale nachodzą łagodnym zboczem do kierunku hamowania. Jeżeli będzie w drugą stronę, może się zdarzyć, że przy hamowaniu dziwne dźwięki się wydobywają z hamulca :-)
Elo78 Napisano 24 Maja 2009 Napisano 24 Maja 2009 Dziwne dźwieki to wynik złego ustawienia zacisku , głównym problemem w juicy 3 są gówniane tarcze , które gną się przy każdej okazji.
Elo78 Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Odświerze tamat, post jest powiazany z moim poprzednim powyżej. Problem jest taki: zaciski ustawiałem jakies 5 milonów razy i wiem , że nie jest to ich wina iz tarcze niemiłosiernie trą mi o klocki. Są momenty , ze po hamowaniu obie zaczynaja trzeć o klocki i to tak sobie trwa przez jakiś czas, albo przestaną , albo nie. Innymi słowy cały czas sie gną w innym kierunku, prostowanie ich nie przynosi skutku bo praktycznie żyją własnym życiem. Problem jest na tyle denerwujący , że pomyślałem nawet o powrocie do v-łek , patrz jest bardzo źle. Moje pytanie: kupic nowe tarcze , czy wymienić na inne , ewentualnie jakie ?.Interesują mnie sprawdzone modele. Moja waga ok 82 kg, tarcze fabryczne 160 (były z hamulcami - avid juicy 3), piasty novatec. Pozdrawiam
maciejtca Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Dziwne, wydawalo mi sie iz J3 ma tarcze G2, czyli ta sama co w np. moich J5.... Ja u siebie nie zauwazylem takiego problemu jak opisujesz, hamulce zalozone rok temu i NIC przy nich nie robilem, zacisk jak byl przykrecony tak nadal jest moze pozycz od kogos tarcze i zobacz, ale mysle ze nie tutaj jest problem...
wojtekkrakow Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Kiedyś jak borykałem się z poniekąd podobnymi problemami, jeździłem od serwisu do serwisu i tak w skrócie jak już wybadałem, który faktycznie się zna na tym co mówi zebrałem i zsumowałem kilka faktów dlaczego czasami są takie problemy z tarczówkami: - problemy z zaciskiem koła (szybkozamykaczem) , nawet pare milimetrów inaczej dociągnięty zacisk powoduje drobne przesunięcie koła, tak samo jak nie dokładnie wykonany zacisk - nie dokładnie wykonanie otworów w widelcu z przodu lub w ramie z tyłu czyli w zasadzie patrz punkt wyżej - wiotkość amortyzatora - źle wykonany adapter, ponoć niektóre są takie felerne, wystarczy że z fabryki wyjdzie jakiś krzywy i ni za cholere później nie ustawisz hamulca - piasty, śruby, mocowanie tarczy, to też miejsce gdzie wszystko pracuje i z czasem wpływa na hample Jeszcze pamiętam pare innych ale wyleciało mi z głowy . Generalnie jeden fachowiec w Krakowie któremu wierze chyba najbardziej zdradził mi sekret swojej roboty "Na 10 takich samych hamulców , każdy pracuje inaczej, i za cholere nie wiadomo dlaczego"
Elo78 Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Punkt z zaciskami bardzo mnie zaciekawił, chyba założe zaciski od deorki i zobacze czy to coś da bo zaciski novateca jakos od nowości nie przypadły mi do gustu.
kopaczus Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Co do pytania OP-a - testowałem z moimi Juicy 3, 5 i 7 tarcze Avida G2, G3, Shimano 160mm (nie pamiętam jaki model), XT 203mm, Dartmoor Nano 160mm, Accent Blade 160 i 203mm, Hope Mono M4 203mm i 183mm i pewnie jeszcze kilka których nie pamiętam - za każdym razem hamuje się raczej podobnie, kolosalnych różnic nie wyczuwam. Problemów ze współpracą nie było i nie ma. Jedynie te Hope'y na alu pająku ciężko było ustawić. Ale jak tam ktoś wspomniał - z hamplami różnie bywa. Co u kumpla zadziała, u ciebie niekoniecznie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.