QauczuQ Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Witam, szukałem na forum ale nie znalazłem, poradzcie jak dobieracie długość pancerzy? Z tego co wyczytałem to mój osobisty wniosek jest taki że nie opłaca się przełacać za wypasione linki i pancerze po 100 zł. Ja kupie najtańsze na pierwszy raz i zobaczę jak to pracuje. Jeżeli będzie kiszka to nie bedzie szkoda tych 15 złotych a jak się okaże że jest w porządku to zaoszczędzę ze 100. Interesuje mnie jak dobrać odpowiednią długość pancerzy (hamulce i przerzutki), czym się keirować przy przycinaniu itp inne przydatne sugestie i uwagi. pzdr qauczuq przemyśl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajtspid Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Linki i pancerze to właśnie najbardziej niedoceniane i ignorowane elementy układu hamulcowego i napędowego. Hamulce ciężko pracują? A może nie odbijają do końca po błotnistej przejażdżce? Zmiany przełożeń nie są płynne? Naciskasz manetkę,a przerzutka nie reaguje? Większość rowerzystów zwala winę na manetki, klamki, hamulce, nie zdając sobie sprawy jak ważne są połączenia miedzy nimi. Ja uważam, że warto zainwestować (choć bez przesady) w porządne linki, pancerze i co ważne: końcówki pancerzy. Warto również regularnie je wymieniać, tak jak wymieniamy zużyte ogumienie i napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 zwykłe tanie shimano sis za kilka złotych są dla mnie wystarczające a co do wymian ja częściej wymieniam pancerze niż dętki ! a co do dobierania długości z przodu musi być go tyle, aby kierownica mogła kręcić się spokojnie. a z tył ja dobieram tak, aby zagięcie nie było za duże ale i pancerza w miarę mało jak się da ogólnie pamiętaj, że pancerz też się porusza np. w v-kach i właśnie przy kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Ja wczesniej kupowalem linki clark'sa pokryte niby teflonem, ale nie wierze, ze jest to teflon. Linki pomalowane czarna lub czerwona farba i juz mamy marketingowa przewage nad innymi. Teraz kupuje linki Jagwire - ze stali nierdzewnej, naciagane wstepnie, szlifowane (co widac na pierwszy rzut oka i czuc w palcach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Skoro już się pojawił taki temat, to bym się od razu podczepił. Czy możecie polecić jakieś nie najdroższe ale też w miarę dobre pancerze i linki? Znalazłem wstępnie takie Clark'sa: http://www.allegro.pl/item633037037_pancer...k_s_czarny.html i takie linki: http://www.allegro.pl/item631649946_linka_...bikeserwis.html (wiem, że jedne to napędowe drugie hamulcowe ale wszystkie są w tych samych cenach). Cena miła ale nie wiem jak z jakością? Może lepiej coś innego? [edit]Martini, czyli mam rozumieć, że te Cralksa lepiej sobie odpuścić? Możesz zapodać linka do tych Jagwire co używasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Ja polecam pancerz Accent Supreme: http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=1340 linke przerzutki Jagwire: http://www.cyklotur.pl/x_C_I__T_LINKA+PRZE...D_53010569.html i linke hamulca Jagwire: http://www.cyklotur.pl/x_C_I__T_LINKA+HAMU...D_53010570.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Bardzo ciekawy ten pancerz, tylko cena... To jest za metr? Na cały rower trzba by ok 2m (przerzutki+hample) do tego linki, do tego mosiężne końcówki (jak już wymieniać to wszystko na lepsze) + koszt wymiany (sam ich sobie nie podocinam) i wychodzi ok 200zł... Szczerze mówiac wolałbym 100zł (a najchętniej 50 ) nie przekraczać. Może jakieś tańsze propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Za metr cena wynosi okolo 8-10 zl. Ja placilem w Poznaniu 10 zl za metr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Zmiany przełożeń nie są płynne? Naciskasz manetkę,a przerzutka nie reaguje? Z tym problemem borykałem się kilka lat, zwłaszcza w czasie lub tuż po błotnistych przejażdżkach tył przerzucał się z problemami. Zmieniałem przerzutki, pancerze, ich długości. Oczywiście, gruntowne czyszczenie i smarowanie pancerzy na jakiś czas pomagało, ale zawsze problem po jakimś czasie powracał, a samo czyszczenie było czasochłonne. Wtedy kupiłem ten dynks Avida i problemy momentalnie się skończyły. Sam już nie pamiętam kiedy wymieniałem lub czyściłem pancerze, a mimo to wszystko pracuje naprawdę sprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajtspid Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Ale ten "dynks" Avida nie ma nic wspólnego z oporami jakie powstają na skutek zabrudzenia cięgien. "Dynks" zmniejsza krzywiznę prowadzenia pancerza przy tylnej przerzutce (zwykle pancerz jest tam wygięty w łuk ~90stopni) a przez to "teoretycznie" zmniejsza opór. W błocie, deszczu, kurzu i piachu ten dynks tylko pogarsza sprawę (moim zdaniem) bo nie dość ze jest to dodatkowy mechanizm wymagający czyszczenia i oliwienia, to w dodatku zabrudzenia łatwiej dostają sie do wnętrza pancerza. Kiedyś chciałem to kupić z ciekawości, ale dałem sobie spokój. Zamiast tego warto zainwestowąc w dobre końcówki na pancerze np takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Ale ten "dynks" Avida nie ma nic wspólnego z oporami jakie powstają na skutek zabrudzenia cięgien Ma i to bardzo dużo. Linka na prostym odcinku ma praktycznie zerowe opory (z doświadczenia wiem, że błoto nie wpływa zbytnio, na prostych odcinkach pancerza, na opór linki). Tylko na zgięciach linka (tam, gdzie ociera o pancerzyk) stawia opór. Opór ten zwiększa się drastycznie dla zabrudzonego pancerzyka. Brak pancerzyka to brak oporu, więc i brak problemu. Tyle teorii, a teraz praktyka. Odkąd używam dodatkowego kółeczka nie mam żadnych problemów z tylnymi biegami. Fakt, że nie nurzam roweru w błocie, ale nie unikam też jazdy w trudnych warunkach. Zupełnie zapomniałem, że istnieje coś takiego jak pancerzyk i linka. Nie czyszczę i nie oliwię ani pancerzyka, ani tego kółeczka, a wszystko działa bezproblemowo. Deszcz, kurz, błoto i piach nie mają teraz żadnego zauważalnego wpływu na działanie tylnej przerzutki. Mówię to po roku używania tego patentu. Oczywiście instalacja kółeczka jest logiczna tylko dla przerzutek SHIMANO bo SRAM ma inne prowadzenie linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 logiczna tylko dla przerzutek shimano oprocz tych z technologia shadow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arkadius88 Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Ja powiem tak... wymieniłem ostatnio zwykłe seryjne linki Accenta (teflonowe) i pancerze Accent Supreme. Po pierwszej jeździe byłem dosłownie w szoku Świetna modulacja, zero strat na wyginanie pancerza, świetnie wyczuwalny moment docisku do obręczy i duża większa moc i skuteczność hamowania. Ogólnie naprawdę polecam nie pożałujecie na pewno Teraz poluję na tani komplet przerzutkowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Djabra, już zdecydowałem się raczej na te Supreme Teraz mi jeszcze podpowiedzcie jakie do nich dobrać końcówki, i które gdzie zastosować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AleXander Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 Ale jak dobrać długości? Od tego zaczynał się temat :-) Głównie interesująca jest długość przy kierownicy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 Alexander --> czyta sie watki przed dodaniem odpowiedzi... Arkadius88 --> heh, chyba niezle zapieprzone miales te pancerze, skoro az takie roznice poczules . Bo generalnie glowna roznica to odbijanie klamek i sila potrzebna do nacisku, subtelniejszych roznic sie nie wyczuwa. A mialem juz w zeszlym roku w Istebnej tak zawalone pancerze ze ciezko bylo nacisnac klamki, a zmieniajac biegi mozna bylo kciuk zlamac mudia --> faktycznie, jezdzac normalnie nie ma kiedy poczuc co to zasyfione pancerze. Tylko opor troche sie zwieksza, ale to czuc przewaznie gdy sie zmieni linki i pancerze, jako zmiane na lepsze. Dopiero w zeszlym roku w Istebnej poczulem co to zasyfione linki, to co bylo wczesniej to naprawde zadne porownanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Dlugosc pancerzy dobiera sie tak np: Klamka prawa hamulec tylny: Prowadzisz albo po lewej stronie glowki albo po prawej w zaleznosci jak masz przelotki. Wkladasz koncowke pancerza w srubke barylkowa w klamce i dobierasz dlugosc tak, zeby przy skrecie kierownicy pancerz opieral sie o glowke i nie bylo mozliwosci ze nie starczy go przy obrocie kierownicy. Jak po prawej stronie glowki prowadzisz to skrecasz kierownice w lewo, jak po lewej to w prawo. Analogicznie inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QauczuQ Napisano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 jak na początkukeidy pisałem ten temat myślałem żę wiem co kupię i miałem kupić najtańsze pancerze i linki tak treaz po poczytaniu kilku tematów , Waszych wypowiedzi i przejrzeniu orefty sklepu ZGŁUPIAŁEM. POmyślałem sobie że może faktycznie nie ma co kupować najtańszego zestawu ale taki optymlany-pośredni-ekonomiczny.... ale który? No i zacząłem się zastanawiać nad którymś z zestawów w tym sklepie: http://www.cyklotur.pl/x_C_Dz__PDNAZ2_czes...nki__LL_30.html Albo clarksa - ZESTAW HAMULCOWY PRE LUBE, ZESTAW PRZERZUTKOWY PRE LUBE accenta - ZESTAW HAMULCOWY BRAKE SUPREME, ZESTAW PRZERZERZUTKOWY SHIFT SUPREME xtr - ZESTAW LINEK HAMULCOWYCH XTR oraz zestaw linek i pancerzy do przerzutek Nie chcę kupować wszystkiego z osobna bo pewnie na to samo wyjdzie a tutaj przynajmniej nie muszę kompletować wszystkiego. Poradzcie co wybrać, a może macie inne warte polecenia produkty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.