Placek Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 Witam Wszystkich. Proszę uprzejmie o pomoc w wyborze oponek. Będą używane na ubitych ścieżkach także rowerowych w mieście, bardzo dużo w Puszczy Kampinoskiej (ściółka, małe korzenie,) poza tym asfalt. Można powiedzieć że 60% twardo 40% leśne tereny. Ważę 80kg. Chciał bym kupić coś podobnego do Maxxisów Larsen Oriflame (drut ok 600g) - mam te do tej pory i jestem zadowolony ale chciał bym coś lżejszego o podobnym bieżniku w rozmiarze 2-2.2 cala. Do wydania mam max 250zł za komplet. Z tego co zaobserwowałem to są dostępne: Ritchey Speedmax Maxxis Innovader Schwable Hurricane Schwable Furious Fred Proszę Was o opinie i nowe typy !!!! Pozdrawiam
lukaszcc Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 jeżeli chodzi o oponki to zalezy teraz ile masz cali koła ja kupiłem do mojej atali micheliny 28 za 130zł sztuka prawie sliki maja tylko delitanty protektor nie majacy nawet 1mm
Placek Napisano 18 Maja 2009 Autor Napisano 18 Maja 2009 Koła 26 cali. Moje przebiegi to 1500 rocznie więc dośc amatorsko. Skoro FF znikają tak szybko to gdzie mam szukać - któreś z powyższych czy może zupełnie coś nowego ??
lukaszcc Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 czy ja wiem 1500Km czy to ma byc amatorstwo ja tyle zrobiłem w tym sezonie a konczy się dopiero maj | musisz popatrzec jakie opony cie interesuja ogólnie na internecie np allegro musisz sie popatrzec na forach co sadzą o markach tych opon i po dłuzszym zastanowieniu powinienes juz się na cos zdecydowac
Placek Napisano 19 Maja 2009 Autor Napisano 19 Maja 2009 2 dni wertowania i chyba zostały ostatnie typy: Continental Double Fighter - nie wiem czy tu jest opcja Kevlarowa bo na necie nie widze? Maxxis Flyweight - troche strach przed ich delikatną budową ale za to masa bajkowa Maxxis Larsen Oriflame - opcja Kevlarowa 520g Co sądzicie o tych typach - w co uderzać ?? Generalnie skłąniam się ku Oriflame bo wiem że są szybkie ale chciał bym też zejśc z masy.... i mam gwoździa.
marcin_ostrów Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 To ja Ci jeszcze dołożę to na czym ja jeżdżę : http://www.allegro.pl/item639496870_geax_m...nowa_tanio.html Na Twoje warunki całkiem całkiem , z tym że NIE jest to opona na błoto czy kopny piach To też wygląda ciekawie , ale nie miałem styczności : http://www.allegro.pl/item631074522_opona_..._od_ralpha.html M
lukaszcc Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 jezeli chodzi o continentale to sama firma mówi ze to nie bedzie zła opona miałem kiedys w góralu continentale i całkiem dobre ogonki wiec mozna je wziąć pod uwagę
Placek Napisano 19 Maja 2009 Autor Napisano 19 Maja 2009 Mezcal - za duży bieżnik - będzie się marnowała na asfalcie Barro - tu duży plus za wagę ale boję się czy nie zejdzie za szybko na asfalcie (szczególnie te środkowe klocki) - poza tym toczenie juz nie tak gładkie jak na Oriflame Kobra - faktycznie ciekawa opcja tylko trochę wąska - chciał bym mieć ze 2.0 na leśne dukty
Lusza Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 No, one właśnie mają 2.0 (może są też w węższej wersji, ale ja mam 2.0 czy tam 1.95). I tanie są.
Placek Napisano 19 Maja 2009 Autor Napisano 19 Maja 2009 No, one właśnie mają 2.0 (może są też w węższej wersji, ale ja mam 2.0 czy tam 1.95). I tanie są. Ciekawa propozycja zważywszy że 50zł za kevlara to jest coś. Masz może ich rozmiar - szerokość po napompowaniu?? Powiedz jak hałas na nich - czy bardzo je słychać i czy nie przeszkadzają Ci te profile na samym środku opony - widać tam kierunkowe trójkąty.
Lusza Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 Sprawdziłem, szerokość wynosi 50 mm (to są jednak 2,0, nie 1,95). Te klocki na środku opony wystają z niej może na 1,5 mm, więc jedzie się dość cicho, w każdym razie o wiele ciszej niż na normalnych klockowatych oponach.
Adik Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 Zobacz sobie Kendy SBE 2.1" Może i są to opony zakwalifikowane jako na teren, ale klocki i kształt bieżnika dają radę na szosie i w terenie. Wagą może być ciężar {od 510 do 600g}, ale są za to naprawdę szybkie i przyczepne.
lukaszcc Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 ale te opony maja byc na ubite drogi tak jak było wspomniane na początku więc lepiej dawać propozycje z bardzo małym bieżnikiem z tego co patrzyłem to oferowane oponki to jednak co nieco tego bieznika posiadaja aae to pójdzie na spowolnienie roweru i beda tworzyc duzo hałasu
Placek Napisano 20 Maja 2009 Autor Napisano 20 Maja 2009 Adik Ta kenda jest zdecydowanie zbyt agresywna, pewnie ładnie wybiera i świetnie się trzyma ale gdybym chciał kupić coś w tym kierunku to już bym miał RR albo RoRo. Wychodzi na to że zostaje mi Kenda Kobra i Oriflame - maxlite jest chyba zbyt cienka no i jeszcze tylko ten double fighter mnie męczy.
lukaszcc Napisano 20 Maja 2009 Napisano 20 Maja 2009 myslę ze ta kenda powinna wystarczyć w zupełności
Placek Napisano 26 Maja 2009 Autor Napisano 26 Maja 2009 OK zrewidowałem swoje oczekiwania. Zostały: Kenda Kobra Kevlar Maxxis Oriflame Kevlar Schwalbe Hurricane Najlżejsza kobra, najszybszy - chyba hurricane - ale też i najcięższy. Powiedzcie co wybrać tzn czy bardziej odczuwalna będzie mniejsza masa czy jednak gładszy bieżnik ??
lukaszcc Napisano 26 Maja 2009 Napisano 26 Maja 2009 Pare gramow nie powinno zrobic wielkiej ruznicy jak duzo sie napompuje opone to sie nie odczuje tego
Lusza Napisano 26 Maja 2009 Napisano 26 Maja 2009 To nie jest "parę gramów", tylko - z tego, co widzę na stronie Schwalbe - sto kilkadziesiąt na oponie. To będzie bardzo odczuwalne, chyba że jeździ się po płaskim, bez częstego zwalniania i przyspieszania - wtedy może i nie (ale w sumie to nie wiem, bo nie jeżdżę po płaskim ).
Placek Napisano 27 Maja 2009 Autor Napisano 27 Maja 2009 Schwalbe jest cięższa ok 120g - własnie tego się boję. A Cobra i Maxxis to ok 530g. Teraz to mam gwoździa.
lukaszcc Napisano 28 Maja 2009 Napisano 28 Maja 2009 Ja smigam po równym i jak się ma duzo nabide do kół to nie czuc nic czy sa takie a inne opony trzeba sie liczyc ze po zakupie nowych opon na poczatku bedzie ciezko szły ale po przejechaniu 100 ~~200 Km wyniki systematycznie zaczna sie poprawiac
Placek Napisano 28 Maja 2009 Autor Napisano 28 Maja 2009 trzeba sie liczyc ze po zakupie nowych opon na poczatku bedzie ciezko szły ale po przejechaniu 100 ~~200 Km wyniki systematycznie zaczna sie poprawiac sorka ale nie bardzo kumam tę drugą częśc zdania ??
lukaszcc Napisano 31 Maja 2009 Napisano 31 Maja 2009 nowa opona bedzie zawsze miałą większy opór na drodze niz taka co przejedzie juz pare km po drodze musi troche nabrać twardości a drodze
Placek Napisano 1 Czerwca 2009 Autor Napisano 1 Czerwca 2009 Podoba mi się też Michelin Hard Terrain ale kosmicznie ciężki - 630g.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.