kochan Napisano 17 Maja 2009 Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Witam wszystkim, 3 tydzień walczę z tymi hamulcami i nowu porażka - oczywiście hamulce hamują ale są miekkie tzn kiedyś hamowały jak leciutko nacisnąłem (0,5-1 cm skoku klamki) teraz niestety nie jest także dobrze. Odpowietrzone są na pewno dobrze bo chyba z godzinę odpowietrzam jeden żeby żadnego bąbelka nie było. Miałem problem z tłoczkami nie wychodził jeden i musiałem rozkręcić zaciski wypchać tłoczki wyczyścić papierem leciutko, przesmarować uszczelki poskładać zalać i odpowietrzyć. to już było dwa tygodnie temu. I od tego czasu są miekkie hamują jakieś 2 cm skoku ale mogę dalej nacisnąc na klamkę. Nie ma tego twardego oporu jaki był kiedys. Proszę o info może ktoś mi poradzi jak to robić żeby było dobrze. Może ktoś ma jakiś sprawdzony patent - a może to już jest tak w tym modelu. to jest ich 3 sezon. Mam zestaw Avida odpowietrzałem już wg instrukcji, osobno zacisk osobno klamkę, już na wszystkie sposoby. Nie ma żadnych wycieków hamulce są szczelne. Na starych i na nowych klockach jest to samo. Są po prostu miekkie te cholery. Płyn hamulcowy DOT 5.1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejf86 Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Nie znam się na hamulcach tarczowych, ale wydaje mi się, że może poprostu za mało oleju jest w układzie? Zmieniałeś olej w nich czy ciągle na tym samym od nowości działasz? Tutaj podobny temat i piszą, że układ zapowietrzony jest: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=51741 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wegorz Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Mam taki sam "problem", podobnie próbowałem go rozwiązać - tj odpowietrzać. Żadnych rezultatów. W końcu udałem się do serwisów... najpierw w sklepie gdzie rower został zakupiony, serwisant powiedział tak: "tak już będzię, mogę lekko to poprawić, ale wątpię że będzie to zauważalne", zasugerował również abym wymienił okładziny. No to udałem się do innego serwisu, a tam... cytat "aj3 już tak mają". Spasowałem. Liczę, że na forum ktoś ma na to patent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 spróbuj dobić trochę płynu do układu. Nie ściągaj hamulca z roweru, podłącz strzykawkę do odpowietrznika w klamce i wciśnij płynu ile się da. Zauważyłem, że u mnie po zdjęciu i ponownym założeniu hamulca klamka jest miękka, Dopiero po bardzo dokładnym ustawieniu na adapterze klamka ma znacznie mniejszy skok. Wymiana klocków z organicznych na półmetaliki na pewno trochę pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kochan Napisano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 nic to nie daje płyn na maxa wlany, odpowietrzone te cholery są bardzo dobrze, klocki metaliczne. Problem tkwi w tym że jak ja jeżdze SAM (moja waga to 90 kg) to jest w miare ok - tzn zatrzymuje sie i nawet hamulce chwytają w miare dobrze ale.. jak jezdze z synem fotelik jakies 5 kg, synek jakies 15 kg to juz zaczyna robic sie problem.... klamke wciskam na maxa zeby zachamowac i tak idzie z lekkim opoznieniem Nie wiem ale te AVIDY troche mnie irytuja.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Hmm moze powinieneś wymienić pły ?? Płyn jest strasznie higroskopijny co znacznie pogarsza jego własciwosci. Avidow nie miałem ale wiem ze jezeli sie zruszy przewod i zrobi sie z jakichś powodów miększy to bedzie sie wybulał moze nie zauwazalnie ale klamka na pewno zmieknie. Ile masz te hamulce ?? Bo skoro klamka jest miekka a nie ma wyciekow i tym podobnych, czyli tłoczek ściska ciecz ktora sie nie powinna ściskac wiec albo jest tam sporo wody (w co raczej wątpie), moze i powietrza o ktorym nie wiesz nawet albo coś z przewodem. A moze poprostu kiedys sie wazyło zdeczka mniej moze zainwestować w ciut wiekszą tarcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kochan Napisano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Hamulce - 3 sezon ale ja nie jestem żadnym zawodowcem, żadnych xtrmalnych zjazdów, raczej hamle sie nigdy nie zagotowały. Zrobiłem na nich może jakieś 700 km. Płyn mam DOT 5.1 - wymieniony na nowy. A jak sprawdzić czy przewód hamulcowy jest zły??? Dzisiaj kupie przewód hamulcowy i sprawdze. Wody na pewno nei mają, powietrza tym bardziej.. Może klamka jest popsuta?? Tylko co tam moze się popsuć jak nie ma żanych wycieków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Hmm o ile wiem jest układ otwarty czyli ma zbiorniczek ? Skoro ma zbiorniczek jest stale z nim połączaony i sa tam odpowiednie uszczelki. Jezeli ta odpowiedzialna za polączenie ze zbiorniczkiem jest lekko nieszczelna to klamka moze być miekka bo ten płyn co wycieka przez klamke wraca soebie do zbiorniczka. w takim przypadku nie bedzie wydać zadnych wyciekow na zewnątrz. Niestety ciezko bedzie taka nieszczelość stwierdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trumin1 Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Witam! W motocyklu jak klamka za bardzo wpada to sie wymienia przewód na nowy, a najlepiej na taki stalowym oplocie, rowerowe przewody w oplocie pewnie nie istnieją ale nowy przewód na pewno by polepszył dozowalność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 O kurcze, a ja myślałem, że nawet pancerze za 5 zł mają stalowy oplot... ;P Przetnij Trumin jakikolwiek przewód a w szoku będziesz;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 O kurcze, a ja myślałem, że nawet pancerze za 5 zł mają stalowy oplot... ;P Przetnij Trumin jakikolwiek przewód a w szoku będziesz;) Czytaj ze zrozumieniem. Mowa jest o przewodach hamulców hydraulicznych a nie o pancerzach. Standardowe przewody hydrauliczne nie posiadają w sobie stali:) Przewód avida to jedynie polietylenowa rurka grubości wkładu od długopisu, miękka otulina dookoła rurki i zewnętrzny płaszcz usztywniający. Wiem, że firma Hel robi przewody w stalowym oplocie do motocykli. Ale na chainreaction można kupić te przewody przeznaczone do hebli rowerowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trumin1 Napisano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Po pierwsze przewód hamulcowy raczej nie kosztuje 5 zł, ale pewnie jak dobrze poszukasz na złomie to i może znajdziesz, można go np powiesić na ścianie w roli ozdoby, kwestia gustu:P. Pancerz na pewno kupisz pozostaje jeszcze kwestia jego walorów użytkowych. "Oplot" w pancerzu jest taką elastyczną prowadnicą linki, w przewodzie hydraulicznym jest on wspomnianym przez Andrew'a usztywnieniem całej konstrukcji przewodu tyle że sztywniejszym od klasycznego rozwiązania. A wygląda to tak: http://img206.imageshack.us/img206/1171/przewodyhe0.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.