Skocz do zawartości

[stery] Dziwne zacięcia kierownicy


RoboD

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Spotkałem się dziś z dziwnym zachowaniem kierownicy, które wcześniej nie miało nigy u mnie miejsca. Jadąc, chciałem lekko skręcić w lewo, lecz kierownica napotkała na opór. Nie był od duży ale zwócił moją uwagę, że coś jest nie tak. Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie i zauważylem, że momentowi przeważenia towrzyszy lekkie pyknięcie. Kieronica w spoczynku porusza się bez zastrzerzeń, kiedy wywieram na nią nacisk w góry i skręcam, także nie dostrzegam nic niepokojącego. Spoktkał się ktoś z podobynm zjawiskiem?

Napisano

a co to za stery, i po jakim przebiegu? jesli to kulki to zaczalbym od dokladnego wyczyszczenia i przesmarowania.

Napisano
a co to za stery, i po jakim przebiegu?

Nie wiem dokładnie, rower to Merida Sub 20V, stery oryginalne, po ok. 10000 km.

Napisano

10000km bez serwisu?

 

 

Spróbuj rozkręcić i przesmarować jak radził kolega powyżej, przy okazji pooglądaj bieżnie i kulki- poszukaj jakiś uszkodzeń :)

Napisano
Spróbuj rozkręcić i przesmarować jak radził kolega powyżej, przy okazji pooglądaj bieżnie i kulki- poszukaj jakiś uszkodzeń ;)

Ano bez serwisu. Rozkręciłem, było sucho jak na pustyni :) wyczyściłem, przesmarowałem. Zrobiłem kilkanaście testowych kilometrów. Rower jakby przeciwstawiał się próbom skręcania, mogłem za mocno przykręcić śrubę? Kierownica przy ruszaniu na boki chodzi bez oporów.

  • Mod Team
Napisano

Jeśli na dolnej bieżni masz dosyć wyraźne wgłębienia od kulek to nic już nie poradzisz.

Też tak mam u siebie i na razie nie jest jeszcze tak źle.

Ale wymiana też się szykuje, ale już na stery na maszynach. :D

Napisano
Ano bez serwisu. Rozkręciłem, było sucho jak na pustyni :sick: wyczyściłem, przesmarowałem. Zrobiłem kilkanaście testowych kilometrów. Rower jakby przeciwstawiał się próbom skręcania, mogłem za mocno przykręcić śrubę? Kierownica przy ruszaniu na boki chodzi bez oporów.

 

Mogłeś. Powinieneś dokręcić na tyle mocno aby niebyło luzu(przy zaciśniętym hamulcu przednim poruszaj rowerem do przodu i tył) ale nie za mocno (żeby kierownica skręcała bez żadnych oporów)

 

 

:D

Napisano

oczywiście najpierw dokręciłeś kierownice, a potem dopiero stery ? :)

 

ja miałem podobnie, i jak "otworzyłem" stery to się kulki posypały i nie miałem co zbierać :)

10k to sporo przebieg także chyba czeka ciebie wydatek... teraz tylko pytanie ... Jakie wybrać ? ;)

 

powodzenia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...