RoboD Napisano 14 Maja 2009 Napisano 14 Maja 2009 Witam Spotkałem się dziś z dziwnym zachowaniem kierownicy, które wcześniej nie miało nigy u mnie miejsca. Jadąc, chciałem lekko skręcić w lewo, lecz kierownica napotkała na opór. Nie był od duży ale zwócił moją uwagę, że coś jest nie tak. Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie i zauważylem, że momentowi przeważenia towrzyszy lekkie pyknięcie. Kieronica w spoczynku porusza się bez zastrzerzeń, kiedy wywieram na nią nacisk w góry i skręcam, także nie dostrzegam nic niepokojącego. Spoktkał się ktoś z podobynm zjawiskiem?
madek Napisano 14 Maja 2009 Napisano 14 Maja 2009 a co to za stery, i po jakim przebiegu? jesli to kulki to zaczalbym od dokladnego wyczyszczenia i przesmarowania.
RoboD Napisano 14 Maja 2009 Autor Napisano 14 Maja 2009 a co to za stery, i po jakim przebiegu? Nie wiem dokładnie, rower to Merida Sub 20V, stery oryginalne, po ok. 10000 km.
buka Napisano 14 Maja 2009 Napisano 14 Maja 2009 znane nam wszystkim zjawisko umierających sterów. Czas zainwestować w nowy zestaw.
RoboD Napisano 14 Maja 2009 Autor Napisano 14 Maja 2009 znane nam wszystkim zjawisko umierających sterów
maciek3na Napisano 16 Maja 2009 Napisano 16 Maja 2009 10000km bez serwisu? Spróbuj rozkręcić i przesmarować jak radził kolega powyżej, przy okazji pooglądaj bieżnie i kulki- poszukaj jakiś uszkodzeń
RoboD Napisano 21 Maja 2009 Autor Napisano 21 Maja 2009 Spróbuj rozkręcić i przesmarować jak radził kolega powyżej, przy okazji pooglądaj bieżnie i kulki- poszukaj jakiś uszkodzeń Ano bez serwisu. Rozkręciłem, było sucho jak na pustyni wyczyściłem, przesmarowałem. Zrobiłem kilkanaście testowych kilometrów. Rower jakby przeciwstawiał się próbom skręcania, mogłem za mocno przykręcić śrubę? Kierownica przy ruszaniu na boki chodzi bez oporów.
Mod Team bogus Napisano 22 Maja 2009 Mod Team Napisano 22 Maja 2009 Jeśli na dolnej bieżni masz dosyć wyraźne wgłębienia od kulek to nic już nie poradzisz. Też tak mam u siebie i na razie nie jest jeszcze tak źle. Ale wymiana też się szykuje, ale już na stery na maszynach.
maciek3na Napisano 24 Maja 2009 Napisano 24 Maja 2009 Ano bez serwisu. Rozkręciłem, było sucho jak na pustyni wyczyściłem, przesmarowałem. Zrobiłem kilkanaście testowych kilometrów. Rower jakby przeciwstawiał się próbom skręcania, mogłem za mocno przykręcić śrubę? Kierownica przy ruszaniu na boki chodzi bez oporów. Mogłeś. Powinieneś dokręcić na tyle mocno aby niebyło luzu(przy zaciśniętym hamulcu przednim poruszaj rowerem do przodu i tył) ale nie za mocno (żeby kierownica skręcała bez żadnych oporów)
Smoko Napisano 24 Maja 2009 Napisano 24 Maja 2009 oczywiście najpierw dokręciłeś kierownice, a potem dopiero stery ? ja miałem podobnie, i jak "otworzyłem" stery to się kulki posypały i nie miałem co zbierać 10k to sporo przebieg także chyba czeka ciebie wydatek... teraz tylko pytanie ... Jakie wybrać ? powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.