Skocz do zawartości

[Korba] 38-24


Huhu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż mocno zastanawiam sie nad owym zestawem zębatek w korbie(tak chce miec dwublat). Nie wiem tylko czy będzie to jakkolwiek funkcjonowało i jaką przerzutke do tego dobrac. Rozwazanie ma na razie charakter czysto teoretyczny bo zmiany będe dokonywał po skasowaniu dotychczasowego napedu.

 

Dlaczego taki dziwoląg? Mam rower na 29" kołach i z blatu korzystam sporadycznie(Najmniejsze koronki kasety są chyba jeszcze dziewicze). Przełozenie 38/11 odpowiada 42/12 w 29" i jest twardzsze od 42/11 26" i niewiele bardziej miękkie od skrajnego 44/11 w 26". Problem miękkiego przełozenia rozwiążę zmieniając kasetę z największą koronką 34 zamiast 32. Róznica bedzie raczej niewielka. Mam nadzieję, ze to wyjasnienie oszczędzi pytań odnośnie sensowności stosowania akurat takich zebatek.

Napisano

Manetka dedykowana na 2 tarcze :

http://shimano-polska.com/publish/content/...810.-type-.html

Do tego wchodzi nowa kaseta Shimano, specjalnie dla 29" - 12-36z .

 

 

Korba dwutarczowa o lini łańcucha 46,8 (konieczna wymiana zembatek) :

http://shimano-polska.com/publish/content/...665.-type-.html

 

przerzutka pod tą korbę o lini łańcuha 46,8 :

http://shimano-polska.com/publish/content/...665.-type-.html

http://shimano-polska.com/publish/content/...667.-type-.html

Napisano

O manetkę sie akurat najmniej martwie. Chodzi mi raczej o dosc duza róznice wielkości tarcz. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań co do wyboru przerzutki.

 

Wyliczenia i doswiadczenia empiryczne wskazują na to, ze kaseta 36 zebów potrzebna mi nie będzie. Po prostu poszukuje sposobu na efektywniejsze wykorzystanie napędu. O odchudzanie roweru raczej mi nie chodzi, po prostu warto by było korzystac z najmniejszych zebatek w kasecie skoro juz w niej są zamontowane :rolleyes:.

Napisano

Różnica zembów (wielkości tarcz) 38-24 to tak samo jak 36-22 w korbie którą podałem - więc nie widzę problemów .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...