Skocz do zawartości

[tarcza] Hałasujące hamulce

Tom1422

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim hamulcem Hayes Stroker Carbon tarcza 180mm, tył. Otóż strasznie hałasuje, piszczy i wydaje bardzo dziwny dźwięk. Kupiłem go nie dawno i na początku zachowywał się normalnie lecz po przejechaniu paru km zaczął strasznie piszczeć. Nie wiem co zrobić bo przyznam się szczerze że nie znam się na tym za bardzo. Tarcza jest prosto ustawiona więc nie wiem o co może chodzić. Hałas jest straszny i wątpię żeby tak było ok. Dodam tylko że wcześniej posiadałem tanie tarcze mechaniczne Promax które po paru przejażdżkach zaczęły podobnie piszczeć. Z hamulcami nic nie robiłem bo nie chce nic uszkodzić. W czym jest problem? Trzeba wyczyścić klocki i tarcze, odtłuścić? Proszę o pomoc :)

• 11 miesięcy temu...

Witam ! mam podobny problem ale występuje tylko i wyłącznie przy hamowaniu. Jak mocno przycisnę to jest niesamowity dźwięk słyszalny chyba na 500m...Odtłuszczacz w spray dałem na tarcze i to był mój błąd bo właśnie po tym wydobywać zaczęły się te dziwne piski...Wcześniej tylko jak jeździłem po kałużach...Czy ktoś ma konkretną metodę na pozbycie się tych nieprzyjemnych dźwięków wydobywających się z hamulców tarczowych ?

• Mod Team

Poblemów z piszczeniem i skwierczeniem jest bynajmniej kilka

miedzy innymi nie odpowiednio ustawiony zacisk wzgledem tarczy. Skutiem tego jest czasem niewyobrażalny pisk podczas hamowania ale we wczesnej fazie (lekki zacisk).

Piszczenie i skwierczenie podczas mocnego hamowania jest prawdopodobnie oznaka zasyfienia tarczy/klocków czymś. Tarcze skutecznie wyczyścić (ja używam papier ścierny wodny ok 400) klocki jak sie da też odtłuścic (jak metaliki można wypiec w wysokiej temp.)

Tom1422 mówisz ze to tylny hampel ?? Moze masz lekko przekrzywiony zacisk/mocowanie i po paru km jak sie klocki docierają zaczyna piszczeć ?