Skocz do zawartości

[obręcz?] Alexrims DP20


1reed

Rekomendowane odpowiedzi

Na obecny sezon poskładałem sobie koła na piastach XT i obręczach Alexrims DP 20. Wybór padł na nie, ponieważ specyfikacja głosi:

 

 

Obręcz freeride DP20 czarna /tarcza

26"czarna anodyzowana, kapslowana

3 komory, pod hamulce tarczowe

32, 36 otworów

wysokość 18 mm, szerokość 27 mm

Waga: 490g

Przeznaczenie:DUAL,FREERIDE,ENDURO

alexdp202s.jpg

 

Poprzednio miałem koła na Vuelta Excalibur DH i piastach DaBomb, a chciałem uciec z wagą.

Ogólnie rzecz biorąc udało się, jestem zadowolony z tych kół, ale ... Jest jedna rzecz która mnie martwi.

Otóż problem występuje przy wymianach opon. Mianowicie ciężko ułożyć oponę na obręczy, żeby była równo. Wygląda to tak, jakby obręcz była lekko za duża, lub opony za małe. Zawsze zostaje odcinek około 20-25cm opony który jest głębiej osadzony. Dopiero napompowanie o 1 - 1,5 bara więcej pozwala oponie zaskoczyć na miejsce z dość głośnym "wystrzałem"

Czy ktoś spotkał się z takimi efektami przy tej obręczy?

Myślę, że to jej wina, a nie opon bo używam kilku różnych. Kendy, Schwalbe, Maxxisy, Continentale. Jedynie Schwalbe (NN / RR) zaskakują szybciej od pozostalych, ale też nie tak jak na poprzednich obręczach.

Czy można czymś nasmarować "ranty" opon żeby łatwiej zaskakiwały na obręczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam "problem" gdy kupiłem zwijane maxxisy crossmark i ardent. Wskoczyły dopiero po nabiciu 4 bar.

 

Ostatnio zdjąłem obie opony żeby założyć lekkie dętki. Przy pompowaniu obydwie oponki wskoczyły na rant po paru ruchach pompką.

 

wydaje mi się, że opony zwijane po napompowaniu rozprostowują wszelkie zagięcia dlatego za pierwszym razem ciężko wchodzą.

 

Nie wiem w czym widzisz problem... Ja myślę że to zaleta tej obręczy - planuje pozbyć się dętek i wlać mleko notubes. Opona powinna się ładnie uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Trochę mnie uspokoiliście ;)

Zadałem to pytanie, bo nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim efektem mimo używania różnych opon i obręczy.

Nie odpowiedzieliście też na drugie pytanie odnośnie smarowania rantów opon.

Kiedyś po odebraniu kół z centrowania zauważyłem, że "mechanik" smarował jakimś specyfikiem brzegi opony, ale nie wpadło mi do głowy zapytać go o to. Obecnie nie ma już tego sklepu z serwisem i nie zapytam go osobiście.

 

PS:

Andrew, a co dzieje się z oponą po zastygnięciu tego specyfiku wlewanego do niej? Da się to wydłubać, czy też opona nadaje się do śmietnika? Myślałem kiedyś o tym sposobie, ale nie znam szczegółów dotyczących własnie okresu gdy mleczko zastygnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1reed - z tego co wiem, to wlewa się jakieś 50ml do opony, więc powstaje w niej cieniutka warstewka, którą można łatwo usunąć. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem w rękach tego uszczelniacza, więc moja wiedza opiera się na doświadczeniach innych forumowiczów.

 

a co do smarowania rantów obręczy - moim zdaniem nie warto. Zmusza to do utrzymywania wysokiego ciśnienia, w przeciwnym wypadku opona będzie przesuwać się podczas hamowania/przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, założyłem oponki GEAX Mezcal 2.1 kevlar na obręcze Alex DP-17 i huk przy ciśnieniu 1,5 - 2 bary. W pierwszym momencie myślałem że opona pękła ale spoko, wszystko ok, a już 1000 km. zrobione i bez problemów. Jak zmieniłem dętkę po złapaniu kapcia i po lekkim napompowaniu kilkakrotnie ręcznie ścisnąłem oponkę i dopompowałem, huku już nie było. Oponki super w lekkim terenie ale lubią mocne pompowanie (moja waga 80 kg.) ciśnienie w tyle 3,5 bara inaczej spowalnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...