Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sprzęt do wyścigów:

Merida Matts Pro HFS

 

Będzie używany tylko do wyścigów XC i maratonów, przebieg roczny 1500-2000km. Do wagi dochodzą jeszcze rogi, koszyk na bidon i licznik, waga z dodatkami zamyka się w 10kg. Ważę 65-67 kg, mam 183 cm wzrostu. Rower na lekkich oponach ważył 9300g, podaję wyścigową specyfikację wyścigową:

 

Brake (Front): Avid Juicy Carbon 2008 + adapter PM/IS 294g

Brake (Rear): Avid Juicy Carbon 2008 + adapter PM/IS 314g

Brake rotors: Dartmoor Nano 160mm 166g, adapters CL-IS - 80g

Cables: Alligator I-Link 48

Cassette: Shimano XT CS-M760 11-32, w/ alu lockring 252g

Chain: Shimano XTR CN-7701 106 links 266g

Crankset: Shimano Deore XT FC-M760 with bottom bracket w/alu bolts, , 32T ? 844g

-Outer Ring: Specialites TA Chinook 44T

-Middle Ring: Truvativ Alu7075, 32T

-Inner Ring: Shimano XT, 22T

Derlr (Front): Shimano XTR FD-M960, 34,9mm, TopSwing w/alu bolts 126g

Derlr (Rear): Sram X.9 long alu cage 222 g

Fork: Rock Shox Sid Team ?07 + poplock with Alligator housing, 19,5 cm steerer 1406g

Frame: Merida Matts Pro HFS 2006 20" w/hanger, w/o bolts 1670g

Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g

Handlebar: Pro Hi-Comp Carbon 560mm 25,4mm 116 g

Headset: FSA Orbit Z (semi integrated) w/o top cap 76g

Pedals: Crank Brothers Eggbeater SL 268 g

Seat: Selle Italia SLR TT 135 144g

Seatpost: Smica 31.6x350mm w/steel bolts 234g

Seatpost clamp: BBB The Strangler 34.9 stock, w/steel bolt 22g

Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts, w/ Sram Rocket grips 166g

Skewers: Soul-Kozak Edge 66g

Stem: Ritchey WCS 100mm 25,4 w/ steel bolts 106 g

Tire (Front): Continental Explorer ProTection 2,1 542 g

Tire (Rear): Continental Explorer ProTection 2,1 534 g

Top Cap: FSA w/alu bolt 10g

Tubes: NoTubes RimStrips, NoFlats sealant 226g

Wheel Front: 700g

-Hub: Shimano XTR HB-M975, 32h,. CenterLock

-Rim: DT XR 4.2 disc, 32h

-Spokes: DT Revolution 2.0-1.5

-Nipples: DT alu blue

-Rim tape: Isolation Tape

Wheel Rear: 830g

-Hub: Shimano XTR FH-M975, 32h,. CenterLock

-Rim: DT XR 4.2 disc, 32h

-Spokes: DT Revolution 2.0-1.5

-Nipples: DT alu blue

-Rim tape: Isolation Tape

 

Razem: 9744g

 

obraz058l.th.jpg

 

obraz057h.th.jpg

 

obraz056dzy.th.jpg

 

obraz055s.th.jpg

 

Wszystkie propozycje, rady, komentarze mile widziane!

Napisano

Tej Meridy nie było przypdkiem w Kątach tydzień temu?

Jak sprawują Ci się revo z tarczami? Ciągle waham się miedzy nimi a Compami.

Ogólnie fajny rower, jeśli to Meridka z Kąt to dla mnie jedyny minus to pancerze które wpadaja w róż :o

Napisano

Olek, dobrze widziałeś, byłem w Kątach tydzień temu.

Póki co nie odczuwam braku sztywności, nic nie pękło, lecz oba koła mają lekkie bicie.

Moim zdaniem jak ważysz do 70, możesz bez obaw stosować Revo.

 

Niestety i śrubki i pancerze wpadają w róż, nie było to zrobione specjalnie :o

Napisano

Chętnie wysłucham propozycji co zmienić w sprzęcie, w jakim kierunku mam rozwijać ten projekt.

 

Jakie zmiany byscie widzieli?

Napisano

Moim zdaniem koszyk na bidon, jakiś ładniejszy i lżejszy byś tam zamontował :D

+ Drugi komplet lepszych gum na starty {może kombinacja Rocket Ron przód i Racing Ralph tył}.

Dla mnie maszyna jest przednia, świetnie złożona i bardzo estetyczna, waga również powala :D

Napisano

Opony - sporo do zejścia, Mezcale 1.9, RR, Ron itp czyli gumy na których da się normalnie jeździć a równocześnie cieszyć się z dobrej wagi :D

Może pomyśl o sztycy robionej przez Mack'a? Cena niezła a masz nietuzinkową, piękną rurkę o bardzo dobrej wadze :D

 

Ogólnie świetny rower, osobiście nie pasują mi do niczego te czerwone pancerze - jakieś czerwone dodatki? :D

Napisano

W tym rowerze sa zamontowane opony ktore NADAJA SIE do scigania, wiec nie widze sensu zmiany na jakies papierowe oponki, ktore sa tylko po to by waga w projekcie byla nizsza. Takie opony nie daja zadnych wymiernych korzysci, gdy ktos uzywa rower do ostrego scigania.

Napisano

Ale w czym problem? RR nadają się właśnie i do jazdy codziennej i do ścigania, a obecne Continentale - mimo że "protection" to i tak się niedługo zedrą. Kupowanie opon dla zbicia wagi w tabelce to moim zdaniem głupota, tak samo jak opony które w 1500km są już ponad połowę zużyte.

Napisano

Jak dla mnie opony typu RR czy rocket ron nie nadaja sie do scigania, zwlaszcza jesli ktos walczy o dobra pozycje. Ale to jest tylko moje zdanie i nikomu go nie narzucam. Kazdy orze jak moze :D Ja juz sie wyleczylem z opon ponizej 500g...

Napisano

Jesli waga istotna to oczywisty i najtanszy manewr to opony + plyn moze byc lzej ponad 300g

rowerek prezentuje sie ciekawie, z komponentow trudno cos ruszyc bez wiekszych inwestycji

 

OT

A ja sie wyleczylem z opon powyzej 500g...

tomeks chyba z tymi papierowymi oponkami to troche przesadzasz, nie tylko w tym watku....

 

Adik no stary jak 300g lzej na kole nazywasz glupota to bez komentarza :D

Napisano

Źle zrozumiałeś. Jestem przeczulony do ultralekkich opon - czytaj Furious fredy/larseny/flyweighty itp cieńkościenne wynalazki. Racing Ralpha uważam za dobrą i wytrzymałą oponę bo sam taką użytkuje. Posiadam też slicki i znam wpływ masy opon na osiągi roweru. Nawet różnica 100 gram na kole jest odczuwalna, ale jeśli ma się zapłacić przykładowo 130zł za oponę 380gram i przejechać na niej 1500km i do kosza, a zapłacić 80zł za tą samą tylko o wadze 480g i przejechać 2 razy tyle to wybór jest prosty {mniej wycieniowana}. Btw. Już nie offtopujmy, mamy przecież dyskutować nad tytułową Meridą...

Gość R3surrection
Napisano

Racing Ralpha uważam za dobrą i wytrzymałą oponę

co ty nie powiesz hahaha :D moja po 1k była w połowicznym stanie a na NN po 1.5k ledwo widać że jest używany i w tym polowa to miasto :D

Napisano

1415chris Moze mamy inne wyobrazenie na temat roweru do scigania. Ja poprostu juz przeszedlem przez lekkie opony ( i nie chodzi mi o maxxlite czy flyweight itp ) i wiem, ze takie opony sie nie sprawdzaja, przynajmniej w moim wypadku, a uwierz mi, ze rower nie sluzy mi do jezdzenia do sklepu. No ale kazdy zrobi jak zechce :D

 

I wcale nie chce nikogo przekonywac do mojej teorii :P Poprostu takie mam zdanie na ten temat :D

Napisano

moze ja dorzuce swoje 3 grosze na temat opon. rocket rony sa obre ale na XC a nie na maratony po gorach. ja teraz zmienilem rocket rony na strae nobby nicki. powod 2x w gorach i 2x pocienta opona i mleczko niedalo rady uszczelnic. i nieukonczony boguszow ;/ wlasnie przez roro

Napisano

Adik

Aktualnie jest Specialized Rib Cage Pro, ten Zefal poszedł do szosy :)

Drugiego kompletu opon nie będzie bo ściąganie Tubeless Kitu jest czasochłonne i problematyczne, a drugi komplet kół podobnej klasy to duży koszt.

 

"Kupowanie opon dla zbicia wagi w tabelce to moim zdaniem głupota, tak samo jak opony które w 1500km są już ponad połowę zużyte" - jeżeli chodzi o kilometry wyścigowe, a do tego przewidziany jest ten bike to byłbym bardzo zadowlony z opony która wytrzyma 1500km, czyli w zasadzie cały sezon :D Jednak to wcale nie takie proste.

 

miskov17

J.W.

Miałem już Racing Ralphy i je sprzedałem, gdybym miał dętki to bym ich używał, a tak to nie chce mi się tego ściągać.

Sztycę zmienię, ale zraziłem się do takich nietestowanych samoróbek i będzie to coś sprawdzonego: WCS Carbon, Easton, Thomson, koniecznie <200g i bezpieczne jarzemko.

 

W rowerze prawie wszystkie śrubki zostały wymienione na czerwone, do tego m.in.pokrętło na klamach, logo manetek są czerwone.

 

tomeks

Mogę się z Tobą zgodzić ale jeżeli mówilibyśmy o Furious Fred, Flyweight.

Racing Ralph, Geax Mezcal jak najbardziej nadają się do ścigania. Zobacz na jakich gumach ścigają się w Pucharze Świata w XC.

 

Adik

Wersja Protection różni się wzmocnionymi bokami, czołowa powierzchnia opony jest taka sama jak w innych modelach.

Aktualnie tylna jest już dość mocno zużyta. Wybór padnie najprawdopodobniej na Geax Saguaro, więc rower jeszcze przytyje.

 

 

1415chris

Zauważ, że tu są opony + płyn :D

Niestety tu jest ból, że chciałoby się wiele rzeczy pozmieniać, a każda sensowna zmiana to już znaczy koszt.

 

 

Widzę, że temat zaczął się na dobre :D

Napisano
Racing Ralpha uważam za dobrą i wytrzymałą oponę

co ty nie powiesz hahaha :D moja po 1k była w połowicznym stanie a na NN po 1.5k ledwo widać że jest używany i w tym polowa to miasto ;)

 

Może nic nowego nie wniosę, ale mam model 2008 i 1.5kkm przejechane, bieżnik w stanie około 65% jest. Nie ścigam się i nie użytkuje opony tylko w terenie.

NN nie miałem także się nie wypowiem.

Roswell - zgodzę się z tobą że zamiana na drugi komplet opon przy tubeless to nie jest zbyt łatwa ani przyjemna sprawa, nie doczytałem tego że masz bezdętkowy system teraz.

Napisano

Ja miałem model 2007 i jeżeli chodzi o trwałość nie miałem żadnych zastrzeżeń, jej żywotność to ok 5000km (teren + szosa) więc całkiem nieźle moim zdaniem.

 

Tyle, że kilka razy ją przeciąłem na kamieniach (2-3mm)

Napisano

Byłaby lepsza, ale nie produkują takiej, 18" z kolei była definitywnie za mała.

 

Przyszła rama będzie już 19", choć nie zapominajmy, że liczy się przede wszystkim długość górnej rury, i ew. przekrok, a nie to co producent podaje jako wielkość w calach.

 

Z piwotami może być ciężko, każdy klucz jaki próbowałem nie leży prawidłowo i się obsuwa. Przejdę się po serwisach, może sobie dadzą radę.

  • 1 rok później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...