heliotop Napisano 9 Maja 2009 Napisano 9 Maja 2009 Witam wszystkich, w dziedzinie amortyzatorów jestem jeszcze amatorem, Otóż czy mógłby mi ktoś wytłumaczyc o co chodzi z komora pozytywną i negatywną, co to takiego, gdzie się znajduje zazwyczaj i do czego służy. W niektórych amortyzatorach negatywna i pozytywna komora powietrzna są jednocześnie pompowane przez jeden wentyl jest to plus, czy raczej minus, dlaczego? I jeszcze takie pytanie, gdzie znajduje się wentyl do pompowania powietrza i czy zawsze w tym samym miejscu? Na forum pojawia się często, gdy mowa o pompowaniu amorka, takie pojęcie jak SAG, co to takiego?
Martinii Napisano 10 Maja 2009 Napisano 10 Maja 2009 Odpowiedzi na te pytania znajdziesz na forum w tym dziale. Mozesz tez sciagnac i poczytac sobie instrukcje np. ze strony harfy: http://www.harfa-harryson.com.pl/new/downl...cja-RS-2007.pdf
tobo Napisano 10 Maja 2009 Napisano 10 Maja 2009 amortyzator - czy kupujesz go w detalu czy z rowerem - powinien mieć załączoną instrukcję obsługi, w której opisane jest szczegółowo umiejscowienie poszczególnych regulacji. jeśli jesteś "zielony" to trzymaj się podanych tam informacji.
wastedqba Napisano 10 Maja 2009 Napisano 10 Maja 2009 Komora pozytywna to ta komora w której ściskany (sprężany) jest czynnik (np powietrze) podczas najechania na przeszkodą (ugięcia). Im większe ciśnienie tym twardszy widelec. Komora negatywna działa w drugą stronę. Jeśli pompujesz obie naraz to nie masz możliwości ustawienia wg swoich preferencji stosunków ciśnień. Ale za to obsługa jest prostsza. Generalnie czy to dobrze czy źle zależy od jak chce się ingerować w ustawienia widelca. Zawory znajdują się w różnych miejscach w zależności od modelu widelca. SAG jest to wstępne ugięcie widelca. Czyli ile widelec ma się ugiąć po tym jak zajmiesz typową dla siebie pozycję na rowerze. O SAGu było już pisane z milion razy. Jest do tego aby mieć kontrolę nad rowerem po wjechaniu w zagłębienie. Podaje się go w % skoku całkowitego widelca (nie długości goleni). Wartość zależy od stylu jazdy i preferencji. W XC wynosi około 15-20%, w AM 20-25%, w Enduro 25-35%, w DH 35-45%. To są wartości orientacyjne. Każdy ustawia tak jak lubi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.