Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Regulacja amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

wyciagnalem rower z garazu(stal tam 5/6lat) i chcialbym go naprawic ;)

wszystko ok, jednak amortyzator z przodu slabo dziala;\ Jak mozna to wyregulowac?

na wszystkich forach i zdjeciach widze ze hamulce v-brake sa aluminiowe(ramie) ja mam plastykowe + ta sprezyna jest bardzo krotka, i nie wychodzi z tej hmm(sruby? nie wiem jak to sie nazywa)... Hamulec slabo odbija i hamuje(praktycznie rusza sie tylko jedna strona, druga tylko o kilka mm... Nastepnych pytaniem sa szprychy, sa cale pordzewiale, + jedna jest wykrzywiona(jak dotkne ja to czuc ze jest luzno) czy to niebezpieczne? Czytalem ze ciezko sie wymienia szprychy - czy to prawda? Przesylam kilka zdjec roweru. Na zdjeciach widac dokad dochodzi amortyzator.

 

 

IMG_1156.jpg

IMG_1157.jpg

IMG_1158.jpg

IMG_1159.jpg

IMG_1160.jpg

Napisano

Szczerze to jest sprzęt marketowy(przepraszam jeśli cię uraziłem), pewnie raczej nigdy go nie eksploatowałeś tak jak się powinno tylko poprostu na nim jezdziłeś. Moje zdanie jest takie że powinieneś go porządnie wyczyścić nasmarować(do amortyzatora to burnox deo)(do przerzutek finish line)i poprostu na nim jeździć. A co do hamulców to z nimi nic nie zrobisz. Nie ma sensu inwestować w ten rower, już za 500zł można kupić używany rowerek który bedzie o niebo lepszy od tego:) Wiec nic nie wymieniaj tylko składaj kaskę na nowy.

Napisano

Tak jak kolega napisał, za dużo nie ma sensu robić przy tym rowerze. Możesz ostatecznie kupić najtańsze hamulce, np Tektro, albo Shimano. To pozwoli ci w miarę bezpiecznie się zatrzymywać. Amortyzator możesz psiknąć WD40, żeby pozbyć się rdzy. Potem delikatnie przetrzyj papierem wodnym golenie i psiknij np Finish Line Teflon lub WD. Chyba, że masz pod ręką Brunox. Co do działania amora, to za dużo nie ma co wymagać od niego.

Jeżeli interesuje cię jazda na rowerze, to zacznij składać pieniądze na nowy, a na tym szlifuj formę :)

 

pozdr

 

Aha, szprychę można wymienić w serwisie, nie powinni za dużo cię skasować. Na zardzewiałych można jeździć bez obaw, to tylko kwestie estetyczne. Jazda bez 1 szprychy nie jest niebezpieczna, ale wzrasta ryzyko szybszego zcentrowania koła.

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

mam amora RS Dart 3 możecie mi powiedzieć jak to jest z tą regulacją twardości i tłumieniem powrotu ? czy twardość dostosowuję się do wagi ciała ? moja waga okolo 66kg. pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...