Miran Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 mam trochę dla większości z Was śmieszny problem. W związku z przejechaniem ok 2000km postanowiłem (naczywtawszy się prędzej różnego rodzaju porad) wymienić łańcuch na nowy. W serwisie powiedznano mi, ...że to nie ma sensu- nic taniej mnie nie wyjdzie częstsze wymienianie łańcucha- po prostu mam "zajeździć" napęd. Dodam, że mój napęd to osprzęt klasy acera/alivio- sam łańcuch hg50 kosztuje ok 45zł- cały napęd to zdaje się, że jakieś 150zeta. Czy rzeczywiście wymiana łańcucha nie ma sensui lepiej dać sobie spokój? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Nie widzę większego sensu na zabawę z kilkoma łańcuchami - poza tym to kaseta hg30/40 potrafi różnie wyglądać po 2000 km. Nie wiadomo więc czy nowy łańcuch by się przyjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 Generalnie to rowerzysta ocenia stan kasety i łańcucha.My faktycznego stanu nie znamy.Natomiast jesli łańcuch skacze nagminnie po kasecie podczas pedałowania-wymaga on już wymiany.Lecz jak na pewno już doczytałeś wraz z nim wymieniamy i kasete na nową.Żaden nowy łańcuch nie bedzie współgrał ze starą kaseta.Każdy rozciągnięty łancuch wpływa również,bardziej lub mniej na stan koronek korby.Lecz jesli twój osprzęt to acera,alivio śmiem twierdzić ze korbe masz stalowa.Wiec jej żywot długi będzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miran Napisano 9 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 Na szczęście nic mi jeszcze nie skacze- napęd działa wzorowo Pod wpływem zaleceń znalezionych w sieci (wymiana po ok 1000)uznałem, że może powinienem wymienić łańcuch- najwyraźniej jednak- jak widze Waszych odpowiedzi, zalecenia oczywiście słuszne, ale pewnie dla trochę lepszego (czyt. droższego) napędu dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 zależy jeszcze jak intensywnie jeździsz....... łańcuch dobrze konserwowany może długo służyć. nowa acera jest podobno całkiem niezła........ więc nie musi być to droższy napęd:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 Pozwolę sobie tutaj wtargnąć, żeby nie zakładać nowego tematu, tym bardziej, że moje spostrzeżenie może wydać się bardzo banalne. Z góry za nie przepraszam, no ale jak coś człowieka nurtuje, to trudno to pohamować Od niedawna mogę nazwać się rowerowym zapaleńcem, zwłaszcza zgłębiającym szeroko rozumianą teorię roweru. Wczoraj stuknęły mi na liczniku 4 tysiące, no i po Waszych postach dotyczących napędu, przyjrzałem się swoim zębatkom i łańcuchowi. Przyznam, że tak poważnie to łańcuch czyściłem i smarowałem ze dwa razy i jakoś nigdy mu się nie przyglądałem, ale zważywszy, że należy dbać o cykliczna jego wymianę postanowiłem napisać. Wiem, że przy obecnym przebiegu zmiana tylko łańcucha to idiotyzm, liczę się ze zmianą całego napędu, czyli korby, bo zęby przybrały bardzo różne już kształty, kasety, a i pewnie suportu. No właśnie, ale który moment ma zadecydować o zmianie tychże części, skoro technicznie nijak mi rower nie daje znaku "choroby". Żadnych pisków, trzeszczeń, ślizgania, czy przeskakiwania łańcucha. Chcę ten napęd po prostu dojechać, tylko jawi się pytanie, czy i czym ryzykuję. będę wdzięczny za odpowiedź, chociaż powinienem być usatysfakcjonowany w momencie, gdy ktoś przeczyta i przebrnie przez moje, nieco wydumane, rozważania. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 marpol sądzać po obecnym stanie twojego napędu do wymiany by raczej poszedł łańcuch i kaseta, korba raczej nie jest aż tak zużyta- sądząc po tym, że nie masz żadnych spostrzeżeń co do pracy napędu. Który moment- ja bym wymienił wtedy kiedy biegi po prostu nie wchodzą w odpowiednim czasie, kiedy jest to uciążliwe- przed podjazdem np. Albo moment w którym łańcuch będzie co rusz przeskakiwał pomimo regulacji przerzutek. Co prawda jeśli przy takim stanie, ząbki kasety wyglądają na "całe" i nie ma ich braków to można wymienić łańcuch na jakiś tani, o ile się ułoży na kasecie można przejechać jeszcze kilka k km, wyjechać całkowicie kasetę i korbę i kupić wszystko nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 Bardzo dziękuję, problem w tym, że najbardziej zjechane (nie wszystkie) są zęby na największej tarczy korby, bo ją najczęściej molestuj. Obawy moje dotyczą przede wszystkim zerwania łańcucha w najmniej odpowiednim momencie, bo nigdy nie wiadomo, który sworzeń jest bardzie wyeksploatowany, niż inne. No nic, trzeba będzie zawężyć kilometraż dziennych wypraw:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Jest też możliwe, że zęby blatu nie są zjechane tylko od nowości mają inny kształt w celu ułatwienia przerzucania łańcucha - zwróciłeś na to uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 zależy jeszcze jak intensywnie jeździsz....... łańcuch dobrze konserwowany może długo służyć. nowa acera jest podobno całkiem niezła........ więc nie musi być to droższy napęd:-) Lancuch mało uzywany moze słuzyć długo Lancuch wyciagnie sie tyle samo jak sie go smaruje czy nie smaruje. Bez odpowiedniego smarowania to sie tylko ogniwa na sworzniach poowycieraja i sie zrobi luz itd. Ja miałem łancuch o ktory dbałem jak mało kto dba o swoj i nie wytrzymał 1000 ba nawet po 700 juz był w stanie nie nadającym sie do eksploatacji mimo ze luzu na sworzniach faktycznie nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Obawy moje dotyczą przede wszystkim zerwania łańcucha w najmniej odpowiednim momencie No nic, trzeba będzie zawężyć kilometraż dziennych wypraw:) Myślę, że lepiej ze sobą wozić rozkuwacz/skuwacz wraz ze spinką i kilkoma dodatkowymi ogniwami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi, faktycznie nierówny kształt zębów korby jest zamierzony. Tak, jak mówiłem dopiero wdrażam się w teorię rowerową. Tym bardziej dziękuję za sugestie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Bo to w siumie jest tak, jak masz naped niskiej klasy to wymieniac lancuch mozna przedluzy to jego skuteczność uzytkową ale ona i tak nie bedzie jakaś oszałamiająca. Miekka kaseta i tak sie zjedzie i tak. Natomiast jak masz wysokiej klasy sprzet to wypada taki sam lancuch stosowac a najlepiej 3 lub wiecej jak kto wolim zmieniane co okreslona licznbe km. Zazwyczaj niskiej klasy napedy w tym wolobiegowe pracują z jednym lancuchem do smierci technicznej całego sprzetu. MOjej panny brata rower tak miał. jego lancuch był tak naciagniety ze nawet niewiedziałem ze tak sie da. Jest tak dlatego bo ludzie nie wiedza i jada jada az sie urwie. a jak sie urwie wywalaja popsute i jada dalej. Ci ktorzy sie na rowerach znaja tak zeby mu zapewnić min. serwisu technicznego wiedza co gdzie i kiedy ale takich osob jest naprawde mało. Moj stary lancuch srama dalem pannie. U mnie nie spełniał juz kryteriów a tam smiga jak talala (po uprzednim wymienieniu wolnobiegu) i mysle do konca jego zywota bedzie sie tam krecił chyba ze znowu moj zuzyty jej dam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.