Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Czym się kierować?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Chciałbym kupić jakiś prosty amortyzator przedni (nie mam dużych wymagań, jeżdżę głównie po mieście) do mojego roweru KROSS Grand Adventure. Jakie parametry roweru muszę znać, żeby kupić odpowiedni amortyzator? I czy orientuje się ktoś, jaką ramę ma ten rower domyślnie (ew. jak można to sprawdzić)?

Pozdrawiam

Napisano

Dokładnie tak wygląda, tylko inny ciut kolor. Dzięki wielkie!

Zobacz czy widelec masz przykręcany 2 nakrętkami od góry.

A jeśli będę miał, to co? Pytam, bo rower zobaczę dopiero za tydzień i wtedy będę mógł to stwierdzić.

Napisano

To pozostają Ci tylko amortyzatory z gwintowaną rura sterową na 1". Jeszcze takowe są dostępne i można je kupić nie są drogie. A z tą ramą to o co Ci chodziło? Materiał? Alu czy stal?

Napisano

Myślałem, że wielkość ramy ma wpływ na amortyzator. Jestem zupełnym laikiem, stąd takie głupie pytania :D Jeszcze raz dzięki za pomoc!

Napisano

Bo wielkość ramy ma wpływ na kupno amortyzatora, ponieważ rura sterowa musi mieć odpowiednią długość(w razie czego gdy jest za długa można przyciąć):)

Jeżeli jeździsz po mieście jaki jest sens wymieniać sztywny widelec który się do tego nadaje na jakiś tani amortyzator??? Przynajmniej mniej siły stracisz przy pedałowaniu, kosztem amortyzacji która i tak nie będzie wspaniała ponieważ już nie ma dobrych amortyzatorów pod rurę sterową o średnicy 1 cala.

Napisano

Właśnie dlatego na tym się zastanawiam. Chciałem zmienić, bo ciągle centrują mi się koła przednie i myślałem, że z tego to właśnie wynika.

Napisano

To raczej wynika ze słabego zaplotu, lub odkręcających się nypli. Ja miałem podobny problem z kołami o nie najwyższej jakości, ale po wymianie kilku szprych i nypli, koła są proste, a nie oszczędzałem ich. Poprosiłem oddając koła na centrowanie, żeby od razu wymienili te szprychy i nyple, które będą luźne. Pomogło.

• Mod Team
Napisano

Dokładnie jak wyżej.