Unikalny Napisano 8 Maja 2009 Napisano 8 Maja 2009 Witam, Chciałbym kupić jakiś prosty amortyzator przedni (nie mam dużych wymagań, jeżdżę głównie po mieście) do mojego roweru KROSS Grand Adventure. Jakie parametry roweru muszę znać, żeby kupić odpowiedni amortyzator? I czy orientuje się ktoś, jaką ramę ma ten rower domyślnie (ew. jak można to sprawdzić)? Pozdrawiam
Paulex Napisano 8 Maja 2009 Napisano 8 Maja 2009 Jeżeli wygląda tak jak ten: http://www.bikestats.pl/rowery/grand-adven..._4305_1900.html To głowka ramy przystosowana jest pod amortyzatory 1 calowe z gwintowaną rurą sterową. Zobacz czy widelec masz przykręcany 2 nakrętkami od góry. Tam na główce ramy, gdzie wychodzi rura sterowa widelca.
Unikalny Napisano 8 Maja 2009 Autor Napisano 8 Maja 2009 Dokładnie tak wygląda, tylko inny ciut kolor. Dzięki wielkie! Zobacz czy widelec masz przykręcany 2 nakrętkami od góry. A jeśli będę miał, to co? Pytam, bo rower zobaczę dopiero za tydzień i wtedy będę mógł to stwierdzić.
Paulex Napisano 8 Maja 2009 Napisano 8 Maja 2009 To pozostają Ci tylko amortyzatory z gwintowaną rura sterową na 1". Jeszcze takowe są dostępne i można je kupić nie są drogie. A z tą ramą to o co Ci chodziło? Materiał? Alu czy stal?
Unikalny Napisano 8 Maja 2009 Autor Napisano 8 Maja 2009 Myślałem, że wielkość ramy ma wpływ na amortyzator. Jestem zupełnym laikiem, stąd takie głupie pytania Jeszcze raz dzięki za pomoc!
dominik223 Napisano 8 Maja 2009 Napisano 8 Maja 2009 Bo wielkość ramy ma wpływ na kupno amortyzatora, ponieważ rura sterowa musi mieć odpowiednią długość(w razie czego gdy jest za długa można przyciąć) Jeżeli jeździsz po mieście jaki jest sens wymieniać sztywny widelec który się do tego nadaje na jakiś tani amortyzator??? Przynajmniej mniej siły stracisz przy pedałowaniu, kosztem amortyzacji która i tak nie będzie wspaniała ponieważ już nie ma dobrych amortyzatorów pod rurę sterową o średnicy 1 cala.
Unikalny Napisano 9 Maja 2009 Autor Napisano 9 Maja 2009 Właśnie dlatego na tym się zastanawiam. Chciałem zmienić, bo ciągle centrują mi się koła przednie i myślałem, że z tego to właśnie wynika.
premier2 Napisano 9 Maja 2009 Napisano 9 Maja 2009 To raczej wynika ze słabego zaplotu, lub odkręcających się nypli. Ja miałem podobny problem z kołami o nie najwyższej jakości, ale po wymianie kilku szprych i nypli, koła są proste, a nie oszczędzałem ich. Poprosiłem oddając koła na centrowanie, żeby od razu wymienili te szprychy i nyple, które będą luźne. Pomogło.
dominik223 Napisano 9 Maja 2009 Napisano 9 Maja 2009 Lepiej zainwestuj w jakąś obręcz i komplet opon:) będzie się przyjemnie jeździć a obręcz nie będzie tak podatna na centrowanie.
Mod Team bogus Napisano 9 Maja 2009 Mod Team Napisano 9 Maja 2009 Dokładnie jak wyżej. Przy jeździe typowo miejskiej nie ma sensu pakować się w jakikolwiek amortyzaror, a w szczególności takie z najniższej półki cenowej w dodatku na 1 cal.
knurek Napisano 27 Maja 2009 Napisano 27 Maja 2009 Czuć różnicę jak się jedzie po kiepskiej ulicy albo nierównym chodniku - nie wali tak bardzo w nadgarstki. Nie ma za dużego wyboru w amortyzatorach na 1". Ja mam Suntour'a 930stkę - generalnie OK, ale wkurza brak tłumienia odbicia. Mam wrażenie że mi się kiedyś koło katapultuje przy podrzuceniu kierownicy :-) Suntour 940 powinien być OK - jest chyba najlepszy amorek jaki można dostać pod 1". Tylko te Suntour'y nie mają mocowanie pod hamulce tarczowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.