Tadziuu Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Witam, joł i elo ;p Od niedawna posiadam nowego bajka wyposazonego w Juicy 3... Jestem bardzo zadowolony z tego hamulca lecz meczy mnie jedna rzecz... Otoz gdy jechalem juz w trasie (lekkie FR) przy hamowaniu klamka sflaczała i doszla do kiery. Po kilkukrotnym zapompowaniu klamka hebel wrocil do stanu uzywalnosci lecz hamuje nieco slabiej niz wczesniej. Wiecie moze o co w tym chodzi ? Jesli tak to jak moge rozwiazac ten problem ? Pozdrower. Tadziuu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paulex Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Prawdopodobnie zapowietzrony układ. Może jakaś nieszczelność. Piszesz ze od niedawna masz bika to idz tam gdzie kupiłeś i powedz ocb nich coś zrobią. A tak przy okazji warto skożystać z wyszukiwarki bo o J3 jest wiele tematów, i o takich objawach jakie u ciebie w hamplach wystepują też są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 Prawdopodobnie zapowietzrony układ. Może jakaś nieszczelność. Zapowietrzony układ zachowywał by sie ciągle tak samo czyli był sflaczały a Była juz o tym mmowa. Tez w avidach ... czyzby jakaś wada?? Najproawdopodobniej chodzi o to ze masz nieszczelną ostatnią uszczelke w klamce i klamka flaczeje spada do kiery a płyn cofa sie do zbiorniczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danczeslav Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Tadziuu powiedz nam jaka masz tarcze z przodu i z tylu. Z tego co wiem Avid Juicy 3 sa wyposarzane w 160mm tarcze + sa zalane DOT 4 ktory ma nisza temp. gotowania ( niepamietam jaka) a jesli swoje wazysz to przy zjezdzie (lekkim fr) jak napisales plyn sie zagodowal i klamka zrobila sie sflaczala ja radze zakupic wieksza tarcze z przodu (jesli masz 160mm) na 185. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=49826 może ten temat pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 danczeslav dot 4 ma niższą temp wrzenie od czego?? chyba od dota 5.1 bo na pewno nie od mineralnego oleju shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danczeslav Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 accentinferno od dot 5.1 czy w avidach stosuje sie shimanowski olej? jak wtracasz go w ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktorsam Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 danczeslav dot 4 ma niższą temp wrzenie od czego?? chyba od dota 5.1 bo na pewno nie od mineralnego oleju shimano. To poczytaj sobie o olejach i płynach dot. Olej mineralny ma temperaturę wrzenia 260 - 330°C Dot 5.1 ma 270°C Dot 4 ma 230°C W praktyce - ważę 100 kilo jeżdżę na 160 mm tarczach i shimano 535 i nigdy nie udało mi się zagotować płynu, a zdarzało się że klocki mi dymiły z przodu (jak miałem żywiczne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadziuu Napisano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Jeżdże na tarczy 160mm, ważę 70 kilo ;p Moim własnym zdaniem jest to ta owa wada, czyli nieszczelna/"omykająca Się " uszczelka w klamce ; /... A i jeszcze jedno... Mam tego hebla tylko na tyle, więc tarcza 160mm powinna wystarczyc ;p Zwlaszcza przy mojej wadze ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ad3m Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Witam forumowiczów/czki Nabyłem dzisiaj w sklepie moją 1szą w życiu hydraulike Juicy 3 (do tej pory jeździłem na bb5). Na tył, z tarczą 160mm. Początkowo nie mogłem zmieścić tarczy w baardzo wąskiej przestrzeni między klockami. W bb5 była regulacja więc nie było to kłopotliwe, tutaj już były problemy. Nie wiedziałem co zrobić, by rozszerzyć ową przestrzeń, a manual avida trochę mało dawał mi do zrozumienia, zacząłem kombinować i naszło mnie by odkręcić tę śrubkę z gwintem małego torxa. Odkręciłem, i zauważyłem ślady oleju, więc szybko zakręciłem z powrotem . Następnie posługując się nożyczkami, rozszerzyłem tą przestrzeń ii udało mi się w końcu wetknąć w nią tarczę. No i OK, wszystko fajnie, koło kręci się jak należy, nic nie ociera ani spowalnia (mimo iż mam wrażenie, że klocki oporowo stykają się z tarczą ), lecz aby zahamować, muszę docisnąć klamkę 2 cm ii dalej klamka jest taka w pewnym sensie "gumowata" i mogę docisnąć jeszcze na oporze 0,5cm. No i teraz takie pytanie, czy odkręcając tamtą śrubkę mogłem "zapowietrzyć" hamulec? Szczerze mówiąc spodziewałem się na nowym zakupie, że minimalnie stykne palec o klamkę ii będzie hamowanie (wiadomo o co chodzi ). Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi mi udzielone ii proszę o wyrozumiałość, to moje pierwsze zetknięcie się z hydrauliką Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Nic nie rozkręcaj! Cofnij klocki czymś metalowym na drugi raz! To wylewał się DOT. Jeśli ta śrubka była przy zacisku to nie, jeśli przy klamce też nie, ale prawdopobieństwo zapowietrzenia jest większe. Podkręć klamkę- malutki imbus na klamce, zwiększający odległość- przy naciskaniu będziesz miał twardszą klamkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Nie rozumiem, czemu bardzo często myli się pojęcia twardości klamki i jej odległości od kierownicy - nie mówiąc już o skoku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Podkręć klamkę- malutki imbus na klamce, zwiększający odległość- przy naciskaniu będziesz miał twardszą klamkę Ten imbus oddala tylko klamkę od kierownicy, a skok i twardość klamki się nie zmienia. Mam Juicy Three i nigdy nie udało mi się zmniejszyć skoku oddalając klamkę Aby zmniejszyć skok należy dolać trochę płynu do układu, ale przez to klocki będą bliżej tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Mi się zdarzyło Oddaliłem klamkę prawie na maxa, skok zmniejszył się o jakiś 1cm, może nawet i 1.5/2cm, a klamka wyraźnie(zauważalnie) stała się trwalsza... sam byłem zdziwiony, a jednak:rolleyes: Również zalałem i odpowietrzyłem heble, bo mnie nie zadowalała praca klamki, ale zalanie, w moim subiektywnym odczuciu nie dało takich efektów jak przekręcenie imbusa- choć teraz bardziej palcami trzeba wycięgnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Takie odczucie też miałem, ale to wszystko chyba dlatego, że jeśli klamka jest dalej, no to chwytamy ją tylko koniuszkami palców, a jeżeli jest blisko to całymi palcami i w tedy mamy większą siłę, przez co wydaje nam się być miększa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ad3m Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 a co w przypadku, kiedy za mocno dokręciłem tą śrubkę od oddalania klamki (imbus 2mm) ? klamka mi nie odbija, oraz trochę przekręciło się łożysko z imbusem... Pomożecie? da radę jakoś rozkręcić klamkę? z góry dziękuję za pomoc ! ps hamulec oczywiście to juicy 3.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 A NIE MOŻESZ NORMALNIE JEJ DOKRĘCIĆ BO U MNIE W 3,5 NIE BYŁO PROBLEMU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.