Skocz do zawartości

[Hydraulik] Avid Juicy 3


Tadziuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, joł i elo ;p

 

Od niedawna posiadam nowego bajka wyposazonego w Juicy 3...

Jestem bardzo zadowolony z tego hamulca lecz meczy mnie jedna rzecz...

Otoz gdy jechalem juz w trasie (lekkie FR) przy hamowaniu klamka sflaczała i doszla do kiery. Po kilkukrotnym zapompowaniu klamka hebel wrocil do stanu uzywalnosci lecz hamuje nieco slabiej niz wczesniej. Wiecie moze o co w tym chodzi ? Jesli tak to jak moge rozwiazac ten problem ?

 

 

Pozdrower. :)

Tadziuu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zapowietzrony układ. Może jakaś nieszczelność. Piszesz ze od niedawna masz bika to idz tam gdzie kupiłeś i powedz ocb nich coś zrobią. A tak przy okazji warto skożystać z wyszukiwarki bo o J3 jest wiele tematów, i o takich objawach jakie u ciebie w hamplach wystepują też są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Prawdopodobnie zapowietzrony układ. Może jakaś nieszczelność.

 

Zapowietrzony układ zachowywał by sie ciągle tak samo czyli był sflaczały ;) a Była juz o tym mmowa. Tez w avidach ... czyzby jakaś wada?? Najproawdopodobniej chodzi o to ze masz nieszczelną ostatnią uszczelke w klamce i klamka flaczeje spada do kiery a płyn cofa sie do zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadziuu powiedz nam jaka masz tarcze z przodu i z tylu. Z tego co wiem Avid Juicy 3 sa wyposarzane w 160mm tarcze + sa zalane DOT 4 ktory ma nisza temp. gotowania ( niepamietam jaka) a jesli swoje wazysz to przy zjezdzie (lekkim fr) jak napisales plyn sie zagodowal i klamka zrobila sie sflaczala ja radze zakupic wieksza tarcze z przodu (jesli masz 160mm) na 185.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danczeslav dot 4 ma niższą temp wrzenie od czego?? chyba od dota 5.1 bo na pewno nie od mineralnego oleju shimano.

 

To poczytaj sobie o olejach i płynach dot.

Olej mineralny ma temperaturę wrzenia 260 - 330°C

Dot 5.1 ma 270°C

Dot 4 ma 230°C

 

W praktyce - ważę 100 kilo jeżdżę na 160 mm tarczach i shimano 535 i nigdy nie udało mi się zagotować płynu, a zdarzało się że klocki mi dymiły z przodu (jak miałem żywiczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże na tarczy 160mm, ważę 70 kilo ;p

Moim własnym zdaniem jest to ta owa wada, czyli nieszczelna/"omykająca Się " uszczelka w klamce ; /...

 

A i jeszcze jedno... Mam tego hebla tylko na tyle, więc tarcza 160mm powinna wystarczyc ;p

Zwlaszcza przy mojej wadze ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam forumowiczów/czki :)

 

Nabyłem dzisiaj w sklepie moją 1szą w życiu hydraulike Juicy 3 (do tej pory jeździłem na bb5). Na tył, z tarczą 160mm. Początkowo nie mogłem zmieścić tarczy w baardzo wąskiej przestrzeni między klockami. W bb5 była regulacja więc nie było to kłopotliwe, tutaj już były problemy. Nie wiedziałem co zrobić, by rozszerzyć ową przestrzeń, a manual avida trochę mało dawał mi do zrozumienia, zacząłem kombinować i naszło mnie by odkręcić tę śrubkę z gwintem małego torxa. Odkręciłem, i zauważyłem ślady oleju, więc szybko zakręciłem z powrotem :) . Następnie posługując się nożyczkami, rozszerzyłem tą przestrzeń ii udało mi się w końcu wetknąć w nią tarczę. No i OK, wszystko fajnie, koło kręci się jak należy, nic nie ociera ani spowalnia (mimo iż mam wrażenie, że klocki oporowo stykają się z tarczą :o ), lecz aby zahamować, muszę docisnąć klamkę 2 cm ii dalej klamka jest taka w pewnym sensie "gumowata" i mogę docisnąć jeszcze na oporze 0,5cm.

 

No i teraz takie pytanie, czy odkręcając tamtą śrubkę mogłem "zapowietrzyć" hamulec? Szczerze mówiąc spodziewałem się na nowym zakupie, że minimalnie stykne palec o klamkę ii będzie hamowanie (wiadomo o co chodzi ;) ).

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi mi udzielone ii proszę o wyrozumiałość, to moje pierwsze zetknięcie się z hydrauliką :blush: Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rozkręcaj! Cofnij klocki czymś metalowym na drugi raz! To wylewał się DOT.

Jeśli ta śrubka była przy zacisku to nie, jeśli przy klamce też nie, ale prawdopobieństwo zapowietrzenia jest większe.

Podkręć klamkę- malutki imbus na klamce, zwiększający odległość- przy naciskaniu będziesz miał twardszą klamkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkręć klamkę- malutki imbus na klamce, zwiększający odległość- przy naciskaniu będziesz miał twardszą klamkę

 

Ten imbus oddala tylko klamkę od kierownicy, a skok i twardość klamki się nie zmienia. Mam Juicy Three i nigdy nie udało mi się zmniejszyć skoku oddalając klamkę :D Aby zmniejszyć skok należy dolać trochę płynu do układu, ale przez to klocki będą bliżej tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się zdarzyło :D

 

Oddaliłem klamkę prawie na maxa, skok zmniejszył się o jakiś 1cm, może nawet i 1.5/2cm, a klamka wyraźnie(zauważalnie) stała się trwalsza... sam byłem zdziwiony, a jednak:rolleyes: Również zalałem i odpowietrzyłem heble, bo mnie nie zadowalała praca klamki, ale zalanie, w moim subiektywnym odczuciu nie dało takich efektów jak przekręcenie imbusa- choć teraz bardziej palcami trzeba wycięgnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a co w przypadku, kiedy za mocno dokręciłem tą śrubkę od oddalania klamki (imbus 2mm) ? :thumbsup: klamka mi nie odbija, oraz trochę przekręciło się łożysko z imbusem... Pomożecie? da radę jakoś rozkręcić klamkę?

z góry dziękuję za pomoc !

 

ps hamulec oczywiście to juicy 3..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...