Skocz do zawartości

[konserwacja] Jak rozpoznać co dolega rowerowi i jak mu pomóc?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie jestem obeznany w tematyce rowerowej by bez skrupułów wziąć się za narzędzia "grzebać" przy rowerze. Kupiłem teraz rower typu MTB, i chciałbym żeby służył mi jak najlepiej i jak najdłużej. Do tego jednak potrzebna jest wiedza. Szukam jej na różnego typu forach, poprzez google i w gazetach rowerowych.

Znalazłem sporo informacji, lecz często są one sprzeczne.

 

 

Prosiłbym o podanie linków, informacji o konserwacji roweru, sprawdzaniu jego stanu, "rozpoznawania jego stanu", wykonywaniu wszystkich regulacji.

 

Teraz aktualnie szukam informacji o czyszczeniu i smarowaniu. Głównie napędu, nie moge znaleźć informacji o tym jak rozkuć łańcuch, tzn. jak rozpoznać typy łańcuchów bo różne, są różnie rozkuwane, by je wyczyścić i przesmarować.

 

Może to nie ten dział, może były podobne tematy, tego nie znalazłem.

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

 

PS. literówka w temacie, miało być 'pomóc';]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Do rozkuwania łańcucha są specjalne rozkuwacze (ok. 15zł) wkładasz w niego łańcuch i kręcąc dźwignią wypychasz sworzeń który łączy dwa ogniwa, ja polecam do łańcuch wkuć spinkę dzięki której będziesz mógł rozpiąć łańcuch szybko i bez narzędzi

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, staje się jeśli się go ponownie skuje. Jak założysz spinkę w żadnym miejscu nie staje się słabszy. Ba jest nawet opinia, że łańcuch złożony ze spinek był by bardziej odporny na zużycie od zwykłego łańcucha. Sworznie (to one i rolki łańcucha ulegają zużyciu) są wykonane z twardszego materiału. Informacja zaczerpnięta od SRAM-a.

 

A te książkę polecam. O ile sam nie posiadam, to oglądałem w księgarni. Dla całkowicie początkującego (i nie tylko) jak znalazł.

 

Po za tym, polecam tutejszy dział FAQ, wiele dobrych i sprawdzonych informacji się tam znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie słabszy staje sie po ponowym ręcznym zakuciu, zwlaszcza nieumiejetnym. Po to sa wlasnie spinki o ktore nie ma sie co martwic.

 

Na zawodach czy dalszej wyprawie rozkuwacz + spinka ratuja cie w sytuacji zerwania łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkę posiadam zarówno prywatnie w domu jak i służbowo na serwisie. Uważam, że pozycja obowiązkowa dla osoby która chce cokolwiek zrobić przy swoim rowerze samemu. Chyba że masz na tyle dużo cierpliwości by każdy najmniejszy problem rozwiązywać poprzez Internet. Wiadomo samą książką śrubek nie powkręcasz, ale mając odpowiednie narzędzia (również w niej opisane) przeprowadzisz każdą naprawę i regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...