Wolverine Napisano 3 Maja 2009 Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 Trochę się pozmieniało ostatnio w moim życiu i zdecydowałem się zmienić mojego poczciwego kelly'sa na coś nowego. Jednocześnie poczułem się na siłach, aby nie kupować gotowca, ale złożyć swój własny, niepowtarzalny pojazd. Limit pieniężny to 2500zł, limitów wagowych raczej nie ma, zależy mi głównie na trwałości. Rower będzie służył do jazdy treningowej (nie lubię się ścigać, jedynie walka z własnym cieniem ma sens ), 60% asfalt, 35% dukty i szutry, 5% hardkoru. Tyle tytułem wstępu, teraz czas na domniemaną specyfikację: Rama - Accent El Nino 21", 519zł Amortyzator - Sr Suntour XCR TA, 359zł Koła - Mavic Crossride UB, 574zł Kierownica - Ritchey Logic Flat, 35zł Mostek - Ritchey Logic, 55zł Hamulce - Avid SD7, 189zł Przerzutka tył - Shimano SLX, 140zł Przerzutka przód - Shimano Xt, 110zł Manetki - Shimano SLX, 165zł Siodło - San Marco ProVip, 69zł Sztyca - Accent SP-495, 43zł Rogi - Accent Arrow, 47zł Chwyty - Accent Grayfish, 25zł Zacisk - Accent Light, 16zł Korba - Shimano FC-M442, 110zł Łańcuch - Shimano HG-50, 38zł Kaseta - Shimano Alivio, 45zł Opony - Kenda Kobra, 50zł Suport - Shimano Deore, 50zł Waga wyjdzie coś koło 11kg, cena z moimi rabatami 2400zł. Jak w temacie - proszę o ocenę i sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 3 Maja 2009 Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 11 kg ? ja bym tu celował w 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 Wszystkie wagi spisałem z katalogów i ofert, więc może być różnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 3 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 Waga bliższa 13 kg jak 11 . Po samych częściach się nie ocena daj zdjęcie to się obejrzy i dopiero oceni. Temat przesuwam do działu: Wasze rowery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 Zdjęć nie mam, wszak to dopiero projekt roweru Tak z ciekawości zrobię podsumowanie wagowe: Rama - 1850 Amor - 2300 Koła - 1970 Kiera - 220 Mostek - 180 Hamulce - 550 Przerzutka tył - 253 Przerzutka przód - 163 Manetki - 280 Siodło - 282 Sztyca - 316 Rogi - 116 Chwyty - 44 Zacisk - 22 Korba - 999 Łańcuch - 285 Kaseta - 364 Opony - 1000 Suport - 265 Po wpisaniu w Calc wychodzi mi jakieś 11460 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 3 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 Do ramy +300g w rozpisce brakuje sterów +100, pancerzy ok 200-250g, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 Ech, dobra, niech będzie, jest bliżej 13 niż 11. Jak już wspomniałem, nie o wagę mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 3 Maja 2009 Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 jesli nie kupiles rogow, to accent sprint - zdecydowanie lepiej leza w dloni, wg mnie genialne rama kwestia preferencji, nie jezdzilem, ale slyszalem wiele niepochlebnych opinii, na zywo tez nie przekonuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 3 Maja 2009 Udostępnij Napisano 3 Maja 2009 Moje propozycje zmian: Gripy- Accent Jet. Pianka jest wygodniejsza oraz lżejsza. Ewentualnie Accent Lite-również pianka ale niezbyt wygodna. Rogi- Accent Sprint lub Airplane. Kaseta- Shimano Deore - jedynie 20 zł droższa. Rama, niby ok, ale może używkę wyższej klasy, np Cube: http://www.allegro.pl/item618181212_alumin...o_alu_7005.html Wygląda jak nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Rogi, gripy i kasetę przemyślę. Co do ramy to sam mam wątpliwości, wybrałem tą markę ze względu na zniżki. Używane ramy raczej odpadają. Jakie jeszcze inne propozycje, powiedzmy do 600zł? Leader Fox? I najlepiej rozmiar 22" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Nie bierz tych opon, ciężkie i kiepsko trzymają, miałem je kiedyś. Wziąłeś 9-rzędowe manetki do 8-rzędowej kasety, zatem kaseta musi być minimum Deore. Regulacja skoku w Suntourze XCR będzie zbędna, nie warto przepłacać. Zamiast XCR weź Raidon'a, będzie 2 razy lepszy, a 100 mm skoku będzie w sam raz, no i cena bardzo podobna. Ceny sztycy nie licz - na allegro dają gratis razem z ramą (przynajmniej tam gdzie ja kupiłem). Przerzutka przednia chyba nie potrzebna aż taka dobra, starczy Deore/Lx . Dużo z tych części można kupić taniej niż napisałeś, tylko trzeba mieć czas Kasę zaoszczędzoną na przerzutce i sztycy zainwestuj w lepsze i lżejsze opony, naprawdę warto. El nino waży 2080 ze sterami i hakiem z tego co pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 c1ach ma racje. Dopłać do Raidona, bo różnica będzie znaczna. Pozatym przednia przerzutka - lepsza od xt"ka to SRAM x9 za 109zł w xtra-bike. Ewentualnie coś tańszego możesz wziąć. Opony przydałyby się Karmy - drutowe lub kevlar. Dorzuć sobie do listy - 25zł - 2 dętki maxxis ultralight {polecam} i do rozpiski wagowej ok 250-260g. Mostek - można taniej i lżej, jaki rozmiar potrzebujesz? Zamierzasz jeździć bez pedałów???| Dołącz do "niespodziewanych" wydatków jeszcze: podkładki pod mostek/pancerze/koszyk na bidon/licznik/lampkę tylnią/stery {jeśli ich nie ma z ramą}. Ogólnie moim zdaniem za 2500 ciężko jest teraz coś lepszego złożyć, drogie czasy są a i fundusz średni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Ja na początku roku złożyłem sobie rower na tej samej ramie, amorze Marzocchi Mx pro i mieszance Deore/Deore Lx, rurki mieszanka Accent/Boplight za 1800 z pompką do amora, pedałami i butami spd. Po odliczeniu spd wychodzi 1600. Ale jak ktoś chce to czemu nie Tylko że na samej ramie jesteś 100 do tyłu, ja za El nino dałem 429 + stery i sztyca gratis i mostek Boplight za 50 % ceny. Nie wiem czy nie lepiej wybrać choćby oklepanego już Krossa A6 który będzie lepszy za mniejszą kasę.. http://www.allegro.pl/item606887861_level_...elny_wybor.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Na tych oponach zjeździłem parę kkm, moim zdaniem są w miarę dobre, kiepsko jest jedynie na mokrym asfalcie. Niemniej myślałem już nad jakimiś innymi semislickami Dlaczego Xt? Bo miałem okazję sprawdzić działanie Alivio, Deore, Lx i Xt. Dopiero Xt wrzucało większą tarczę pod naprawdę dużym obciążeniem. Na amorach się nie znam, ktoś mi po prostu doradził XCRa i tak zostało. Z tego co widzę Raidon jest powietrzny, pewnie będzie problem z serwisem, a mnie zależy na tym, aby pobawić się w konserwację we własnym garażu Jaką inną ramę możecie polecić? I czy istnieje polski sklep internetowy, w którym do kupienia są ramy Cube, GT, Ghost? Dobrą pozycją będzie np. Poison Ethanol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Radiony są sprężynowe i powietrzne - do wyboru. Sprężynówki są tańsze. Widziałem dzisiaj na allegro po 3 stówy ktoś 5 sztuk wystawił, niezła okazja z tego co widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Ramy Cube'a to chyba tylko na allegro... Z tym że będzie ciężko wyhaczyć coś poniżej 700zł chociaż to dobre ramy są i godne polecenia... Jeżeli chodzi o amortyzator to trochę byś musiał dopłacić ale na pewno warto do Raidon'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Jakie opony możecie polecić zamiast kendy? No i co z ramą? Znalazłem tego poisona: http://www.extreme-shop.nazwa.pl/poison/rzyankalicomp.php Ale trochę zniechęciło mnie prowadzenie linki pod dolną rurą... (przynajmniej tak mi się wydaje, że to przelotki są ;D) Więc jednak accent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 W El nino przelotki są na górnej rurze i na białym lakierze (moja jest biało-czarna) widać "pręgi" powstałe w wyniku obijania się linek o ramę, opierania plecaka o górną rurę podczas postoju itp. Z Accenta obczaj sobie też Tormentę - troszkę lżejsza i z tego co się orientowałem jak składałem swój to też tańsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Znalazłem jeszcze takie coś: http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...roducts_id=5561 Ciężka bestia, robi wrażenie sztywnej. W sumie ta sama klasa co mój quartz, znaczy powinienem być zadowolony Co sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uszolot10 Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Nie lepiej kupić/składać czegoś na 28" kołach, jak tyle czasu spędzasz na szosie. Zawsze można użyć oponek z bardziej agresywnym bieżnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 28" jakoś mnie nie kręci... poza tym nie wyobrażam sobie uphillu w sierpniu na dużych kołach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktorsam Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Dopisz do rozpiski 300 gram na pedały No i napisz czy chcesz platformy czy spd Jak nie jesteś jakimś fanboyem shimano to może warto się zastanowić nad przerzutkami srama lepsza praca w lepszej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lusza Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Co do opon, to wprawdzie nie jeżdżę jakoś ekstremalnie, ale przyczepność tych kobr zupełnie mi wystarcza. Tylko że ja mam wersję zwijaną, o której nie można powiedzieć, że jest ciężka (moje realnie ważą coś ok. 490 i 520 g), wziąwszy pod uwagę cenę. Jak to się mówi - gdyby mi je ukradli, kupiłbym je jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 A ja myślałem, że chodzi o te druciaki po 20 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolverine Napisano 8 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Ech, no tak. Ritchey Comp V4 MTB - 394gramy chyba Jeśli sram, to proszę o jakieś konkrety I najważniejsze: jaka rama? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.