Skocz do zawartości

[mostek] krótki mostek do zbyt długiej ramy


terrytion

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż posiadam przecietny rower MTB, ktory nieco jest na mnie za duzy. znaczy rama za duza bo 21". Objawia sie to tak, ze mam za daleko kierownice. tylko o to chodzi. Oczywiscie da sie jezdzic i prawie wogole mi to nie przeszkdadza. Jeszcze rosne, wiec roweru nei bede wymienial, ale na chwile obecną chcialbym kupic taki dziwny maly mostek jak ten o to na zdjeciu http://www1.picfront.org/picture/5FtSp7uCPe/img/591133422

Moj obecny mostek jest co najmniej 2 razy wiekszy. Czy myslicie ze to dobry wybor ^^ ?

 

Z gory dzieki za odpowiedz

  • Mod Team
Napisano

No jezeli chcesz skrocic mostek to spokojnie sie nada, taki model stosuje sie w DH a przynajmniej tak producent pisze :D mozesz jeszcze kapke przesunąc siodełko do przodu o ile masz jeszcze miejsce.

Napisano

Taki krótki mostek spowoduje, że rower będzie bardzo ostro się prowadził , będzie nerwowy , te mostki stosuje się do rowerów zjazdowych gdzie kąt główki ramy jest dużo łagodniejszy.

Lepszym pomysłem jest zastosowanie sztycy bez setbacka.

Napisano

Za długa rama powoduje mułowatość roweru, problemy z ciasnymi zakrętami, zwłaszcza zakrętami na podjazdach, kłopoty z ciasnymi zakrętami na luźnym gruncie, problemy z podnoszeniem przedniego koła na stromych podjazdach... Krótki mostek sprawę nieco pogorszy, sylwetka się wyprostuje i koło przednie będzie jeszcze mniej obciążone.

 

Jeśli "prawie w ogóle" Ci to nie przeszkadza, to możesz spokojnie wymienić na krótszy, jesli urośniesz zmienisz na dłuższy :D

 

Za rady o przesunieciu siodełka w przód powinno się dawac po łbie i to mocno, może niekoniecznie tak jak Pacquiao Hattonowi na koniec walki, ale czemu nie, skoro takowe rady kieruje sie do osoby której stawy kolanowe się jeszcze kształtują :)

Napisano
problemy z podnoszeniem przedniego koła na stromych podjazdach... Krótki mostek sprawę nieco pogorszy, sylwetka się wyprostuje i koło przednie będzie jeszcze mniej obciążone.

Napisał jak powyżej , a to znaczy, że wg. niego przednie koło bedzie sie podrywało na podjazdach ... ja nie mam problemów ze zrozumieniem :)

Napisano
Od kiedy to długa rama powoduje podnoszenie przedniego koła na podjazdach ??? - chyba w twojej wyobraźni :D

 

Od roku 2002 do 2009, za długa rama, mostek 75mm/17stopni (efektywnie 70/0stopni). Teraz mam krótszą ramę o 3cm, ale dłuższy mostek o 3cm, pozycja kierownicy i siodełka względem suportu jest taka sama. Problem z pływającym przednim kołem zniknął.

 

Poza tym od zawsze. Zakładając przypadek absurdalny, kiedy koło przednie jest 2 metry z przodu, to jego obciążenie przez jadącego na stromym podjeździe jest znikome, prawie cały ciężar rowerzysty spoczywa na kole tylnym. Wpływ na obciązenie koła tylnego jest żaden, a często na podjazdach potrzebne jest zbalansowanie obciążenia koła przedniego i tylnego. Oczywiście przy tak dużym ramieniu trudniej poderwać koło w górę, niemniej będzie ono dociskane do podłoża praktycznie tylko własnym ciężarem, a przy szarpnięciach kierownicy będzia miało tendencję do zawisania w powietrzu.

 

 

Stosowanie sztycy bez setbacka jest czesto stosowane przez producentów dłuzszych ram :)

http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mount.../6_series/6700/

 

A Shimano podniosło ceny o 20% - czy to dowodzi, że nagle stały się lepsze? Ramy się skracają, wydłużają, rosną, maleją, łożyska lądują poza suportem, teraz znów w suportach - i czego to dowodzi? Kupić i sprawdzić, z naciskiem na kupić ku uciesze producenta :P

Napisano
Stosowanie sztycy bez setbacka jest czesto stosowane przez producentów dłuzszych ram :D

Posiadam taką sztycę, a miałem wcześniej z setbackiem i wniosek jest taki - jest różnica, m.in większe dociążenie przedniej osi i czasami {np u mnie} lekko wymuszona większa kadencja.

Napisano

I właśnie dlatego napisałem, żeby zastosował sztycę bez setbacka, i ewentualnie obniżył mostek, bez skracania.

Co do kadencji - właśnie wyostrzenie kąta podsiodłowego (bez setbacka) daje wzrost kadencji - a co za tym idzie ułatwia podjazdy, powoduje też , że nie podciąga się kierownicy.

Boss - nic dziwneg, że ci podrywało przednie koło - mostek z takim wzniosem ? , nie tylko długość mostka jest ważna, ale cała pozycja bikera.

Napisano

Jaki wznios? Mostek był zamontowany najniżej jak sie dało, pod nim była tylko podkładka 3mm (patrz załącznik). Kierownice miałem i mam nadal 7-8cm poniżej poziomu siodełka

post-115172-1241388155_thumb.jpg

Napisano

No właśnie widzę, że był podniesiony :D trzeba było złożyć na minus mostek +/- 6* - 90 mm , ew. mostek bez wzniosu 0* - 90 mm , a do tego sztycę bez setbacka i nie potrzeba wymieniać ramy :D

Napisano

75mm/17st to nie 90mm/0st - realnie aż 2cm różncy, mierzyłem dokładnie :D Ramę zmieniłem z innych powodów, po 7 latach mi się znudziła :D

Napisano

Bo mostek o dł. 75 mm i wzniosie 17* realnie nie daje takiej odległości od kierownicy jak 75 mm i wzniosie 0* :D

Te 20 mm więcej mogło śmiało być - tyle samo urwał byś na setbacku.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

kurcze chcialem zmienic ten mostek, ale mam jakąś dziwna kierownice, bo jej srednica w najszerszym miejscu, czyli na srodku tam gdzie sie mocuje mostek, wynosi 22 mm, a z tego co widze wszystkie mostki są albo na 25,4 mm albo na 31,8 mm...

 

A jak ogladam te mostki, to moze sie myle i te wymiary 25,4 mm albo 31,8 mm dotyczą czego innego, niz to o czym napiasalem ?

 

A rower posiadam dokladnie taki http://www.synkros.pl/product-pol-536-Rowe...olution-21.html

 

Wiec jesli juz chcialbym zmienic ten mostek, to czy ten bedzie sie nadawal ?

http://www1.picfront.org/picture/5FtSp7uCPe/img/591133422

- na A-HEAD 1 1/8 cala (99% widelców na rynku)

- długość 50 mm

- kąt 10 stopni

- mocowanie kierownicy 31,8 mm

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...