marjangsm Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 Witam bardzo serdecznie, znając mnie złe napisałem temat ale to nie ważne. mam bardzo wielki problem. Kupilem sobie rowerek RADON qltRACE, na wstepie chcialem powiedziec ze jestem poczatkujacym riderem wczesniej mialem CUBE ltd TEAM i na sprzecie nei znam sie w ogóle. A w tym nowym rowerku mam dampera" (na poczatku nie wiedzialem nawet jak to sie w ogóle nazywa) Teraz juz wiem, ale nie mam pojecia jak sie to obsluguje! daje na pokretle 1,2,3 i nic sie nie dzieje. Wlacze wajche to troszke tylko usztywni rowerek(ale dziala dalej). To czerwone pokretlo wydluza albo skraca czas powrotu tloku. TYLE WIEM! Moje pytanie jest nastepujace! Do czego sluza i jaki efekt daja te wszystkie pokretla i przelaczniki. W jakich warunkach jakie ustawienia powinieniem zminic. Wiem ze pisze nieskadnie i nie po polsku ale moze ktos mnie zrozumial i pomoze mi\nauczy mnie jak korzystac z tego cuda? jakie powinno byc cisnienie ? waze 80kg i glownie jezdze trasy dlugo dystansowe 200km po bardzo\ ciezkim terenie. Glownie po szlakach pieszych, wiec nie jest latwo. korzenie, wieksze uskoki,krzoki jakies, wielkie kamienie...(beskid zywiecki i okolice) POMOZECIE? P.S. widzialem w necie kilka wersji tego dampera(RP23) wiec wole dla pewnosci dodac zdjecia mojego.
maciejtca Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 hej, "wajcha" to dzwignia platformy PRO PEDAL, czyli takiej inteligentej blokady ma pozycje WLACZONA i WYLACZONA Ustawienia 1,2,3 to punkt zwolnienia blokaty po najechaniu na przeszkode, odpowiednio 1 - slabo (szybciej sie odblokuje przy dziurach) 2 - wieksza dziura potrzebna do odblokowania no i 3 jeszcze wieksza Czerwone pokretlo jak zauwazyles to regulacja tlumnienia. Jezeli chodzi o cisnienie to nie ma jakis tabel, musisz sie pobawic ustawieniami.
marjangsm Napisano 2 Maja 2009 Autor Napisano 2 Maja 2009 Dziekuje bardzo za odpowiedz. Teraz jest prawie wszystko rozumiem tylko jeszcze jedno... Czy te ustawienia 1,2,3 dzialaja tylko wtedy kiedy jest wlaczona "wajcha"? czy jest to nie zalezne od tego? znaczy jeszcze jedno... nie ma opcji pelnego zablokowania dampera?
tobo Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 wajha aktywuje pro pedala. trochę dziwne, bo moj fox przy trzeciej pozycji pro pedala daje takie ustawienie zawieszenia ze rower wogole nie buja przy mocnym nawet pedalowaniu. róznice między poszczególnymi stopniami są wyreźnie wyczuwalne.
marjangsm Napisano 2 Maja 2009 Autor Napisano 2 Maja 2009 Ja nie odczuwam wielkiej roznicy. Co moze byc tego przyczyna? cos nei tak z nim?
marjangsm Napisano 2 Maja 2009 Autor Napisano 2 Maja 2009 Albo jestem przewrażliwiony. Mam rowerek niecaly tydzien nie testowalem tego jeszcze tak dokladnie. Ale mam go teraz w pokoju i jednak widze roznie jak naciskam na siodelko przy wlaczonej platformie na 3 a na 1. Roznica sily jaka musze wlozyc w poruszenie tloka jest ogromna. mam takie pytanie na jakich ustawieniach wy jezdziecie i po jakim terenie. Np pod goreke na ile klikniec macie ustawione czerwone pokretlo? liczac od wetla. A jakie zjeżdżając z powrotem. A moze uniwersalnie na 4/8?
Dornif Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 Wszystko zależy od ciśnienia, a ono bezpośrednio o Twojej wagi i stylu jazdy. Tak samo różnice w działaniu pro pedala są tym większe, im wyższe ciśnienie. Przypuszczam, że ciężko Ci to będzie zrobić na wyczucie, więc najlepiej poszukaj na stronie foxa tabel, powinny tam być. A jak już będziesz miał ciśnienie, to możesz się bawić dalej
Rulez Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 Ciśnienie w damperze dostosowuje sie do ramy w jakiej jest zamontowany - a ramy mają różne przełożenia tylnych zawieszeń - dlatego właściwe wartości powinien ewentualnie podać producent roweru ! , to nie widelec, gdzie można dobrać ciśnienie do wagi bez względu na ramę.
maciejtca Napisano 3 Maja 2009 Napisano 3 Maja 2009 tak jak napisal Rulez, ustawienia dampera dobierasz do roweru... tutaj masz manuala, jest tam wszystko ladnie opisane: http://www.foxracingshox.com/fox_tech_cent.../FLOAT_RP23.htm M.
marjangsm Napisano 3 Maja 2009 Autor Napisano 3 Maja 2009 OK juz wiem jakei powinno byc cisnienie w moim damperze. Nie wiem czy przeczytaliscie caly ten artykul co podeslal Maciek. Pisze tam ze w naszym damperze jest blokada a mi tak owa nie dziala! czy to jest inny model? Jezeli sie da zablokowac go calkowicie t w jaki sposob?
Rulez Napisano 3 Maja 2009 Napisano 3 Maja 2009 Nie widzę w manualu nic o blokadzie, są 2 ustawienia propedal + jedno ustawione firmowo.
marjangsm Napisano 3 Maja 2009 Autor Napisano 3 Maja 2009 Ta gumka ktora jest na tloku podczas jazdy jak daleko wam sie zsuwa? mi przy najwiekszych skokach najdalej troche za polowe dlugosciu tloka. To na pewno zalezy od cisnienia! Ja powinieniem miec 155psi i przy takim cisnieniu ta gumka powinna mi schodzic na sam koniec tloka (przy fabrycznym ustawiniu)?
maciejtca Napisano 3 Maja 2009 Napisano 3 Maja 2009 nie ma 100% blokady, oczywiscie mozesz wlaczyc pro-pedal z ustawieniem na 3 i powinno to usztywnic Ci tyl na maksa... z moje doswiadczenia to ustawienie na 2 juz dawalo "deske" z tylu, ktora aby ruszyc musialem przepedzic spora dziura... ostatnio bawilem sie ustawieniami i po zmianie cisnienia mam prawie caly czasy wylaczony pro-pedal, tak mi wygodniej. wlaczam go jedynie na asfalcie i na podjazdach gdzie musze stanac na gejach, aby nie tracic pary w bujanie... co i tak w moim AMS nie jest strasznie odczuwalne.
marjangsm Napisano 3 Maja 2009 Autor Napisano 3 Maja 2009 biore pompkę, wasze rady i jade na testy. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Do przetestowania mam jeszcze te hamulce formula oro( pierwsze w ogole slysze o takich) zobaczymy co z tego wyjdzie...
slaweksie Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 i jak z tymi ustawieniami ?? jakie ustawienia wprowdziałeś ostatecznie ??
marjangsm Napisano 11 Lipca 2009 Autor Napisano 11 Lipca 2009 pro pedal na 3 wajcha włączona 155 psi tlumienie na 4 kliknięcia od wentyla i wszystko gra. praktycznie nigdy już nie bawiłem się w ustawienia. Czasami tylko wyłączałem ta czerwona wajche przy większych zjazdach. polecam ten damper!!! po przejściu ze sztywniaka na fula poczułem wolność;] ahaha
Gość R3surrection Napisano 11 Lipca 2009 Napisano 11 Lipca 2009 ja używam albo na 3 na asfalt albo bez na teren i jest si
wojtekkrakow Napisano 23 Grudnia 2009 Napisano 23 Grudnia 2009 Manetka na kierownice do sterowania pro pedal w fox RP23. To jakiś DIY czy do kupienia? Szukam po sieci ale nie trafiłem na nic. http://www.youtube.com/watch?v=26wO-Ml-qBQ
plubart Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Od kilku godzin jestem szczęśliwym posiadaczem foxa rp23 i mam pytanie: Czy wam tez tak cięzko chodzi pokrętło regulacji zwalniania blokady, czy to moj damper jest jakis trafiony? Przełącznik wł/wył pro pedala chodzi przesuwany jednym palcem a z pokretlem trzeba sie nieźle namocować.
arek_wro Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Masz na myśli pokrętło regulacji tłumienia powrotu czy przełącznik regulacji platformy? Szczególnie ten drugi jest mało poręczny, ale w zasadzie obie regulacje ustawia się raz i w trakcie jazdy tylko włączasz lub wyłączasz platformę. A do tego jak sam zauważyłeś wystarczy jeden palec
plubart Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 regulacja tłumienia chodzi gładko, problem mam z regulacją platformy, wymaga sporo wysilku i nie "przeskakuje" od razu np z pozycji 1 na 2 to normalne?
arek_wro Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Regulacja platformy rzeczywiście działa trochę topornie, ale to normalne. Jak w końcu znajdziesz takie ustawienie jakie najbardziej ci pasuje, raczej nie bedziesz się już tym pokrętłem zbyt często bawić.
tobo Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 regulacja tłumienia chodzi gładko, problem mam z regulacją platformy, wymaga sporo wysilku i nie "przeskakuje" od razu np z pozycji 1 na 2 to normalne? moja dzwignia od platformy działa bardzo lekko, z lekkim pstryknięciem. samo pokrętło od trzech pozycji platformy równiez dziala lekko, nie jest jednak zbyt poręczne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.