Skocz do zawartości

[rower] Schwinn - który mam wybrać?


hms

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ponieważ jestem TOTALNYM laikiem jezeli chodzi o sprzęt rowerowy - proszę o pomoć w podjęciu decyzji który z poniższych modeli kupić.

 

Mam do wyboru tylko SCHWINNA dwa modele: Sierra GSD w cenie 650 zł i Mesa D w cenie 799.

 

Czy warto dopłożyć parę złoty aby kupić Mese? Czy różnice są raczej kosmetyczne?

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

 

Schwinn SIERRA GSD

 

Rama Schwinn 'N Litened aluminum with Comfort Tuned 68 geometry, Semi-Integrated head tube, Epicenter seat stays, removable derailleur hanger, rack and WB bosses, rack friendly dics dropout. Low step over Women's.

Widelec SR Suntour NEX4100 Alloy crown with one piece alloy lowers, coil spring/ MCU and mini boots. 63mm travel

Korba SR Suntour XCC-T302, 42-32-22 with chainguard

Suport VP semi-cartridge bolt type with JIS square taper

Pedały Nylon dual-compound comfort pedal

Przerzutka - przód Shimano C050 31.8 low clamp

Przerzutka - tył SRAM SX4

Manetki SRAM ESP 3.0 COMP 8-speed rear, micro-index front

Kaseta/Wolnobieg SR Suntour 14-32 8-speed Cassette

Łańcuch KMC Z-72

Obręcze Alex AP17 32H

Opony 26" x 1.9" smooth rolling all weather Touring

Piasta - przód Pro Max alloy disc with CLIX QR

Piasta - tył Pro Max cassette alloy disc with alloy QR

Szprychy Stainless steel 14 gauge

Nyple CP Brass

Hamulec - przód Pro Max DB-320 alloy mechanical disc

Hamulec - tył Pro Max DB-320 alloy mechanical disc

Klamki Pro Max alloy 3-finger with reach adjust and Kraton insert on lever blade

Kierownica Alloy, 80mm rise with 30 degree bend

Mostek Alloy Adjustable, 55 degree movement with 180mm quill insertion and removable cap.

Gripy Bio Tuned Ergonomic Components dual density anatomical design

Stery 1 1/8" Zero Stack threaded

Siodełko Schwinn Comfort Tuned Plus Super Soft elastomer memory foam with special waterproof stretch cover

Wspornik siodełka Alloy suspension with micro adjust head, pre-load adjust with 35mm travel

Zacisk Alloy clamp and QR

 

 

Schwinn MESA D

Rama Schwinn N'Litened Silver Label Custom Drawn Aluminum with Trial-Tuned geometry, Epicenter seat stays, replaceable hanger and disc brake mount

Widelec SR Suntour XCT Aluminum lowers, Coil Spring with friction damping, pre-load adjustment, bootless, 80mm trave

Korba SR Suntour XCC-T202 42,34,24 hardened steel chainrings

Suport VP sealed cartridge square taper with chainline stabilizer

Pedały ATB Resin body, Boron steel axle, Steel cage. Toe-clip adaptable.

Przerzutka - przód SR Suntour XCM202 31.8 dual pul

Przerzutka - tył Shimano Alivo RD-M410

Manetki Shimano EF-50 Easy Fire integrated shifter / brake lever

Kaseta/Wolnobieg Shimano CS-HG30 8-speed cassette 11-32

Łańcuch KMC Z-72

Obręcze Alex PC-19 double wall alloy, 32H

Opony Kenda K 1027 26" x 1.95

Piasta - przód Formula Disc Alloy Weather Sealed with alloy QR

Piasta - tył Formula Disc Alloy Weather Sealed QR set with Cassette 8-speed rear

Szprychy Stainless steel 14 gauge with brass spoke nipples

Hamulec - przód Hayes HMX-4 mechanical disc

Hamulec - tył Hayes HMX-4 mechanical disc

Klamki Shimano EF-50 Easy Fire integrated shifter / brake lever

Kierownica Alloy 6 degree bend, 600 wide

Mostek Trail Tuned, cast alloy threadless 15 degree rise with forged front load cap.

Gripy Lock-on double density Kraton

Stery VP 1 1/8" sealed

Siodełko Trial Tuned super soft with two tone cover

Wspornik siodełka Forged Alloy, micro adjust 26.8 x 350

Extra Alloy Low-Profile QR with forged clamp

 

 

Spodziewałem się że temat nię będzie na TOPie tematów dyskutowanych.......

...ale może chociaż jedna rada ;)

Napisano

Serra GSD to (patrząc na osprzęt i zdjęcia) porażka, warto dopłacić do Mesa D choćby dlatego że daje jakąś możliwość rozbudowy no i jest to już coś na kształt roweru górskiego, w przeciwieństwie do Sierry. A główne mankamenty Sierry jakie dostrzegam to przedni widelec o bardzo małym skoku i na gwint (od wieeelu lat nie stosuje się tego systemu), dziwna kierownica z kątem 30 stopni, regulowany mostek. W Mesa jest już nawet z tyłu przerzutka alivio która naprawdę daje rade. Szkoda jedynie że manetki są zintegrowane z klamkami, ale póki nie zmieniasz hamulców to nie problem. Nie napisałeś do czego ma Ci służyć rower ale jeśli chcesz troche pojeździć po lasach i jakichś tam szlakach to bierz ten droższy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...