Skocz do zawartości

[skręcam rower]Proszę o porady w skręcaniu roweru Cube Acid


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziś dostałem paczke,a w niej CUbe Acid :icon_wink:

Do tego stos makulatury we wszystkich językach tylko bez polskiego....

Po części jest złożony ale mam kilka pytań bo nie chce czegos zepsuć...

uc1171_P280409_17.JPG

 

Pierwsze co to musze założyć przednie koło ale jest tam hamulec tarczowy,a przerwa między szczękami jest zbyt mała,żeby włożyć tam tarczę...

W aucie to bym wiedział co zrobić,a tu?

 

Po 2 ta linka z hamulca tarczowego idzie jakoś tak dziwnie dołem...

Nie ma czasami iść bokiem lub nad tą poprzeczką?

yl6071_P300409_23.JPG

 

Po 3 dlaczego mam dwie te dzwignie regulacji,jak o ile dobrze wiem to można tam podłaczyć tylko jedną ...

zw7315_P300409_23.JPG

zv2920_P300409_23.JPG

Napisano

1.Jeżeli masz hamulce hydrauliczne to po prostu rozepchnij delikatnie tłoczki płaskim śrubokrętem.

2. Zdecygowanie przewód hamulcowy powinien przebiegać na zewnątrz goleni.

3. Moim zdaniem masz po prostu jedną manetkę do widelca gratis.

Pozdrawiam

Napisano

Generalnie są tam podane wartości w niutonach, ale nie mając klucza dynamometrycznego potrzeba trochę wyczucia:) Przykręcasz tak aby wszystko się trzymało, nie odkręcało ale także aby nie pozrywać gwintów w śrubkach:) Generalnie nic na siłę.

Napisano

zaraz napisze tylko fotki wrzuce

 

Następny problem to taki,że wcześniej miałem rower z ramą 22 i był jednak za duży...teraz kupiłem Cube z ramą 18 i masakra....

Na fotce widać ,że siodełko jest niżej od kiery....

Rower kupiłem w eshopie więc na wymianę i tak za póżno.Nie jest tragicznie ale musze zrobić coś z tą kierą.

Da się coś tu zmodyfikować? np. odjąć jedną podkładkę?

Za jakiś czas i tak będe zmieniał kiere na prostą i mostek bardziej pochyły ale teraz jestem w kropce :]

 

lb3538_P010509_16.JPG

gp6986_P010509_16.JPG

Napisano

Odkręcasz śrubę od sterów na górze i boczne na mostku, przekładasz podkładkę z dołu na górę i po robocie.

Ewentualnie jak nie chcesz przekładać podkładki na górę i mieć komina to możesz uciąć rurę sterową, ale wtedy tracisz gwarancję.

Jak nie pasuje pozycja to możesz odwrócić mostek, będzie niżej. Jesteś pewien że wysokość siodła jest dobrze wyregulowana? Noga musi być minimalnie zgięta w najniższym punkcie podczas pedałowania.

Nad tym przewodem od hamulca jeszcze popracuj :D

Napisano

oooo taka właśnie odpowiedz mi chodziło :D

Powiedz mi jeszcze,czy mam/mogę przełożyc dwie podkładki czy tylko jedną?

Napisano

Możesz ile chcesz.

Jak będziesz skręcał to najpierw wkręcaj tą śrubę na górze, służa ona do regulacji luzu na sterach.

Zaciskasz przedni hamulec i bujasz rowerem w przód i tył żeby sprawdzić czy jest luz, jak jest to dokręcasz jeszcze bardziej i tak aż do skutku, którym powinno być zniknięcie luzu i możliwość swobodnego skręcania kierownicą.

Potem dopiero wkręcasz boczne śrubki mostka :D

Napisano

Polepszyło się troche.

Podniosłem też siodełko.

Myśle,że jak zmienie kiere na prostą to będzie ok.

ae3236_hh.jpg

 

Jesteś pewien że wysokość siodła jest dobrze wyregulowana?

:D

 

Szkoda,że jest jak jest bo plan był taki jak na foto poniżej tylko,że to bym musiał kupić chyba rame 10....

[mam jakieś 180cm]

ek3541_p1010075zp8.jpg

Napisano

Najpierw ustaw siodło odpowiednio do swojej postury(tak na oko do 1,80 wzrostu masz zdecydowanie za nisko).

Wysokość - gdy pedał znajduje się w najniższej pozycji, kolano powinno być minimalnie zgięte.

Położenie w poziomie - siodło powinno trzymać poziom. Po zajęciu na siodełku pion spuszczony z powierzchni kolana - rzepki powinien przeciąć oś pedału.

Dopiero potem bierz się za kokpit, który i tak pewnie będziesz często zmieniał, bo Ci będą nadgarstki drętwieć, bo za wąsko, bo za szeroko, bo plecy bolą itd.

Pozdrawiam

Napisano
tak na oko do 1,80 wzrostu masz zdecydowanie za nisko[siodełko]

rama18

mam ~175-180cm

lb3316_1.JPGfo4274_2.JPG

 

Te ustawienia kolana itd mam tak jak piszesz.

...to ja już niewiem :/

Licze jeszcze na to,że mi po pewnym czasie amor trochę siądzie i przód się obniży.

Do tego, już szukam prostej kiery ale do siodełka to i tak ma się nijak :]

Napisano
Po 2 ta linka z hamulca tarczowego idzie jakoś tak dziwnie dołem...

Nie ma czasami iść bokiem lub nad tą poprzeczką?

Dobrze żeś miał, niepotrzebnie ruszałeś to. Przełóż przewód tak jak był (narysowałem na żółto) i przyczep zipami w miejscach które zaznaczyłem na zielono. Jak tam mam i siebie od lat i nic się nie dzieje.

yl6071p30040923.th.jpg

Napisano
Dobrze żeś miał, niepotrzebnie ruszałeś to. Przełóż przewód tak jak był (narysowałem na żółto) i przyczep zipami w miejscach które zaznaczyłem na zielono. Jak tam mam i siebie od lat i nic się nie dzieje.

To widać są dwie szkoły. Ja wolałbym miec przewód hamulcowy na zewnątrz dolnych goleni. Jak np. w tej Meridzie.

Podrawiam

Napisano

Strasznie masz nisko to siodełko - jeżeli faktycznie tak jest ok, to powinieneś chyba mieć ramę 16/17 cali - na tej co masz ciężko będzie osiągnąć bardziej pochyloną pozycję - można ew. szukać mostka z większym kątem pochylenia i tak jak piszesz - założyć prostą kierę. Najmniej korzystny sposób - ale też jakiś - to korby z krótszymi ramionami - wtedy można trochę siodełko podnieść.

 

Ale trudno mi sobie wyobrazić jak mogłeś jeździć na ramie 22 cale :D

Napisano
To widać są dwie szkoły. Ja wolałbym miec przewód hamulcowy na zewnątrz dolnych goleni. Jak np. w tej Meridzie.

Tylko, że ta Merida ma widelec Manitou z podkową z tyłu czyli dokładnie odwrotnie niż w Darcie.

Napisano
Strasznie masz nisko to siodełko - jeżeli faktycznie tak jest ok, to powinieneś chyba mieć ramę 16/17 cali - na tej co masz ciężko będzie osiągnąć bardziej pochyloną pozycję - można ew. szukać mostka z większym kątem pochylenia i tak jak piszesz - założyć prostą kierę. Najmniej korzystny sposób - ale też jakiś - to korby z krótszymi ramionami - wtedy można trochę siodełko podnieść.

 

Ale trudno mi sobie wyobrazić jak mogłeś jeździć na ramie 22 cale :)

 

Kupiłem w centrum rowerowe pl w Bydgoszczy,a ja jestem z Górnego Ślaska :]

Dlatego,że tu nie było sklepu który ma rowery Cube i dodatkowo prowadzi sprzedaż ratalna np. Żagiel,a przeszukałem wszystko....

Poszło fajnie bo w czasach przesyłek kurierskich odległość nie ma znaczenia.

Kontaktowałem się emailem z Nimi i po podaniu wymiarów swojego ciała powiedzieli,że 18 będzie ok.

Sugerowałem sie tymi 22calami z Meridy i myślałem,że będzie ok.

Ja z braku czasu nie pojechałem do innego sklepu [30km odemnie] sprawdzić czy faktycznie ta 18 bedzie pasować....

Napisze do nich,choć wątpie,że coś da sie zrobić...

Aż tak tragicznie nie jest ale lepiej byłoby wiadomo jak..

 

Korby to raczej w z dłuższymi ramionami ,żebym dotykał ich gdy korba będzie w dolnym położeniu.

 

Jeżdziłem na Meridzie 22 cale ,a one są krótsze więc dało rade ale siodełko miałem podobnie jak tu.

 

edit:

w sumie siodełko jak się na nie patrzy z boku nie jest proste tylko takie hmmm.. "fale" dokładnie w miejscu oIo

lekko popuściłem w dół ,przez co siodełko mogłem unieść kolejnek ilka mm w góre...zawsze coś

myśle,że jak zmienie kiere i ewentualnie mostek to będzie ok,bo na wymiane chyba za póżno

no i przewód hamulcowy wrócił na swoje miejsce :]

Napisano

Nie no, nie jest źle - kierownica równo z siodełkiem jeszcze obleci - dzięki temu trochę wygodniej. Rama 18 cali powinna być ok przy tym wzroście - ja mam 175 i ramę 19" (realne 18"), ale siodełko trochę wyżej.

Napisano

Ramy z oferty Cube'a maja zazwyczaj rozmiary 16, 18, 20 i 22 cale. Gdy ja szukalem roweru dla siebie (a bralem pod uwage tylko fulla) to zastanawialem sie tez na Cubem. Mam 176 cm wzrostu i rama 18" byla dla mnie za duza - kroczem dotykalem gornej rury. 16" byla znow zdecydowanie za krotka. Full jest zazwyczaj nieco wyzszy niz rower ht. W zwiazku z tym jezeli mierzysz okolo 180 cm to rower ten powinien pasowac... 16" moze byc za mala - za krotka.

 

Tak czy siak zadzwonilbym do sklepu gdzie rower kupiles. Jesli nie byl za duzo jezdzony to moze zgodza sie na wymiane. Tyle, ze jednak przemysl to, a najlepiej usiadz na jakiegos Cube'a w rozmiarze 16" przed decyzja...

Napisano

Ja mam cube'a AIM 20" 183cm i wszystko gra :P Jechałem na LTD 18" i było ciut ciaśniej. Masz w Acid'u sztycę z setbackiem, także pozostaje ci korekcja z długością mostka {jakby fabryczny nie wystarczył - to szukaj 110 albo 120mm z kątem raczej nie większym niż 7* i odwróc go, tak jak teraz zrobiłeś :) Kombinowanie z korbami, raczej tu nie pomoże. Zmienisz trochę charakter jazdy na swoim biku, jak wmontujesz prostą kierę, ale na twój wzrost to powinno być jednak lepiej.

Napisano

Aby kiera była niżej możesz wymienić tą kopułke w strach pod podkładkami (nigdy nie wiedziałem jak to sie nazywa) lub całe stery tak aby ta kopólka była niższa np: http://www.allegro.pl/item619678634_stery_...ight_wewne.html.Do tego możesz fundnąć sobie krótszy mostek Jaki jest tam amortyzator 100 mm?, jeśli jesteś zdesperowany bardzo aby pozostać przy tym rowerze możesz także zmienic amortyzator na inny z mniejszym skokiem, wtedy cały przód pójdzie w dół. Co do krótszych korb to mógłbyś dać 170-tki wtdy podniósłbyś siodło zyskując troche ale więcej byś kręcił nogami.

Napisano
Adik, ale on sugeruje, ze ten rower jest mu duzawy (tak zrozumialem), a Ty polecasz mu jeszcze dluzszy mostek?

 

Tak?? Ja właśnie w "drugą stronę" zrozumiałem. Bo nie było jasno sprecyzowanego problemu..

Jeżeli przód jest za wysoko, to można to obwiniać 2 rzeczami - amor nie jest 80mm,

główka ramy jest stosunkowo duża {przy mojej 20" to 160mm, a AIM / ANALOG / ATTENTION / ACID to bliźniacze modele}.

A jak jest problem z ustawieniem wysoko siodełka, z powodów natury, to faktycznie korby o ramionach 170mm + obniżyć przód lekko.

Jest jeszcze opcja kupienia sztycy bez setbacku o rozmiarze 31.6/350mm {większej nie trzeba}, co przybliży trochę siodełko do kokpitu.

Napisano
Tylko, że ta Merida ma widelec Manitou z podkową z tyłu czyli dokładnie odwrotnie niż w Darcie.

Garść widelców z podkową z przodu i z przewodem hamulcowym prowadzonym na zewnątrz sztućca (dla przykładu z ostatniego BB żeby nie szukać długo):

Specialized FSR XC PRO str. 34

Haro Extreme X5 Comp str. 52

Kross Crime 3 str. 54

Corratec Air Tech Glacier str. 68

Cube AMS Comp str. 68

Trek Top Fuel 9,8 str. 92 - przy czym na zdjęciu z testu przewód jest inaczej ułożony niż na zdjęciu katalogowym.

Romet Jolene str. 114 - j.w.

Ograniczyłem się tylko do testów i prezentacji.

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...