wigry Napisano 30 Kwietnia 2009 Napisano 30 Kwietnia 2009 Dziś dostałem paczke,a w niej CUbe Acid Do tego stos makulatury we wszystkich językach tylko bez polskiego.... Po części jest złożony ale mam kilka pytań bo nie chce czegos zepsuć... Pierwsze co to musze założyć przednie koło ale jest tam hamulec tarczowy,a przerwa między szczękami jest zbyt mała,żeby włożyć tam tarczę... W aucie to bym wiedział co zrobić,a tu? Po 2 ta linka z hamulca tarczowego idzie jakoś tak dziwnie dołem... Nie ma czasami iść bokiem lub nad tą poprzeczką? Po 3 dlaczego mam dwie te dzwignie regulacji,jak o ile dobrze wiem to można tam podłaczyć tylko jedną ...
nevermind Napisano 1 Maja 2009 Napisano 1 Maja 2009 1.Jeżeli masz hamulce hydrauliczne to po prostu rozepchnij delikatnie tłoczki płaskim śrubokrętem. 2. Zdecygowanie przewód hamulcowy powinien przebiegać na zewnątrz goleni. 3. Moim zdaniem masz po prostu jedną manetkę do widelca gratis. Pozdrawiam
wigry Napisano 1 Maja 2009 Autor Napisano 1 Maja 2009 Zrobiłem :] teraz następna sprawa-z jaką siła dokręcić mostek?
Rychlapl Napisano 1 Maja 2009 Napisano 1 Maja 2009 Generalnie są tam podane wartości w niutonach, ale nie mając klucza dynamometrycznego potrzeba trochę wyczucia:) Przykręcasz tak aby wszystko się trzymało, nie odkręcało ale także aby nie pozrywać gwintów w śrubkach:) Generalnie nic na siłę.
wigry Napisano 1 Maja 2009 Autor Napisano 1 Maja 2009 zaraz napisze tylko fotki wrzuce Następny problem to taki,że wcześniej miałem rower z ramą 22 i był jednak za duży...teraz kupiłem Cube z ramą 18 i masakra.... Na fotce widać ,że siodełko jest niżej od kiery.... Rower kupiłem w eshopie więc na wymianę i tak za póżno.Nie jest tragicznie ale musze zrobić coś z tą kierą. Da się coś tu zmodyfikować? np. odjąć jedną podkładkę? Za jakiś czas i tak będe zmieniał kiere na prostą i mostek bardziej pochyły ale teraz jestem w kropce :]
c1ach Napisano 1 Maja 2009 Napisano 1 Maja 2009 Odkręcasz śrubę od sterów na górze i boczne na mostku, przekładasz podkładkę z dołu na górę i po robocie. Ewentualnie jak nie chcesz przekładać podkładki na górę i mieć komina to możesz uciąć rurę sterową, ale wtedy tracisz gwarancję. Jak nie pasuje pozycja to możesz odwrócić mostek, będzie niżej. Jesteś pewien że wysokość siodła jest dobrze wyregulowana? Noga musi być minimalnie zgięta w najniższym punkcie podczas pedałowania. Nad tym przewodem od hamulca jeszcze popracuj
wigry Napisano 1 Maja 2009 Autor Napisano 1 Maja 2009 oooo taka właśnie odpowiedz mi chodziło Powiedz mi jeszcze,czy mam/mogę przełożyc dwie podkładki czy tylko jedną?
c1ach Napisano 1 Maja 2009 Napisano 1 Maja 2009 Możesz ile chcesz. Jak będziesz skręcał to najpierw wkręcaj tą śrubę na górze, służa ona do regulacji luzu na sterach. Zaciskasz przedni hamulec i bujasz rowerem w przód i tył żeby sprawdzić czy jest luz, jak jest to dokręcasz jeszcze bardziej i tak aż do skutku, którym powinno być zniknięcie luzu i możliwość swobodnego skręcania kierownicą. Potem dopiero wkręcasz boczne śrubki mostka
wigry Napisano 1 Maja 2009 Autor Napisano 1 Maja 2009 Polepszyło się troche. Podniosłem też siodełko. Myśle,że jak zmienie kiere na prostą to będzie ok. Jesteś pewien że wysokość siodła jest dobrze wyregulowana? Szkoda,że jest jak jest bo plan był taki jak na foto poniżej tylko,że to bym musiał kupić chyba rame 10.... [mam jakieś 180cm]
nevermind Napisano 1 Maja 2009 Napisano 1 Maja 2009 Najpierw ustaw siodło odpowiednio do swojej postury(tak na oko do 1,80 wzrostu masz zdecydowanie za nisko). Wysokość - gdy pedał znajduje się w najniższej pozycji, kolano powinno być minimalnie zgięte. Położenie w poziomie - siodło powinno trzymać poziom. Po zajęciu na siodełku pion spuszczony z powierzchni kolana - rzepki powinien przeciąć oś pedału. Dopiero potem bierz się za kokpit, który i tak pewnie będziesz często zmieniał, bo Ci będą nadgarstki drętwieć, bo za wąsko, bo za szeroko, bo plecy bolą itd. Pozdrawiam
wigry Napisano 1 Maja 2009 Autor Napisano 1 Maja 2009 tak na oko do 1,80 wzrostu masz zdecydowanie za nisko[siodełko] rama18 mam ~175-180cm Te ustawienia kolana itd mam tak jak piszesz. ...to ja już niewiem :/ Licze jeszcze na to,że mi po pewnym czasie amor trochę siądzie i przód się obniży. Do tego, już szukam prostej kiery ale do siodełka to i tak ma się nijak :]
Schwefel Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 Po 2 ta linka z hamulca tarczowego idzie jakoś tak dziwnie dołem... Nie ma czasami iść bokiem lub nad tą poprzeczką? Dobrze żeś miał, niepotrzebnie ruszałeś to. Przełóż przewód tak jak był (narysowałem na żółto) i przyczep zipami w miejscach które zaznaczyłem na zielono. Jak tam mam i siebie od lat i nic się nie dzieje.
nevermind Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 Dobrze żeś miał, niepotrzebnie ruszałeś to. Przełóż przewód tak jak był (narysowałem na żółto) i przyczep zipami w miejscach które zaznaczyłem na zielono. Jak tam mam i siebie od lat i nic się nie dzieje. To widać są dwie szkoły. Ja wolałbym miec przewód hamulcowy na zewnątrz dolnych goleni. Jak np. w tej Meridzie. Podrawiam
varrol Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 Strasznie masz nisko to siodełko - jeżeli faktycznie tak jest ok, to powinieneś chyba mieć ramę 16/17 cali - na tej co masz ciężko będzie osiągnąć bardziej pochyloną pozycję - można ew. szukać mostka z większym kątem pochylenia i tak jak piszesz - założyć prostą kierę. Najmniej korzystny sposób - ale też jakiś - to korby z krótszymi ramionami - wtedy można trochę siodełko podnieść. Ale trudno mi sobie wyobrazić jak mogłeś jeździć na ramie 22 cale
Schwefel Napisano 2 Maja 2009 Napisano 2 Maja 2009 To widać są dwie szkoły. Ja wolałbym miec przewód hamulcowy na zewnątrz dolnych goleni. Jak np. w tej Meridzie. Tylko, że ta Merida ma widelec Manitou z podkową z tyłu czyli dokładnie odwrotnie niż w Darcie.
wigry Napisano 3 Maja 2009 Autor Napisano 3 Maja 2009 Strasznie masz nisko to siodełko - jeżeli faktycznie tak jest ok, to powinieneś chyba mieć ramę 16/17 cali - na tej co masz ciężko będzie osiągnąć bardziej pochyloną pozycję - można ew. szukać mostka z większym kątem pochylenia i tak jak piszesz - założyć prostą kierę. Najmniej korzystny sposób - ale też jakiś - to korby z krótszymi ramionami - wtedy można trochę siodełko podnieść. Ale trudno mi sobie wyobrazić jak mogłeś jeździć na ramie 22 cale Kupiłem w centrum rowerowe pl w Bydgoszczy,a ja jestem z Górnego Ślaska :] Dlatego,że tu nie było sklepu który ma rowery Cube i dodatkowo prowadzi sprzedaż ratalna np. Żagiel,a przeszukałem wszystko.... Poszło fajnie bo w czasach przesyłek kurierskich odległość nie ma znaczenia. Kontaktowałem się emailem z Nimi i po podaniu wymiarów swojego ciała powiedzieli,że 18 będzie ok. Sugerowałem sie tymi 22calami z Meridy i myślałem,że będzie ok. Ja z braku czasu nie pojechałem do innego sklepu [30km odemnie] sprawdzić czy faktycznie ta 18 bedzie pasować.... Napisze do nich,choć wątpie,że coś da sie zrobić... Aż tak tragicznie nie jest ale lepiej byłoby wiadomo jak.. Korby to raczej w z dłuższymi ramionami ,żebym dotykał ich gdy korba będzie w dolnym położeniu. Jeżdziłem na Meridzie 22 cale ,a one są krótsze więc dało rade ale siodełko miałem podobnie jak tu. edit: w sumie siodełko jak się na nie patrzy z boku nie jest proste tylko takie hmmm.. "fale" dokładnie w miejscu oIo lekko popuściłem w dół ,przez co siodełko mogłem unieść kolejnek ilka mm w góre...zawsze coś myśle,że jak zmienie kiere i ewentualnie mostek to będzie ok,bo na wymiane chyba za póżno no i przewód hamulcowy wrócił na swoje miejsce :]
varrol Napisano 3 Maja 2009 Napisano 3 Maja 2009 Nie no, nie jest źle - kierownica równo z siodełkiem jeszcze obleci - dzięki temu trochę wygodniej. Rama 18 cali powinna być ok przy tym wzroście - ja mam 175 i ramę 19" (realne 18"), ale siodełko trochę wyżej.
Martinii Napisano 3 Maja 2009 Napisano 3 Maja 2009 Ramy z oferty Cube'a maja zazwyczaj rozmiary 16, 18, 20 i 22 cale. Gdy ja szukalem roweru dla siebie (a bralem pod uwage tylko fulla) to zastanawialem sie tez na Cubem. Mam 176 cm wzrostu i rama 18" byla dla mnie za duza - kroczem dotykalem gornej rury. 16" byla znow zdecydowanie za krotka. Full jest zazwyczaj nieco wyzszy niz rower ht. W zwiazku z tym jezeli mierzysz okolo 180 cm to rower ten powinien pasowac... 16" moze byc za mala - za krotka. Tak czy siak zadzwonilbym do sklepu gdzie rower kupiles. Jesli nie byl za duzo jezdzony to moze zgodza sie na wymiane. Tyle, ze jednak przemysl to, a najlepiej usiadz na jakiegos Cube'a w rozmiarze 16" przed decyzja...
wigry Napisano 4 Maja 2009 Autor Napisano 4 Maja 2009 kiera do sprzedania 50zł Jakby Ktos chciał to tutaj więcej na ten temat lub tutaj aukcja
Adik Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 Ja mam cube'a AIM 20" 183cm i wszystko gra Jechałem na LTD 18" i było ciut ciaśniej. Masz w Acid'u sztycę z setbackiem, także pozostaje ci korekcja z długością mostka {jakby fabryczny nie wystarczył - to szukaj 110 albo 120mm z kątem raczej nie większym niż 7* i odwróc go, tak jak teraz zrobiłeś Kombinowanie z korbami, raczej tu nie pomoże. Zmienisz trochę charakter jazdy na swoim biku, jak wmontujesz prostą kierę, ale na twój wzrost to powinno być jednak lepiej.
Martinii Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 Adik, ale on sugeruje, ze ten rower jest mu duzawy (tak zrozumialem), a Ty polecasz mu jeszcze dluzszy mostek?
Elo78 Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 Aby kiera była niżej możesz wymienić tą kopułke w strach pod podkładkami (nigdy nie wiedziałem jak to sie nazywa) lub całe stery tak aby ta kopólka była niższa np: http://www.allegro.pl/item619678634_stery_...ight_wewne.html.Do tego możesz fundnąć sobie krótszy mostek Jaki jest tam amortyzator 100 mm?, jeśli jesteś zdesperowany bardzo aby pozostać przy tym rowerze możesz także zmienic amortyzator na inny z mniejszym skokiem, wtedy cały przód pójdzie w dół. Co do krótszych korb to mógłbyś dać 170-tki wtdy podniósłbyś siodło zyskując troche ale więcej byś kręcił nogami.
Adik Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 Adik, ale on sugeruje, ze ten rower jest mu duzawy (tak zrozumialem), a Ty polecasz mu jeszcze dluzszy mostek? Tak?? Ja właśnie w "drugą stronę" zrozumiałem. Bo nie było jasno sprecyzowanego problemu.. Jeżeli przód jest za wysoko, to można to obwiniać 2 rzeczami - amor nie jest 80mm, główka ramy jest stosunkowo duża {przy mojej 20" to 160mm, a AIM / ANALOG / ATTENTION / ACID to bliźniacze modele}. A jak jest problem z ustawieniem wysoko siodełka, z powodów natury, to faktycznie korby o ramionach 170mm + obniżyć przód lekko. Jest jeszcze opcja kupienia sztycy bez setbacku o rozmiarze 31.6/350mm {większej nie trzeba}, co przybliży trochę siodełko do kokpitu.
nevermind Napisano 6 Maja 2009 Napisano 6 Maja 2009 Tylko, że ta Merida ma widelec Manitou z podkową z tyłu czyli dokładnie odwrotnie niż w Darcie. Garść widelców z podkową z przodu i z przewodem hamulcowym prowadzonym na zewnątrz sztućca (dla przykładu z ostatniego BB żeby nie szukać długo): Specialized FSR XC PRO str. 34 Haro Extreme X5 Comp str. 52 Kross Crime 3 str. 54 Corratec Air Tech Glacier str. 68 Cube AMS Comp str. 68 Trek Top Fuel 9,8 str. 92 - przy czym na zdjęciu z testu przewód jest inaczej ułożony niż na zdjęciu katalogowym. Romet Jolene str. 114 - j.w. Ograniczyłem się tylko do testów i prezentacji. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.