mmj Napisano 29 Kwietnia 2009 Napisano 29 Kwietnia 2009 Witam. Wygrzebałem ostatnio z piwnicy tego Treka. Jest w stanie dobrym, nie licząc standardowych problemów, jak opony, hamulce, amortyzator i drobne rysy. Mam zamiar jeździć amatorsko (głównie las, małe podjazdy itp.) myślałem nad zakupem jakiegoś roweru hardtail do 2 - 2.5 tysięcy i wtedy właśnie przypomniałem sobie o tym Treku. Czy rama z tego roweru nada się do jakichś amatorskich modernizacji? Myślałem w pierwszej kolejności nad lepszymi kołami, modernizacją hamulców, amortyzatorem (czy te dostępne teraz będą pasować do ramy sprzed 11 lat), czy odpuścić sobie i kupić nowy rower? Specyfikacja tego Treka: http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpe...0&Type=bike Z góry dziękuję za odpowiedź.
robak0 Napisano 17 Czerwca 2009 Napisano 17 Czerwca 2009 Witaj Żaden złom ! - modernizować (nie powinno z tym być problemu) albo sprzedać ramę (jaki stan, kolor, rozmiar ?) - takich ram CroMo już chyba nikt nie robi.
SOAD Napisano 17 Czerwca 2009 Napisano 17 Czerwca 2009 jezeli jest w stanie dobrym to ja bym go zostawił po co wydawac tyle kasy na nowy rower jak mozna w tego z 400zł władowac to juz bys miał nowe koła na łozyskach i hamulce pozniej z 350zł i masz jakiegos darta 3
Mod Team bogus Napisano 17 Czerwca 2009 Mod Team Napisano 17 Czerwca 2009 Możesz poinwestować w niego. Na pewno będzie cięższy od dzisiejszych konstrukcji, ale inwestowanie z głową da dobre rezultaty.
Adik Napisano 17 Czerwca 2009 Napisano 17 Czerwca 2009 Inwestować inwestować Ja mam 2 treki cr mo 830 i oba mają charakter i są mocno zmodyfikowane. Naprawdę porządna konstrukcja. Twój jeśli się zgadza z specyfikacją ma ramę pod amora 1 i 1/8 cala, czyli możesz tam wstawić jakiejkolwiek klasy amora- co ma duże znaczenie przy rozbudowie bika. Pozatym ta 930 jest stosunkowo młoda {tymbardziej dla ramy cr-mo}. Jak nie jest zajechany i rama jest w dobrym stanie to upgraduj
TERMINATOR Napisano 20 Czerwca 2009 Napisano 20 Czerwca 2009 1. 930 ładne cr-mo, nadające sie na elegancki rowerek do wszystkiego 2. amrtyzator - wymiana , mozna zastosowac tylko amorki do max 60 mm skoku, niestety, geometria roweru nie przyjmie większego. Sa amorki o większym skoku, które mozna zaadaptować do starej ramy ale trzeba zazwyczaj przycinać sprężyne i prowadnice wewnętrzne, co jest troche pracochłonne, ale przynosie efekty. 3. Zakładając osprzęt z tamtej epoki mamy ładny rowerek stylowy.
kello Napisano 20 Czerwca 2009 Napisano 20 Czerwca 2009 modernizowac, amora zostawic, tylko przeserwisowac, kola na jakies crosslinki np, hamulce jak dzialaja zostawic tylko wymienic klocki. ogolnie proponuje rozebrac go na czesci, doczyscic, wymienic linki pancerze, klocki hamulcowe, opony, przesmarowac stery, piasty i zobaczyc co i jak chodzi to bedziesz wiedziec co trzeba wymienic. bedzie z tego bardzo ladny rower tylko musisz do niego wlozyc czesci z epoki, tzn amora nie jakiegos santura a uzywke rs albo bombera, hamulce to poszukaj np sram 9.0 albo ewentualnie jak nowki to jakies shimano typ alivio, deore, kola to proponuje piasty stx plus obrecze np zac19... opony panaracery... bedzie spoko, przy doborze czesci pytaj sie na forum i bedzie rower jak zloto
sieciochwast Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Witam, Ja rowniez mam podobnego Trek'a 930 Singletrack. Z rozpaczy by nie kupowac macro-kesza kupilem na allegro za 250 zl. Rocznik chyba 1998, bo czarny z czerwonym przodem. STX: korba, przerzutki, klamko-manetki i piasta, sztyca Kalloy, mostek Arrow, kiera Kalloy prosta - ucieta na 52 cm (sic!), hamulce szczeki Altus, kola alu, chwyty 'skorzane' (sic!), rozne pedaly, no i zapieczony, pordzewialy oryginalny amor Rock-Shock. Przelezal u mnie rok w piwnicy - nie bylo czasu itd (takie glupie wymowki), az dostalem od brata amor Manitou Comp Slice 130...... i sie zaczelo (mialo byc po taniosci, ale teraz juz sie rozkrecilem): - amor skok 13 cm => wyglad roweru zmienil sie okrutnie - + dystanse pod mostek, brak uchwytow do V, wiec: - Shimano tarczowe przod - w tym sezonie z rozpaczy: spoza grupy mechaniki 160 - nowe linki, pancerze - nowe opony; tanie: INOVA 26x1.95 - mostek: Bontrager - chwyty Bontrager Race X Lite - rogi Bontrager alu krotkie - siodelko ....coz Wader za 24 zl ale z przedzialkiem na poslady - duze i wygodne - pedaly alu z lozyskami - zacisk do sztycy: Bontrager Taki stan na pierwszy sezon wystarczy. Rower daje rade w maratonach (nie mowie o Alpach , ale moja kondycja ...coz... Co zamierzam dalej zrobic: - Hamulce i klamy Avid: BB7 i SD7 (tyl V-ki) - Menetki i przerzutki: Deore XT - przod mocowana do 'suportu', tyl shadow, krotka - Siodelko: San marco Mantra (extra, ale extra drogie) lub San Marco SKN - Sztyca: Bontrager Big Earl (waze 90kg) - Kiera: Bontrager prosta alu Race Lite - Mostek: Bontrager X Lite (ten co mam ma jednak za wysoki kat) - nie wiem co z korba, ale chyba XT - Pedaly Shimano - takie hybrydy SPD - Kola: Bontrager (pewnie bede polowac na uzywki, bo ceny kosmos i dostac nie w PL nie jest tak hop-siup - Opony: Bontrager Jones - kaseta i lancuch - pewnie XT plus wiele drobnostek - koszyki, dystanse, kapselek, oslony pancerzy - od Bontragera Mimo ze to moj pierwszy sezon po dlugiej przerwie (2004 - zawineli mi mojego 'gorola', zostal licznik Sigma Sport BC 700, ktory teraz sobie smiga na nowym wierzchowcu) udalo mi sie doprowadzic rower do stanu uzywalnosci, a nawet przejechac 2 amatorskie maratony XC Wiec jesli chcesz znac opinie, pomijajac moje emocjonalne zaangazowanie w rowerek: Stara rama CR-MO recznie sklepana w USA jest nie do zajezdzenia takie sa opinie WSZYSTKICH uzytkownikow: http://www.mtbr.com/cat/older-categories-b...9273_91crx.aspx Sprawdz sobie jeszcze link do : http://www.vintage-trek.com/refurbish.htm A dzieki temu, ze rama ma pewne ograniczenia w porownaniu z nowymi, nie mam pedu do odchudzania za wszelka cene, a raczej zalezy mi na niezawodnosci. Kupowanie nowych (oczywscie uzywanych tez) czesci do roweru to czysta zabawa - jestem mega-amatorem, ale wiekszosc mozna samemu zamontowac. Ja jezdze w podobnym terenie, jak napisales; wiec nie potrzebuje hydraulikow i wagi piorkowej, a wtedy ceny czesci juz nie musza byc wysokie. Radz sie na forum i sprawdzaj opisy rozmiarowe na czesciach, ktore sa zamontowane , a sie nie pomylisz (ja nie sprawdzilem i kupiona sztyca nie pasuje )))) no i przeczysc w sprzecie co sie da. Kilka nowych elementow sprawi ze nie poznasz swego zakurzonego Treka i zaoszczedzisz wiekszosc ze swego budzetu. Ja postanowilem skladac go na Bontragerze, XT itp, ale jestem swiadom ze to pewnie przesada Jesli macie jakies sugestie i porady to piszcie: sieciochwast@yahoo.com [na fotce rowerek po pierwszej fazie 'renowacji']
exist Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Żaden złom. Wręcz rarytas. Jak masz zdjęcie to wrzuć linka, jestem ciekaw. Ile waży?
Adik Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Sieciochwast - z tym Manitou to przesadziłeś {grubo}. Wiem że darowany itp, ale tutaj to setka skoku byłaby przez niektórych dyskutowana, a co dopiero 130mm {tymbardziej wysoka od manitou}. Rower mimo tego amora to mnie też się podoba, szczególnie ramka - niziutka główka ramy, np w porównaniu do moich bików. W mym avatarze jest link do 2ch 830'stek - zobacz sobie. Pomysł poskładania twojej 930 na bontragerze głupi nie jest, tylko zależy jak z dostępnością i ceną części. W kwestii napędu, byś miliardów w xt nie pakował, pomyśl trochę o SRAM'ie. Niedrogo idzie dostać starsze przerzutki, precyzją i wagą nie ustępujące nowym. Zdjęcie robiłeś koło Władysławowa? Przydałoby się drugie, na którym widać Treka, razem z napędem.
sieciochwast Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Adik 1. Amor - przesadzony - wiem, wiem , ale to jeszcze nic - zwroc uwage, ze przez dluga rure od amora (tak mi sie wydaje) mam wrzucone 4 cm dystansow pod mostek (teraz jest to jakies alu, ale oczywisci bedzie karbon Bontragera), a niedawno zamontowalem mostek Bontragera o okrutnie ostrym kacie. Teraz pozycja na rowerze zrobila sie ....wygodna, jak w turystyku jakims. Jak przyjdzie do podjazdow to na bank z innym mostkiem, bo inaczej fikolek w tyl (no dobra: odwrocilem mostek i sie zrobilo rajdowo, ale zapachnialo agro-tuningiem, wiec sie wycofalem:) 2. Bontrager - wszystko przez to, ze to niby oficjalny 'dawca' dla Trek'a o dobrej reputacji (no i K.Bontrager jako jeden z tworcow MTB itp gadki) . Chcialem poskladac mojego Singletrack'a na cos w miare 'trekowatego'. Dostepnosc czesci w Polsce - slabiutko, a w 3city to juz jakas zenada. Dlatego zostaja mi allegro lub jakies wysylkownie. Jak sie w sklepach pytam o czesci, to nawet nie potrafia nazwy poprawnie wymowic...a czyta sie to prawie tak jak sie pisze (w polskim rozumieniu). Stad jak cos uda mi sie upolowac to satysfakcja jeszcze wieksza. 3. Osprzet - stary STX - nie ma sensu szukac czegos starego, bo prawde mowiac ten STX absolutnie dziala dobrze i na razie absolutnie wystarczy. Szokda, ze mam klamko-manetki, bo hamulce mam .... no mam, ale nic o nich wiecej nie da sie powiedziec . Przeczytalem, ze same hamulce to nie wszystko i klamki tez musza byc dopasowane. No i przelozenia przod - za dlugo to trwa. Grupa XT kosmicznie droga nie jest (oczywiscie to ocena sugestywna, po tym ile wlozylem w serwis samochodu z silnikiem 3.0 V6...eh, ale to inna bajka, cena zaporowa dla mnie to XTR i hydraulika), a chcialbym poczuc roznice w jakosci w 'realu', a nie tylko czytajac inny napis na osprzecie (cos jak 'Pimp-My-Bike'). 4. Fota zrobiona z 'pokladu' Kontrastu w Gdyni Jest to czesta 'meta' moich 'maratonow' Nowa fota oczywiscie wkrotce bedzie. 5. Kiedys jak juz sie dorobie garazu, to pewnie sprawie sobie Garego Fishera, a ten Trek znow zmieni oblicze i to w strone czegos szybkiego mniej terenowego, klasycznie prostego, ale to jeszcze tylko mgliste plany.
Adik Napisano 25 Lipca 2009 Napisano 25 Lipca 2009 Ja również fabrycznie miałem w Trekach stare shimano, chociaż alivio, acerę i altusa, które działały sprawnie bardzo bardzo długo {w drugim biku dalej działają}. Mimo iż twierdzisz, ze ciebie stać na najnowszy osprzęt do tej ramki, można byłoby to przemyśleć i kupić dobrze wyważone komponenty. Tzn wysokie grupy dużo kosztują, a lightowanie za pośrednictwem napędu może być drogie, zwłaszcza jeśli chcesz tu montować wysokiej klasy 9 biegowy napęd i jeździć... po płaskim wybrzeżu SRAM może do Amerykańskiego Treka i Bontragera dobrze pasować i niewiele kosztować, zanim wydasz pół tysiaka na shimano, zobacz sobie na allegro, co można za to mieć. Różnice w pracy nowego napędu, poczujesz mając zarówno drogie xt lub slx, jak i tańsze grupy sramowskie 5.0 7.0 9.0 lub x5/x7. Pozatym polecam Srama też dla faktu, iż można założyć wysokie grupy osprzętu, oraz zostać przy 8biegowym napędzie {przełożenia są te same, tylko przeskoki pomiędzy najniższymi biegami większe}, który de facto jest tańszy w eksploatacji. Pisałeś że kupiona sztyca nie pasowała, również tak miałem. Okazało się że do 830 pasują tylko sztyce 26.6mm i niektóre 26.8mm. Co do modernizacji kół, tutaj warto wyczaić jakiś drogi niegdyś model z wysokiej półki, niekoniecznie Bontragera, ale może i Mavica, alexrimsa albo innych producentów. *Tak mysle ze te ramy nadaja sie do wszystkiego.* Dobre podsumowanie, starej USA szkoły
Gość R3surrection Napisano 25 Lipca 2009 Napisano 25 Lipca 2009 świetne hample juicy 3 stoją 400zł na alledrogo.
daniol Napisano 28 Lipca 2009 Napisano 28 Lipca 2009 Ja rowniez bawilem sie swoim trekiem 800 z 1994 obecnie mam rowerek 12kg na STALOWEJ ramie Mój osprzet oscyluje miedzy Deore a Deore LX natomiast mostek kiere i korbe mam KCNC za caly sprzecik wybulilem 1200 i nigdy przedtem bym nie przypuszczal ze mozna miec tak fajny rower za taka cene
micferrari Napisano 28 Lipca 2009 Napisano 28 Lipca 2009 mósisz zmienić amora skok do 80 mm, przerzutki deore xt albo slx,koła i ewentualnie hamulce hydrauliczne np hayes strorker trial i powinno być dobrze
shadoow Napisano 29 Lipca 2009 Napisano 29 Lipca 2009 Mój osprzet oscyluje miedzy Deore a Deore LX deore xt i slx jeszcze do tego.. Jakie są różnice między nimi? Jakie to klasy? Który najkorzystniejszy? Odpowiedzcie proszę, bo ja już się pogubiłem..
daniol Napisano 29 Lipca 2009 Napisano 29 Lipca 2009 lecac od dołu Deore Deore Lx- obecnie uzywany do trekingu Deore Slx(najbardziej opłacalna gruba w stosunku do masy,wytrzymałości i wagi) Deore Xt
shadoow Napisano 29 Lipca 2009 Napisano 29 Lipca 2009 lecac od dołuDeore Deore Lx- obecnie uzywany do trekingu Deore Slx(najbardziej opłacalna gruba w stosunku do masy,wytrzymałości i wagi) Deore Xt Czyli mam rozumieć, że moja Nakamura za 1400zł, która miała z tyłu Deore XT (przód zwykłe Deore) miała lepszy osprzęt niż Level A6 (2 tyś) na LX ? Nie wiem, czy to nie za mało w takim razie jak na A6.. Napiszcie coś proszę, niedługo będę kupował Level'a.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.