sebeq76 Napisano 29 Kwietnia 2009 Napisano 29 Kwietnia 2009 witajcie, mam pytanie laika - czym się różni mostek 25 mm od 31 mm (oprócz rozmiaru)? czy to ma jakieś znaczenie dla jazdy? pozdrawiam, Sebeq
Schwefel Napisano 29 Kwietnia 2009 Napisano 29 Kwietnia 2009 Domyślam się, że chodzi o 25,4 i 31,8mm ale to trzeba dokładnie pisać a nie zaokrąglać. Połączenie kiery i mostka 31,8mm jest ponoć sztywniejsze ale zwykły użytkownik nie odczuje różnicy.
sebeq76 Napisano 29 Kwietnia 2009 Autor Napisano 29 Kwietnia 2009 a jeżeli chodzi o wytrzymałość? zdarza mi się trochę poskakać, czy to ma jakieś znaczenie?
Klosiu Napisano 29 Kwietnia 2009 Napisano 29 Kwietnia 2009 Nie ma roznicy. Na moje oko, to ten standard 31,8mm zostal wprowadzony zeby troche zwiekszyc obroty czesci w rodzaju mostkow i kierownic. Jezdze caly czas na kierownicach 25,4mm i nie mam najmniejszych problemow ze sztywnoscia, a kierownice do downhillu/freeridu tez produkuje sie w standardzie 25,4mm.
Schwefel Napisano 29 Kwietnia 2009 Napisano 29 Kwietnia 2009 Kierownica na 31,8mm może bym bardziej wylajtowana (lżejsza) z racji większej średnicy w środkowej części. Jeżeli nie masz mostka ani kiery to możesz się rzucić na 31,8mm bo koszty są praktycznie takie same jak przy 25,4mm. Jeżeli masz już jakiś mostek albo kierę to wybieraj taki rozmiar jaki już masz.
buka Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 zauważalny trend wśród producentów to coraz częstsza produkcja w oversize (31,8) nawet w częściach szosowych
Andrew Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 Przesiadłem się z systemu 25,4 na 31,8 i czuję zdecydowaną różnicę na korzyść tego drugiego. Niestety moje porównanie jest niemiarodajne, gdyż poprzedni set(mostek zoom na 2 śruby i kiera accent) był znacznie gorszej jakość od obecnego (mostek Ritchey Pro 4-axis + kiera ritchey logic). W każdym razie ceny są podobne,a over-size ładniej wygląda i trochę podnosi poczucie bezpieczeństwa
Schwefel Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 Ja nie czułem różnicy między kompletem WCS 25,4 i 31,8mm, za to w tym drugim był problem z mocowaniem lampek, część kiery była niezagospodarowana...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.