Skocz do zawartości

[opony] schwalbe czy maxxis

angelus1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem laikiem i potrzebuję pomocy. Posiadam rower unibike z oponami schwalbe black rear. Przy mojej jeździe 50/50% teren i miasto są one za wolne, głośne. Jeździ się dosyć ciężko po asfalcie. Znalazłem na allegro takie oponki jak schwalbe hurricane 26x2,00 semi slick i worm drive maxxisa 1,9. Które byście mi polecili abym był zadowolony.

Pozdrawiam i dziękuję Seba

Ja się właśnie przesiadłem z Hurricane na Wormdrive. I żałuję. Na piaszczystych, leśnych drogach sprawują się tragicznie - naprawdę trudno jest sterować wtedy rowerem (albo jedziesz prosto albo nie jedziesz ;)), na asfalcie dają większe opory niż Hurricane i mimo mniejszej masy - wolniej się na nich rozpędzam. IMO Maxxisy są też gorzej wykonane.

Nie wiem jak jest z trwałością Maxxisów, na Schwalbe z przejechałem ponad 7 tyś. km (tył) i prawie 12 tyś. km na przedniej (pierwszą tylną zahaczyłem o jakieś żelastwo na dworcu w Dzierżoniowie i rozerwałem jej bok, ale jeszcze trochę na niej jeździłem - na zszytej i podklejonej).

ja może się dołącze do tematu bo mam podobny problem, lecz jeżdżę na dircie rowerek to kross sign ds i mam Fast Fred 2.35 niestety wydają mi się trochę zagrube i nie wiem czy wybrać jakies schwable 2.1 czy maxxis high roller 2.1?

zależy mi też na wadze

Ja mogę tylko powiedzieć, że wormdrive jest do bani. Tragiczna trakcja, opory jak na semislicka średnie, a masa spora. Uciekają w zakrętach, uciekają na szutrze, uciekają w piachu, uciekają na mokrym... Kiedyś miałem i więcej nie założę.

Ja mogę tylko powiedzieć, że wormdrive jest do bani. Tragiczna trakcja, opory jak na semislicka średnie, a masa spora. Uciekają w zakrętach, uciekają na szutrze, uciekają w piachu, uciekają na mokrym... Kiedyś miałem i więcej nie założę.

Potwierdzam.