shem Napisano 27 Kwietnia 2009 Napisano 27 Kwietnia 2009 Na mojej stronie internetowej http://bicykl.bbs.pl w dziale "Budowanie kół" zamieściłem opis zaplotu koła, który nazywa się 3 Leading 3 Trainling. W ostrym kole oba koła zaplotłem właśnie w ten sposób. W trakcie zaplatania przedniego koła robiłem dużo zdjęć z zamiarem zrobienia dokładnego opisu: Myślę że ten temat tu pasuję, gdyż raczej tylko ostrokołowcy zdecydują się na taki zaplot. Budując ostre koło moim zamysłem było aby tylne koło zapleść na 4x, a przednie na 3x i zacząłem w sieci szukać informacji jak zrobić zaplot na 4x i przypadkiem znalazłem stronę, na której są opracowane niecodzienne zaploty koła: http://www.terminalvelocity.demon.co.uk/WheelBuild i bardzo mnie zainteresował zupełnie inny sposób zaplatania kół. Rowland Cook opracował trzy zaploty inne od standardowych na trzy, bądź cztery krzyże czy słoneczko. Mi najbardziej spodobał się zaplot zwany "3 Leading 3 Trainling" co można przetłumaczyć jako "3 atakujące 3 ciągnące". Nigdzie w sieci nie ma przepisu jak zbudować takie koło, a na tej stronie jest przedstawiona tylko koncepcja, więc postanowiłem, że sam opracuje przepis na taki zaplot. Przeglądając największą na świecie galerię ostrych kół http://www.fixedgeargallery.com znalazłem jeden rower w którym tylne koło jest zaplecione właśnie w taki sposób: http://www.fixedgeargallery.com/2008/sept/...T-Online.De.htm Wpatrywałem się przez dobre pół godziny na przemian na ten obrazek (fixedgeargallery.com): i na ten (terminalvelocity.com): i w końcu doszedłem do tego jak się do tego zabrać. Zdjęcia tylnego koła z fixedgeargallery bardzo mi pomogło dojść do tego jak ten zaplot może wyglądać. Jak się jednak okazuje, tak właściwie ten zaplot jest bardzo prosty. Zbudowanie drugiego koła zajęło mi około 25 minut. O ile w przednim kole wszystko było ok, to w tylnym po pierwszej jeździe dociągałem wszystkie szprychy. Jak się okazało szprychy muszą być mocniej naciągnięte w porównaniu do np. kola zaplecionego na 3x.
kubeon Napisano 27 Kwietnia 2009 Napisano 27 Kwietnia 2009 a jak z długością szprych? właśnie jestem na zmianie szytki więc.. mógłbym się pobawić. Tylko mam zaplot 3x - pasuje długośc szprych do takiej przekładki?
hudy Napisano 27 Kwietnia 2009 Napisano 27 Kwietnia 2009 Ot i trzeba tylko pamiętać żeby wybrać obręcz z symetrycznym ustawieniem otworów. Niektóre obręcze mają tak ekstremalnie wyprowadzone te otwory, że pociągnięcie z otworu lewego do prawego kołnierza bardzo nienaturalnie wygięłoby szprychę.
shem Napisano 28 Kwietnia 2009 Autor Napisano 28 Kwietnia 2009 kubeon jeśli masz zaplot na 3x to długość szprych jest odpowiednia. Jeśli masz jeszcze do tego 36 szprych to bez problemu zapleciesz takie koło, na 32 niestety nie. Jest jednak inny zaplot 2 Leading 2 Trainling, który można zrobić na obręczy i piaście z 32 otworami, tylko wtedy potrzebne są szprychy o długości takiej jak do zaplotu na 2x. hudy niekoniecznie trzeba obręcz z otworami na środku. Żadna szprycha w takim kole nie idzie z prawego otworu obręczy do lewego kołnierza i na odwrót, chyba że źle zrozumiałem to co napisałeś.
sdamistach Napisano 29 Sierpnia 2011 Napisano 29 Sierpnia 2011 odświeżę temat i zapytowuję się czy ktoś testował taki zaplot na tylnym kole i czy chciałby się podzielić odczuciami
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.