Arkadius88 Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam Jeździłem wczoraj co nieco na rowerze (rzadko miewam ostatnio ku temu okazję) i zauważyłem 2 dziwne rzeczy... Po pierwsze amortyzator (który ponoć ma 100mm skoku) po napompowaniu go do wartości 'tabelkowej' dla mojej wagi (dla 100mm jest to 90PSI i tak jest napompowany, a dla 80mm - 130PSI) jest dość miękki. Bez większego wysiłku wciskając mocniej kierownicę mogę go dobić do granicznej wartości skoku. Po 2 po zmierzeniu tego maxymalnego zasięgu po kilkugodzinnym wypadzie okazało się że amor ugina się DOKŁADNIE na 80mm (pomimo tego że golenie mają nieco ponad 105mm). Moje pytanie jest zatem takie - czy wg was skok nie jest w nim ustawiony przypadkiem na 80mm? Słyszałem że istnieje regulacja All Travel za pomocą specjalnej metalowej tulei, która może zmieniać skok na 80 lub 100mm. Dziwne wg mnie jest to żeby amor mający 100mm skoku uginał się akurat na równiutkie 80mm... O ile jest to do przyjęcia w dolnopółkowych amorach typu RST to w Reconie jest to dla mnie co najmniej zaskakujące. Czy ktoś miał może do czynienia z regulacją skoku All Travel? Jak to DOKŁADNIE działa? Czy podczas operacji zmienia się długość goleni czy tylko sam skok? Co Wy sądzicie o tym problemie - czy rzeczywiście skok może być ustawiony na 80mm zamiast na 100mm? Pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi Arek
Qba66 Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Ustawiłeś amorek tylko ze względu na tabelkę czy zgodnie z SAGiem? Tabelki tabelkami ale ja bym się nimi sugerował jedynie jako "okolice" w jakich oscylować z cisnieniem. W jaki sposób objawia się to "dobicie"? Jeśli po prostu nie możesz dalej wcisnąć amorka, bo opór wzrasta to raczej go nie dobijasz. Typowe dobicie da się odczuć. Należy pamiętać że amortyzator nigdy nie wykorzysta pełnej wartości skoku jeśli jest prawidłowo ustawiony. Te ostatnie milimetry są zabezpieczeniem przed dobiciem i zniszczeniem amorka. Wydaje mi się, że amortyzator masz ustawiony na 100mm. Najłatwiej będzie to sprawdzić spuszczając całkowicie powietrze. Zobacz na ile schowają Ci się golenie. Będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie. A co do All travel to z tego co pamiętam wyjmując podkładkę zwiększasz skok. Są to podkładki z twardego tworzywa. Golenie będą wystawały wyżej i zwiększy się skok.
Arkadius88 Napisano 26 Kwietnia 2009 Autor Napisano 26 Kwietnia 2009 Pożyczę pompkę i sprawdzę.. chyba tylko tak się przekonam.. SAG oscyluje mi w granicach 20-25% także jest ok. Amor jest miękki, przez dobicie mam na myśli maxymalne ugięcie. Nie towarzyszy temu trzask itp, raczej wygląda to jakby ciśnienie było na tyle wysokie że nie pozwala niżej ugiąć amora. Towarzyszy temu delikatny syk i charakterystyczny cichy plusk oleju.
Qba66 Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Skoro Sag oscyluje w granicach 20-25% to jest za duży Do jazdy XC powinno być między 15-20%. Wiadomo - zależy od preferencji ale 25% to już za dużo i to stanowczo. Chyba, że lubisz tak miękką kanapę i bujanie podczas jazdy. Co do dobicia, to odczułbyś to stanowczo na kierownicy. To co opisujesz to po prostu progresja powietrza przez co utwardza się amor pod koniec jego skoku. Sprawdź sobie tak jak mówiłem spuszczając całe powietrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.