Skocz do zawartości

[widelec] Sztywniak w ramie hardtail dedykowanej do amora


windforce

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A więc tak... Wymieniłem w mojej Meridzie TFS Matts Sport 500 Amor na sztywny widelec, gdyż rowerem jeżdżę zazwyczaj po terenach płaskich, równych, ubitych ścieżkach i asfalcie i nigdy nie wykorzystywałem dobrodziejstw amorka. Niestety oprócz poprawy szybkości, efektywności, mniejszej wagi, wymiana jednak zaowocowała bardzo niekorzystnym zjawiskiem. Otóż sztywny widelec jest krótszy od amortyzowanego widelca, przez co zmniejszyło się wyprzedzenie przedniego koła, kierownica wysunęła się do przodu, rower stał się narowisty i bardzo łatwo o OTB (temblak na ręku dowodem). Czy jest możliwe zniwelowanie tego zjawiska przez dodanie podkładek dystansowych nie od góry główki ramy na stery tylko od dołu, pod dolną jej część? To na pewno zwiększy odległość główki ramy od przedniego koła, pozornie wydłuży widelec i zwiększy wyprzedzenie koła...

 

Macie może jakieś sugestie oprócz powrotu do suntoura? :P

Napisano

Technicznie ... biorąc pod uwagę rozwiązania i produkty obecne na rynku, to nie. Podkładki musiałbyś osadzić na widelcu, a dopiero na nich bieżnię sterów. Dolna część rury sterowej, tam gdzie siedzi bieżnia, jest delikatnie poszerzona. Gdyby jakoś udało Ci się nabić tam podkładki, to bieżnia (wtedy położona wyżej) byłaby luźna. Zostają Ci podkładki pod mostek, mostek z większym kątem i gięta kierownica. Bezpieczeństwo się zwiększy (trudniej o OTB) ale narowistość zostanie.

 

Jeśli jesteś bardzo zdeterminowany, odpowiednie elementy można spróbować dotoczyć (nowa bieżnia), ale to trochę partyzantka. Ewentualnie szukaj wyższego widelca sztywnego. Np. od roweru trekingowego.

Napisano

nie mozna zainstalowac podkladek dystansowych od dolu, bo jest tam bieznia lozyska.

co do wyprzedzenia przedniego kola: poszukaj widelca, ktory ma wieksze wyprzedzenie (offset) albo innej ramy.

Napisano
biorac pod uwage koszty chyba najlepiej zrobisz sprzedajac posiadany rower i kupujac crossa albo szose.

Bardzo rozsądna sugestia. Szosa może niekoniecznie, ale cross lub przełajówka byłaby słusznym wyborem.

Napisano

Patrząc na ceny tych widelców i ogólne koszty chyba lepiej będzie, jak wrócę do Suntoura XCR, którego na początku założyłem i zrezygnowałem na rzecz sztywniaka. W końcu nie jest to najgorszy amor, jakąś tam blokadę skoku ma i jakoś dawał radę. W każdym razie dzięki za pomoc. :D

 

Przełajówce nie wróżę długiego żywota, mam tzw. "ciężką nogę"

  • Mod Team
Napisano
nie mozna zainstalowac podkladek dystansowych od dolu, bo jest tam bieznia lozyska.

co do wyprzedzenia przedniego kola: poszukaj widelca, ktory ma wieksze wyprzedzenie (offset) albo innej ramy.

 

 

Klaniam,

Wyprzedzenie to jedna rzecz ale druga niezwykle wazna to wysokosc widelca czyli tzw-ne A/C - axle to crown... Jesli widelec bedzie za niski to nawet z mega wyprzedzeniem ciagle bedziesz mial kopniete geo...

Poprostu nalezy poszukac widelca o wysokosci takiej jaka jest dedykowana danej ramie...

 

Sa przelajowki i przelajowki windforce. Jesli zlozysz singla na stalowej ramie Il Pompino ( http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/Onli...ompino_550.html ) to bedziesz mogl sobie naprawde na wiele pozwolic...

 

OSTRO!

I.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...