Mefisto Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Mam dwa pytania, po pierwsze amortyzator z jamim skokiem by był najodpowiedniejszy do ramy Rockrider 5.2? Obecnie jest tam wstawiony Spinner z 70mm skoku ale jako, że obecnie mam zbyt mocno pochyloną pozycję porządane by było gdyby kierownica poszła nieco do góry. Sam zastanawiam się nad czymś miedzy 80-100mm skoku. I pytanie zasadnicze: Jaki amortyzator byście polecili do umiarkowanego XC? Jeżdżę sporo po szosie (dlatego przydała by się blokada skoku), zależy mi raczej na komforcie: wybieranie poprzecznych nierówności, również tych mniejszych ale również aby nie dobijał przy zjazdach i większych dziurach. Do tego wszystkiego chciałbym się zmieścić w kwocie 300-400zł Wiem, że takie rzeczy to tylko w Erze ale może możecie poradzić mi jakiś amorek, który będzie tutaj kompromisem? Po tym co przejrzałem opinie na forum wstępnie biorę pod uwagę: - Suntour XCR LO - cena ok. 250zł - wstępnie był to mój faworyt ze względu na cenę oraz raczej pozytywne opinie... - RS Dart 2 lub 3 - cena 300/400zł, tutaj jednak trochę odstrasza mnie waga. - Suntour Raidon LO - mniej niz 400zł. Najmniej wiem o tym amortyzatorze.. - ewentualnie Duro - ale 130mm skoku to chyba stanowczo za wiele? - RS Tora 302 - tutaj cena jest nieco wyższa (ok 600zł na Allegro) ale może warto dopłacić? Nie wiem jak będzie sie on spisywał przy takim zastosowaniu? -może jakieś inne propozycje? Budżet taki jak podałem wyżej ale jeśli rzeczywiście by było warto, mogę dopłacić do tych 600zł. Osobiście najbardziej biorę pod uwagę XCR oraz Torę, ale tutaj ze względu na cenę decyzna musiała by być bardzo przemyślana... Używanego raczej bym nie chciał, gdyż zupełnie się na tym nie znam i bym nie potrafił ocenić ani stanu technicznego ani ile amor jest warty.
Rulez Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Chyba trochę się zagalopowałeś , skoro jeździsz dużopo szosie , to po co wogóle bierzesz pod uwagę amory o skoku powyżej 100 mm , wq tym wypadku 80 mm skoku jest optymalne. Tora to zbędny wydatek, który w takim zastosowaniu się nie sprawdzi. Suntour XCR ma lepsze opinie niż Dart 2 (porównywalny z Dart 3), i w wersji 80 mm skoku (max 100 mm), byłby optymalnym wyborem.
macrianus2 Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Zgadzam sie z Rulez, ze skok 80mm bedzie optymalny. Wiekszego, z jednej strony nie wykorzystasz, z drugiej popsuje Ci geometrie. A jesli z nowym amortyzatorem pozycja nadal bedzie nadmiernie pochylona, po prostu zmien mostek.
Mefisto Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Napisano 23 Kwietnia 2009 Z tą szosą to jest tak, że sam nie mieszkam w zbyt "outdoorowej okolicy" i przez to muszę się jakoś w takową przemieścić. Kiedy tylko mogę staram się jeździć właśnie w terenie. Ale jeśli mówicie, że Tora to przesada to może faktycznie wezmę XCR (zastanowie się jeszcze czy 80 czy 100, ale chyba raczej 100). Zwłaszcza, że cena jest bardzo zachecająca. Powiedzcie mi jeszcze, czy po przesiadce z mojego Spinnera poczuję jakąś wyraźną poprawę komfortu? Wolałbym uniknąć takiej "sztuki dla sztuki". I czym się charakteryzują wersje TA i DA?
Mefisto Napisano 25 Kwietnia 2009 Autor Napisano 25 Kwietnia 2009 OK, ustaliłem już sobie co oznaczają te ta i da. Powiedzcie mi w takim razie tylko, czy ta regulacja tłumienia odbicia z DA jest coś warta, czy jest tylko bajerem? Różnia w cenie w porównaniu z wersją LO jest minimalna (ok 30zł).
macrianus2 Napisano 25 Kwietnia 2009 Napisano 25 Kwietnia 2009 musialbys poszukac w tematach dotyczacych tego amortyzatora.
Mod Team bogus Napisano 26 Kwietnia 2009 Mod Team Napisano 26 Kwietnia 2009 Jak dla mnie przerost formy nad treścią z tym tłumieniem. Od siebie mogę polecić Raidona, ale wersję powietrzną, gdyż przy sprężynowej myślę, że dużej różnicy w porównaniu do XCR'a nie zauważysz.
seeed Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Po kupieniu nowego amorka i przetestowaniu napisz tu swoje wrażenia w porównaniu do tego spinera, bo i ja zastanawiam się nad taką zamianą w moim RR 5,2
macrianus2 Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Jak dla mnie przerost formy nad treścią z tym tłumieniem. wszystko zalezy od tego, jak jest ustawione to nieregulowane. w amortyzatorze tej klasy obawialbym sie raczej, ze moze on byc niedotlumiony, a wtedy jakakolwiek mozliwosc zwiekszenia tego tlumienia moze byc na wage zlota.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.