PrzemoBydg Napisano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2009 Witam, Posiadam w rowerze hamulce hydrauliczne Avid Juicy Three 185/160 mm. Rowerek mam od niecałych dwóch lat. Przebieg niewielki ~2.500 km. Od samego początku z przednim hamulcem było coś nie tak. Przednia tarcza o coś ociera i wydaje dziwne dźwięki. Regulacja w postaci poluzowania śrub, zaciśniecia klamki i ponownego przykręcenia pomagała na trochę. W zeszłym roku miałem mały wypadek, tarcza pogięta, gość w serwisie wyprostował było chwile dobrze lecz teraz znowu te dziwne dźwięki. Tarcza minimalne wygięta jest w bok. O dziwno tylni hamulec działa od początku bez zarzutu, coś minimalnie w nim tarło ostatnio ale po jednej regulacj jest dobrze. Poza tym wszystkim hamulce bez zarzutu działają. Nerwica mnie już bierze, dźwięk denerwujący. Nasila się podczas szybsej jazdy szczególnie. Najchętniej wymieniłbym cały hamulec, ale może mniejszym kosztem się da? Klocki nie są jakoś dramatycznie zużytye. Moje pytania? 1. Czy kupno nowej tarczy Avid 185 mm G2CS rozwiąże problem? 2. Czy aby trochę zaoszczędzić mogę kupić adapter na 180 mm lub 160 mm i jakąs tańszą tarczę? Accent, Winzip...coś innego? 3. Czy może jest jakiś zamiennik tarczy Avid'a 185 mm? Może jakieś inne rady? Pozdrawiam Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 Jak bys uwaznie czytało avidach to bys wiedzial ze od 180 tarcze sobie bedą pobrzekiwac i zabardzo nic z tym sie nie da zrobic. Dzieje sie tak gdyz sztywność amora + sztywność przedniego koła nie jest jakaś super( nie wspominając o twojej skrzywionej tarczy). Piasta koła wykonuje podczas jazdy po zakretach złwszcza delikatne ruchy. Biorąc siłą rzeczy przykrecona do piasty tarcza rowniez sie przemieszcza niewiele. To niewiele wystarcza zeby tarcza sobie pocierała o klocek i brzeczała . Da sie to wyeliminowac całkowicie w układzie gdzie klocki sie same nie ustawiaja tylko je trzeba recznie, tak jak u mnie, tylko ze wtedy klamka dość głeboko schodzi Mysle ze pomoć by mogło rozniez wymienienie systemu z przodu na sztywna oś Jezeli nie jeździsz hardcoreowo i nie potrzebujesz tarczy 180, kup sobie 160 albo zamień z tyłem bo pisałeś ze masz 180/160. mniejsza tarcza powinna mniej ocierać. Mogł ci sie tez zrobić delikatny luz na kole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemoBydg Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 Witam, To teraz wszystko jasne. Jak sobie w domu wyregulowałem hamulec to nic nie tarło, dopiero jak się przejechałem to znowu było to samo. Tyłu wole nie ruszać, skoro jest wszystko dobrze tam. Nie jeżdże jakoś ekstremalnie, także sądze, że tarcza 160 mm z przodu starczy. Czyli wystarczy, że kupie adapter na 160 mm i jakąś tarcze na 6 śrub. Czy są jeszcze jakieś inne standardy oprócz 6 srub i Center Lock? Jaką w miarę dobrą tarcze polecicie? Może coś od Shimano? Pozdrawiam Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek93 Napisano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Siemka Mam bardzo podobny problem, mam Avid juicy three na tarczy 160 avida i cały czas trze mi jeden klocek. Muszę się przyznać iż bardzo mnie to irytuje!! Oto moje pytanie: czy mogę to sam wyregulować i jak?? Rower ma dopiero trzy tygodnie i dzieje się tak od początku użytkowania. Z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 U mnie przednia tarcza dzwoni przy 27 km/h. Hamulec juicy7 tarcza 185. Opony kenda komodo wprowadzają wibracje właśnie przy tych 27. Wcześniej miałem Kendę blue groove na przodzie, bardziej agresywna opona z większymi oporami toczenia powodowała wibracje przy 21 km/h. Przyzwyczaiłem się i mi nie przeszkadza. Co ciekawe, teraz, jak zrobiło się cieplej zaczęła tylna tarcza dzwonić przy 30 km/h. Z tyłu mam 160mm. Widać czas na ponowną regulację, żeby choć tył nie brzęczał :-) edit: Dopiszę jeszcze, że znajomy ma nowe hamulce xt, tarczę 180mm accent blade i też brzęczy. nie wiem czy jakich prędkościach, ale brzęczy. tak więc wymiana tarczy niczego nie zmieni. Możesz próbować mocniej skręcić przednie koło, żeby usztywnić połączenie koło-amotyzator. może trochę pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek93 Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Hej! Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi, a mianowicie czy ten klocek co trze przy każdej prędkości, nie zużyje się sporo szybciej niż ten drugi?? Zależało by mi na tym, żeby to jakoś naprawić(jak?) thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Możesz spróbować zrobić tak: zdejmij koło, rozepchnij tłoczki np. śrubokrętem płaskim. Teraz delikatnie naciskaj klamkę, tłoczek który mocniej wychodził spróbuj przytrzymać śrubokrętem. U mnie ten sposób pomógł, teraz tłoczki wysuwają się na podobną odległość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek93 Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Dzięki Zaraz ide wypróbować Niestety rozpychanie klocków nic nie pomogło Ma ktoś może jakąś inną propozycję?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 A próbowałeś przesunąć zacisk, tak żeby tarcza odsunęła się od tego wystającego tłoczka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek93 Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 A próbowałeś przesunąć zacisk, tak żeby tarcza odsunęła się od tego wystającego tłoczka? Pierwszy raz mam hydrauliki w rowerze i nie wiem na czym polega przesunięcie zacisku, tak żeby tarcza odsuneła się od tłoczka. Jak przesunąć zacisk?? Musze coś rozkręcać?? Dzieki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Tak, musisz poluzować dwie śruby, które mocują zacisk bezpośrednio do ramy/amortyzatora lub adaptera. Jak je poluzujesz to masz możliwość przesunięcia zacisku względem tarczy, ale ostrzegam, że jest to zajęcie dla cierpliwych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek93 Napisano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Myśle że to powinno rozwiązać sprawę, rower dostałem kurierem, więc przednie koło było oddzielnie i pewnie w sklepie jak mi składali to tego nie wyregulowali i tak dostałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemoBydg Napisano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Wracając do tematu, ja już się wybrałem do sklepu po nową mniejszą/prostszą tarczę lub cokolwiek innego co by pomogło. Na miejscu okazało się, że mam jeszcze minimalnie krzywy amortyzator (nie ma symetrii między ramionami) i to także powoduje brzęczenie. Ale poradzili w sklepie taki sam trik o czym pisze cyklista: 1. Odkręcić hamulec. 2. Wyjąć klocki. 3. Nie naciskać klamki oczywiście. 4. Wyczyścić środek, najlepiej Brunoxem (można użyć patyczków do uszu). 5. Rozepchać tłoczki, na przykład przy pomocy łyżki do opon. 6. Założyć klocki. 7. Tradycyjna regulacja poprzez poluzowanie śrub. Pomogło to bardzo, tarcza czasem da o sobie znać ale bardzo żadko. Troche syfu pod klockami było, może to była przyczyna. Pozdrawiam Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Podłącze się pod temat , ale mam inny problem z moimi juicy 3, przedni hamulec działa tak jak oczekuje czyli jest szorstki i genialnie hamuje ale tylni wydaje dźwięk jakby klocek wgryzał się w te wycięcia w tarczy i przy okazji hamowanie jest "maślane", nie wiem jak to ładnie nazwać to tak jakby tarcza była śliska. Problem w tym że klocki i tarcze odtłuszczałem bo myślałem , ze rzeczywiście są zatłuszczone - nic nie pomogło. Klocki i tarcza 160mm są fabryczne. Pytanie: to normalne w tych hamulcach , jest to jakiś etap docierania czy jak? A może mam nieodpowiednie klocki? Dodam , że na początku użytkowania oba hamulce działały tak samo , po jakiś 100- 200 km. zaczęło się to dziać Poradźcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 mam ten sam problem z "wgryzaniem się klocków w tarczę"... dlaczego tak się dzieje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwp Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 Witam! Chciałem przeczyścić hamulce Avid Elixir R. http://www.sram.com/...kes/elixirr.php Zdjąłem przednią oponę i zacząłem przeczyszczać układ hamulcowy. Wpadłem, jak się okazało, na głupi pomysł: Włożyłem chusteczkę pomiędzy klocki hamulcowe i zacisnąłem hamulec by go wysuszyć. Wszystko było dobrze do momentu zakładania koła. Odległość pomiędzy klockami zmniejszyła się i nie mogłem włożyć tarczy między klocki. Udało mi się jakoś rozszerzyć je by w końcu zamocować koło lecz dalej klocki ocierają o tarczę. Co mogę z tym zrobić by to naprawić?=) Liczę na Waszą pomoc, Michał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 Jeżeli wcześniej nic nie ocierało, no to zdemontuj koło bądź zacisk i pomiędzy klocki włóż nóż, tak aby klocki dotknęły ścianek zacisku. Potem załóż koło zaciśnij klamkę kilkakrotnie i wyreguluj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AgentOrange Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 W SLXach przy tarczy 180, też pobrzękuje...szczególnie gdy jedzie się np po kostce i koło wpada w wibracje. Próby regulacji nic nie dają Trzeba się przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gambion Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Regulacja hamulca avid 3 przy ocierającej tarczy o jedną ze szczek jest nastepująca: 1. postaw rower kołami do góry. 2. zacisnij klamkę hamulca i obwiąż plastrem razem z rączką kierownicy aby hamulec pozostał zaciśnięty. 3. poluzuj (nie wykrecaj do konca) mocowanie szczęk hamulca do ramy/widelca (zazwyczaj dwa ampule, u know). Sczeki przy zaciśniętym hamulcu same ustawią sie w pozycji optymalnej. 4. Delikatnie dokręć wykręcone wczesniej sruby bez poruszania sczekami hamulca. 5. jeszce zdejmij plasterek z kierownicy. Powinno hulać. W przypadku braku poprawy, czynnośc powtórzyć sprawdzone rownież na hamulcach tektro. - Pozdrawiam Gambion. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Regulacja hamulca avid 3 przy ocierającej tarczy o jedną ze szczek jest nastepująca: 3. poluzuj (nie wykrecaj do konca) mocowanie szczęk hamulca do ramy/widelca (zazwyczaj dwa ampule, u know). Sczeki przy zaciśniętym hamulcu same ustawią sie w pozycji optymalnej. 4. Delikatnie dokręć wykręcone wczesniej sruby bez poruszania sczekami hamulca. Po pierwsze nie szczęki tylko zacisk, a po drugie ta metoda sprawdza się tylko w niektórych Avidach (wiem bo sam posiadam trójki i mam paru znajomych, którzy również posiadają Avidy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.