Tom3k88 Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Witam. Chciałbym prosić o poradę bardziej doświadczonych rowerzystów, co zrobić z moim rowerkiem. Jeżdżę na nim drugi sezon, zrobiłem jakieś 4500km (w tym jakieś 50km w śniegu w lutym) no i rower zaczął przejawiać ślady zużycia. Myślę więc nad remontem, albo sprzedażą i kupnem nowego, prosiłbym o jakieś sugestie co jest bardziej opłacalne, chodź nie ukrywam, że z ciężkim sercem bym go sprzedawał, strasznie się przywiązałem. Moja propozycja remontu jest taka: - Napęd nie pracuje już tak sprawnie, chodzi zauważalnie głośno (wcześniej było słychać tylko szum opon). Jest to 3x8 na SHIMANO Alivio, więc szału nie ma. Nie wiem jak ocenić stan kasety, kompletnie się na tym nie znam. Jednak jeżeli trzeba by było wymienić, to tylko na nowe 3x8. Czytałem, że do 3x9 potrzebny jest węższy łańcuch (a więc i słabszy), wolę jednak postawić na wytrzymałość. No i profilaktycznie wymienić łańcuch? - suport jak na razie pracuje dobrze, ale nie chciałbym, żeby mi strzelił w środku 200km trasy, więc chyba do wymiany. - Hamulce od wjazdu na Śnieżkę zaczęły przejawiać luzy. Nie da się ich już bardziej dokręcić więc chyba nadają się do wymiany i tak nie są za wiele warte. Wolę dobre V-brakee (marzy mi się XTR, ale nie wiem czy jest sens), niż tarcze. Rower oczywiście ma mocowania na tarcze, ale wiązało by się to wymianą piast. Myślę też nad boosterem żeby usztywnić ramę, bo zauważyłem że jak czasami mocniej użyję tylnego hamulca to mi się rama odgina :/ Chyba, że to kwestia złego wyregulowania hamulców? - Jak już o piastach to wydaje mi się, że im akurat nic wielkiego nie dolega, ale muszę rozebrać rower i się im przyjrzeć. Zastanawiam się na kupnem piasty z prądnicą, dokładniej to chciałem kupić jakąś Shimano DH, przyda się do ładowania GPS w dłuższej trasie. Tylnych piast z prądnicą chyba nie produkują? - Niestety ale pojawiły się niewielkie luzy na kierownicy, i to chyba może być poważny problem, są w prawdzie praktycznie niewyczuwalne, ale jednak są, nie wiem coś z tym robić czy zostawić jak jest. - Amortyzator, teraz mam jakaś atrapę, chciałbym poczuć komfort prawdziwego amortyzatora na oleju, ale to jak będę miał za dużo pieniędzy. Poza tym, wymienić mogę chyba na amortyzator o skoku 80mm bo więcej to już chyba zepsuje geometrię ramy. To jest w sumie poważny argument, żeby wymienić rower, bo w terenie często się zdarza dobić do końca skoku (co przy 76mm nie jest chyba niczym dziwnym) - Chciałem też dokupić rogi i zmienić chwyty bo już się zużyły. - Pedały już dawno wymieniłem na porządne aluminiowe na łożyskach. Prośba jest taka by ktoś doradził jakie części dobrać, żeby nie był to przerost formy nad treścią. Zależy mi przede wszystkim na niezawodności, jeżdżę sam, więc jak coś się zepsuje to muszę liczyć tylko na siebie. Oczywiście jeżeli nie opłaca się inwestować w tą ramę, bo jest z jakiegoś powodu zła to prosiłbym o podanie jakiegoś sensownego zamiennika. Z góry dziękuję i pozdrawiam EDIT: Zapomniałem o najważniejszym, jeżdżę coraz więcej, i to w bardzo różnych warunkach, czasami po 150km samym asfaltem po górskich drogach, czasami po 100km samym lasem. pogoda zwykle nie ma znaczenia. Czasami trzeba przejechać przez porządne bagno w którym grzęźnie wózek przerzutki :/ Link do specyfikacji roweru: http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...84&pID=9136
premier2 Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Napęd - możesz zmieniać na Alivio, tyle że od razu cały komplet(kaseta+łańcuch), napęd 9 biegowy nie jest słabszy od 8 , ale w twoim przypadku doszłaby wymiana klamkomanetek, bo masz pod 8sp. Suport - zostaw go w spokoju, da radę co najmniej drugie tyle. Hamulce - zmień jak najbardziej, np na Avid SD3 lub SD5, różnica będzie kolosalna. Booster na pewno usztywni ramę, ale nie jest niezbędny. Piasty - możesz je przesmarować, jeżeli przymierzasz się do wymiany na taką z prądnicą, pomyśl też o obręczy, ta nie jest zbyt sztywna. Kierownica - luzy masz pewnie na sterach, poluzuj mostek na rurze sterowej, dokręć kapsel i przykręć mostek(przy okazji możesz nasmarować stery). Amor - tutaj za wiele się nie poradzi. Rama przyjmie amor o skoku 100mm, ale w miarę sensowny amor to już wydatek. Ja bym pomyślał nad oponami jeszcze. Jeżeli dużo jeździsz, to warto zainwestować w lżejsze gumy. Te są ciężkawe i kiepskie w terenie.
Paulex Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Jeżeli chodźi o chwyty to polecam firmy Setlaz. Trwałe, miękkie i wygodne przy dłuższej jeździe(zależy kto co lubi twarde/miękkie). Wiem bo sam miałem te: http://www.allegro.pl/item616682594_chwyty...koniecznie.html A co do rogów to na pewno aluminiowe (cabon=wyższa cena),a wysokość i szerokość to raczej trzeba dopasować sobie do dłoni zeby dobrze leżały bo kształtów i rodzajów jest naprawde wiele. Jeżeli chodzi o wagę to można znaleźć bardzo lekkie w dobrej cenie.
Rulez Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Jest niemodernizowalny, szkoda w tą ramę inwestować, więc odpowiedż jest chyba oczywista ...
Tom3k88 Napisano 22 Kwietnia 2009 Autor Napisano 22 Kwietnia 2009 Aż tak jest kiepska? To chyba ograniczę się wyczyszczenia i nasmarowania wszystkiego + nowa piasta z dynamem. Ewentualnie poszaleję i kupię hamulce tarczowe XTR lub porządny amortyzator 100mm który będę mógł wykorzystać w nowym rowerze, na który chyba zacznę odkładać pieniążki.
Rulez Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Tylko do hamulców tarczowych to trzeba nowe piasty, szprychy i przepleść koła No i jak on będzie się prowadził z wyższym amorem o 100 mm skoku ? obawiam się, że dziwnie
Tom3k88 Napisano 22 Kwietnia 2009 Autor Napisano 22 Kwietnia 2009 No dobra, to w zasadzie została mi tylko wymiana piasty na tą z prądnicą, wezmę wersję pod tarcze, to chyba nie będzie przeszkadzać w użytkowaniu V-brakee? Chociaż czy ja wiem, tarcze są aż tak super? V-brakee Shimano XTR nie wystarczą? Tylko, że wtedy nie można lepszych kół z cienkimi obręczami zamontować? Nie mam bladego pojęcia co byłby lepsze. Dopiero nabywam obycia w sprzęcie. Ciężko to wszystko na raz ogarnąć.
premier2 Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Jest niemodernizowalny, szkoda w tą ramę inwestować, więc odpowiedż jest chyba oczywista ... bez przesady. Do ścigania to faktycznie kiepska baza, ale do wożenia się i zwiedzania wystarczający. Są różne zastosowania roweru. No dobra, to w zasadzie została mi tylko wymiana piasty na tą z prądnicą, wezmę wersję pod tarcze, to chyba nie będzie przeszkadzać w użytkowaniu V-brakee? Chociaż czy ja wiem, tarcze są aż tak super? V-brakee Shimano XTR nie wystarczą? Tylko, że wtedy nie można lepszych kół z cienkimi obręczami zamontować? Nie mam bladego pojęcia co byłby lepsze. Dopiero nabywam obycia w sprzęcie. Ciężko to wszystko na raz ogarnąć. zwykłe Deore albo Avidy w zupełności wystarczą. Jakość działania zależy głównie od klocków hamulcowych i stanu linek/pancerzy. Piasta pod tarcze może się przydać w późniejszej rozbudowie sprzętu i można używać ją z v-kami.
Yperson Napisano 24 Kwietnia 2009 Napisano 24 Kwietnia 2009 Mam sentyment do tego modelu (i rocznika) Natomiast najlepsze co możesz z nim zrobić, to się go pozbyć, najkorzystniej metodą sprzedaży – będzie zawsze parę złoty na nowy rower...
nabial Napisano 24 Kwietnia 2009 Napisano 24 Kwietnia 2009 vki xtr to bylby zakup stulecia ta rama to taka licha z deka...jedyne rozwiazanie, to nowy pojazd swoja droga fajnie wygladalby rower z v-kami drozszymi niz pozostala reszta
Tom3k88 Napisano 25 Kwietnia 2009 Autor Napisano 25 Kwietnia 2009 Heh, faktycznie XTR trochę nie pasują klasą, ale jakbym je kupił to tylko po to żeby użyć ich w nowej maszynie. Jednak to nastąpi dopiero w przyszłym roku, ale za dwa lata, nie mam tyle funduszy na tą chwilę, mogę co najwyżej 1000zł w rower wpakować, żeby go trochę odświeżyć. Jednak to jest chyba nieopłacalne. Co do pozbycia się go, to nie ma mowy. Ten rower zostanie ze mną już do końca (no chyba że ktoś ukradnie), z własnej woli się go nie pozbędę. Widzę jego przyszłość jako wycieczkowy rower do zwiedzania. Fajnie by się jeździło na jakimś amortyzatorze w tłumieniem powietrznym albo olejowym, ale to jednak wydatek jest, więc już chyba do nowego roweru sobie sprawię taką przyjemność. Teraz żeby nadawał się do ostrzejszej jazdy to w sumie te spowalniacze muszę wymienić, bo nie mam do nich zaufania. Myślę, że ta starczą już na lata: http://allegro.pl/item612683924_nowe_avid_...umrowerowe.html Chociaż nie wiem, czy i tak nie są za dobre. Jest w ogóle jakiś V-brakee z prowadzeniem równoległym jak XTR? Czy Shimano ma na to patent? Szukam też dobrej piasty z prądnicą, ale w zasadzie to już nie wiem jaką wziąć, więc jak ktoś by pomógł byłbym wdzięczny. Piasta z mocowaniem na tarcze nie jest czasem "węższa" i nie obniża sztywności koła? Bo jeżeli tak to chyba lepiej teraz kupić wersję na V'ki, a do nowego roweru jak będzie potrzebna to już może coś lepszego wyprodukują. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś polecił jakiś w marę tani i dobry sklep/serwis rowerowy we Wrocławiu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.